• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
L3dnov

Kabinet wil vier jaar met wiet experimenteren

8 posts in this topic

https://nos.nl/artikel/2221412-kabinet-wil-vier-jaar-met-wiet-experimenteren.html

Als je de kop zo leest zou je bijna denken dat ze vier jaar lang knetterstoned daar in Den Haag willen zijn :)

Alle gekheid op een stokje, ik vind het nogal een ambitieuze proef. Vier jaar lang is een behoorlijke poos en hopelijk gaat er veel goeds uitkomen.

Aan de andere kant, het is toch te gek dat er staten in de VS zijn, die een veel vrijer beleid hebben!

1 person likes this

Het is Idioot dat usa überhaupt voor op NL is komen te liggen... Het is toch echt heel triest als je een beetje overzicht hebt... 

Maar onderzoeken doen ze alles wel gelukkig.. beetje jammer dat al van te voren de uitkomsten al bekend zijn.. en komen er andere resultaten uit het onderzoek? Dan passen we het toch wat aan of veranderen de vraagstelling.. nee onze overheid heeft echt het beste met ons voor... 

Kijk naar tabak dat mag je nog steeds zelf verbouwen, je mag het overal kopen,.. je mag het straks nergens meer gebruiken..:huh: want das ongezond voor je... Dus grote teksten en van die verzamelfoto's op de pakjes zal helpen,.. verbod is natuurlijk onzin, mensen zouden het op de zwarte markt gaan kopen, met alle gezondheidsrisico's tot gevolg .. 

Wiet daarin tegen ... Heu.. hummm hoe doen ze dat daar toch in Den Haag? 

mooi dat ze het gaan doen. Maar dit is weer een opmaat naar gecontroleerde wietkweek in handen van grote bedrijven. Kleine kweker staat straks weer met lege handen.

Mooi dat ze wat doen @slablaadje?  Een experiment waarvan iedereen zelf de uikomst op voorhand kan bedenken? Een experiment die zo is opgezet dat het hoe dan ook gaat mislukken? 

Want je denkt toch niet dat er binnen de gemeente minder illegaal wordt gekweekt omdat in die een gemeente legaal wiet mag kweken, als de prijzen en de vraag in omliggende gemeenten niet zullen veranderen? 

Als ze zich dan ook nog gaan houden aan de 15% regel bij het kweken van de staatswiet dan zie ik zelfs gebeuren dat de illegale handel sterk zal toenemen. 

1 person likes this

6 minutes ago, karel kweker said:

Mooi dat ze wat doen @slablaadje

Ja, mooi dat er beweging in zit in het al jaren durende en vastzittende debat. Alle beweging begint met een klein stapje. Dit is een stapje richting regulering en het mantra "mag niet van de verdragen" is niet meer. Toch een belangrijke stap.

Hte is zo simpel. Je heft allereerst dat respectloze, domme verbod op en gaat het vervolgens regelen op mijn manier- https://www.reguleren.com/modellen/8/doede_model_.html.

Binnen een half, jaar schat ik, heb je dit op de rails.

Let wel in de commissie zit niet één ervaringsdeskundige, zoals bv. een coffeeshophouder en een kweker. Waarom worden wij van de VOC niet geraadpleegd?

Vanuit de coffeeshop wereld ervaren wij 'wederom' een oorverdovende stilte. Waarom komen ze zelf niet met goede plannen? 

Doede het kan veel simpeler, maar ik mis in jou voorstel wel iets voor de kleine hobby kweker ... hoe ze de coffeeshops willen bevoorraden zal mij in precieze een worst zijn. 

Het gaat mij vooral om de kleine medicinale grower en recreatieve blower... Ooit heb ik dit blogje geschreven , http://www.wietblog.com/23-04-2014-burgemeesters-advies/ als aanvullig zou je kunnen bedenken dat je centrale inleverpunten hebt, waar de kleine kweker zijn wiet kan inleveren, verkoop buiten deze punten word net zo strafbaar als het verkoop van zelf gebrouwen bier. en bij de inleverpunten kan je wiet worden getest, geld komt op je rekening, en is direct via je sofi-nr zichtbaar...

1 person likes this

7 hours ago, Doede said:

Waarom worden wij van de VOC niet geraadpleegd?

in dit land moet je zelf initiatief tonen Doede, niet afwachten totdat je gebeld wordt door de overheid, maar zelf gaan lobbyen in DH. En/of zorgen dat je media-exposure krijgt, dus schrijven in landelijke media, aan tafel komen bij een of ander programma waar je je standpunt onder de aandacht kunt krijgen.