• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Milieudelict

GG en Candy dawg kush met problemen

Recommended Posts

Toch beviel het me niet dat dat onderste blad wat bleef hangen.

En maar googlen en lezen, lezen en nog meer lezen en uiteindelijk een gat door de wortels heen geprikt met mn vingers om toch wat dieper in de pot te kunnen voelen. Kurkdroog... toen onderin de pot gaten wat lopen roeren met een sateprikker en er kwam kurkdroge stoffige grond uit.

Toen heb ik toch maar de gok genomen en ze eens goed veel water gegeven. Beide heb ik 2liter voedingswater gegeven met bloei voeding en green sensation en het volgende is gebeurd:

Planten staan er nog beter bij dan eerst, ook de candy zn topblad staat nog meer naar de lamp met de punten en ook onderin staat het er beter bij.

Maar het volgende is erg opvallend en er zijn vast mensen die dit kunnen verklaren maar beide planten beginnen in rap tempo een aantal bladeren van voeding te onttrekken. Zelfs de GG het 2 grote schutbladeren die gister nog groen waren maar nu al knal gele vlekken vertonen.

Kan het zijn dat ze dus te droog stonden, daarmee dus ook wat stil vallen en nu er opeens een overvloed aan water is de planten hun motortjes als een gek weer beginnen te draaien?

Ja de hele osmose heeft waarschijnlijk stil gestaan.. dus je plant zal het minimale hebben kunnen nemen... Hoewel ik eerder overvoeding zou verwachten aan gezien nu de opgehoopte zouten vrij komen. Maar als die er niet of nauwelijks zijn...

Ja ik gaf ze nauwelijks voeding. Heb de schema's even nagekeken en ze hebben 9x voeding gekregen in hun levensduur van bijna 9 weken. Als ik al voeding gaf deelde ik deze liter over beide planten en gaf er nog wat water achteraan. Ook waren de doseringen veel lager dan op de fles stond.

Hier onder paar foto's van het totaal plaatje en de bladeren van de GG die rap geel worden.

20180502_205327.jpg

20180502_205209.jpg

20180502_205250.jpg

20180502_205227.jpg

Haha ja ik wou al gaan het kijken waar die fertometer te bestellen.

Waar kwam jouwe vandaan karel?

En magnesium tekort idd. Dit wordt altijd onttrokken aan de middeloude bladeren als ik me niet vergis? En dan eerst tussen de nerven in die wel groen blijven.

en als je al die problemen hebt met water geven koop en accurate 8ph er bij dan weet je direct je grond PH en grondvochtigheid

17 hours ago, karel kweker said:

Ja ook, ik denk een algemene armoe aan voeding in je medium .. koop een fertometer ;) 

Vroeg mij het volgende nog af want die meter zit altijd in je pot lijkt mij.

Gaan de lampjes alleen branden als je op een knopje drukt?

Ja lampje gaat alleen branden als je op het knopje drukt .. en je laat de meter trouwens niet in de aarde zitten.. ivm oxidatie

Oke ik heb hem maar vind het wel apart...

Zie mijn komkommers die een week of 2 geleden in verse lightmix zijn gezet.

Deze gaf ik net allemaal 1liter met power roots, enzymen en een halve dosis grow. 20 minuten later deed ik meerdere metingen in alle potten in de bovenste natte laag van de aarde en het lampje bleef geel, ook dieper bleef het lampje op geel.

Omdat het midden van de pot na wat graafwerk droog bleek te zijn heb ik vervolgens nog 2 liter puur water per pot nodig gehad om deze ook dieper goed vochtig te krijgen en daarna brande wel het groene lampje.

20180504_185411.jpg

20180504_190806.jpg

Goed nu tijd voor de update van de 2 dames en het volgende zit mij niet lekker en dat is dat de bloeiharen van de GG bruin worden terwijl ze nog 5 of 6 weken zou moeten. Te lang te droog gehad misschien of is dit normaal voor deze soort?

20180504_185954.jpg

En nog wat andere mooie plaatjes natuurlijk:

20180504_190036.jpg

20180504_190007.jpg

20180504_185950.jpg

20180504_185958.jpg

20180504_185946.jpg

20180504_185938.jpg

20180504_185934.jpg

Die GG is een defectje in de genen  de onderste bladeren bladeren krijgen gewoon te weinig licht verder zijn die enzymen en roots overbodig kijk je je Ph na want roots kan je serieus je PH  verneuken en watergift is normaal een 1/2l per dag /plant maar deze zijn wat kleiner dus iets minder en probeer wel om de grondvochtigheid op hetzelfde peil te houden ( teveel te weinig vinden ze niet fijn )  en koop id een fertometer maar water beinvloed ook je EC 

Nou ik heb alles weggeplukt wat ik kon vinden en heb der toch maar terug gezet. Ik vind de toppen te mooi om verloren te laten gaan en de ballen en banaantjes zaten niet in de toppen maar allemaal halverwege in de oksels.

Bij de amnees ronde had ik ook een stuk of 8 zaadjes en dat was verder echt onwijs goede wiet. Als ik de GG nou goed bij houd en wekelijks grondig inspecteer heb ik over 5 weken veel meer goede rookwaar dan wanneer ik der weg doe.

De vangst:20180508_232225.jpg

20180508_232206.jpg

Dat der pistils verkleuren lijkt me niet door bevruchting te komem toch?

De candy staat er namelijk mooi vol wit naast.

20180508_232136.jpg

als de haartjes naar binnen rollen kan je wel op rekenen dat door bevruchting komt maar dat zie ik op de foto niet echt gebeuren ..misschien een foto van nog dichterbij? 

zonde man dat de genetica vandaag de dag zo kapot gemaakt is :(

De zaadlijsten zouden ook moeten opzwellen toch (lijkend op calyxen) en dat is gelukkig niet het geval.

Voordeel van dat ik de luchtcirculatie nog niet goed in orde had, als er binnen in de plant een balletje knapt zal dat stuifmeel vooral aan de top blijven plakken waar die aan zat. Hopelijk.

zou zonde zijn moesten ze vol zaad zitten.

Zijn mooie planten geworden Mileudelict.

Volgensmij kan ik nergens tekenen van bestuiving zien maar de plant denkt van wel, kan dat?

Toppen groeien maar heel weinig en er zijn plekken waar de bloeiharen los laten/uit vallen.

De candy is de GG iig ver voorbij gegaan kwa topontwikkeling. Er komen nu al dikke klompen aan en het echte zwellen moet nog gebeuren.

20180514_200513.jpg

20180514_200447.jpg

20180514_200441.jpg

Dat je GG bruine haren krijgt is normaal.

Hebben een paar van mij ook.

Ik heb 4x GG staan, waarvan er 2 al vrij snel bruine haren ontwikkelde.

De 1e foto is van 4 April en de 2e van 24 April en de laatste van deze week.

Daadwerkelijke bloei is vanaf 3 Maart.

Ze zijn nu nog niet geoogst.

20180404_204343.jpg20180426_101346.jpg

20180515_100907.jpg