• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
BongAlong

Wat is nou de beste wortelstimulator?

21 posts in this topic

De titel zegt het eigenlijk al: Wat is nou de beste wortelstimulator?

Wat voor wortelstimulator gebruiken jullie?

Er zijn zoveel verschillende op de markt. Zelf gebruik ik altijd de wortelstimulator van Hesi.

Prijs, kwaliteit en jullie bevindingen zou wel interessant zijn.

Gr. BongAlong

Liefde natuurlijk :wub:
Ghehe, geen idee, nog niet gebruikt, zal het topic in de gaten houden want de kluitjes waren een beetje mager vorig jaar.

Haha dat zeker! Ik was er gewoon benieuwd naar, omdat ik het soms ook weleens een ronde niet heb gebruikt en toen niet echt een verandering in groei of wortelstelsel of wat dan ook kunnen zien. Dit gaat in mijn geval ook lastig omdat ik enkel uit zaad kweek. Dus verschil in fenotype zal er altijd zijn.

Ook nog nooit gebruikt. Heb wel ooit eens een testflesje gekregen van één of ander merk maar niet gebruikt.

beetje stekpoeder oplossen in water en daar mee gieten durf ik wel eens doen 

Dat is wel grappig bedacht stekpoeder oplossen in water.

Mycorrhiza heb ik ook wel aan gedacht. Nu zit ik alleen met een probleem en dat is dat ik H2O2 gebruik en dat bevordert helaas niet echt de aanmaak van een goeie kolonie mycorrhiza. 

Een tijdje terug kwam ik daar nog een interessant artikeltje over tegen.

https://www.thenutrientcompany.com/horticulture-blog/5-myths-about-mycorrhizae-for-hydroponics/

pk booster in mijn geval.

In pk booster zit vaak fosfor, wat de aanmaak van wortel stimuleert.

groetjes

Test@

1 person likes this

Hmm, interessant. Volgens mij zitten er in de standaard wortelstimulator vooral mineralen en haast geen NPK’s dit omdat je natuurlijk de EC laag wil houden, helemaal bij jonge zaailingen. Word de EC bij jou dan ook hoog? Het is mij namelijk altijd verteld, dat een te hoge EC de groei juist remt. Sommige kwekers boosten hun EC eventjes omhoog om zo sativa dominante hybrides de baas te zijn. 

Zelf probeer ik de EC altijd rustig op te bouwen en PK achtige boosters alleen te gebruiken bij het top punt van de bloei. 

Gr BongAlong

Ik giet het ook niet aan de wortels maar als bladvoeding.

1 person likes this

ik gebruikte Hy-pro maar mn ph meter werd er echt vies van (organis)dus vandaar dat ik t niet gebruik heb afgelopen 1,5 jaar

gaat iets sneller met,maar schilt geen weken

over de prijs 18.50 voor 500 ml,kocht zelf altijd kannen van 5l

1 person likes this

1 hour ago, gyro gearloose said:

Op hydro heb je eerder teveel wortels dan te weinnig 

Dat is wel een beetje een platte stellingname hoor, ook op hydro kun je een mager wortelkluitje krijgen.

wilgen takje in een glas met water dag later je stekken  indat glas 

1 person likes this

Aloe vera.. knip een stukje af. Wrijf het over je stek en plant hem. Daarna het stukje in een bakje water en dan daarmee wateren.

1 person likes this

Wat @Grow Weed zegt, meeste stekpoeders zijn gebaseerd hier op, of gewoon een (slap) aftreksel ervan. 

1 person likes this

Ik vind die van @Test@ment wel creatief PK-booster, planten zijn veel fosfor nodig voor aanmaak van de wortels. Op dat moment wil je indd geen hoge ec bij je wortels.  

Thee van knotwilgen takken werkt ook erg goed. 

Wat zit er dan in knotwilgen?

Want nu klinkt het een beetje als 'wrijf met de staart van een rat die gestorven is bij volle maan over je wrat en hij verdwijnt'.

1 person likes this

Ik heb 5 dagen geleden nieuwe stekken gemaakt met de aloe vera methode. Vandaag kwamen de wordels al door de bakjes heen. Ik vind dit de beste methode. 

De wilgen methode werkt ook erg goed.

1 person likes this