• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Stoney

Dorre bladeren all over!

27 posts in this topic

Wie o wie heeft een idee?

ik kamp al een tijd met dorre bladeren, veel erger dan in mn vorige woning iig...

dus toch maar eens een apart topic openen.

we gaan er ook even van uit dat het niet aan de voeding ligt want dat geef ik minimaal :) Water hier heeft een EC van +/-0.35 en gebruik omnipotent.

Ik heb t probleem in mn groei en bloei tent. Zaailingen en stekjes hebben er last van. 

temp in bloeitent is +/-26-27 snachts +/-20 en lv is rond 40% 

Ja ze ziet er niet uit.... heeft 4 maanden op de zolder gestaan ofzo en toen nog 2 maanden in de groeitent

20180118_173320.jpg

20180118_173724.jpg20180118_173352.jpg20180118_173551.jpg20180118_173628.jpg

Dit zijn de 4 Jane Doe's

20180118_174203.jpg20180118_174121.jpg20180118_173807.jpg20180118_174121.jpg

20180118_174203.jpg

20180118_173754.jpg

20180118_174148.jpg

Dit zijn de 2 stekjes die het hebben overleefd van die grote dame

20180118_173744.jpg

20180118_174028.jpg

nieuwe groei ziet er iets beter uit. Te lang donker en koud gestaan?  of te weinig verse lucht  ik zou het in de basis zaken zoeken klimaat op orde en kijken of ze gezonde nieuwe groei krijgen.

Dikwijls zie je de schade maar als ze opnieuw moeten groeien 

1 person likes this

di gele kleur bij de stekken vind ik ook niet vel belovend....

licht er iets van laminaat of is er veel mdf gebruikt. ?  ik zou het een beetje inde gas/weekmaker hoek zoekken 

@gyro gearloose kwa temperatuur enzo zal het vast nog beter kunnen, maar echt slecht is het niet. Verse lucht zou kunnen, ik heb geen actieve inblaas en de verse lucht wordt dan onder de deur in de kamer gezogen...

Zal zo weer even nieuwe data erbij zetten

2018-01-04 22_21_11-D__Users_axqev_Google Drive_Agfa_Notes_skippatterns.txt - Notepad++ [Administrat.png

@Grow Weed ik zal dat blad eens onder de microscoop leggen en kijken.

Er ligt inderdaad click laminaat in de kamer. zou dat na een jaar nog steeds gassen produceren? Aangezien ik er al last van had voordat ik dat bloeihok in elkaar had getimmerd denk ik niet dat het in dat hout zit... Dat laminaat had ik er in het begin ingelegd, dus dat zou het wel kunnen zijn. Volgens mij deze https://www.karwei.nl/assortiment/basic-laminaat-naturel-eiken-2-92-m2/p/B542029

@Johnny_sack heb volgens mij voor de omnipotent nog 2 andere geprobeerd, en toen had ik t ook al. En de kamer was verbouwd en de groeitent was helemaal nieuw... Maar ik moet alles inderdaad nog eens goed ontsmetten!

Toen ik naar de temp vroeg dacht ik eerder toen ze nog op zolder stond minder dan 10 ° ofzo  gedurende lange periode .  

Als je de plant wil redden zal je aan de bak moeten. Het lijkt of ze op de composthoop heeft gelegen 

Neem eens een grondstaal  en meet ec en ph . Als je genoeg lucht ververst zou het probleem met gif ook moeten verdwijnen .

Beestjes zie ik niet direct op de foto wel wat schimmel maar denk dat dit eerder komt omdat de plant zwak is 

Het enige wat ik vind zijn tripsen op een verser blad. Dus de roofwantsen hebben hun werk nog niet gedaan! Misschien toch maar eens gaan spuiten.... Op dat blad wat ik op mn hand had vind ik niks behalve zwarte stipjes. Geen idee wat het is...

het verdorde blad

Photo on 19-01-2018 at 18.01.jpgPhoto on 19-01-2018 at 18.00.jpg

Verse blad

Photo on 19-01-2018 at 17.19.jpgPhoto on 19-01-2018 at 17.39.jpgPhoto on 19-01-2018 at 17.40.jpg

Hier zie je wel hoe erg ze aangevreten worden

Photo on 19-01-2018 at 17.54.jpg

En hoe erg is het als je tripsen rookt?

18 hours ago, gyro gearloose said:

Toen ik naar de temp vroeg dacht ik eerder toen ze nog op zolder stond minder dan 10 ° ofzo  gedurende lange periode .  

Als je de plant wil redden zal je aan de bak moeten. Het lijkt of ze op de composthoop heeft gelegen 

Neem eens een grondstaal  en meet ec en ph . Als je genoeg lucht ververst zou het probleem met gif ook moeten verdwijnen .

Beestjes zie ik niet direct op de foto wel wat schimmel maar denk dat dit eerder komt omdat de plant zwak is 

Ik ga eens kijken of ik meer verse lucht binnen kan krijgen. Ik heb nog een 750m3 softbox liggen om het even wat mee uit te proberen. Zou er genoeg verse lucht mee terug naar binnen komen als ik het bij het raam weg haal bij die bovenste flens? Of zal ik dan alleen maar die gefilterde lucht terug krijgen?

20170825_143124.jpg 

Fertometer is binnen en geeft op de pot met kloon en verse toplaag groen en de rest geel. Dus ook die grote moeder met verse soil. Zal ze misschien alweer helemaal hebben leeg getrokken die verse soil.

Misschien toch een beetje te voorzichtig geweest met voeden.....

Zorg maar dat je de trips weg krijgt  en kijk of de plant herstelt voor je dingen gaat veranderen 

2 people like this

Lijkt combinatie trips, bladschimmel en kalkproblemen.

2 people like this

Wat ik zou doen in zo'n geval....

Eerst zorgen dat de planten schoon zouden worden.. knoflook /tabak thee ... Het is goor stinkt en ook vrij ongezond voor je zelf kijk er dus wel mee uit... Maar het werkt wel .. dit zou ik een dag spuiten dan een dag met neemolie dan een dag niet... Vervolgens om de 3 dagen neemolie spuiten.. 

En de planten gewoon goed verzorgen .. gewoon elke dag voeding met een ec van 1.2 a 1.4 en elke dag ook wel ff kijken met de fertometer of ze het allemaal opneemt.. krijg je een rood lampje dan ga je ff 1 of 2 dagen over op gewoon water. Een gezonde plant heeft meer weerstand tegen ziekte en ongedierte.

1 person likes this

plant behandelen met bac pvp+  zou de weerstand ook iets terug op pijl horen te brengen 

1 person likes this

Heb heel wat te doen dus!

Hoe kan ik die trips hebben gekregen? Kan dat in een zak soil zijn meegekomen?

Trips hebben vleugels, die vliegen dus gewoon richting je plantjes. Verder kan besmetting via grond idd ook. Trips verpopt zich soms onder de grond of andere beschutte plaatsen op de plant, maar soms ook in bloemen of bladeren.

Een lage LV bevordert tripsen, hoge LV houden ze niet zo van. Verder zijn ze niet waardeplantvast maar lusten vanalles. Een keertje door de intratuin lopen en er liften geheid een dozijn resistente tripsen met je mee naar huis.

2 people like this

Mmmm dat is wel kut dan ja! 

Dus toch mn lv iets omhoog zien te krijgen ook....

1 person likes this

Dat gif heeft iig al een paar dooie tripsen opgeleverd.. Meerdere blaadjes onder de loep gehad en maar op 1 tot nu toe wat gevonden. Zn ogen waren 2 x zo groot geworden zowat lol

Maarja, ik heb nog geen 1% gechecked.... zoveel blaadjes... Ook wel apart dat ik nog geen roofwants ben tegen gekomen terwijl ik er 10.000 heb uitgestrooid

De vraag is dan of je levende of reeds dode hebt uitgestrooid. Meen me te herinneren dat je ze bestelde in een koude periode. Onder de 8 graden overleven ze vaak de verzending niet.

1 person likes this

Ik had wel die aarde waar ze in komen bekeken met de microscoop en zag er wel een aantal. leken net teken of vlooiachtige..

Tot nu toe geen beestjes meer gezien maar dat is natuurlijk geen garantie...

De moeder ziet er wel beter uit en ze is aardig vol gegroeid, misschien wel te vol... dus ik ga zo denk ik wat meer stekken snijden. Ik weet ook niet zeker wat ik met der moet doen.. ze is heel erg vergroeid en dus neemt pot en plant 2x zoveel ruimte in.

20180203_165131.jpg20180203_165157.jpg20180203_165212.jpg20180203_165136.jpg20180203_165230.jpg

Haar kloontjes zien er wel ok uit

20180203_165238.jpg20180203_165244.jpg

En de jane doe is ook helemaal bijgetrokken

20180203_165249.jpg20180203_165301.jpg20180203_165309.jpg20180203_165252.jpg

2 people like this

gelukkig alles toch nog goed gekomen,... Mooi dat ze weer zo gezond er bij staan ;) 

1 person likes this

Ja ze zijn als een raket gegaan! Heb ik straks alsnog hoogte problemen lol

Ja misschien had ik dat moedertje nog meer moeten snoeien want zij blijft behoorlijk laag vergeleken met de rest, al is de rest niet getopt...