• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Milieudelict

GG en Candy dawg kush met problemen

Recommended Posts

Geachte dames en heren!

Omdat de wiet toch wel wat snel op raakt ben ik weer een nieuwe ronde gestart.

Deze ronde hoopte ik volledig zelfstandig door te komen maar nu stuit ik toch weer op dezelfde problemen en ik wil heel graag jullie kennis en kunnen raadplegen.

Oke... in de eerste 2 weken heb ik helemaal geen water gegeven en ik heb getopt op de 5e internode bij 2,5 weken oud.

Daarna de tensiometer in de pot van de candy dawg kush gestoken en deze begon na een paar dagen al aan te geven dat de grond te droog was.

Die week heb ik 2x 1liter gegeven.

De week er op 3x 1liter en de week hierna ook.

Misschien dat dit te veel is maar ik werkte volledig op de meter deze bracht ik steeds naar rond de 90mbar (vaak tijdelijk 40mbar) en liet deze daarna weer uitdrogen tot 150 en soms max 200mbar voor ik weer water gaf en ter vergelijking heb ik de GG steeds maar de helft gegeven en soms zelfs overgeslagen.

Water geven deed ik door de totale watergift in 1x op de schotel te gieten.

Na 5 weken groei de klok op 12/12 gezet en ook geen lst meer toegepast etc en amper een week later kwamen de volgende problemen:

bladeren heel donker groen maar punten scherp omlaag gebogen en de helft van de bladeren hangen heel lichtjes maar steel buigt niet door. En later is het blad nog meer gaan hangen

Ik dacht eerst aan te nat dus besloot geen water meer te geven maar na 4 dagen droog hing al het blad met steel en al omlaag. Dus nu moet er toch water in lijkt me en ze reageerden prima op een watergift maar dat verhielp alleen de doorgebogen stelen. 

Ik ben heel benieuwd of er toch niet andere oorzaken kunnen zijn of misschien doe ik het watergeven nogsteeds volledig verkeerd.

Please let me know!

Wel is de aarde 6cm ingezakt/ingeklonken in de pot.

Verder lijkt het mij wel wat op stikstof vergiftiging of bad room syndrome.

Klimaat zit in principe goed alleen zijn er wel enkele dagen dat de temp aan graad of 3 a 4 lager uit komt dan de andere dag maar overdag staan ze altijd tussen de 25 en de 29 graden (75% van de tijd op 28graden) en snachs altijd 21graden.

Afzuren doe ik met ph-bloom op fosforbasis maar dit lijkt mij niet de boosdoener te zijn.

En oja ze staan onder mijn cob ledlampen en in 30 liter potten lightmix en alles plagron.

Eerst volgen wat foto's van vlak voor de problemen ontstonden en daarna zal ik met de foto's van de problemen reageren.

Rechts is de Candy dawg kush en links is de GG en hier waren ze net geen 5 weken oud.

Eventueel ter inschatting van hun afmetingen maar de potten zijn 44cm breed.

20180407_181658.jpg

20180408_182646.jpg

20180408_182653.jpg

De gg heeft er boven in geen last van en deze liep ruim achter op de candy kwa groei maar die loopt nu dik voor en de candy ligt al een week stil.

Het zal wsl gewoon weer te nat zijn want er is toch behoorlijk wat water in gegaan maar de laatste 2 weken stond de tensiometer steeds op 600mbar en zelfs hoger. Ook na meerdere keren hervullen en herplaatsen en deze heb ik er nu zelfs maar uit gelaten.

Ook kijk ik bij iemand anders thuis mee waar er meer water gegeven wordt en hier geen problemen.

Nee dat is reflectie maar ook geen meeldauw.

Dat is de Gorilla Glue en zij was vanaf kiempje al een ongezonde plant met verschrompelde lobblaadjes en al het blad daarna kreeg ook allemaal gekke mutaties zoals de nerf bijna bij de blad rand, of beide helften een verschillende kleur, veel 4 vingerig blad en ga zo maar door maar ik besloot om haar te houden puur als experiment en inmiddels staat er een knaller van een plant waarvan de bovenste helft er prima uit ziet.

Ook de candy komt weer wat terug btw

20180417_002007.jpg

20180417_193826.jpg

Sterker nog de bloeiontwikkeling gaat ook als een trein want 6 april heb ik de klok pas op 12/12 gezet en er zit nu al kleine topvorming in en de eerste bloeiharen lieten zich met 5 dagen al zien.

Dus ze gaat best lekker dacht ik zo maar ook zij kreeg van de ene op de andere dag hier en daar bladpunten die scherp omlaag wezen.

Voeding van plagron maar ik heb alleen in de 5e week maar 1x een halve dosering grow gegeven. Niet eens omdat ze verkleurde ofzo maar omdat ik dacht dat de voeding in grond toch wel een btje aangevuld zou mogen worden.

Wel gewoon de roots en enzymen gegeven natuurlijk.

Ze heeft 12dagen in een 1liter potje gestaan en toen overgzet in 30liter verse lightmix.

Ze heeft inmiddels onderin wel een stuk of 3 bladeren van hun voeding ontdaan maar tegelijk heb ik ook kleine verbrande bladpuntjes.

Ze zijn vrijdag a.s. 7 weken en staan dan 2 weken op 12/12. Misschien dat ik ze nog een lichte dosis grow geef maar ik had ook prima zonder gekund denk ik.

Ze staan er beide weer stukken beter bij en ook het lagere blad staat weer omhoog alleen krijgt de GG er meer bladpunten bij die omlaag wijzen.

20180421_193254.jpg

20180421_193239.jpg

• Like 1

On 4/18/2018 at 09:29, Mileudelict said:

omdat ik dacht dat de voeding in grond toch wel een btje aangevuld zou mogen worden.

Daar bega jij je eerst fout,.. koop een fertometer ;) 

Het klauwende blad kan heel goed komen door te veel stikstof, maar hoe dat kan terwijl je weinig voeding geeft is mij ook een raadsel,. al zie ik op de plant wel duidelijk verschijnselen van te zout staan. 

Thnx Karel!

Kan het misschien komen door de powerroots ofzo in combinatie met te grote watergiften?

Toch staan ze er nu weer knap bij alleen blijft de candy wel een btje schommelen. De ene keer lijkt het voor mij alsof ze echt water nodig hebben en buigen er bladstelen door en de andere keer lijkt het weer meer op te nat.

Had wel gezien dat de wortels onderuit de pot niet mooi wit waren en deze zijn inmiddel ook verdwenen. Ben ook gestopt met via onder water geven.

20180424_202836.jpg

• Like 2

Ik heb ook vaak gezeur gehad met water geven vanaf de onderkant.
Soms rook het bijna rot daar onder.
Mijn oplossing daarvoor zijn halve wasknijpers, die houtjes leg ik onder mijn pot zodat de bodem een stukje los staat van de schotel.
Ik vraag me ook af hoe jij je luchtcirculatie regelt, ik zie boven 1 klein fannetje, maar ik denk dat de planten wel geholpen zouden zijn met een beetje luchtstroom onderin met een computerfan of 2...

Succes en

gr!

Ja die fan blaast een klein btje schuin naar beneden tegen de deur aan.

Als ik nou door een klein kiertje naar binnen gluur zie ik over de hele plant lichte bewegingen in het blad. Maar goed ik vindt die secret jardin monkeyfan maar een lomp ding en het liefst blaas ik onder de lamp door maar daar is die te groot voor. Ook is hij splinternieuw en begint nu vanzelf al harder en zachter te draaien en ik zal deze miskoop vandeweek ook zeker weer gaan varvangen door mijn oude vertrouwde pc fans!

Ik kan die fan ook gewoon in de ruimte er naast horen terwijl je de 250kuub softbox niet kan horen.

Oja nog een minpuntje van die monkeyfan, na 1 week begon de zwenkstand tikkende en krakende geluiden te maken.

15246729656153525982306953942886.jpg

Oke nou heb ik vandaag water gegeven via boven omdat het blad onderin allemaal was gaan hangen.

Maar nu komt het blad onder weer omhoog maar bovenin de toppen is het plots weer naar beneden gaan krullen.

Nou het gaat steeds beter.

Daar waar het topblad van de candy na een watergift eerst weer wat boller ging staan komt het nu juist weer meer naar de lamp gericht te staan.

Wel heb ik onderin hier en daar wat blad waarvan de stelen doorbuigen. Gebeurt dit normaal gesproken ook als ze genoeg water krijgen??

En nog steeds als experiment krijgt de GG de helft van wat de candy krijgt (dus de helft van een watergift die ik al verlaagd heb) en wat blijkt... ze doet het perfect. 

Hier volgen wat foto's met de lamp uit.

Ze zijn mooi groen maar niet zo donker als mn vorige planten en dat in combi met de paar gele bladeren onderin vermoed ik dat er opzich wel wat voeding gegeven mag worden.

Het is 2 weken en 5 dagen sinds de eerste bloeiharen en het zal inmiddels wel tijd worden voor de green sensation denk ik. (PK 0-9-10)

20180501_174441.jpg

20180501_174447.jpg

20180501_174451.jpg

20180501_174457.jpg

20180501_174549.jpg

20180501_174641.jpg

• Like 1

P.S.

Wat je op de 2e van boven en de onderste 2 foto's ziet heeft niks met voeding te maken.

Dit is de GG en dit heeft ze al vanaf ze net ontkiemd was.

Echt een plantje waarvan ik zou zeggen meteen weg doen en een nieuwe ontkiemen maar ik heb het er op gewaagd en kijk eens hoe mooi ze er bij staat.