• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Murk

LED COB KIT kopen?

20 posts in this topic

Vergis je niet in de bijkomende kosten als transport en zelfs transactiekosten. ik heb het uiteindelijk binnen de EU gehaald uit polen en estland enzo. 

Boven de 24euro betaal je btw en inklaringskosten (officieel) maar ik heb al meerdere bestellingen uit china gehad waarbij dit niet verrekend werd. 

Alleen hoeveel volt zijn die cobs? 

36 a 38volt?  x 1.4A x 4 stuks kom je uit boven de 200watt en die meanwell driver kan maar tot 185watt...

Misschien vergis ik me hier in maar ik heb de zelfde driver en kwam tot de conclusie dat ik er maar 3 cobs aan kon hangen.

Maar Slablaadje en wietefras kunnen je hier vast alles over vertellen.

Verder lijkt het een mooie deal alleen is ook niet duidelijk welke cobs het nou precies zijn batch etc?

Ik zelf heb 2x cree cxa3070 (9000 lumen) op 1.4Amp. op 60x60cm kastoppervlak en ik haalde hiermee 143gram van 1 amnees plant die maar 4 weken voorgroei had gehad.

Ik koop heel veel leds bij Jerry, de laatste zending was voor 2500 euro of zo. Ik heb nog nooit btw, inklaringskosten of andere kosten betaald.

1 person likes this

2 hours ago, Mileudelict said:

Alleen hoeveel volt zijn die cobs? 

36 a 38volt?  x 1.4A x 4 stuks kom je uit boven de 200watt en die meanwell driver kan maar tot 185watt...

Misschien vergis ik me hier in maar ik heb de zelfde driver en kwam tot de conclusie dat ik er maar 3 cobs aan kon hangen.

Die driver doet maximaal 200W.

Het is inderdaad een wat vreemde type nummering, maar de meanwell HLG-120H-C is goed voor 150W, de HLG-185H-C voor 200W en de HLG-240H-C voor 250W.

Overigens is het voltage ook weer van alles afhankelijk (temperatuur en stroomsterkte) en bij 1400mA komt een CXB3070 richting 35V uit en dan ongeveer 49W. Maar goed, dat hangt dus ook nog van de temperatuur van de COB af.

Die drivers hebben overigens ook nog wel wat ruimte.

On 12/18/2017 at 13:15, slablaadje said:

Ik koop heel veel leds bij Jerry, de laatste zending was voor 2500 euro of zo. Ik heb nog nooit btw, inklaringskosten of andere kosten betaald.

Nou ik was bij Jerry toch echt 1/3 extra kwijt nadat hij met een mooie set prijs kwam. werd die 330 toch ineens 456. Dat is meer dan 33% bovenop de prijs waarvoor je denkt het in huis te hebben ;)

Alleen COBs ben je stuk voordeliger uit, of heb jij daar ook heatsinks en drivers gehaald?

Dit is nog uit Jerrys mail:

The cost as below:

1 kit with 5 CXB3590: $330.0usd

Shipping cost: $90usd by DHL.

Paypal charge: 3.8%

330+90 = 440.

440 * 3.8% = 16.72

Dus 1 kit was al 456,70 met de kans op invoerrechten, btw en DHL administratiekosten....

Kun je voor cobs trouwens niet beter naar www.mouser.com gaan? Als je daar zoekt op op cxa of cxb krijg je een hele waslijst met wat ze hebben. De keuze is reuze.

Aantal lumen staat er bij veel al in het zoekscherm bij vermeld en gratis verzending boven 50euro.

Ook de meanwells hebben ze in huis of andere losse leds mocht je nog wat met het spectrum willen doen.

Boven de 21,- al ;) https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/moet_ik_belastingen_bij_invoer_betalen 

Al noemen ze t dan alleen BTW...

Tenminste bij electronica en via UPS/DHL etc. Zo was ik voor een digital microscope en een video cameraatje, via lightinthebox, in totaal 88,- ineens 39,- extra kwijt. 21 euro btw/invoerrechten en 18 euro administratiekosten! Via Aliexpress komt t vaak met Postnl maar daar heb ik nog niet hoeven te betalen, waarschijnlijk omdat ik geen spullen van boven de 20,- nog heb besteld lol. 

@Mileudelict daarom quotte ik ook die post van mij. Maar ik weet niet of @Murk die heeft gezien.. 

Dus dan maar ff zo :D Dit had ik besteld en geen last van invoerrechten en hoge transport kosten etc. Alleen als je echt Cree wilt kan het wel lastiger worden.

3 x HLG-185H-36B  https://www.tme.eu/gb/details/hlg-185h-36b/led-power-supplies/mean-well/

15 x Molex cob holder https://www.tme.eu/gb/details/180416-0104/led-connectors/molex/1804160104/

3 x 100K ohm  potmeter https://www.tme.eu/gb/details/6pmi-100k/carbon-single-turn-axial-potentiometers/piher/pc16sh10ip06104a2020ta/

Totaal 173,-

15 x CLU048-1212 http://www.ebay.nl/itm/5x-CITIZEN-CITILED-LED-Chip-3500K-COB-module-CLU048-1212C4-353H6M3-F1-Version-6-/222454652440?hash=item33cb549e18:g:QIIAAOSwYXVYz-ky

Totaal 170,-

15 x Artic Alpine 11 passive https://www.bytesatwork.be/arctic-alpine-11-passive.html

Totaal 159,-

49 minutes ago, Mileudelict said:

En boven de 150euro moet je ook nog eens invoerrechten betalen.

Goed lezen is ook een vak Stoney, je hebt helemaal gelijk :D:D

Bij TME en Mouser zit de BTW er toch al bij in? Of dat kun je kiezen.

De koelers kun je beter uit europa halen inderdaad, want dat kost een hoop geld met verzenden en die komen ook de douane niet door zonder extra heffing. Ik heb nog nooit geld betaald op een zending van alleen COBs en COb houders. Dat weegt nauwelijks iets dus dat ziet er dan al snel een stuk goedkoper uit.

Deze al ontdekt?

http://www.rubol.nl/shop/

Als je alles uit China haalt ben je voor een komplete kit als je slim inkoopt en je hebt geluk ±1,- per watt kwijt is mijn ervaring.  Dat heb ik steeds terug gerekend. Ietsjes goedkoper maar dus. (Maar ik heb wel CXB3590 chips.)
Mouser daar heb ik ook 2x besteld maar ik weet nog dat dat pijn deed in de portemonnee, ik heb niet alles precies bijgehouden, maar Mouser heb ik onthouden als de speciaalzaak waar ze weliswaar alles hebben, maar waar je ook duur voor betaalt. Vooral ook douane, administratie en transportkosten idd. Vanuit de VS is het altijd gedoe. Het is wel een van de betere zoekmachines voor het vergelijken van de laatste bins enzo.

De grens voor belasting ligt idd op 22 euro ik had zo'n man aan de lijn laatst van DHL die me dat uitlegde, nadat ik dus verhaal ging halen vanwege een hoge rekening.... Ze weten je tegenwoordig wel sneller te vinden.

TME, dat ging wel ok geen verassingen, maar ik had een hele kleine bestelling een paar afwijkende maat cob houders.

En voor osram SSL kleuren monos op PCB strips, far red bijverlichting bijvoorbeeld, is misschien deze Duitse site een mooie? Osram is per slot van rekening Duits. (en net zo goed als Samsung of Cree)
https://www.led-tech.de/en/High-Power-LEDs-Osram/Osram-Modules/50cm-Osram-SSL-Horticulture-Plug-und-Grow-Stripe-LT-2770_206_209.html
Dat is meer wat voor de doorgewinterde hobbbyist, maar het is top bin spul allemaal en interessant als je met 80cri al helemaal bent uitgepakt en je wil tòch wat extra rood of een far red pcbtje dat hebben ze daar allemaal op de plank liggen zie ik.

Om maar even volledig te zijn.

grtz

18 hours ago, Stoney said:

Alleen COBs ben je stuk voordeliger uit, of heb jij daar ook heatsinks en drivers gehaald?

Ik koop ook regelmatig een doos drivers bij hem, nooit problemen gehad of extra bij hoeven te betalen.

1 person likes this

Ook geen transport kosten?

Die transportkosten worden in verhouding natuurlijk wel minder als je bestellingen van 2500,- plaatst :D 

@Wietefras lag er ook aan hoe je je account aanmaakte, als consumer stond de btw er dan wel bij. En misschien bij mouser dat je kon kiezen ofzo, staat me wel iets van bij ja.

@Sunbeam die had ik toen ook bekeken maar als ik het allemaal goed begreep van de kenners zijn die setjes niet optimaal genoeg.... Of waren alleen ze te duur? Weet t ook niet meer precies, is alweer ff geleden :lol: Maar als ik zie dat je 330,- kwijt bent voor een 200W set, ik heb een 600W set voor 600,-

1 hour ago, Stoney said:

Die transportkosten worden in verhouding natuurlijk wel minder als je bestellingen van 2500,- plaatst :D 

@Wietefras lag er ook aan hoe je je account aanmaakte, als consumer stond de btw er dan wel bij. En misschien bij mouser dat je kon kiezen ofzo, staat me wel iets van bij ja.

@Sunbeam die had ik toen ook bekeken maar als ik het allemaal goed begreep van de kenners zijn die setjes niet optimaal genoeg.... Of waren alleen ze te duur? Weet t ook niet meer precies, is alweer ff geleden :lol: Maar als ik zie dat je 330,- kwijt bent voor een 200W set, ik heb een 600W set voor 600,-

Je kijkt niet goed, dat is met frame en in elkaar gezet, dat gaat idd nergens over, ik bedoel oa deze.
http://www.rubol.nl/product/diy-cree-cxb3590-200-watt-kit-rubol-driver/

Als je bedenkt dat dit waarschijnlijk verzonden kan worden vanuit NL zonder verdere verassingen, lijkt het mij niet zo duur.

Sorry ik zit helemaal verkeerd te kijken, ex btw, sterves duur idd lol excusé

1 person likes this

18 hours ago, Stoney said:

Ja, dat natuurlijk wel, maar ook niet veel. Ook bankkosten overigens. Jerry is niet echt ruimhartig met kortingen helaas. Maar met dit soort bestellingen vallen de extra kosten wel mee.

1 person likes this

2 hours ago, Stoney said:

@Sunbeam ook zonder btw is t nog duur(der)... Maar goed, dan vergelijk ik appels met peren (citizen met cree)

Nee inderdaad ik zag het. Wat hij ook doet is een zwaardere driver bij het zelfde aantal cobs en dan lijkt het voordeliger, maar je draait weer minder zuinig..
Dan beter bij Jerry en dan in een keer goed inslaan :)