• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
w4ckoweed

Eerste eigen kweek

49 posts in this topic

Allen,

Hallo iedereen, 

Ik ben nieuw op het forum en zou binnenkort (mei) graag voor de aller eerste keer zelf een wietplantje willen kweken. Ik ben net eigenaar geworden van een huis waar in de tuin een serre aanwezig is. Ik dacht dus ideaal om een plantje in te zetten! Ik heb me bij Zamnesia ook bevraagd over welke strain hiervoor geschikt zou zijn en heb het antwoord hieronder gekregen. Hebben jullie nog bijkomende tips en dingen om rekening mee te houden? Verder ben ik ook aan het kijken om in de winter een binnenkweek te doen. Maar ik zou zeggen ik test eerst even uit met een buitenplant (of allesinds in een serre) en kan dan tegen de winter de binnenkweek eens uitproberen.

Shoot! En alvast bedankt!

Antwoord Zamnesia

Ik raad je in dit geval aan om te beginnen met een autoflowering plant welke je begin Mei zult kunnen gaan zetten.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de volgende twee strains:

Monster Dwarf:
https://www.zamnesia.nl/zamnesia-seeds/4330-monster-dwarf-auto-feminized.html

Royal Critical Automatic:
https://www.zamnesia.nl/royal-queen-seeds/120-critical-automatic.html

Deze zijn perfect voor beginners. Zet ze in een pot met ongeveer 30 liter potgrond zodat ze goed wortels kunnen ontwikkelen.

Voor het kiemen raden we een Smart Start aan:
https://www.zamnesia.nl/ontkiemen/1100-smart-start.html

Hoi kerel,

Ze raden 2 mooie soorten aa dat wel.....maar zoals je weet is er in de snoepwinkel zoooooooveeeeel wat lekker is. :)

Ze raden hier autoflowers aan, dit zijn soorten met ruderalis genen in. Deze gaan na enkele weken ongeacht het aantal uren zon gaan bloeien.

Is zeker een aanrader om autoflowers in de serre te zetten.

Ik weet niet wat je leuk vind om te roken? Eerder een soortje waarmee je lekker op de bank plakt of liever een uplifting high?

Ik vind een Critical of Northern llights zekers niet slecht, wil je ietsje meer bessensmaak dan zou ik een blueberry proberen.

Zoals gezegd keuze zat aan zaden.

Verder is een grote pot met luchtige aarde aangewezen om je plant inte zetten. 

Je kan Growmix van Plagron gebruiken als kweekmedium : https://www.greensell.nl/a-29016480/plagron/plagron-growmix-met-perliet-50-ltr-zak/#description

Deze is voorbemest voor een 3 tal weken. Een pot van +/- 25L is zekers voldoende. Ik had vroeger 4 autoflowers in een metserskuip van 65L.

Qua voeding kan ik je BAC aanraden, is eenvoudig onder je water mengen. Niets liggen meten qua PH of EC.

https://www.greensell.nl/a-25098779/b-a-c/b-a-c-biologische-bloeivoeding-1liter/#description

Dit is de bloeivoeding.....deze kan je vanaf de 4de week stilaan meegeven.

IN elk geval...veel succes ermee.

Als je ng vragen hebt...shoot!

3 people like this

Wow dat is meteen een antwoord waar ik iets aan heb! Super om te zien dat je hier meteen zoveel hulp krijgt :-D ik heb meteen super veel zin gekregen in de eerste kweek!

wat betreft waar ik naar op zoek ben: ik merk toch wel meer plezier te halen uit een uplifting high zoals jij dat beschrijft. Welke strain zou je dan aanraden van de 2? Of misschien nog een andere die aan te raden is? Ik ben nu nog niet te kieskeurig of uit op experimenten, een eerste oogst laten slagen zou al super zijn! 

Ik zal dan stilletjesaan alles in huis beginnen halen zodat ik zoals beschreven door zamnesia alles de serre in kan zetten begin mei :-) 

Als je een uplifting high wil dan zou ik je eerder een Haze achtige aanraden.

Een Moby Dick autoflower is een kruising van een White Widow met een Haze.

De XXL versie zou dan ook nog eens een goed resultaat geven qua opbrengst.

Verder is de Durban Poison van Dutch Passion ook een mooie.

Beetje een anijs/drop smaak zit erin...maar een leuk rokertje voor overdag.

Een Orange Bud auto is ook niet te vesmaden...lekkere citrus invloeden en met de oranje pistels ziet ze er nog eens prachtig uit ook.

In de autoflower heb je ook een AK47 of AK420. Mooie genen en kan een goede opbrengst hebben.

Je moet maar eens zoeken bij enkele zaadboeren. Iedereen heeft er een andere naam voor. Bij Dutch Passion is dat de think different.

Ik denk dat je hier al mee verder kan.

Als er andere leden ervaring hebben met andere soorten laat gerust weten hier.

Super bedankt, hier kan ik al wat mee, maar zoveel keuze zeg... 

Zijn er bepaalde strains die je hebt opgesomd waarvan de slaagkansen hoger liggen? Een plant die dus tegen wat meer kan als de andere?

Zo niet kijk ik eerst eens naar de Moby Dick (en eventueel de XXL variant zoals je zelf zegt). Ik moet ergens beginnen ;-)

Misschien zet ik meteen 2 plantjes in de serre, dat kan natuurlijk ook. Dit weekend zal ik op zamnesia mijn order eens bij elkaar stellen en bestellen. Dan ga ik ik de buurt ook al meteen op zoek naar de geschikte potgrond. 

Ik neem aan dat de link die je hebt gestuurd niets al te speciaal is en ik dit in de meeste tuincentra kan vinden? Ik ga dit weekend eens rondkijken bij aveve of brico (ik kom uit België)

De Plagron aarde kan je niet meteen in een Aveve of een Brico vinden. :(

Als je niet ver van de NL grens woont dan kan je best even naar de Boerenbond. Daar hebben ze de aarde van Plagron wel.

https://boerenbond.nl/storepickup/index/index/

Er is in Tremelo ook een shop waar je je die kan vinden.  www.herbshop.be Misschien is die wat dichter voor jou?

Eén plantje zetten kan altijd....maar waarom niet meerdere?

Je bent sowieso strafbaar of het nu 1 of 3 planten zijn.

Voordeel is dat je meerdere kan growen als er eens uitval is van 1 dan heb je altijd nog de andere.

Bestaan er dan geen alternatieven voor die aarde die ook geschikt is voor het kweken van een wietplantje? Ik woon totaal niet in de buurt van de Nederlandse grens, daarmee.. wat maakt die aarde zo geschikt? 

Aha, was wat te snel, Tremelo is inderdaad nog op een normale afstand!

trouwens: 1 plantje is toch niet verboden in belgie? Dat is toch wat ik er me van kan herrineren 

1 person likes this

Alles is verboden in België wat cannabis betreft! Bezit...Teelt...verkoop...alles!

Het probleem is dat ze met zoveel verschillende maten en gewichten werken in B dat je er kop nog staart aan kan maken.

Ok er is een "lage vervolgingsprioriteit" maar het is nog altijd strafbaar.

Loop maar eens in Antwerpen met een jointje in je bek rond en ze klissen je...dat is dan onmiddellijk een boete aan je been.

Er zijn hier een paar ex leden van het forum die gesnapt zijn door een growshop waar ze binnen gevallen waren.

Aan de hand van de klantenlijst zijn ze systematisch bij die mensen binnen gevallen en alles meegenomen.

Zijn veroordeeld....en dat voor 6 plantjes en wat wiet in een weckpot.

3 jaar voorwaardelijk...mogen niets meer met drugs te maken hebben en kunnen altijd opgeroepen worden om in het potje te komen plassen.

Enkele honderden euro's boete....echt klote gewoon.

Erg dat ze kleine thuiskwekers over dezelfde kam scheren als mensen die honderden planten hebben staan.

Triestig gewoon.

Maar laat je dat zekers niet ontmoedigen.

Het is een fijne hobby om plantjes te kweken....als je ze goed verzorgd dan zijn ze je heel dankbaar.

Let wel....het kweken is verslavender als het roken!  :)

Shit zeg.. als je zo een verhaal hoort heb je er ineens veel minder zin in.. vreemd van waar de uitspraak 1 per persoon in een huishouden dan komt. In ieder geval we wonen met 2 dus ik zal het in het begin houden bij 2 plantjes :-) 

nogmaals bedankt voor de tips en ik kom binnenkort nog terug eens ik er aan begin ;-)

Het is geen leuk bericht dat snap ik,. Het is een zieke wereld, alle soorten gif en verdovende middelen kan je op elke hoek van de straat kopen, geen probleem.. zuiker, alcohol, E hupelepup nrs, .. en doe je echt goed je best, dan kan zelfs nog aan het o zo gevaarlijke tabak nog komen ook, 

Maar een plant die vele functies heeft waaronder de meest geneeskrachtigste kruid wat nu bekend is bezit... Dat is verboden  ... 

Het is erg erg erg krom, maar we willen hier liever dat je op de hoogte bent van de gevolgen voor dat je een plantje zet. Dan dat je er achteraf achter komt en dan de gevolgen niet kan overzien..

ik woon ook in B en zou je nog willen aanraden om gewoon naar die shop net over de grens te gaan en er alles wat je nodig hebt, ook je zaad, cash te betalen, niets online kopen en niet met je bankkaart betalen. Zo laat je geen sporen achter.

Het is idd uitkijken ook met dingen die verstuurd worden.

De mogelijkheid bestaat dat als het om een internationale zending gaat dat er steekproefsgewijs pakjes bekeken worden en als ze dan bvb zaadjes vinden dan word naam en adres genoteerd en bij de volgende actie in je regio krijg je een bezoekje met een verzoek te huiszoeking, dus voorzichtigheid is altijd geboden.

Groetjes

Test@

ook best hou je zoveel mogelijk spullen die rechtstreeks naar weed verwijzen een beetje op afstand!

5 zakken aveve grond die klaarligt in de lente kan je beter verklaren dan zakken met in koeien letters CANNA op.

Hou 1 ding altijd voor ogen, in geval dat het fout loopt ,je weet niks je kent niks en als ze niks kunnen vinden van eerdere oogsten dan was dit je eerste ! 

Bedankt voor de tips, heeft iemand een adresje van een shop net over de grens waar ik ook alles zal kunnen vinden? Waaronder die smart start etc? Dan zal ik idd niets online bestellen maar gewoon langsgaan en cash betalen

hangt af van waar je woont he maar ik ben best tevreden van de shop in Terneuzen, Urban Garden. Heb er alles gevonden wat ik nodig had om te starten aan zeer interessante prijzen.

Vreemd op hun website zie ik geen zaadjes staan? Hebben ze meer dan wat ze online laten zien?

jep, je kan ze telefonisch of per mail bereiken en alles wat ze niet hebben bestellen ze voor je, ook de zaadjes

Ik zag trouwens net dat zamnesia bijvoorbeeld ook bitcoins accepteert. Als ik het dan nog eens in een afhaalpunt laat leveren is er toch ook geen trace meer? :-)

en staat je naam op dat pakje in het afhaalpunt of kan je het anoniem betalen en afhalen? je bitcoin is anoniem maar is wel gekoppeld aan je account bij Zamnesia...

Als je op het account het adres van het afhaalpunt invult (misschien kan je ook gewoon als “gast” bestellen), dan is er al zoizo geen link naar je huisadres. Als je dan nog eens een schuilnaam gebruikt is het helemaal anoniem. De betaling via bitcoin staat ook al geen naam op. Dus ik zou denken dat het ook zo kan? Dan spaart me toch een hele rit uit voor het basismateriaal zoals de zaadjes en startkit. De potgrond is wel beschikbaar op een half uurtje rijden

Ik heb contact gehad met urban garden, ik denk dat ik alles gewoon toch daar ga afhalen, prijzen zijn correct en hij kan alles bestellen ;-)

Goed, eindelijk alles in huis :-)

Ik heb een zak potgrond meegebracht en 3 zaadjes moby dick xxl. Dan heb ik een testpakketje gekregen met 4 flessen in als aanvullende voeding na 5 weken (ik zal wel eens een foto posten). Om de zaadjes te ontkiemen is het een simpel plastik bakje geworden met ronde schijfjes in (rootit heet het geloof ik)

Nu is nog de vraag wanneer start ik met te ontkiemen. In de winkel had hij mij aangeraden om nog tot half mei te wachten.

Iemand ook nog tips voor het ontkiemen? IK heb dit nog nooit gedaan dus alle tips zijn welkom!

1001 manieren, er staan er vast een paar bij 'algemene kweek info'.
Vorig jaar deed ik ze gewoon in stek en zaai grond in een donkere kast, 4 dagen later 100% opkomst.
Nu doe ik ze 12 uur in een glas water (niet te koud/warm) en die zet ik donker weg in een keukenkastje.
Na die 12 uur geef ik ze een zetje naar de bodem, alles dat naar de bodem zakt mag de stek en zaai grond in, dat wat nog drijft knijp ik vaak kapot, gaat het niet kapot dan mogen ze ook de aarde in,

Tot nu weer 100% opkomst.

Een zaadje heeft nog geen licht nodig dus in de zon zetten maakt het alleen lastig in mijn ogen.
Bij de eerste blaadjes mag ze snel van de zon genieten om strek te voorkomen.

Qua timing kan je zien dat een hoop mensen al lang bezig zijn met ontkiemen, 15 mei is een mooie datum om ze buiten te laten staan, nu doe ik ze met mooi weer naar buiten en als het koud wordt naar binnen.

Ik gebruik de stek/zaai grond van pokon.
Niet te diep zaaien en geduld hebben ;)
Komt helemaal goed. 

Vers zaad gaat het makkelijkst in de stek/zaaigrond. ik neem een 1l pot, goed vochtig maken, 1cm tot 1,5cm diep en in een mini serre of de hals van een petfles er over en 3 tot 5 dagen geduld, meer is er niet nodig. Ik zet het direct voor het raam, waarom zou je het donker zetten, het zit onder de grond en eens het boven komt kan het groeien.