• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Followers 0
wietplantje

opzetten kweekruimte

23 posts in this topic

Hoi,

Ik ben van plan een kweekruimte te maken van 2x2 meter normaal kun je hier 50 planten kwijt maar ivm regels wil ik 4a5 planten gaan scroggen. Kan ik met scroggen dezelfde opbrengst halen als met 50 planten? De kweekruimte word gemaskeerd als kippenhok omdat we binnen geen ruimte hebben( op zolder kan wel maar het word moeilijk om die lucht af te voeren en de enige weg naar boven is een wankel trapje in een koeienstal) Ik wil de ruimte 1,80 hoog maken het dak isoleren en daarboven een geïsoleerd puntdak om warmtecamera's en geen sneeuw op het dak te voorkomen. Wat voor apparatuur moet er in zo'n ruimte?

Grtz wietplantje ; 

Een scrog van 2 op 2 ? en haken in het plafond om aan te hangen zoals mission impossible...

Daar kun je nooit bij , zeker niet om te binden . Welke lichten ga je gebruiken ? Want twee op twee 

is moeilijk evenwijdig te belichten met 1 lamp ,dus moet je al meerdere lampen gaan hangen ....

Hoe ga je de ingang aanleggen , je moet dan ook al n lichtsas bouwen want anders is het licht zichtbaar als

je de deur opendoet en dan heeft het weinig nut dat je je hok verkleedt als kippenhok nietwaar?

enz... Maar daarvoor ben je hier natuurlijk , maak n tekening of n foto zodat we d'r iets bij kunnen voorstellen 

want wij kennen jouw situatie ter plekke niet , begrijp je ....

popz

ik ben van plan 4 keer een  California Lightworks SolarSystem 550  met bijbehorende controller te gebruiken. de kweekruimte word 2x2 en een droog/opslagruimte van 1x2 meter. als je de deur open doet zul je de planten zien staan maar als je er een klein slot op maakt doet niemand de deur open en op een boerderij valt een kippenhok niet op. (hij komt ook in een wei met kippen te staan) het enige waar ik bang voor ben is de warme lucht die de afzuiger de buitenlucht in blaast. ben nu bezig met tekeningen voor het hok dus die komen zo.

grtz ; 

Dat zijn dure lampjes , best eens vragen aan de ledguru's hier of ze die prijs wel waard zijn ...

Wat die warmte betreft , dat komt van de infraroodlamp die er in hangt om die kuikentjes warm te 

houden .Maar als je de deur opendoet bij valavond heb je iedere hoereloper in een omtrek van vijf km 

op het erf staan met dat ledlicht .... Onderschat dat licht niet, dat is van ver zichtbaar en niet gangbaar 

op een boerderij mijn inziens .

Ook ongedierte kan zomaar het hok invliegen , lopen van zodra jij die deur opentrekt , daarom sprak ik

ook van een sas , deur achter je dicht en dan pas de deur van het hok opendoen ,

De uitgeblazen lucht kun je altijd onder je hok afblazen ( desnoods uitgraven tot een halve meter onder 

de bodem van het kippenhok) De koude grond koelt dan de afgeblazen lucht vooraleer de lucht dan

vanonder het hok ontsnapt . De vloer van het hok wordt dan ook niet zo koud , want planten onder led 

hebben vaker last van koude voetjes....

Kan nog wel verdergaan maar ik wacht eerst ff de bouwtekening af , hehe

popz

De buren wonen wel een halve km van ons af maar 2 deuren is zeker iets om over na te denken. De temperatuur zal voor de plantjes 22 graden moeten zijn dus er is altijd warmte misschien kan ik de warmte in de schuur uitblazen hebben de koeien het ook lekker warm of ik gebruik een koudwaterbatterij en sluit deze aan op de vijver of iets dergelijks.

kan overnieuw beginnen heb besloten de schuur 1 meter langer te maken ivm loopruimte. Gaat het stroomverbruik trouwens niet opvallen als er opeens 600 watt lampen afzuiging en dergelijke gaan draaien? woon op een boerderij dus er is altijd wel een verklaring maar komen ze dan niet met een mannetje kijken?

Grtz wp :

Als ik het juist heb krijg je op n boerenbedrijf drijfkracht binnen toch ? 

Meen ergens gelezen te hebben dat dit minder of niet gecontroleerd wordt,

dan valt zo'n hokje niet op hoor . Als je tenminste geen honderd lampen gaat hangen haha 

wat bedoel je met drijfkracht? weet niet heel veel over onze stroom:huh:. Ik vrees met verwarming/airco(om de temperatuur op pijl te houden) lampen, afzuiging en dergelijke al gouw aan 3000 watt te komen wat al gouw 5000 euro per jaar kost:huh::huh: opzich geen probleem maar ik denk dat zelfs dat op een boerderij gaat opvallen.

zit ook na te denken over een plat dak alleen ik weet niet of een geïsoleerd plat dak voldoende is om alle warmte 26 graden overdag 19 s'nachts binnen te houden(zodat er wel sneeuw op het dak licht en warmtecamera's niks oppikken)

grtz ; 

met drijfkracht bedoel ik 380 v ...  als ik het goed heb zijn dat andere meters dan dat ze 

bij gewone huizen hangen 

ze zullen niet direct komen kijken als er 600 of 1000 watt/u meer word afgenomen. ook niet als dit voor langere tijd gebeurd. 

je moet niet ineens 100.000 watt/u meer afgaan nemen dan kan er wel eens een mannetje langs komen.

heb je al eens naar led gekeken. dan kan je met zo'n opervlak toch heelleuk uit de voeten met DIY ledarmatuur

15 hours ago, wietplantje said:

wat bedoel je met drijfkracht? weet niet heel veel over onze stroom:huh:. Ik vrees met verwarming/airco(om de temperatuur op pijl te houden) lampen, afzuiging en dergelijke al gouw aan 3000 watt te komen wat al gouw 5000 euro per jaar kost:huh::huh: opzich geen probleem maar ik denk dat zelfs dat op een boerderij gaat opvallen.

Laten we uitgaan van 365 dagen x 12 uur x 3 kwh = 13.140 kwh.

13.140 x € 0,21 = € 2.760.

Je draait natuurlijk soms ook 18 uur per dag, maar er zullen ook dagen zijn dat je niet draait.

De prijs van een kwh varieert natuurlijk ook per maand en per aanbieder.

En als je een boerderij hebt als bedrijf, en je veel stroom verbruikt, dan heb je meestal een zakelijke aansluiting en dan is de kwh-prijs een stuk lager.

1 person likes this

Oke, maar als ze het verdacht vinden komen ze dan kijken of bellen ze eerst? Boerderij is gepacht en we kunnen dus geen enkel risico lopen.

Ze bellen altijd. Op dinsdagochtend om 10.45 uur.

Zonder gein... daar is geen peil op te trekken.

Als ze nog een of twee andere aanwijzingen hebben, komen ze misschien wel met de politie langs.

Maar een Nuon, Leander of Essent medewerker zal niet zomaar in al jouw schuren gaan kijken. Die kijkt in de meterkast en vraagt wat je er allemaal aan hebt hangen.

En als jij daar antwoord op geeft, dan is het goed. Want op een boerderij zal er zoveel apparatuur staan, en verwarming en weet ik veel, dat het niet heel gek is als daar veel verbruikt wordt. 

Je kunt ook een schijnverbruiker bedenken.

Een verwarming, een airco, een zwembadverwarming, een flinke pomp die zogenaamd 24/7 draait.

1 person likes this

1 minute ago, Grapster said:

Ze bellen altijd. Op dinsdagochtend om 10.45 uur.

Zonder gein... daar is geen peil op te trekken.

Made me laugh!!

Als je vreest voor de pakkans en je kweekt voor de hobby. ( aanname, want dit is enthe hobby forum) waar moet dat hok dan zo groot zijn?

ga voor een m2 dan is de kans dat je verdacht bent veel kleiner.

als je dit doet om de huur voor je boerderij te betalen ben je naar mijn mening niet handig bezig. 

1 person likes this

Ben van plan een paar planten te scroggen doe dit samen met wat vrienden en omdat hun midden in de stad wonen kan ik er wel wat kwijt.

Hang gewoon lekker een duizend watt lamp op 

1.20 bij 1.20 vijf planten op grote bakken en scroggen die handel 

Als je je serieus verdiept in het kweken moet je er een goeie 800 gram vanaf kunnen halen wat wil je nog meer 

Als je al vraagt wat voor apparatuur moet daar in begrijp ik dat je niet heel veel ervaring hebt.

Dus hou het lekker simpel en kijk ff hoe het werkt allemaal want als je nu al zo panisch bent voor de politie slaap je ook niet goed als je vijftig planten met een paar lampen er boven heb hangen. Plus het kost een hoop centen om alles op te stellen en met zo weinig kennis ga je je geld er nooit uithalen.

Waarom.zeg ik dat ik heb tien jaar geleden ook is zes lampen opgehangen als eerste kweek. Ik had het geld van de zogenaamde kilos al vijf keer uitgegeven en uiteindelijk kwam er 870 gram af.

Veel hoofdpijn voor weinig dus.

Tegenwoordig kweek ik alleen maar voor eigen gebruik.

Doe maar gewoon kalm aan maat.

"ik ben van plan 4 keer een  California Lightworks SolarSystem 550  met bijbehorende controller te gebruiken. de kweekruimte word 2x2 en een droog/opslagruimte van 1x2 meter. "

Dan rook je lekker door.

Binnen kweken en buiten kweken zijn twee totaal verschillende dingen, maar als jij denkt dat je dit aan kan moet je het zeker doen ouwe en snoer iedereen het mondje. 

Ik heb na die mislukking ook wel wat grotere hokjes gehad die wel lekker draaide maar dat was met meer vallen dan op staan.

Succes evenste goed ouwe