• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Globetrotter

Overstappen van aarde naar cocos

Recommended Posts

Beste Vrienden,

Ik kweek momenteel op aarde en het gaat aardig. Nu dacht ik eraan om het een ronde te proberen op cocos.

Nu heb ik wel al kleine dames in de voorgroei staan in kleine potten met aarde. Ik ga ze binnenkort overpotten in 11L potten en dacht aan cocos. Kan dit prima...voorgroei op aarde, en dan dat overpotten in een pot met cocos? of zorgt dat voor problemen en kan ik beter wachten tot volgende ronde en de voorgroei meteen in cocos doen en deze in aarde voortzetten?

Moet je met cocos vaker water geven? Momenteel geef ik 2x pw van onderen water wat met aarde goed gaat. Wil ook van onderen water blijven geven (vanaf wk 3 is dat ook de enige mogelijkheid nog gezien mijn bouw)

Wat zijn de andere voor en nadelen?

Ik begrijp dat ik wel nieuwe voeding moet gaan halen, aanraders?

Grt,

GT.

• Like 1

Het is flink wennen iig, ik weet niet of ik er mee door ga... Denk dat ik naar 1 grote aardebak toe ga.

• Like 1

Tja als je op Coco's gaat zoek dan wel een coco's die een erg grove vezel nog heeft.. je hebt ook van die coco's wat meer pulp is.. 

Dan kan je kiezen voor een lege coco's maar je hebt coco's waar ook al voeding inzit,.. 

Zelf heb ik hele goede ervaringen met deze coco's http://www.florisan.nl/webshop/potgrond-en-veenproducten/jardino-rhp-potgrond/potgrond-cocos-rhp-jardino

Het is en blijft erg luchtig en je kan er eigenlijk gewoon op kweken alsof het aarde is, maar dan met de luchtige voordelen van coco's 

(tip die ik van @omni heb ;) )

• Like 1

Thx voor de antwoorden.

Ik ben toch voor aarde gegaan. De grootste interesse in coco's was dat er toch 15 zakken wat trappen omhoog moesten. Dacht kan het niet makkelijker en iets wat ik kan herbruiken?

Wat ik over cocos lees nu is dat het wel iets hogere scores kan opleveren maar dat het veel gevoeliger is dan water. Iets verkeerde PH of voeding en het is moeilijk meer goed te krijgen. Schrok daar beetje van. Ook het herbruiken van cocos, wordt easy beschreven, ff in een bak gooien met een bepaalde ph etc en het is weer bruikbaar. Ik zie dat gebeuren met paar potjes, maar met 600L aan potten........dat 'schoonmaken' voor herbruik klinkt als een mega operatie in een relatief kleine badkamer. (Heb ooit dat gedaan met mapito........het was HEL)

Aarde kan inderdaad ook herbuikt worden als je het opwaardeert. Ik heb dit geprobeerd, kwam erachter dat je per plant, door alle wortelen toch altijd 40% weg moet gooien (met de wortelen) en dan toch weer 6 zakken moet bijhalen. 

Ik heb nu bedacht dat ik voorlopig op aarde verder ga en daarnaast elke ronde vervang met verse goede aarde. Het gaat gewoon sneller merk ik. Na het knippen trek je de hele blok aarde incl wortelen als een blok eruit en stop je 4 blokken in een vuilniszak. Zo gebeurd. Moet dan wel elke ronde die 15 zakken binnenhalen maar heb besloten dit in etappe's te doen, uitgesmeerd over 3 wkn, gewoon 2x pw op en neer naar de growshop met een reistrolley waar twee zakken in passen.  Kon je maar een palletje bestellen voor je deur :-)

Wat ik niet snap is de logica achter een bedrijf als CANNA........ik bedoel je produceert aarde onder de naam CANNA Terra. Dit staat in felle kleuren geprint met koeien letters op de zak. Met zo'n naam ga ik ervan uit dat het bedrijf Canna zich richt op mensen als wij. Maar noem een persoon in deze branche die dan trots met wat Canna zakken over straat gaat lopen?? M.a.w wat denken ze te bereiken met die felle belettering die "Ik ga CANNAbis kweken op deze terra"?? Letterlijk IEDEREEN verlaat de shop met zo'n zak gewikkeld in een of zelfs 2 vuiniszakken. Snap niet dat ze dan niet gewoon, voor een doelgroep als wij (volgens mij 95% van hun klanten) die shit niet in zwarte zakken stoppen, desnoods met een kleine logo die men zo afplakt met een 20 cm ducktape..... Snapt iemand de logica van CANNA hierin. Ik vindt het zo dom en niet meedenkend met ons dat ik liever voor een andere mix kies voortaan. 

Ha. Het vrouwtje wist niet zo goed wat we ermee aan moesten, totdat ik jouw foto ooit voorbij zag komen. Vond het eigenlijk wel een geinig en geniaal idee . Thanks for that man !:D

• Like 1

Waarom geen RFX?

Stuk makkelijker te vervoeren omdat het in dozen wordt geleverd en veel compacter als cocos. Heb er zelf veel betere ervaringen mee. Ik niet alleen.

• Like 1

Rfx werkt super ;), alleen de potten vullen is wat minder (jeuk) maar daar kun je op kleden.

heb net eerste rfx ronde afgerond. Wil niks anders meer :D. Heerlijk om de 4 dagen wat water in je vijver pompen 

Tja ik hergebruik mijn aarde gewoon nu al voor de 7e keer .. het is maar hoe je het doet,... 

Zelf vind ik kweken op grote potten/aardebak het handigste, dan trek ik de dikste wortels er wel uit.. maar erg veel aarde gaat er niet verloren... En dat doe ik dan ook nog omdat ik de wortels zelf wil gebruiken, anders zou ik ze gewoon laten zitten, wat los rullen, aardeverbeteraar er op en nieuwe plant er in... 

Zelf vind ik de bio Terra plus wel lekker werken van canna, die zit toevallig ook in een minder opvallende zak (bruin met bruine tekst).

On 12-6-2018 at 22:25, Globetrotter said:

Thx voor de antwoorden.

Ik ben toch voor aarde gegaan. De grootste interesse in coco's was dat er toch 15 zakken wat trappen omhoog moesten. Dacht kan het niet makkelijker en iets wat ik kan herbruiken?

Wat ik over cocos lees nu is dat het wel iets hogere scores kan opleveren maar dat het veel gevoeliger is dan water. Iets verkeerde PH of voeding en het is moeilijk meer goed te krijgen. Schrok daar beetje van. Ook het herbruiken van cocos, wordt easy beschreven, ff in een bak gooien met een bepaalde ph etc en het is weer bruikbaar. Ik zie dat gebeuren met paar potjes, maar met 600L aan potten........dat 'schoonmaken' voor herbruik klinkt als een mega operatie in een relatief kleine badkamer. (Heb ooit dat gedaan met mapito........het was HEL)

dat het moeilijk is om een fout in kokos te corrigeren wat ph of EC betreft, komt op geen enkele manier overeen met hoe ik het dusver al ervaren heb. Je flusht gewoon die pot en laat 'm uitdrogen, en vervolgens weer lichte voeding erin. Ikzelf ben nog steeds mijn eerste kokos aan het herbruiken (zak geopend eind juli 2016). Ik oogst 'n plant, mik die kluit eruit en schud die uit en ik pot er 'n andere plant in die de bloei in kan, want die kokos is toch al twee weken gespoeld. duurt letterlijk nog geen vijf minuten per stuk.

On 12-6-2018 at 22:25, Globetrotter said:

• Like 2