• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

Recommended Posts

7390DF72-5826-4090-98EA-A4F9DAF211D8.jpeg

Vroeg in het jaar was ik al beginnen te trippelen dat de lente er bijna aan kwam! Snel genoeg was het dan ook besloten om binnen voor te gaan zaaien met paprika en pepers.

Uiteindelijk ook tomaatjes.

Ondertussen zijn we al wat verder maar wilde mijn W-topic niet verder vullen met groentes :D 

Wetend ik ergens in huis van mijn vorige oogst vorig jaar ontzettend veel zaad had geoogst maar ergens had misplaatst en niet te vinden was..

tripje naar de winkel !

ik ben dan maar begonnen met een mixje van zaden, zaten er vijf verschillende in met elk vijf stuks.

White Bell en yolo wonder weet ik nog en zou een paarse schoonheid tussen zitten :D 

629AF584-37DA-45C4-8BCC-5B8DD5D89968.jpeg 

de smaak zat er dik in dus we gingen verder :D D759D149-1294-4C72-A452-8DCB7FC175F1.jpeg

ondertussen bleven de eerste partij maar groeien :PFF99E012-6520-483D-888C-A4C836521C6B.jpeg

stemmetje riep van binnen meer meer meer!!

Eens erg goed gezocht en jaha! Daar is onze hele voorraad zaadjes..  

Zo gehoord, zo gedaan!! A34B07B8-CE5A-4DB3-BD6E-08AF1F1EBD05.jpeg

Ondertussen dacht ik het wel eens tijd werd voor paar tomaten te zetten, eerst geprobeerd Zoals ik op filmpje had gezien, tomaat in plakjes en op laten komen! 

Nou !! Dat werkt! Al krijg je er verdomds veel op elkaar! 40E2DF55-2208-4203-97E2-6BB7E865300A.jpeg

Voor de veiligheid toch maar paar echte tomaten zaden gehaald. Ik heb wel enkele overgehouden van de gesneden tomaat voor te weten hoe ze het gaan doen!

snoeptomaatjes gewone tomaten en Tiny Tim zijn de keuze op beland,  een deel in soort van joffy gezet en yeayyyy!!

Met uitzondering van twee Tiny Tims alles uitgekomen!!A5B9CB3A-D81A-4D81-A4F9-D469FBBB5AD1.jpeg

de grote plantjes van gesneden tomaat !6B543932-3A77-4733-82EA-CCD0AA05181E.jpeg

Van gekochte zaadjes!

324BBEF2-6C07-4B7B-89AF-56C954D988AA.jpeg

Nog een paar blokpaprikaatjes die staan te wachten :)image.jpg

Doordat ik een paar plantjes had gegeven aan familie lid kreeg ik daar toch niet even nog eens een heel deel orange paprika’s  ! !

4A1A9A2E-1B36-4A51-9CBA-6FE360852E4F.jpeg

Doordat het daar niet echt vlotjes lukte heb ik nog een paar peper zaden meegekregen zoals Trinidad scorpion , chocolate habanera , chichen itza, serano (wat ik altijd aannam het ham was :p) 

doordat deze wat moeilijker kiemde   Allemaal in doekje gedaan met zakje rond en Zo kiemen.. duimen op Goed geluk ermee!!

zo dan ben ik bijna up to date :D 

Gisteren heb ik met een gelukkig gevoel naar huis gekomen! Ik had eindelijk de black Krim tomaat gevonden dus deze is ook direct ten aarde/ doekje gegaan :D 

ook heb ik weer mixje van andere pepertjes gevonden en direct in Zo een geweldig propagatortje gestoken! Heerlijk ding !

Wel even eens eindelijk wat geordend ivm namen en soorten..

ik zie al het verschil niet meer bij mijn zaailingen wat paprika en wat pepertje is :D 

image.jpgimage.jpg

Nu.. dit kan te veel lijken ondanks ik hoogstwaarschijnlijk nog wel ergens bakjes met zaailingen heb vergeten fototje van te maken maar teveel kan ik altijd kado geven aan ouders of buren. 

Keep on growing <3

• Like 6

@Rabarbarbaarik duim toch eerder op mooie grote oogst :D Wij vreten wat weg hoor van paprikas en tomaten :P

@Gerrit Groenevinger (toekomstvoorspelling) daar hou ik je aan!! :D

@Tune ken je het stemmetje wat roept van binnen MEER MEER MEER.. die is nou nog aan het roepen haha

@Grow Weed haha concurrentie? zijn allemaal vriendelijke kwekertjes hier ;)

• Like 2

ja de grootste / scherpste/lekerste peper/pap/tomaat/slaa weetkt oogst :rolleyes: of mooiste moestuintje vant jaar  beetje vriendschapelijke rivalitijd is goed tog? 

zeg ook maar wat hoor ^_^ 

• Like 1

Nou.. onhandigheid en Zwaartekracht .. bovenkant was helemaal bewasemd , ik hef die op, water loopt idioot genoeg net in richting van die twee grotere bekertjes wat erin staken en  kaboem 

ik wilde zo blij kijken als iets van pepers op was gekomen  gaan ze me tegen de grond, ik vroeg voor licht aan de vriend maar die  vond het grappigger dan mij dus kreeg ik de bovenstaande foto als resultaat :( 

gans zielig mijn zaadjes te zoeken.. 

Al heb ik ze bijna allemaal terug denk ik heb ik alweer :wacko::wacko::wacko:geen flauw idee meer wat het gaat worden tot het vrucht geeft.. 

Ik heb er nu wel wat aan gemaakt als versteviging dr dit niet meer gebeurt (les geleerd)

image.jpg

• Like 2

Oef das poes, ?.... 

Ik dacht eerst dat die nieuwsgierig was geworden.... Misschien een idee een baksteen of wat anders zwaars als tegengewicht in de bak te doen? 

• Like 1

Jaaaaaahhh !! 

Dat ga ik sowieso uitproberen ! 

Ik ben me een extra mini serre gaan halen en opnieuw alle jiffy en het zakje met de verschillende pepers. Poging twee met alles geordend ;) 

zo kan ik vergelijken met de andere miniserre ;D

okenik heb dus geen plaats in de bak :( voor baksteen.. ik heb nu even isomo plaat vast gestoken tussen verwarming ... doe straks gaten erin maken als ik terug thuis ben dat de plaat nog meer kan opwarmen. 

;D keep on growing !!!

66832FF8-AA36-4637-A5DA-2A62E1DC4A78.jpeg

EBD18AFF-0A11-4C8C-89E8-1C123EC52959.jpeg

• Like 2

@Rabarbarbaar

neodywatte..:o google is mijn collega even..

Keramische magneten zijn gemaakt van keramiek, neodymium magneten zijn gemaakt van neodymium, ijzer en borium, NdFeB. Neodymium magneten hebben in verhouding een hogere aantrekkingskracht. Keramische magneten zijn over het algemeen een stuk goedkoper. 

maar vind later iets van..

Keramische magneten kunnen tegen water en vocht,

neodymium magneten niet.

Neodymium magneten zijn niet geschikt voor gebruik buitenshuis.

Onze neodymium magneten met rubberen omhulsel zijn daarentegen speciaal gemaakt om buitenshuis en in het water te gebruiken.

ik ga denk ik houten constructietje in elkaar flatsen voor op de verwarming te zetten.. dat het meer stabiel is en wat leuker uit ziet ;p

• Like 1

Gelukkige ochtenden zijn het als de tulpen je zo begroeten!!

IMG_1111.JPG

GroeiGroeiGroei!! de grootste tomaatjes

:DIMG_1079.JPGIMG_1083.JPG

Ik wilde graag eens uittesten voor ondersteboven te kweken met de tomaatjes,
de eerste dag zag het maar zwakjes uit maar ik denk dit helemaal goed gaat komen!

IMG_1082.JPG

Stiekem heb ik al een paar grote paprika/peper planten en tomaten verhuisd naar een afhard plaatsje :D
de grotere paprika plantjes hadden dringend nieuwe schoenen nodig !!

IMG_1090.JPG

IMG_1100.JPG

Hier staan wat Afrikaantjes te groeien en te wachten tot ze uitkomen :D

IMG_1089.JPG

Nu is het enkel nog afwachten en duimen dat al de extra pepers en Black Krim tomaatjes nog allemaal uitkomen :D

Keep on growing!!

• Like 5

Leuk bezig op dat met die zwaartekracht na. Zal stilletjes volgen.

• Like 2