• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

54 posts in this topic

Woensdag kunnen we stemmenvoor de nieuwe gemeenteraad en het raadgevend referendum over de WIV ook wel de sleepwet genaamd.

wat zou de invloed van deze wel in zijn huidige vorm hebben voor gebruikers van forums zoals weedforum.eu?

als inlichtingendiensten onbeperkt alle data van hele buurten of zelfs steden mogen oogsten betekend dit dat ook het data verkeer naar en van het forum binnengehaald wordt. Zal deze informatie doorgespeeld worden of zullen we hier niet voor hoeven vrezen? 

Het gebruik van een VPN kan je data verkeer beveiligen, encrypten en verknippen. Ik neem aan dat de meeste van jullie dit al gebruiken, en zo niet, begin er dan snel Mee. Ik ben momenteel aan het uitzoeken of erin de wet informatie over vpns en het tegengaan hiervan is vastgelegd. Kom hier nog op terug.

Samengevat, de sleepwet kan significante gevolgen hebben voor ons forum gebruikers omdat ons data verkeer niet meer van ons is. 

Hoe kijken jullie hier tegen aan?  Stel a.s. Woensdag vooral tegen de sleepwet, en ja het is maar een raadgevend referendum en ze hoeven er dus niet naar te luisteren, zoals met het oekranine referendum. Maar wie niet stemt mag niet klagen..

2 people like this

Mijn verblijf op het forum zal ten einde komen als de sleepwet erdoorheen komt. Er worden ook geen privé foto's meer gemaakt van de plantjes, want je hebt straks helemaal geen privacy meer...

Het referendum stelt niets voor, dat is om mensen valse hoop te geven en de indruk te wekken dat men invloed heeft op deze beslissing.

Uiteindelijk doen ze toch wel wat ze willen.

Maar mijn stem is zeker tegen!

2 people like this

Zeker tegenstemmen, de argumenten voor zijn bijna allemaal kul. Enige nadeel is dat het een raadgevend referendum is, en ze de uitslag toch wel zullen negeren en het er doorheen drukken. Ik heb zelf maar max. 5 planten zonder meer dan 2 hulpmiddelen, dus ik heb persoonlijk niks te vrezen, maar ik denk dat ze zeker informatie van onder andere dit soort forums zullen gebruiken.

2 people like this

@Gerrit Groenevinger bedankt man die Gemeenteraadsverkiezingen kunnen mij gestolen worden.

Ik had de envelop nog niet eens geopend, maar zie nu de Oproep voor het raadgevend referendum thumbsupsmileyanim.gif

1 person likes this

Hehe als je toch naar t stembureau gaat stem dan gelijk op een lokale partij voor de gemeente raad.

hoe meer grond de gevestigde orde van de landelijke politiek verliest hoe beter.

1 person likes this

Enerzijds denk ik dat de overheid te druk is met serieuze criminelen, waaronder Syriegangers, wapen- en cokehandel, XTC-labs, grootschalige hennepkwekerij etc.

Aan de andere kant zijn we hier open en bloot dingen aan het doen wat niet mag.

Ik twijfel steeds meer of het wel zo slim is om op dit soort fora je activiteiten te tonen, zonder bijvoorbeeld een VPN. 

kweet niet ofk wel ga.... 

maakt het wat uit als er 80 % tegen is ??? 

maaklt het wat uit asl het 90% is ? 

naah tis raadgevend en dat leggen ze toch naast zig neer...

@romsel is mischien wel zo handig ja.  maar nuteloos met sleepnet gebeuren want ze zien welke vpn je benaderd 

1 person likes this

Dit artikel had ik naar de Leeuwarder Courant gemailed. Ze hebben het, zoals ik eigenlijk wel verwachtte. niet geplaatst. Jammer.

Ga wel stemmen. Hoe meer mensen tegen stemmen, hoe beter.

De sleepwet.

Weet je het nog, dat briefgeheim van vroeger, de tijd dat de overheid nog respect had voor zijn burgers.
Nu hebben we de sleepwet, een belangrijk element in het electronische web waar wij steeds meer in verstrikt raken en dat steeds meer ons leven gaat bepalen, todat je volledig in het gareel loopt en niets meer te vertellen hebt. 
Een kwalijke ontwikkeling!
De mens ontleent zijn waarde aan het vermogen tot zelfbepaling en daarom moet iedereen zelf uitmaken hoe zijn leven er uitziet en niet de Staat.
Het is niet legitiem als de Staat inbreuk maakt op je individuele vrijheid op grond van een gecreëerde paranoia/angst.

'Ongebreidelde surveillance die buiten het zicht om plaatsvindt en die leidt tot ondoorzichtige invloed op ons leven, vormt een bedreiging voor fundamentele kernwaardes als burgerschap, autonomie en democratie. 
Privacy is een essentieel collectief goed. Het gaat om ons alllemaal.

Ik heb niets te verbergen, zeg je?

Aan de uitspraak 'ik heb niets te verbergen' ligt een aantal fundamentele aannames ten grondslag:

De eerste aanname is dat degene die dit zegt, weet wat het is dat hij niet te verbergen heeft.

De tweede is dat hij weet voor 'wie' hij dat niet te verbergen heeft.

De derde is dat hij weet 'waarom' hij dat niet te verbergen heeft.

Uit de zoektocht in het boek (Je hebt wél iets te verbergen) blijkt dat alle drie de aannames misvattingen zijn. Want we weten helemaal niet welke gegevens we allemaal weggeven. We hebben geen idee wie er – bevoegd of onbevoegd- toegang tot die data hebben. En we weten niet om welke redenen andere partijen in onze data geïnteresseerd zijn, wat ze ermee doen en welke beslissingen over ons worden genomen op basis van die data.

Hoe kun je dus zeggen dat je niets te verbergen hebt als je niet weet welke datasporen je achterlaat? Hoe kun je zeggen dat je niets te verbergen hebt als je niet weet wie er bij jou data kunnen? Hoe kun je zeggen dat je niets te verbergen hebt als je niet weet wat er met jou data gebeurt?

En dan is er ook nog de aanname van de 'ik' in de zin 'ik heb niets te verbergen'. Het woord dat privacy tot een persoonlijke in plaats van een collectieve aangelegenheid degradeert, er een puur individuele in plaats van een collectieve waarde van maakt.

Laten we het dus gewoon benoemen: wie 'ik heb niets te verbergen ' zegt, weet niet waar hij het over heeft
Wij hebben juist heel veel te beschermen!'- uit het boek ' Je hebt wel iets te verbergen' van de auteurs, Maurits Martijn en Dimitri Tokmetzis, over het levensbelang van privacy.

De aspirant terrorist, die met een auto op het publiek wil inrijden, hou je met een sleepwet ook niet tegen. Sleepwet leidt niet tot meer veiligheid. Wel tot meer onvrijheid. Je vrijheid wordt ingeperkt en je persoonlijke levenssfeer wordt 'wederom' aangetast. Ze kunnen niet met nog meer data de veiligheid vergroten. Wat ze bieden is schijnveiligheid. Wat je dan uiteindelijk krijgt is een gedachtenpolitie!

Een overheid dient in dienst van de samenleving te staan en niet andersom. Daarom is het verstandig om, op basis van wederzijds respect, voor een maximaal betrokken samenleving de dialoog centraal te stellen. Daar kom je een stuk verder mee.

Stem tegen de sleepwet!

Doede j. de Jong.

Appelskea.

3 people like this

Ik mag niet klagen , want ik heb mijn stempas in de kachel verbrand .....

Verbrand waar mijn man bij was , zodat hij me niet hoeft te vragen of ik hem wil machtigen.

Popenkast doe ik niet meer aan mee.

Geert Wilder had heel veel stemmen kunnen krijgen afgelopen verkiezingen , áls zijn programma niet zo (BEWUST) belachelijk was geweest met zijn : ' Geen geld naar cultuur , windmolens ENZOVOORT '.  ENZOVOORT is een ruim begip , dus dat nemen mensen niet meer serieus , en dat was de bedoeling van de regering/popenkast/toneelvoorstelling .....

Slaap lekker ....

:angry:

Referendum tegen de Oekraïne ben ik wel tegen gaan stemmen , daar ben ik wel tot de dag van vandaag nóg over aant klagen , maar niemand die het hoort .....

Of er iets mee doet .

:(

Jullie mogen gaan stemmen....;wij MOETEN gaan stemmen. :)

Ik heb geen krant , zet geen nieuws op radio of tv , dus de uitslag is me ontgaan , maar zijn alle stemmers tevreden met de uitslag ??

Heeft jou moeiten bijgedragen ....

:lol:

Running Water , BRILJANT linkje , ik heb in een déúk gelegen !!!!

Dank je wel , ik had de tekstschrijfster kunnen zijn van George Carlin , hij haalt me de woorden uit de b#k !!!

En de muziek aant einde is mijn soort muziek .....

:wub:

1 person likes this

En denken jullie nou echt dat een VPN jullie gaat beschermen? ;) Daar kijken ze dwars door heen. Moet je de film Snowden maar eens kijken, dat soort praktijken zullen er nu gaan gebeuren. Goed voor de wapenhandel van NL enzo ;)

En ja als ze iets van een kwekertje tegen komen, waarom zouden ze dat ook niet ff doorgeven.....

Laatst zei een maat van me dat zn buren ook op visite kwamen, werken beide bij de politie. Dus ik zei mmm weet niet of ik dan nog wel kom, 1 verkeerde opmerking over mijn hobby en ik ben de lul. Zegt ie nee joh man, zo zijn ze niet, zullen ze nooit doen! Ik doe ook alles waar ze bij zijn.

Ja maar dat is iets anders dan kweken vriend, dus waarom zouden ze dat niet ff doorgeven?? Dat moeten ze zelfs want ze werken bij de politie! 

Die maat was ook voor de sleepwet, want dat hielp hem en zn zoontje beschermen tegen aanslagen enzo ;) Dus zegt genoeg he ;) Totally brainwashed al en geen zin om open te staan voor andere dingen.

2 people like this

Klopt helemaal stoney! Die is fuckt... er helemaal ingestonken.

Ik kan me er zó kwaad over maken. Zag nog een filmpje op dumpert over een paar achterlijken (als ik het zo mag zeggen) die ook gewoon mogen stemmen.. Pas bij het stemlokaal aangekomen doorhebben dat ze straks mogen stemmen.. en dan gewoon klakkeloos wat aankruisen en helemaal trots zijn dàt ze gestemd hebben.. Ik word er niet goed van. Linkie 1 .. nog zo'n triest geval 
Linkje 2

Denk dat het forum gebeuren ook voor mij straks gedaan is. Misschien ligt de prio er nu niet.. maarja.. wie kan in de toekomst kijken? Misschien weer zo'n ratdraaier die fora over een paar jaar weer aan de kaart stelt als: 'broeinest voor criminele activiteiten' nou... alles met terugwerkende kracht (20 jaar+) nee bedankt.. 

Was er afgelopen jaar ook erg huiverig voor.. en jaren daar voor ook al wel.. wist dat dit niet zo kon blijven.. Maar straks is het de wettelijk bewijsmateriaal.

Ik bedank er voor. 

VPN, Dark web, Torr.. heeft allemaal geen enkele zin meer. Misschien ietsiepietsie moeilijker voor ze.. maar gewoon te achterhalen.

2 people like this

Alles is te achterhalen. Is ook nu al.

Het gaat alleen om capaciteit, middelen en geld.

En dat zijn eindige middelen en daar wordt dus voorzichtig mee omgesprongen.

Zoals ze ook geen vingerafdrukken of DNA sporen komen zoeken als uit een tuinschuurtje een fiets gestolen is.

Ik wantrouw de overheid als de pest, maar ik schiet niet meteen in een kramp, omdat er ook hier naar prioriteiten gekeken zal worden.

1 person likes this

Het gaat ook om wettelijk bruikbaar bewijsmateriaal.
Ze KUNNEN het nu ook al wel op veel gebieden maar het MAG niet. Of word niet door de rechter geaccepteerd.  

Waar ik mij ook kwaad om maak is het feit dat ik persoonlijk jaren terug al een stop wou op de grenzen. Maar nee iedereen maar binnenlaten en vervolgens toch tot de conclusie komen dat er allemaal tijdbommen rondlopen en dan de burgers opnieuw straffen door het kleine ietsie pietsie privé dat we nog hebben ff aan de wilgen te hangen met het oog op veiligheid. 
Het is niet mijn probleem (nee niet naïef). En voorkomen kun je toch alles niet. Die aanslagen zijn verschrikkelijk maar het staat niet in verhouding. Je gaat ook niet alle messen uitrusten met gps om net die ene steekpartij te kunnen achterhalen.. ik wil daar niet aan meewerken. Voel me dubbel genaaid. 

Laat ook al mijn mobiel thuis als ik de stad in ga. Je loopt langs een paar winkels en je krijgt allemaal spam in je mailbox. Ik werk er niet aan mee.
Straks maar onherkenbaar over straat want je gezicht staat overal opgeslagen. 

Ik krijg er dus wel kramp van. Wordt nog meer beperkt in mijn doen en laten. 
Sowieso snap ik niet dat mensen hier mee akkoord gaan.. Buiten het feit om dat...

2 people like this

Binnen komen ze toch wel ......Krant van vandaag.

Verdacht als je niet open doet !!

En lees ff de laatste alinea ; 1 kwekerij gevonden , en 2 gaslekken !!!

Om een gaslek maak ik me meer zorgen dan om een kweker.

20180326_104414.jpg

:angry:

Ook verdacht als je geen rookmelder wil laten installeren !!!!!

Niet te geloven ......

Iedereen aan de zonnepanelen :) 

Het blijft me verbazen dat ze zich in zoveel bochten mogen liegen om bij iemand over de drempel te mogen.

uiteraard top dat er 2 gaslekken gevonden zijn maar, laten we eerlijk zijn. Gezien de opzet van het verhaal kan dit ook prima een leugentje om bestwil zijn. Anders kunnen ze het niet meer recht lullen

1 person likes this

Niet goed voor mn gezondheid om dit soort Stasi praktijken berichten te lezen!

1 person likes this

Leuker kunnen we het niet maken .....

Er staat inderdaad 2 keer kwekerijtje.

Nederland is Big Brother geworden ,alles word gecontroleerd , hier stonden ze aan de deur voor een slimme meter te installeren .

Ik zei tegen die man ik ben zelf al slim zat om dat niet te willen , ik zei schrijf maar op dat die er niet in komt .

Was geen punt zei hij ,dat doen er heel veel .

Met dat ding kunnen ze letterlijk alles , ze luisteren je af ,dat namelijk ook , het legt meer vast als jij denkt , niet normaal meer .

Ook werken ze nog niet zoals het moet schijnbaar , ze gaven meer verbruik aan dan dat ze afnamen .

En laat ze maar lekker aantekeningen maken van dat ze niet mogen kijken , ik geef er geen reet om , ik heb toch niks thuis.

iK kan het me voorstellen dat vele die maar een paar plantjes hebben staan zich druk gaan maken .

Ik denk niet dat er veel word gecontroleerd , dat kost veelste veel geld , daarom vliegen ze ook niet meer met vliegtuigjes rond om planten te vinden in de mais .

Dat doen ze af en toe met een drone .

1 person likes this