• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
fsmidt

Macro kweek 45w led

40 posts in this topic

deze week een macrokweek begonnen op DWC.

zaadje (een critical jack) ontkiemd in beker water voor 24 uur en daarna tussen keukenrol velletje en 2 schotels.

na ontkiemen, in netpot met  steenwol welke gespoeld is in regenwater dit alles in een cup a soep beker.

af en toe sproeien met kraantjes water waardoor waterpeil in beker langzaam steigt op een  gegeven moment groeit het worteltje in het water.

op dit moment staat het in een literbeker met GHE hydrovoeding EC 0,7 en PH 5,8 dit alles belucht met een klein aquarium pompje met steen.

lichtbron zijn 2 stuks 20W 6500K CFL later deze week 1x 45W LED

image.jpg

image.jpg

image.jpg

3 people like this

Ben beniewd...leuk gedaan; was de griekse yoghurt lekker??

GRTZ KAYA 

1 person likes this

succes 

je zult mischien wel iets groter moeten gaan van emmertje 

en doe maar wat aluminiumfolie rond je potje want die witte plastic licht door

heb hier ook zo potten en net even gecheckt

Leuk, veel succes.
Benieuwd wat ze gaat doen, op 45 watt LED.
Speciaal gekozen voor DWC ipv kratky ?

1)Ja ik ben gek op die yogurt.:D.

2)Ik twijfelde zelf ook al aan het doorlaten van licht.

3)Kratky is zonder lucht toevoer als ik het goed heb,denk zelf dat het beter gaat met het toevoegen van lucht/zuurstof.

20171213_181130-0.jpg

20171213_181120-0.jpg

Foto's toegevoegd met mn vriendin haar iphone,met mn S4 wil het WEER niet.

Iemand een oplossing ,het moet wel een instelling zijn want de laatste keer wilde het wel.

1 person likes this

Als je het forum open hebt staan op je pc en tegelijkertijd via je telefoon wil uploaden lukt het niet.
Wat voor foutmelding krijg je ?
Je kan de foto's ook naar jezelf mailen en via de pc uploaden.

ik gebruik nu google photo ,werkt naar behoren.

ik kreeg geen foutmelding er kwam geen foto bij de bijlages,maar had wel op de pc ook het topic open staan.

foto van vanavond ,het gaat echt snel die hydro.

20171214_181114-0.jpg

20171214_214248-0.jpg

4 people like this

gaat best goed en dat met 40W CFL,

de 45W LED is binnen maar past niet in het hokje wat ze nu heeft,ze zal een groter verblijf moeten hebben.

20171215_165506-0.jpg

1 person likes this

foto van vanavond,deze week een groter verblijf maken :)

20171217_185857-0 (1).jpg

1 person likes this

een weekje verder,ondertussen een nieuw vertrek gekregen en een grotere reservoir.

ik kwam er achter dat de Ph snel van 5,8 naar 3,9 ging zakken,blad ging naar beneden hangen en nu nog steeds.

onderste blad is lichter van kleur en neigt geel te worden. 

edit:

zojuist weer gemeten;

verwonderlijk is de Ph weer gedaald van 5,8 naar 4,0 en de e.c van 0,8 naar 0,5.

ik lees dat de Ph juist omhoog gaat bij een snelle EC daling.

wat is wijsheid elke dag weer aanvullen tot juiste ec (0.8) en ph(5.8) of de ec verhogen?

edit:2

temp water is 26graden,zal dit de oorzaak zijn?

20171224_104018-0.jpg

20171224_104035-0.jpg

20171224_104047-0.jpg

20171224_104104-0.jpg20171224_104125-0.jpg20171224_104248-0.jpg

zojuist nieuw voedingswater gemaakt.20171224_190432-0.jpg

na 15 uren zijn de waardes als volgt.

20171225_113507.jpg

mevrouw heeft waarschijnlijk meer honger dan EC 0,7-0,8 ik ga het opvoeren naar EC 1.0

20171225_121909.jpg

vanavond weer even controleren.

1 person likes this

toch is de Ph weer gezakt en ook de EC.

20171226_120849.jpg

een paar foto`s van vanmorgen

20171226_120938.jpg20171226_120951.jpg20171226_121024.jpg20171226_121238.jpg

Ec lijkt me vrij logisch.....ze nemen het e.e.a  tot zich kwa voeding natuurlijk. 

Hoe zich dat net pH verhoudt durf ik niet te zeggen ....die meten we nooit.

Ziet er wel leuk uit zo, alleen lijkt t of t onderste blad wat bleekjes wordt/leegtrekt.....

Verklaart meteen de verlaging van de ec....wellicht wat N erbij?

GRTZ KAYA 

zoals ik het lees is het dat waneer de plant meer water verbruikt dan voeding, de EC omhoog gaat(je EC is te hoog voor het type plantje) en wanneer er meer voeding dan water verbruikt wordt je EC zakt(je EC is te laag voor je type plantje)

wanneer de EC precies goed voor je type plantje is dan blijft de EC hetzelfde en zakt het peil van je voedingswater.

zoals ik het lees bedoel ik ,wil niet zeggen dat ik gelijk heb,ben nieuw in hydroponic.

ik snap niet dat de PH zo snel daalt en ik hoop dat iemand het kan beredeneren.(ik gebruik wel regenwater)

zojuist met kraantjeswater een mengsel gemaakt met een EC van 1.2(kraanwater EC 0,5) en een Ph van 6,3 eens kijken wat dit morgen doet.

Zoals ik t zie;

Ec is een meting van voedingsstoffen (in de vorm van zouten) aanwezig in je medium....al dan niet zelf  toegevoegd. 

Mocht deze hetzelfde blijven zou dit betekenen dat de planten niks opnemen....

Dat "niks opnemen" gebeurt lijkt me alleen de eerste fase: dan heeft ze genoeg aan dat er in t zaadje aanwezig is.... maar das niet zo gek lang.

Als ze meer water dan voeding opneemt zal de ec inderdaad stijgen; verhoudingsgewijs is er meer voeding aanwezig..  

Wat pH betreft denk ik dat t met afvalstoffen van de plant te maken zal hebben.....die worden als het ware door je plantjes "toegevoegd" aan het medium en kunnen dis invloed hebben op de pH.....but it's a long shot😉.

GRTZ KAYA 

onze mening verschillen op dit gebied en dat mag :) ,ik ben nog niet overtuigd.

ik gebruik GHE voeding deze bestaat uit 3 flessen n.l 1) FloraMicro NPK 5-0-1 Ph 6.0 ...  2) FloraGro NPK 3-1-6 Ph 4.2 ...   3) FloraBloom NPK 0-5-4  Ph 3,2.

alle 3 hebben dus een andere Ph waarde,kan het zijn dat er meer van de soorten verbruikt wordt met de hogere Ph waarde (die met de N) zodat er een lagere rest Ph overblijft ?

(het is zomaar een gedachte).

ik gebruik 1:1:1  0,6ml/L

1 person likes this

ik heb het blog gelezen maar daar mis ik het gedeelte wat ik gelezen heb.

Door simpelweg dagelijks het water in het reservoir te meten en EC-waarde te vergelijken met die van de dag ervoor, kun je de exacte voedingsbehoefte van je wietplanten achterhalen.

Meet je op dag 1 bijvoorbeeld een EC-waarde van 1,4

en op dag 2 een EC-waarde van 1,6 dan heeft je plant dus meer water dan voeding opgenomen. Je kunt de EC waarde dan bijvoorbeeld verlagen naar 1,2.

Meet je op dag 2 een waarde van 1,1 dan weet je dat je plant die dag meer voeding dan water heeft verbruikt en kun je de voedingswaarde bijvoorbeeld verhogen naar 1,6.

bron: https://www.cnnbs.nl/ec-waarde-meet-voeding-wietplanten/

zojuist de waardes gelezen.

gisteravond 21:15 aangemaakt met kraantjeswater i.p.v regenwater

EC 1,15 pH 6,29 C 22,5

vanmorgen 10:05

EC 1,2 pH 6,48 C 24

lijkt mij aardig constant, de afwijking kan door temperatuur verschil zijn.

edit:

vanavond 21:00

EC 1.1 pH 6,2 C 25,1 :)

gaat goed met kraanwater.

1 person likes this

een opstelling van de huidige situatie,low budget.

20171227_102455.jpg20171227_102400.jpg20171227_103018.jpg

de 45 LED lamp uiteraard uit China :)

de 2700K en de 6500K versie met E27 fitting.

niks mis mee,vanwege de stralingsrichting denk ik ze te prefereren boven de CFL`s welke ik voorheen gebruikte.

20171227_103121.jpg20171227_103137.jpg

vandaag of morgen gaat er een top af welke wordt gestekt en omdat we met hydro spelen gaat het stekje in een bublecloner o.i.d.

ff googlen.

Erg interessant😁 ga er nog eens verder in kieken. Merk vooral verschil in interpretatie denk ik.....

Als je plant voeding opneemt opneemt nemen de gemeten zouten lijkt me af....zal er dan een "ideaal-punt" bestaan waarbij de opname van water én van voeding dusdanig in evenwicht is, dat de ec hetzelfde blijft?

Denk dat @karel kweker maar eens een lampje bij mag schijnen😁

GRTZ KAYA 

mineralen en water gaan door verschillende type wortels,wortels krijgen gelang de tijd een andere functie.

zo schijnen er types te zijn welke afvalstoffen(zouten) afvoeren naar het oppervlak dicht bij de stam (vandaar van boven voeden niet ideaal is omdat de afvalstoffen weer naar beneden zakken en dit weer opnieuw naar boven moet afgevoerd moet worden,welke energie kost)en andere water opnemen en weer andere de voeding.

dus ja er kan een evenwicht ontstaan of dit geheel lukt is de vraag.

het schijnt zo te zijn dat je tegelijk zowel op water en aarde kan kweken en deze aarde met een extreem hoge EC waarde kan voeden,dit zou dan kunnen omdat een ander gedeelte van de wortels in het water gedeelte de zaak weer compenseren.

dit wordt ook een experiment voor in het voorjaar.

je hebt dus een compartement met alleen water en een compartement met overbemeste aarde.

let op !! dit is gelezen op internet ,ik heb er geen ervaring mee.

foto van vanavond, 9 vingers

20171227_205817.jpg

ben aan het klooien geweest met een mistmaker cloner maar deze maakt het water naar gelang van tijd te warm.

wordt dus een bubble cloner.

1 person likes this

On 26-12-2017 at 20:46, fsmidt said:

ik snap niet dat de PH zo snel daalt en ik hoop dat iemand het kan beredeneren.(ik gebruik wel regenwater)

zojuist met kraantjeswater een mengsel gemaakt met een EC van 1.2(kraanwater EC 0,5) en een Ph van 6,3 eens kijken wat dit morgen doet.

Daar zou je idd de oorzaak wel eens kunnen hebben. Heb niet meegekregen welke voeding je geeft, maar over het algemeen zijn voedingslijnen voor hydro niet ontwikkeld om met regen of demi water gebruikt te worden.

Weet wel dat ik kraanwater iets toegevoegd word om de pH stabiel te houden dus grote kans gaat je pH dan terug oplopen.

Groetjes

Test@ment 

1 person likes this