• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Buitenlucht

Wietteelt in Nederland blijkt 1,5 miljard groter dan gedacht

Recommended Posts

Wietteelt vele malen groter dan vermoed

Wietteelt vele malen groter dan vermoed

De wietteelt in Nederland blijkt veel groter dan gedacht en dat kan wel eens gevolgen hebben voor het geld dat Nederland moet afdragen aan Brussel. Dit is naar voren gekomen uit een grote revisie van oude economische cijfers door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Bij nader inzien blijven er veel meer illegale wiettelers buiten de radar van de politie dan eerder aangenomen, zegt het statistiekbureau. Bij een eerdere raming over het jaar 2015 gingen de rekenmeesters er nog vanuit dat 40 procent van de weettelers tegen de lamp loopt.

Maar nieuwe informatie van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) wijst uit dat het realistischer is om uit te gaan van een pakkans van 20 procent. Verder is uit nader onderzoek gebleken dat de jaarlijkse wietproductie toch groter is dan men toen dacht.

Dat betekent dat er naar schatting fors meer geld in deze branche omging. De totale bijdrage van illegale activiteiten aan de economie lag in 2015 circa 1,5 miljard euro hoger dan eerder in de cijfers was verwerkt, aldus het CBS. De omvang van die illegale economie is opgekrikt tot 4,8 miljard euro.

Het CBS heeft in de revisie een hele voorraad economische gegevens uit 2015 opnieuw onder de loep genomen. Door gebruik te maken van data van De Nederlandsche Bank (DNB) zijn bijvoorbeeld ook getallen over de geldstromen met het buitenland behoorlijk aangepast.

Mogelijk krijgt Nederland door dit alles nog een fikse naheffing van Brussel. Die becijfert het bedrag dat landen jaarlijks moeten neertellen voor hun lidmaatschap van de EU immers op basis van dit soort economische cijfers. De vorige grote revisie, een paar jaar terug, leidde ertoe dat Nederland achteraf nog 643 miljoen euro moest bijleggen.

Het in dit verband leidende cijfer, het zogeheten bruto nationaal inkomen (bni), is dit keer opwaarts bijgesteld met 1,6 procent. De Nederlandse economie als geheel was circa 1 procent groter dan eerder gemeld. Wat dit precies voor de afdrachten betekent, wordt waarschijnlijk pas later dit jaar duidelijk. Eind juni komt het CBS nog met herziene cijfers over een reeks andere jaren en voor het verdelen van de afdrachten kijkt Brussel ook nog naar soortgelijke revisies in andere landen.

Bron

Op basis onder andere van de KLPD? Die cijfers zijn in het verleden al flink onbetrouwbaar gebleken, in hoeverre zijn ze dan nu dan wel betrouwbaar?

Ik blijf me vooral verbazen over de cijfers die ik steeds voorbij zie komen...

Met die 643 miljoen hadden we ook de zorg weer betaalbaar kunnen maken voor iedereen bijvoorbeeld.

Volgens mij is het puur gokken.. Brussel vroeg immers nog om extra centen.. dit is weer een excuus om een paar miljard door de goot te smijten.
De zorgstaat in eigen land boeit Den Haag niet, Europa voor alles. 
Ze weten niet hoeveel er gekweekt wordt.. of is.. dat is en blijft puur gokken.

• Like 2

Idd nogal vreemd.
Hoe gaat die berekening ?

Legaal verkochte cannabis min wat er opgerold is en dan vermenigvuldigen per 50 dealers, of wat ?

Heb zo het idee dat 20% nog steeds een grove overschatting is.

Van de hele grote kwekers waar geldstromen zichtbaar zijn misschien, de hobbyist die het voor zichzelf doet is zo toch niet in te schatten ?

• Like 1

Wel mooi he hoe de EU staat illegale handel ineens legaal weet te maken voor hun eigen gewin!? 

Wat een criminele bende!!!!

En zou me niet verbazen als er alsnog 50% naast zitten....

1 Grote corrupte bende idd. 
Gister nog een docu gezien over 9/11 linkje 1 linkje 2 .. hoe dat allemaal in scène gezet is onder iedereen zijn neus. Wat hebben mensen toch een bord voor hun kop.

Dat geld sturen is ook allemaal schijn.. allemaal om ons te doen laten geloven.. 
Alles is al jaren vooruit gepland en uitgedacht. Al dan niet op de dag precies. Wij makke lammetjes zijn toch al gehersenspoeld en kunnen de grote machten toch geen tegengas bieden. .. kan wel, maar angst is toch de grote boosdoener. Liever zo als nu, slaaf en uitgemolken worden dan misschien wel doodgaan (strijdend ten onder) Ik sluit me liever bij de laatste aan :) 

Ik kijk heus wel verder, en heb zeker niet altijd vertrouwen in de overheden.

Maar al die conspiracy theorieen hangen van de onzin en verkeerde aannames aan elkaar.

Zeker als het van dit soort 'documentaires' komt, of afkomstig van zogenaamde deskundigen.

Er zijn ook documentaires die aangeven dat de opwarming van de aarde onzin is, en vele Trump-aanhangers geloven het ook nog.

Kenmerk van conspiracy denkers is dat zij denken dat zij wakker zijn, en de rest van de wereld slaapt of heeft een bord voor zijn kop.

• Like 1

Waarheid zal hier waarschijnlijk in het midden liggen.
Je hebt figuren die overal complotten in zien en degene die alles aannemen zoals ze voorgeschoteld word via social conditioning.

Maar ik weet wel waar geld en macht is ook misbruik is en ook mensen met macht daar misbruik van zullen maken.
Dat kan iedereen wel bedenken.
Wat wel en niet waar is en wat we niet of wel zien weten we ook niet allemaal he...

Complotten ontkennen en alles belachelijk maken met alu hoedjes is ook niet echt slim.
Hele verbod op wiet is imo ook een complot en degene die daar anders over denken mogen mij uitleggen waarom dit medicijn dan nog verboden is.

• Like 3

Veel in de wereld draait om geld en macht en mensen zijn bereid daar voor te liegen en de meest rare capritolen uit te halen.
Mensen met levenservaring weten dit wel.

• Like 1

Ik denk dat ook mensen zonder levenservaring dit wel weten.

En ja, er zijn complotten en ja, er zijn een heleboel mensen met slechte intenties of met goede intenties en die dan toch iets slechts doen.

En ja, de CIA, KGB en aanverwanten halen rare fratsen uit. 

Maar complexe complotten waar je honderden mensen voor nodig hebt om ze te doen slagen of te verbloemen, zoals chemtrails, 9-11, aliens in Roswell, de holocaust die nooit heeft bestaan, de maanlanding die niet heeft plaatsgevonden... Daar wordt een normaal denkend mens toch moedeloos van? 

Waarom wiet verboden is, weet ik ook niet. Ik snap ook niet dat heroïne en coke verboden worden.

Maar ik denk dat er personen zijn die menen dat het ongezond is voor de mens, en uit een verwrongen idee van 'vaderschap' denken dat zij voor anderen mogen en moeten beslissen wat wel of niet goed is. Zoals de drooglegging ook ooit bestond. Vanuit goede bedoelingen toch iets slechts doen.