• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
UnderCover

hulp bij setup!!

Recommended Posts

Goedenavond Medekwekers,

heb vandaag meer info gekregen en nagebeld over t een en t ander!

zou graag nog hulp of verbeteringen aan mijn setup mischien dat jullie iets beters weten?

tent: 1,20 bij 2,40 en 1,80 hoog

afzuiging: mdf softbox 1500m3 250mm in en uitlaat

filter: can lite koolstoffilter 1500m3  200mm 

dimmer: variac 2A 0-250v (500w)

lampen: 3x 600 watt hps 

evsa: 3x 600 watt evsa lumatek

potten: 24x 11liter vierkanten potten

aarde: growmix met perliet

tijdklok: Davin relaiskast DV14 4x 600watt

ventilators: 2x secret jardin monkey fan

actief luchtinlaat: actieve inblaas set met perfo luchtslang (https://www.greensell.nl/a-24336129/actieve-inblaas-voor-uw-kweektent-kweekruimte/actieve-inblaas-set-275m3-met-perfo-luchtslang-160mm/#description)

voedingslijn: terra plagron

zou dit werken?

ook qua warmte? of zijn er aanpassingen?

mvg

Undercover

Hoi undercover,

Ik heb in 1 topic van jou de vraag gezien om ze te sluiten. Dit heb ik dan ook gedaan.

Ik kan erover gezien hebben maar in de andere 2 heb ik die vraag niet zien staan.

Even verder over je vraag hier.

Ziet er al een goede setup uit. Voor de warmte zal er veel afhangen in welke ruimte dat die tent komt te staan.

Als deze bvb op een "kleine" zolder komt te staan waar het al met goed weer 25 graden is en je gaat daar nog 1800W aan lampen erbij knallen dan kan ik je vertellen dat je problemen gaat tegen komen met de temperaturen. Zet je dezelfde setup in een koele kelder dan ga je in de nacht uren probleem hebben dat het mss te koud gaat worden.

Dus je ziet heel veel hangt al af van je omgevingstemperatuur. 

Je kan altijd spelen met je eVSA en je afzuig natuurlijk. Als het te warm is kan je de lampen een beetje dimmen en/of de afzuig verhogen.

Wat ik ook al kan aanraden is als je die tent tegen een muur gaat zetten en je dus enkel vooraan kan openen dat je een lans zal moeten hebben om de planten te gieten.

Been there done that  :)

• Like 1

Topics niet zomaar close als er geen goede aanleiding voor is... op deze manier krijg je 20 topics van 1 starter met 19x de zelfde of de zelfde soort vragen. 

Ik zou best willen helpen naar een oplossing zoeken.

Of om een vraag te beantwoorden.

Nu gaat het me in dit geval boven mijn pet, maar anders had ik waarschijnlijk toch niet gereageerd.

Ik vind namelijk de vraagstelling dusdanig 'groot' dat ik al geen zin meer zou hebben.

Het is alsof je een huis gaat verbouwen en alle bouwtekeningen online gaan, en je op een klusforum vraagt of alle berekeningen kloppen.

Te moeilijk, te compex, te veel.

Met Hps zou ik het liefst uitgaan van 1m3 per watt dit is idd wel wat overkill waar je op dit soort dagen wel blij mee bent.. 

Je active inlaat zou ik op omgeveer 70% van de afzuing afstellen.. je wilt wel een onderdruk houden, maar ook niet te gek.. 

7 hours ago, karel kweker said:

Topics niet zomaar close als er geen goede aanleiding voor is... op deze manier krijg je 20 topics van 1 starter met 19x de zelfde of de zelfde soort vragen. 

Dit dus!

op je vraag, ik zou er geen 3*600 in hangen, die hoogte gaat je dan écht opbreken, zomer of geen zomer!

@karel kweker @L3dnovbedankt!

ik denk dat t zeker in voordeel is om alles eerst te weten en je daarna pas alles gaat uitpluizen daarbij kom ik erbij dat ik niet eens 3 kan ophangen tenzij ik er aan ga knutsellen wat ik niet wil als ik er 3 zou ophangen kan er niet eens filter opgehangen worden dus het worden 2 lampen ik kijk gewoon naar de mogelijkheden die voor mij makkelijker worden lijkt me logische? denk dat we er allemaal van willen leren toch?

@Grapster ik snap niet echt wat je hiermee bedoelt? ik vraag naar ervaring van mensen dus snap niet welken berekeningen jij ziet en daarbij is dezen forum denk ook voor vraag naar kweek ervaring voor zowel nieuwen als ouderen op dit forum?

@Tune bedankt voor je reactie en nogmaals sorry voor de velen topics!

MVG

UnderCover!

• Like 1

3 hours ago, UnderCover said:

@Grapster ik snap niet echt wat je hiermee bedoelt? ik vraag naar ervaring van mensen dus snap niet welken berekeningen jij ziet en daarbij is dezen forum denk ook voor vraag naar kweek ervaring voor zowel nieuwen als ouderen op dit forum?

Natuurlijk mag je vragen wat je wil, maar je klaagde erover dat je geen reply's kreeg.

Ik denk dat dit laatste er mee te maken had dat je vraagstelling redelijk complex is.

Je legt een mega-lijst neer en vraagt dan of de set up klopt.

En als je daarin geen berekeningen ziet, dan weet ik het ook niet meer.

De grootte van je afzuiger en je filter zijn bijvoorbeeld altijd gerelateerd aan de hoeveelheid en soort lampen.

Als je dan aan mensen vraagt of dit klopt, dan moeten ze toch een berekening maken?

• Like 1

@Grapster klopt en idd heb ik gezegd ja ik snap je maar het punt was op dat moment dat ik niet zeker van was of ik wel dat groten erin kon doen het veranderde ook nadat ik iets anders op t oog kreeg vandaar dat ik er veel vraag naar had toch bedankt!!

UnderCover

zou het mogelijk zijn om mijn filter en afzuiger met beiden in en uitlaat 250mm verkleinen naar 200mm? en een slang van 200mm gebruiken? zou dit iets uitmaken?? 

Undercover

Bekijk het als een autosnelweg met 5 rijstroken, maakt het uit als je die verkleint naar 3? Als er veel verkeer door moet dan wel, komt er weinig verkeer door dan niet.

Het kan zekers en soms moet je het ook doen. Ik heb vroeger ook gehad dat de doorvoor van mijn tent te klein was voor de buis die ik nodig had. :rolleyes::lol:

• Like 1

@Tune idd hier dacht ik eerst aan alleen heb toen de info gekregen ik kan ook 250mm doen alleen ben bang dat mensen dat merken of teveel herrie meteen is zou een 2000m3 afzuiger niet een beetje te groot zijn voor een tentje van 1,20 bij 2,40?