• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Buitenlucht

Hergebruik kweek aarde - Ligt Mix - Potgrond

40 posts in this topic

20 hours ago, Buitenlucht said:

Ja,,, dat is mij dus ook niet duidelijk..
Ik heb eerder onderzoek gedaan naar de natuurlijke verwerking van 'voedsel' bij planten.

Het is mij echter nogsteeds niet duidelijk.

Ik kan het niet beamen en niet tegenspreken.. al denk ik dat ook al geef je 'directe' voeding (/direct opneembaar) dat dan alsnog schimmels wel een rol kunnen spelen. Maar ik kan het niet verwoorden of bewijzen bovendien..

Dat is denk ik puur ervaring..? het zelf aanschouwen en ervaren/meemaken.. ? Ook al kun je het niet direct bewijzen, dat je het wel ziet in de resultaten

Je kan alle info hierover vinden in de boeken vsn jeff lowenfells, een authoriteit op dit gebied.

hij kan je in zijn boeken alles uitleggen over hoe planten “ eten” en hoe bacterien en schimmels voedingstoffen omzetten in een vorm die jouw plant kan absorberen. Ze transporteren de voeding zelf voor de plant naar de wortel toe. Mycorizea schimmels gaan een symbiose aan met de plant en kunnen het wortel oppervlak met 10.000 % vergroten.

bij het voeden met minerale voeding passeer je de schimmels waardoor de plant in principe lui wordt en geen relatie met de schimmels aan gaat. Verder is wel te stellen dat het toevoegen van bodemleven een positieve invloed heeft op je plant zelf met minerale voeding.

2 people like this

In de glastuinbouw zullen ze vast massaal bodem leven toevoegen aan steenwol slaps. :rolleyes:

Ik associeer bio ook met hippies. Van die langharige, week niet gedoucht, week geen schone klaren aan. Groen links.  Dreadlocks. Brrrrrrr vies.... :P

2 people like this

In DWC doen ze dat wel. Al is dat niet voor het "bodemleven" dus en gebruiken ze daar kant en klare "horti" producten voor en brouwen ze uiteraard zelf geen wormencompostthee.

Ik heb zelf in DWC overigens heel slechte ervaringen met waterstofperoxide. Paar keer geprobeerd, maar toevoeging van 1ml/l van 35% peroxide gaf me juist een enorme wortel ellende. Wellicht is de concentratie dan niet goed geweest, maar elke keer ging het mis en toen was ik er wel klaar mee.

Daarom gebruik ik peroxide alleen nog om spullen te ontsmetten. Daar werkt het wel goed voor. Bij veel hogere concentraties.

Ik moet zeggen dat als ik helemaal niets gebruik het doorgaans ook gewoon prima werkt. Die enkele keer dat ik dan toch ineens de pH zie dalen dan gooi ik er wel Pond Saver of zwembadchloor bij.

1 person likes this

1 hour ago, Johnny_sack said:

In de glastuinbouw zullen ze vast massaal bodem leven toevoegen aan steenwol slaps. :rolleyes:

Ik associeer bio ook met hippies. Van die langharige, week niet gedoucht, week geen schone klaren aan. Groen links.  Dreadlocks. Brrrrrrr vies.... :P

ik zeg niet veel,... maar laat @omni hier ff het woord doen :D 

1 person likes this

Ik heb beide gedaan. 

Maar het toevoegen van bicobact beviel mij het beste. (je kan ook biofilter starter nemen)
Je hebt dan je matten al gekoloniseerd met nuttige organismen, waardoor schadelijke zoals Pythium minder kans hebben. 

Toch kan het gebeuren dat er een besmetting is. En dan zal je heel snel moeten in grijpen met peroxide of Rovral. 

Bij een circulerend systeem is het aan te raden een UV lamp te gebruiken.

2 people like this

1 hour ago, Johnny_sack said:

Ik associeer bio ook met hippies. Van die langharige, week niet gedoucht, week geen schone klaren aan. Groen links.  Dreadlocks. Brrrrrrr vies.... 

Ik associeer bio met gezond en zonder troep. Of je nou hippie bemt of niet we zouden allemaal gezond eten moete ambieren.

Je moet hippies niet verwarren met links sjw tuig of moderen kortzichtige linkse groenlinks gekkies. Hippies hebben een hoop betekend voor het vrijvechten van cannabis gebruik in Nederland. Niet alleen dat ze hebben ook een groot deel van de vrijheden waar wij in nederland van genieten bewerkstelligd. 40 jaar geleden was nederland een heel ander dan dat het nu is. Dankzij de hippies hebben kerk en staat een groot deel van hun invloed op de burger in moeten leveren. 

Zo gek zijn die hippies nog niet. Show some respect

4 people like this

Naja, ik kom zelf uit de tijd van Jerusalem Nike's, lang haar en linnen jasjes. 

Die zelfde hippies hebben later als super egoisten een hoop stuk gemaakt. 
Kijk maar naar A'dam en wat toen de Kabouters waren en later de volksverlakkers. 

3 people like this

38 minutes ago, omni said:

Bij een circulerend systeem is het aan te raden een UV lamp te gebruiken.

Probleem met UV lampen is dat ze ook je chelaten kapot maken en dat ze niet bij de wortels komen. Dus een reeds zieke plant heeft niets aan een UV lamp, maar je beperkt het dan hopelijk wel tot die ene plant.

1 person likes this

43 minutes ago, omni said:

Naja, ik kom zelf uit de tijd van Jerusalem Nike's, lang haar en linnen jasjes. 

Die zelfde hippies hebben later als super egoisten een hoop stuk gemaakt. 
Kijk maar naar A'dam en wat toen de Kabouters waren en later de volksverlakkers. 

Haha zodra het wij veranderd in het ik is het goede er af.

2 people like this

1 hour ago, Gerrit Groenevinger said:

Ik associeer bio met gezond en zonder troep. Of je nou hippie bemt of niet we zouden allemaal gezond eten moete ambieren.

Je moet hippies niet verwarren met links sjw tuig of moderen kortzichtige linkse groenlinks gekkies. Hippies hebben een hoop betekend voor het vrijvechten van cannabis gebruik in Nederland. Niet alleen dat ze hebben ook een groot deel van de vrijheden waar wij in nederland van genieten bewerkstelligd. 40 jaar geleden was nederland een heel ander dan dat het nu is. Dankzij de hippies hebben kerk en staat een groot deel van hun invloed op de burger in moeten leveren. 

Zo gek zijn die hippies nog niet. Show some respect

Ik ben te jong lees ik wel. :P

Naja heb zelf een tijdje wat gedaan in de AGF branche. Laten we zeggen dat het regelmatig gebeurd dat bio helemaal niet zo bio is. Uiteraard wel tegen bio prijzen.

Ik ben zelf een control freak dus daarom past hydro gewoon beter bij mij. Net zo schoon en "gezond" als bio wiet.

2 people like this

Chelaten kunnen inderdaad niet goed tegen UV

Maar daarom had ik ook run to waste. 

Grote kwekers van goedkoop spul werken met losse zouten en nog zelden met chelaten, te duur. 
Die werken meestal zo steriel mogelijk.  Recirculeren en passen met computers het voedings niveau aan.
Die hebben op de retour vaak nog wel UV branders. 

Ikzelf werk liever met de natuur dan ertegen. 
Daarom hebben geënte matten mijn voorkeur. 
Wel is het zaak voldoende zuurstof bij de wortels te hebben. Dus ook op matten niet te nat kweken. 
En zorgen dat er voldoende verse lucht in de mat kan komen.
Een 16mm PVC pijp onder het plastic / op de mat helpt hierbij. 
Starten met Super FK geeft een snelle doorworteling. 

Sommige collega's doen laag gedoseerd peroxide in het voedingswater als zuurstof bron. 

1 person likes this

6 hours ago, Johnny_sack said:

Ik ben zelf een control freak dus daarom past hydro gewoon beter bij mij. Net zo schoon en "gezond" als bio wiet.

Precies.

21 hours ago, Wietefras said:

In DWC doen ze dat wel. Al is dat niet voor het "bodemleven" dus en gebruiken ze daar kant en klare "horti" producten voor en brouwen ze uiteraard zelf geen wormencompostthee.

--//--

Ik moet zeggen dat als ik helemaal niets gebruik het doorgaans ook gewoon prima werkt. Die enkele keer dat ik dan toch ineens de pH zie dalen dan gooi ik er wel Pond Saver of zwembadchloor bij.

Is Pond Saver niet ongeveer hetzelfde als Wormencompostthee.

Ik heb heel wat zitten lezen op Amerikaanse fora over de thee, maar ik heb stellig de indruk dat de belangrijkste bestanddelen in beiden voorkomen.

7 hours ago, Grapster said:

Ik heb heel wat zitten lezen op Amerikaanse fora over de thee, maar ik heb stellig de indruk dat de belangrijkste bestanddelen in beiden voorkomen.

Pond Saver bevat bacterien die het water reinigen. Het is bedoeld om vervuilde vijvers mee schoon te maken. Wormencompostthee zal toch wel wat meer bevatten dan alleen  bacterien.

Maar goed, de uitkomst bij een uitbraak aan wortel zooi in een DWC opstelling zal vergelijkbaar zijn.

1 person likes this

On 3/12/2018 at 11:08 AM, Grapster said:

Bij dwc helpt pond saver de slechte zooi te neutralizeren, compost thee helpt de wortel en plant te versterken.

op aarde werkt pondsaver niet en kan je wel met compost thee je bodemleven versterken