• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sebas

Sebas Goes outdoor ?

Recommended Posts

Vandaag is officieel het outdoor seizoen begonnen. Zaadjes in water en als een worteltje zichtbaar is gaat het zaadje in de pot en hupsakee de kas in.... zit nog te twijfelen of ik mijn 5 reguliere Purple Bud zaden ook te water moet laten....

IMG_1486.JPG

• Like 5

Super leuk. Natuurlijk volg ik ook.
BarelyLegal heeft een mooi topic vanuit de kas, aanrader voor tips/tricks.
Of gaat het tijdelijk in de kas ?

• Like 1

Ahhh zo, vroeg me al af hoe ongelofelijk groot die kas was :P
Mooi, dan krijgen we dus ook plaatjes van bomen buiten.
Dat is toch het mooiste, als ze zo groot worden als dat ze kunnen.

3 plantjes boven de grond. 1 heeft het niet gered: de strawberry kush. Gelukkig heb ik ter vervanging genoeg aardbeien in de moestuin staan ? De dames lijken zich prima te vermaken in de kas....

IMG_1527.JPG

• Like 3

Thanks @Buitenlucht @Tune @boswandeling e.a.

Het is al weer wat jaren geleden dat ik een shop van binnen heb gezien @Buitenlucht. Vroeger, toen ik nog klein was, heb ik mijn kilo's wel gerookt ?. Nu kweek ik om olie te maken voor de vrouw. 

Over vroeger gesproken: ik vond Orange Bud altijd erg lekker en hier wil ik wel een moedertje van houden in het hok. Nu zag ik dat Dutch Passion zaden verkocht, iemand een idee of smaak/ervaring van die zaden overeenkomt met die van 'toen'?? 

Voor nu: een plaatje van hoe ze er nu voor staan:

IMG_1557.JPG

• Like 2

Gaat mooi,.. :) 

Tja ik merk ook wel dat er hier steeds grover geknipt word en er steeds meer in de olie gaat,.. 

Het roken doe ik nog steeds wel, maar wel een stuk minder...  Tja die Orange bud zal toch een kwestie van testen worden, aangezien er zoveel verschillende pheno's zijn en dan nog dat er vele soorten de zelfde naam hebben gedragen (zeker in de shops).. Moeilijk verhaal dus, maar het zoeken zeker waard :D

En daar staan ze dan: de zonnestralen aan het opnemen en lekker te groeien in hun potje. Nog 1 a 2 week en dan gaan ze naar hun definitieve plek.

IMG_1603.JPG

IMG_1604.JPG

• Like 1

Tijd voor een update: vandaag zijn er twee planten de moestuin in gegaan. Voor het geval ik de Citrus Super Haze niet mee terug kan vinden heb ik deze midden in het kruis geplant. De vakken er omheen worden bloemen en om de boel te maskeren plant ik morgen mais. In het voorbereidde plantgat is de Purple Haze komen te staan. Mooi plekkie vind ik zelf en ook lekker uit het zicht. Heb de planten wel getopt op de 3e node....

IMG_1630.JPG

IMG_1631.JPG

• Like 2

Ik ben ook benieuwd @Rabarbarbaar. Op het complex wordt er in ieder geval niet raar van opgekeken. Vorig jaar stond er een monster bij iemand in de kas. Echt mogelijkheden in het wild heb ik niet, dus als ik buiten wil, moet ik het zo doen. Ik hou ze iig kort....

Goh, dat hoefde ik niet te proberen op de moestuin :P Hoop het beste voor je :) 

Al die oude mannetjes stonden er altijd met de kop bovenop met hun tips en trucs :P elk zaailingetje bekijken en raden wat het was..

'Zag ook altijd voetstappen die niet van mij waren door heel de tuin. Werd ook veel gejat onderling.. Ben heel wat courgettes, pompoenen en appels/pruimen (die 1 x helemaal niet meer hoeven te oogsten) verloren aan rippers, alles wel.. vet irritant.

Gaat er hier gemoedelijk aan toe @Buitenlucht ? Vorig jaar had 1 van de oude mannetjes zijn kas volstaan met een plant waar hij 1kg vanaf haalde. Iedereen is wel geïnteresseerd in olie hier en een aantal is er ook bij gebaat en gebruikt het ook. Heb ook nog wat plantjes aangeboden gekregen dit jaar ☺️ Het complex is verder mooi afgelegen en heb de plantjes zo staan dat je ze niet 123 ziet staan.... Ik ben iig benieuwd: niet geschoten is altijd mis!

niet eerlijk iig als je tuintje geript wordt door mensen die wel de lusten, maar niet de lasten willen hebben..

• Like 1

Ah, gelukkig maar !!
Mooi dat het zo ook kan dus !

Bij dat complex waar ik op zat had je baas boven baas.. heel vervelend.

Anders een kaart er aan hangen dat het voor olie is voor zieke mensen bvb.. ?
Mooi dat je het zo doet man respect.

Nee het is zeer demotiverend inderdaad. Heb ook 1 betrapt die hele mooie bamboestokken had gejat van me. Ik een mail sturen naar de 'leiding' over de diefstal en werd hij nog in bescherming genomen ook! Dus ik naar zijn huis en heb ze hoogstpersoonlijk opgehaald met foto's en al gestuurd naar de leiding. nooit reactie op gehad. Dat was ook het laatste jaar gelijk. Toen was de maat vol. Ook van de aangifte nooit wat vernomen terwijl ik alles zwart op wit had met foto's en al.. en mailverkeer.. nouja..

Mooi! Knallen man! 

Zo! Tijd voor een foto of twee. De opzet is toch wat veranderd. De noordenwind van de afgelopen anderhalve week deed een plantje niet goed en die heb ik dus verplaatst. Haar nieuwe plek doet haar goed.... Purple Bud met aardbeien op de achtergrond en de Citrus haze met de kruisbessen op de achtergrond. Nog 1 plant in de kas en daar zoeken we nog een plekje voor....

IMG_1671.JPG

IMG_1673.JPG

• Like 3

Van boven naar beneden de Purple Bud, Citrus Haze en de Blueberry. Ze gaan lekker. Het en der een beetje vraatsporen, maar die beessies kunnen er niet tegenaan vreten ? Afgelopen week hebben ze een slokje wormenthee gekregen en dat leken ze lekker te vinden.

IMG_1795.JPG

IMG_1796.JPG

IMG_1797.JPG

• Like 2

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Similar Content

• By Sebas
      Om dit stukje forum eens wat voller te maken een stukje over mijn moestuin. We hebben een tuintje van 300m2 op een klein en gemoedelijk complex. Al met al een leuk stuk grond waarmee je je niet mee verveelt. Afgelopen maanden was het erg nat en heb ik niets kunnen doen, maar nu begint het weer te kriebelen. Hieronder alvast een paar foto's. Ik hoop dat ik gedurende het seizoen eea aan foto's en info (bijvoorbeeld over compost maken en onze eigen wormenbak) kan geven ??

Achtereenvolgens: kas die nog opgeruimd moet worden, nieuw aardbeienveldje, en wat oogst van vorig jaar ? Het licht groene voor de aardbeien is knoflookbieslook (ook wel Chinese bieslook): erg lekker in soep, saus e.d. en met een lichte knoflooksmaak.

• By La Buena Hierba
      dit jaar niet zo heel goed jaar geweest voor mij .
      alle grote Guerrilla spots leeg gehaald door politie ik heb zelfs moeten vluchten omdat er  politie heli boven op de spot hing terwijl ik vol om aan het planten was!
      ik ben weg gekomen zonder gepakt te zijn  maar vraag niet hoe pffff
      nu paar maanden geleden dik weer in ziekenhuis gelegen door darm perforatie ben daar nog steeds van aan het genezen ziek thuis
      Wiet 61 was er van op de hoogte bedankt voor je begrip en het buiten werk van ons gaat gewoon door hoor gap!

had gelukkig wat vrienden die testen deden en selectie 

toch wil ik die goede dingen die nog over waren  met jullie delen (fotos)
      en het mooiste is 3 week augustus laaste geoost en alles binnen .
      ik heb de info beetje in het engles erbij gezet omdat ik dislextie heb en vertalen wat moeilijker is.

this year outdoor i had lot of troubles (police take most guerrilla)
      lucky i had few friends that tested some strains for me outdoor in Amsterdam .
      so i can show you guy,s some pictures this topic 
      The  LBH Autoflowering Kush 
      where i work on for years now next to mine auto Haze lines
      i breed this special auto kush line with few other kush types like
      OG Kush  ,Masterkush ,Bubba Kush, Hindu-kush , and a 
      land-race indica Afgan Kush. 
      are in the line of this special LBH,s autoflowering Kush
       to make the perfect auto kush in looks taste and effect

i think its good enough for the public real soon!!
      here the pictures of few LBH auto Kush testers let me know what you guy's think 

-----------------------
      ..................................................

Ook wat fotos van  andere buiten soortjes so als autoflowering Haze lijnen waar ik aan werk en guerilla soortjes

(in de kas staan guerilla soortjes zo als LBH's  golden Kush  ,, LBH,s   Thai Gold en wat andere LBH guerilla soortjes opgebouwd uit mijn super autoflowers x super vroege guerilla gold genoeg zaad hopelijk beschik voor volgend jaar buiten seizoen )

.....................................................

this is Tuttie Fruttie a early geurilla strain maked of pure oldskool Haze lines and fruity strains like F13 ,apollo 13 and guerilla gold

...................................................
      ------------------

some small bonsia grow in realy small pots making few seeds for next year selection of thise geurilla strains  
      wiet 61  hier zitten onze zaden ook bij omdat guerilla spots ondekt waren heb ik ze in kleine potjes achter in 1 tuin gelaten heb de vroegste en lekkerste soortjes bestofen met vroege haze lijnen enzo
      volgend jaar vermeerdere en erbij selecteren 

............................................

plants from selection guerilla strains in the making ace Bangie Haze and Guerilla gold in the genetics with some of my special early guerilla Haze x bangi haze x gold as daddy

....................................

Blueberry and Highend from DJ shorts (old genetics old seeds)making new strain with somthing special

................
      Dolce Hierba autoflower  (outdoor)
      is a new strain that come out of pure oldskool sativa lines like the pure old Haze lines and landrace Thai lines that i crossed with mine autoflowering Haze work .

smoke report  olce Hierba autoflower
      Dulce Hierba autoflower was very old school in my feel, it was almost real oldschool haze and after my first bong hit the HIGH was very direct but smooth...
      like a rock being tossed across a pond and you skip gently over the water... after my Fourth bong hit
      i was sailing smoothly into the distance eager to discover more about the genes mixed in to this strain sadly the nug was gone and this report is "paused" until i get my hand on some more of this outdoor sweet goodness....
      Stay Safe and FLY HIGH
      smoke testers .... PolderGrower & RhinoCBD

ik hoop dat jullie toch van genoten hebben van mijn outdoor ondanks de politie die spots hebben geleegd en daarom niet echt guerilla gelukt is dit jaar terwijl we goed begonnen jammer heel veel werk en kosten weg!

groetjes LBH

• By Bushel
      High everybody,

Dit jaar was het tijd actie!
      Na een jaar afzien zonder eigen wietje was de nood hoog voor een nieuwe voorraad.
      In de winter werd het zaad bestelt.
      De ontdekking van een nieuwe categorie soortjes, de semi- autoflowers, was een aangename verassing.
      In de hoop dit jaar voor de ellende van vorst en toprot te kunnen oogsten heb ik deze nieuwkomers een kans gegeven e een mixpakket van 5 gefeminiseerde semi-autoflowers bestelt bij female seeds. FAST FLOWERING OUTDOOR MIX

De zoektocht naar een mooie spot is natuurlijk het begin van een goede kweek en daarin ben ik dit jaar wel degelijk geslaagd.

Spot 1 zonspot
      open ruimte, hele dag zon zonder inkijk van buiten het veld. Een schoolvoorbeeld van ideale omstandigheden.

Water in de buurt, beschut tegen wind maar toch in de volle zon.
      Leemgrond overwoekerd met brandnetels en kleefkruid.

Spot 2 tuinspot
      Bij een maat in.de tuin was een plekje vrij,langs een haag met zon tot 5 uur in de avond. zijn amneesstekken waren te tries voor woorden dus om ook hem een kweek te gunnen heb ik een zaailing aan hem geboden in ruil voor een deel van de opbrengst. Eis van.zijn ouders was echter dat de plant in pot gekwwekt zou worden.

Spot 3 bosspot
      Zeer goed verstopt, zo goed dat ik zelf elke keer bijna verdwaald op weg naar de planten. Rippers zijn hier absoluut geen risico maar schimmels des te meer door de hoge begroeiing rondom de plantgaten.
      Zandgrond met brandnetels her en der, zonuren vallen wel tegen, maximaal 5 per dag.

• Alchemistic Seeds
    Petitie
    Growers Choice
    Greensell
  • Who's Online   12 Members, 0 Anonymous, 24 Guests (See full list)