• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
gozah

Waar mijn driver plaatsen ?

Recommended Posts

Ik had het helemaal uitgedacht ( dacht ik ).

Tent is 120 x 60, 4x cobs cxb 3590 kit gekocht ( passief gekoeld ) en ik heb net mijn hoekprofielen gehaald om het armatuur te bouwen.

Het idee is om de cobs precies over mijn tent te verdelen, dus dat zou dan om de 24 cm moeten zijn.

Tot hier leek het perfect, tot ik mijn driver bekeek.

Die is 24cm lang en past dus nooit tussen 2 koelblokken.

Ik kan op dit moment maar 2 oplossingen bedenken.

1e is aan de onderkant van het frame plaatsen. Ik heb geen idee of dat nadelig is ivm de warmte afgift en hoeveel licht dat misschien zal tegenhouden.

2e is de driver buiten de tent te plaatsen. Ook hiervan heb ik geen idee of dat nadelige gevolgen heeft.

3e is 1 led iets meer van de zijkant van de tent te plaatsen en driver op een uiteinde van het frame plaatsen. Ik heb geen idee of de warmte van de driver kwaad kan voor de tent omdat het er dan wel heel dicht op komt te zitten.

Op de foto heb ik de koelblokken zo gelegd dat de afstand tussen de leds 24cm is.

Heeft iemand enig idee waar ik nu verstandig aan doe ?

20180524_143908.jpg

@gozah persoonlijk zou ik de driver dan buiten de tent of kast houden, blijft je armatuurtje lekker licht ook nog.

Heb zelf een frame gebouwd voor men leds en de heatsinks gemonteerd dat ik ze kan verschuiven moest dat nodig zijn.

20180412_224838.jpg

Keuzes zat dus weer.

• Like 1

ik heb ze ook buiten de tent liggen ze geven best veel warmte af dus voor nu buiten de tent lijkt mij beter

plus de gewicht hang niet aan je tent :)

greets jengen

• Like 3

Het kan zonder problemen buiten je tent. Snoer niet al te lang maken, alleen daarvoor zou je dan wel je best moeten doen omdat lang te houden. 

Ik geloof dat ik er iets van 3 meter tussen heb zitten, geeft nul problemen.

• Like 1

Bedankt voor de reacties.

Buiten de tent lijkt inderdaad de beste oplossing.

Ik ga er vandaag eens lekker mee aan de slag.

Nogmaals bedankt voor de tips.

Na een paar uur knutselen zit het armatuur in elkaar.

Hier en daar een paar mm verkeerd gezaagd, maar ik ben toch best tevreden.

En belangrijker, het werkt.

Met testen had ik beter een lasbril opgedaan, wat een licht komt hier vanaf.

De driver op dit armatuur plaatsen had echt onbegonnen werk geweest, dus jullie advies was perfect.

Helaas kom ik er nu pas achter dat in de kamer waar de tent staat ik geen randaarde heb.

Geen idee hoe gevaarlijk het is om de driver te gebruiken zonder aarde. Anders moet ik daar weer wat op vinden.

Nu nog een fatsoenlijk ophang systeem vinden, het liefst met katrollen.

20180515_160200.jpg

20180525_131920.jpg

20180525_140323.jpg

20180525_145833.jpg

20180525_150107.jpg

• Like 2

Volgens mij kan je hem ook wel aarden aan een radiator of verwarmingsbuis, of een mooi dik snoer trekken.
Ik heb het bij mij uit de CV kast gehaald, ik had in mijn ruimte namelijk ook geen randaarde. Het is wel iets dat je in orde wilt hebben..

De ophanging heb ik gewoon met spanbandjes van de action gedaan, katrollen, kettingen allemaal geprobeerd maar heel onhandig bevonden. 4 spanbandjes met zon metalen clipje met een veer erin, die kunnen ontzettend veel hebben, en zijn heel snel in afstellen, ik heb er hier 4 voor mijn hele lamp en hij weegt denk ik wel 10x wat die van jou weegt dus...

11 hours ago, Sunbeam said:

Volgens mij kan je hem ook wel aarden aan een radiator of verwarmingsbuis,

!!!!!ABSOLUUT NOOIT AARDEN AAN EEN RADIATOR OF VERWARMINGSBUIS!!!!!

dit is echt LEVENSGEVAARLIJK! Als je wilt aarden zul je een aarde kabel moeten (laten) trekken vanaf een bestaand aardepunt. 

• Like 1

Aarde via de verwarming zie ik ook niet zo zitten.

Mijn keuken zit naast de kamer waar mijn tent staat en daar heb ik wel randaarde.

Er gaat een verwarmingsbuis door de muur naar de keuken. Ik ga proberen een aardekabel door het gat van de verwarmingsbuis door de muur te trekken.

• Like 2

On 5/26/2018 at 11:30, gozah said:

Aarde via de verwarming zie ik ook niet zo zitten.

Mijn keuken zit naast de kamer waar mijn tent staat en daar heb ik wel randaarde.

Er gaat een verwarmingsbuis door de muur naar de keuken. Ik ga proberen een aardekabel door het gat van de verwarmingsbuis door de muur te trekken.

dit is zeker de beste oplossing

goed bezig :)

On 26-5-2018 at 11:01, L3dnov said:

!!!!!ABSOLUUT NOOIT AARDEN AAN EEN RADIATOR OF VERWARMINGSBUIS!!!!!

dit is echt LEVENSGEVAARLIJK! Als je wilt aarden zul je een aarde kabel moeten (laten) trekken vanaf een bestaand aardepunt. 

toch kan je in somige gevallen de cv wel als aarde gebruiken... 
als er mar een bestaande aarde vanuit de bouw aanwezig is op de cv instalatie.  indat geval is er aande cv van de badkamer een aarde draad bevestigd.

maar idd beter gewoon een draad trekken naar desbetreffend punt