• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

83 posts in this topic

Ik was oorspronkelijk van plan een buitenronde te doen in de zomer. Maar plan gestaakt en doe toch maar een halve binnenronde met 1 lamp.

Enerzijds slechts 1 lamp om de zomerwarmte de baas te blijven en anderszijds had ik 2 rondes per jaar ingecalculeerd wat betreft stroomverbruik en zo kom ik daar niet al te ver overheen.

Ik ga met een nieuw soortje aan de gang. Een volledig nieuw soortje van wederom Dutch Passion. Waarom deze soort? Op het plaatje zag het er wel lekker uit :P En het reclamepraatje klonk ook prima  :) Verder is er dus ook nog niet zo veel over bekend. Ben ook altijd wel gesteld op Dutch Passion, omdat ik goede ervaringen heb gehad met hun klantenservice. En ik ben zo iemand waar de gunfactor een grote rol speelt.

Het worden dus 4 grote COP's en een kleine Amnesia Auto CBD. Die laatste is van Dinafem overigens. De zelfde auto die ik de vorige ronde had staan, maar dit keer krijgt ze ook gewoon 50% all-mix ipv alleen kokos. De COP's komen in 2 grote smartpots van 114ltr te staan. 2 per pot dus.

Gisteravond zijn de zaadjes in de grond gedrukt en heb ze voor de verandering eens niet onder de lamp gezet om ze warm te houden maar op een IR matje. Scheelt toch weer een wattje of 190 :)

20180614_23090.jpg

Dat iedereen zich weer vooral vrij mag voelen om zich er lekker mee te gaan bemoeien

laterr

1 person likes this

• Heb die critical eens bekeken. Bij het gebrek van de jongens op het WK  ga ik hier maar eens even goed voor zitten. Hebben we wellicht toch nog een 'oranje feestje' dit jaar....:D:P

Ben erg benieuwd, ziet er smakelijk uit en verleidelijk om een rondje mee te gaan draaien !

1 person likes this

Blijkt dat die warmtematjes best heel traag hun warmte afgeven. Eerst na een uur 1 kartonnetje tussen potjes en matje weggehaald en na 2 uur het 2e kartonnetje. Werd maar niet echt warm. Maar toen ik zaterdag aan het eind van de dag thuis kwam en ze de hele dag direct op het matje hadden gestaan waren ze echt veel te warm geworden.

Was bang dat de zaadjes gekookt waren, maar vandaag is eindelijk de laatste opgekomen. Ben gewend dat alles na 48 uur wel boven is, maar wellicht dat dit door de warmte komt.

20180618_162719.jpg

Dag 1 dus...

1 person likes this

20 Watt

Heb ik ooit eens gekocht voor een paddestoelen kweekset. Die zou hij op 25C moeten houden, maar dat werd ook te warm toen zonder iets ertussen. Vandaar dat ik begon met het karton, maar nu leek het in eerste instantie dus juist niet warm genoeg te worden. 

De uitleg van de soortjes zijn in elk geval al mooi.

Succes met je ronde kerel. Ik volg.

1 person likes this

Ik lees ook aandachtig mee!

1 person likes this

Heb ooit de Kritikal Bilbo gegrowd, lekker wietje...prettige buzz en TV kijken maar toch niets zien, zat toen in mijn eigen werledje :D

1 person likes this

Dat is goed om te horen! Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar had hem wel al langer in mijn achterhoofd als interessant soortje om eens te kweken. Dus toen deze uit kwam was ik gelijk geïnteresseerd.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik bij de eigenschappen (van de grote planten) voornamelijk kijk naar de kweekeigenschappen, uiterlijk en geur. Deze zijn bestemd voor de mensen in mijn omgeving namelijk en ik hoor later wel wat hun rookervaring was :) Zelf rook tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar soortjes met hogere CBD niveaus. Vandaar de Amnesia CBD, welke me erg goed bevallen is. Hoop daar deze ronde wel wat meer volume van te kunnen pakken.

1 person likes this

In die COP zit natuurlijk nog andere genetica.

Ga het volgen want lijkt me een leuke om ook eens te growen.

1 person likes this

De 1e dag van de 2e week

20180625_221202.jpg

Het plantje helemaal inks in het zwarte potje is de auto

Nice

Afgelopen donderdag zijn 4 vd 5 COP's naar 4 liter potten verhuisd en de AACBD naar haar definitieve 18 of 19 liter smart pot. Ben daarna een weekendje naar Oostenrijk gegaan, was zeer geslaagd trouwens ;), kom net terug en gelukkig lijken de plantjes het ook naar hun zin gehad te hebben.

Het is vandaag dag 1 van week 3

20180702_222937.jpg

1 person likes this

Die zijn lekker gegroeid! 

1 person likes this

Staan er mooi bij.

1 person likes this

Ja dat viel mij ook al op @Rabarbarbaar

Donderdagavond had ik ze aan de vroege kant verpot en hadden ze echt nog een heel fragiel wortelstelsel. En 4 dagen later waren ze verdrie- of viervoudigt.

Dit was donderdag

20180628_184109.jpg.3726fbb4ac047ae40397

Als ze zich goed voelen dan gaat het vlug.

Week 4, dag 1

Plantjes gister getopt en vandaag onder hps gezet op 400W.

Reed net even langs de GS om wat grond te halen. Zat er ineens een hele andere winkel met hele grote letters "Wanna get stoned?" op het raam. Was iets van een natuursteen winkel geworden. :) Vast een knipoog naar de vorige bestemming.

Maar iig.. geen zin om in de spits naar een andere shop te rijden. Hopelijk heb ik morgen even tijd en dan kan ik gelijk verpotten.

20180709_164506.jpg

20180709_170634.jpg

1 person likes this

Gaat lekker.

Ze krijgen nog grotere schoenen?

Ja, de 4 reguliere zitten nu in 4liter potten en gaan nog per 2 stuks in 120 liters. De auto zit al wel in de definitieve 18 liter pot

Gaan ze wel zien zitten een grotere pot.

1 person likes this

Lastig als je standaard GS ineens verdwenen is:lol:

je plantjes doen het goed! Reden voor mij om wat vaker langs te hoppen in de binnekweek hoek.

1 person likes this

8 hours ago, Tune said:

Gaan ze wel zien zitten een grotere pot.

Ja zo hard als ze gingen na het verpotten, zo traag lijken ze nu te gaan.

Zou normaal gesproken al verpotten, ware het niet dat ik ze nu een diatomeeen aarde behandeling aan het geven ben tegen varenrouwmugjes. En dat werkt wat makkelijker op kleine potten.

@boswandeling, hoe meer zielen hoe meer vreugd ;)

dag 1 van de 5e week

Donderdag zijn de 4 COP's naar hun 2x 120 liter potten verhuisd. Wat aan de late kant, omdat ik die diatomeeenaarde zijn werk wilde laten doen. Hasd niet genoeg om de nieuwe aarde helemaal te bedekken. De wortels waren al flink door de pot aan het cirkelen ook. Maar tot op heden geen muggen gezien.

Tijdens het verpotten nog een plant met pot en al op de plant links achterin laten vallen. Gelukkig niet meer dan wat gebogen takken en gescheurde bladeren, dus die komt er wel weer bovenop.

Over het algemeen vind ik ze niet supersnel gaan, al kan dit deels te maken hebben met het late verpotten uit hun 4 liters.

20180716_142931.jpg

20180716_143040.jpg

De autoflower gaat echter in vergelijking tot het plantje van de zelfde soort de vorige ronde wel als een malle

20180716_142946.jpg

1 person likes this