• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Milieudelict

GG en Candy dawg kush met problemen

89 posts in this topic

Ja dat klopt (de candy).

Wel is deze (middelgrote) tak al 69gram nat.

Als ik dat X de 14 andere takken doe kom ik op een getal dat meer dan dubbel is van wat er nat van de vorige rondes af kwam :P Maar goed nat gewicht zegt natuurlijk niet veel maar het stemd me wel weer positief :P

Hier nog een paar mooie fotos van net:

20180608_184711.jpg

20180608_184838.jpg

2 people like this

Maar goed is het normaal dat de toppen bovenin veel eerder rijp zijn of moet ik volgende keer zorgen voor meer licht op de lagere toppen en dus hier en daar wat blad weghalen?

Vorige rondes ging veel gelijkmatiger namelijk.

Prachtig de kleuren en toppen.

Deze plant in de herfst van zijn leven is een streling voor het oog.

1 person likes this

Hier nog een foto van na het oogsten van 1 tak.

20180610_233553.jpg

Welk makkelijker water geven zo 😜

Je kan zo meteen goed zien hoe een dunne vertakking van een lagere node gewoon een hoofdtop is geworden en zo ook nog velen meer :D

Wel hier en daar een plukje fluf wat in het vervolg eerder verwijderd zal worden.

Hier nog even samen. De GG staat al 8 weken en 4 dagen in bloei en denk dat het bijna tijd is voor de flush.

20180610_175803.jpg

En wat hebben we nog meer?.. Oja de stek van de candy die het eindelijk eens begint te doen.20180610_132119.jpg

Ik twijfel alleen nog wat ik met der aan moet, binnen zetten of gewoon lekker buiten laten. Ik denk niet dat ik binnen meteen door start, wel heb ik nieuw binnen Grandaddy Confidential Kush en ik had nog 3 OG Candy Dawg Kush zaden beide van seedstockers.

Als afsluiting laat ik nog even de 2 Nightqueen auto's staan die vergeeld waren doordat ze veel te lang geen voeding gehad hadden maar er inmiddels best leuk bij staan. Inmiddels geeft moeders ze elke ochtend wat bio voeding van de action en zit er wat pokon korrels door de goedkope potgrond gemengd.

Potmaat is 11liter en dit eigenlijk een lowbudged mini projectje waar ik maar 1x per week bij ga kijken.

20180611_172110.jpg

2 people like this

Nou heb ik de candy gespoeld adhv de kalender... ik weet het stomme fout.

De tak van een week geleden is inmiddels goed droog rookt erg lekker hoewel hij ook wel erg kriebeld in de keel. Maarja door de vroege oogst dus erg rushy sativa effect maar wel met een later komende stoned.

De GG heeft inmiddels wel een groot aantal milky trichomen en krijgt al geen voeding meer maar vergeeld nog niet, wsl door de hoge doseringen voeding die ik haar heb gegeven. (Zonder verbrande puntjes overigens)

Heb de lampen bij elkaar gebonden en zo 200watt boven haar hangen voor laatste 1 of 2 weken.

20180615_180303.jpg

Verder ben erg benieuwd wat jullie van het wortelgestel vinden en zou ik volgende keer misschien niet een grotere pot moeten nemen? Aangezien ik de grond toch al per 100liter koop en dus over houd.

20180617_093131.jpg

20180617_093115.jpg

20180617_093416.jpg

20180617_093141.jpg

Hoi @Milieudelict! Heb nog eens even door je topic heen gebladerd en er zijn een aantal zaken die me opvallen, dan wel mij onduidelijk zijn. Ik zal het hier vooral gaan houden met betrekking tot de watergift, aangezien ik er veel over lees in je topic en het (deels) gebruik van je tensiometers. Lijkt me ook gewoon goed om met elkaar van gedachten te wisselen hierover, omdat ik zelf wel een aanmerkelijk verschil bespeur met het gebruik van de tensio's tussen het eerste rondje en het rondje dat ik nu draai.

Allereerst, welke tensiometers heb je gebruikt voor die 30 liter potten, de korte of de lange ? Bij 30L zou ik sowieso voor de lange zijn gegaan en 2 stuks in een pot, maar goed, dat wordt dan een heel duur grapje, maar geleidelijke investering voor een watergift die van meet af aan 'snor' zit lijkt mij, bij correct gebruik van de tensiometer altijd een zeer nuttige investering. Maar ik ken je 'maten' van de pot verder niet, dus wellicht al overbodige info hier...

Heb je bij het vullen van de meters ook de 'kop' (deels) onder water gehouden, om er zeker van te zijn dat er geen lucht(bel) in zat en optimaal gevuld ?

Kop ook goed dichtgedraaid ?

Zaten de meters zo'n keurige 5-8 cm van de potrand af, in ieder geval mooi tussen de potrand en het deel dat niet tot de 'eerdere' potmaat behoorde ?

Ik las dat je ook van onderen water hebt gegeven, misschien nog steeds wel. Ik kan je helaas niet vertellen of dit in combinatie met een tensio wel een 'gelukkige' combinatie is, ik weet het gewoon niet, daar ik zelf deze ronde uitsluitend van bovenaf geef, tot volle tevredenheid, maar ik zal je proberen te schetsen wat mijn ervaringen hiermee zijn en dan ook met name ten opzichte van het eerste rondje.

* eerst moest ik de meters 1 tot 2 keer extra vullen, nu (nog) niet.

* eerst had ik te maken met (lucht)bellen erin, nu niet.

* eerst heb ik per dag soms wel  talloze keren erop 'gekeken' met alle verwarring van dien, nu gewoon 1x per dag.

* eerst hield ik helemaal niets bij, dacht dat ik het wel kon onthouden, not going to happen, ik ben met zoveel zaken bezig... Nu houd ik de waardes dagelijks bij en....

* zie ik echt goed dat de behoefte gewoon (dagelijks) erg kan verschillen, zowel OP als AF, misschien door een stortvloed aan factoren, maar het is wel een feit, terwijl ik maar mondjesmaat corrigeer.

Het geeft ook misschien wel gewoon een vertekend beeld, omdat ik met grofweg de helft van de potmaat werk en dagelijks bewater, maar wat mij enorm helpt is dat ik gewoon slechts 1x op het knopje (geen verwarring, geen afleiding) druk en bewater volgens een vast stramien in de eerste 2 uur nadat de lamp aangaat, maar nog belangrijker, ik schrijf iedere dag de waardes op (A4 papiertje-kladblokje-whiteboardje in de buurt van je tentje) en merk dat ik dit eerder onderschat heb.

Ik had in deze ronde in het begin ook last van hangende bladeren, maar alleen onderin. Ik weet nog steeds niet wat hiervan de oorzaak was, maar ik heb ze meteen allemaal verwijderd : het maakt het ook wat makkelijker met water geven van bovenaf, je morst niet (meer) op de bladeren en de ten gevolge verkleuring die voor verwarring kan zorgen, en ja, blad genoeg over, meer dan genoeg....

Ik heb slechts eenmaal 10% volume pot meegegeven en dat was enkel toen ik de potten weken van te voren had klaargemaakt. Ik heb tot de dag van vandaag die 10% nog niet gehaald. Het moge duidelijk zijn dat de grond helemaal onderin, er zeer waarschijnlijk als een woestijn bij ligt, in ieder geval kurkdroog

Het was Huff die me ooit foto's liet zien van een mooi 'wortelpruikje' als gevolg van enkel bovenaf geven en een kamerplant bij het geven van onderen, ellenlange wortels. Misschien niet helemaal fair, maar zijn methode/uitleg met pic's erbij sprak me wel heel erg aan. Ik moet me natuurlijk wel een slag om de arm houden, want ik heb nog 5 weken te gaan, maar so far so good..

De eerste foto laat wat mij betreft een mooi wortelstelsel zien, bij de tweede vind ik het wat moeilijker en zou ik zelf heel erg zijn gaan kijken in hoeverre de wortels 'rondjes'zijn gaan draaien om de pot. Grotere maat lijkt me desalniettemin altijd beter, maar kan me voorstellen dat een langere voorgroei hierbij ook wenselijk is.

Hoe het ook zij, Ik hoop dat je er wat aan hebt en anders.... ik draai heel veel zaken in het leven altijd om : Voorop gesteld dat het gewoon goed bedoelt is en ik je in staat acht om het 'juiste' eruit te filteren, of in ieder geval datgene wat nuttig kan zijn....kan het nooit kwaad.

Als laatste, je hebt het toch gewoon mooi voor elkaar gekregen en mag best trots op jezelf zijn!

Mooi die doorworteling. Succes nog met de laatste 2 weken voor je andere plant.

Laatste loodjes  :)

De gg mag wsl dit weekend om.

Ze staat er een stuk beter bij dan de candy vlak voor de oogst en ze heeft minder maar grotere toppen.

Dit was dus aan het begin dat lelijke misvormde plantje maar ze gaat me nu toch met gemak 100gr opleveren.

20180621_210025.jpg20180621_210020.jpg20180621_210056.jpg

1 person likes this

O.G. Candy Dawg Kush eindstand:

134.61gram

Had iets meer verwacht en dat had misschien ook gekunt want het drogen is iets te hard gegaan maar goed bij de gg zal ik hier beter op letten.

Ook is de compactheid iets minder dan bij de vorige dames.

20180622_173940.jpg

2 people like this

Ik weet niet hoor @Milieudelict.....maar dat is toch gewoon waanzinnig goed gedaan !:D

Is dat zelfbouw 3070 cob's ?

Hoe lang heb je gedroogd als ik vragen mag ? Met of zonder afzuiging ? Met of zonder fan ? Doe je ook curen, of red je dat niet :P ?

Deze stond onder 2x CXA3070 70cri van aliexpress op 1400mA (100Watt).

De amnees gaf rond de 143gr en de pp rond de 124gr geloof ik.

Al deze planten hebben wsl te nat gestaan en wat gekke symptomen getoond maar toch voor een goed eindresultaat gezorgd.

Het drogen deed ik in de gangkast en 2x per dag deed ik deze open en wapperde met de deur voor verse lucht. Het heeft 7 dagen gehangen.

Aan de hand van het natte gewicht verwachte ik meer en het was ook de 1e keer dat mn toppen min of meer op dezelfde hoogte zaten.

1 person likes this

Nou ik ben zeer te vreden! Typische kush smaak en een heerlijk zoete geur.

Daar waar de tak van een week eerder een erg sativa/rushy effect had heeft de nieuwe oogst er gister voor gezorgd dat ik na 2 joints al om 12 uur mn bed op heb gezocht :P lol

1 person likes this