• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Followers 0
AlleenMaarHaze

Ruimen of doorgaan

44 posts in this topic

Yoooo

Setup is 2 x dimlux in een 2x2 tentje maar kweek maar op de helft van de ruimte dus

5x lemon haze
5x la amnesia
4x gorilla
3x  critical (hadden er 4 moeten zijn maar 1 niet uitgekomen)

Alles behalve de  LA van rqs (Ja die zijn kut lees ik nu ook overal)

Kweek op ronde 15 liter potten en zit vandaag in week 3 bloei.

Vanacht zit ik in me ruimte en zie ik bij 2 gorilla's ballen en bij 2 critical hetzelfde heb ze meteen geruimd.

Nu heb ik dus nog maar 13 planten over terwijl ik er negen op een m2 kwijt kan.

Ze zijn best hoog (eigenlijk te hoog alweer) en bossig plus er zit nog een week groei aan. Zal ik stokken zetten en ze een beetje ruim opzetten en de toppen een beetje naar de zijkant opbinden zo dat ik nog van de ruimte profiteer.

Of zal ik gewoon een m2 vrij maken de 9 beste haze laten staan en cheese  zaden bestellen bij Hyseeds en gewoon een SOG er naast op 6 liyers. Ook al heb ik die aantallen liever niet in huis.

De reden dat ik twee  vierkante meter heb is dat ik na deze draai alles wou opbergen tot december ik ga namelijk verhuizen en wil toch genoeg te roken hebben tot die tijd.

De investering is al gedaan dus wil wel een oogst hebben die een beetje de moeite is.
De vraag is of dat haalbaar is met dertien planten.

Hoop op een wijs advies boys dit is natuurlijk helemaal kut met dank aan RQS.

Nou ik zou de planten verdelen en de planten breed proberen te maken met LST. Dan denk ik wel dat je alles nog vol krijgt aan je verhaal te horen.. maar met foto's zou ik een betere beeld hebben..

La Amnesia @greentjeonatrip

En ja, mooi klote.
Je kan de overigen toch een wat langere groeiperiode geven en dan idd met LST nog je hok vol krijgen ?

1 person likes this

@RabarbarbaarZe staan al twee weken in de bloei dus heb nog maar  een week groei.

LST was ook mijn idee heb touw tyrips en stokken gehaald.

Gelukkig is die haze lekker lang en heb ik dus mogelijkheden om wat toppen in de ruimte te parkeren.

Mijn zorg is hoeveel kan er nou van een 15ltr pot afkomen als je er maar 13 heb...

Maarja ik ga der voor pakken wat ik pakken kan.

Ik schiet vanav wel een paar foto's lampen gaan elf uur aan.

Iemand nog tips hoe ik het beste te werk kan gaan.

Morgen maar f langs bij me gappies van rqs in het centrum woon in Amsterdam neem al me verpakkingen mee ook van andere rondes en wil al mijn geld terug hebben van die pannenkoeken 

1 person likes this

Hahahahaha Mokum suport crew!! Ach ja die mensen die daar werken kunnen er ook niks aan doen maar ik wil wel geld zien dan stop ik dat in me moederhok die ik nu ga maken bij me broer.

En je heb best kans dat ik aardig uit me stekker ga ja en terecht troep wat ze verkopen

Je vangt er meer met stroop dan met azijn zou mijn ouwe dan zeggen.

Maar snap t wel ja, hehe.

Toch me overige planten nog even gecheckt en heb deze verdachte situaties nog aangetroffen wat is jullie mening

IMG-20180625-WA0007.jpgIMG-20180625-WA0006.jpgIMG-20180625-WA0003.jpgIMG-20180625-WA0002.jpg

Idd, wat @Rabarbarbaar zegt. 2e kenmerk waar je op kunt letten : Het is op de laatste foto misschien niet goed te zien, maar probeer eens een close up foto te maken van het balletje. Als je heel goed naar het balletje kijkt, lijkt het wel alsof er in de lengterichting van het balletje (verticaal dus) een 'streepje' te zien is. Die streepjes zouden aanduiden waar de bloem schutblaadjes aan elkaar grenzen. Die schutblaadjes heeft alleen een mannelijke bloem om de pollen niet vroegtijdig uit te laten drogen. Zijn het feminised seeds ?

Ik lees dat je van plan bent om even een bezoekje te brengen aan rqj.

Hou er rekening mee dat ze zich kunnen proberen te schuilen achter de term (licht)stress en wees hierop bedacht. Voor zover ik het in het algemeen kan beoordelen is het vaak gewoon een "bad selection", maar wees er zelf in ieder geval van overtuigd  in hoeverre de strains tegen stress bestand zijn en minstens zo belangrijk: Donker in de nacht voor de dames moet ook echt donker zijn, dus ga zelf ook na of er 'lichtlekken' zijn in je inlaten bijv. of tent (stiksels,ritsen,alle openingen) of misschien wel lampjes op het display van je apparaten...

Gap ik ben geen amateur geen lichtlekken bij mij plak alles van buiten af met tape en doe altijd de test door in me tent te gaan staan in het donker

Ja snap ik greentje word ook gewaardeerd.

Heb alles geruimd heb nog 1 vierkante meter over met gezonde planten

Ben nu op zoek naar stekken om.er naast te zetten

1 person likes this

Ik zou alles er uit flikkeren en opnieuw beginnen met stekken van 1 soort.

Dat RQS kut is hadden we je ook van te voren kunnen vertellen. Geld voor de meeste zadenbanken.

Beetje stress en ze worden al herma.

Ja nahja alles er uit denk ik niet heb die andere planten supergoed gecontroleerd en die zijn schoon dus waarom zou ik dan alles weghalen

Die 5 lemons zijn alle vijf goed dus blijkbaar is dat een goeie lading

De overgebleven 3 La zien er ook gezond uit en de laatste critical is een boom met dertien vingerig blad 

Waarom zou ik die dan lozen ben wel een beetje huiverig om te dieven nu

Growerschoice of Hy-Seeds kn ik je zeker aanbevelen.

Met Sensi seeds heb ik ook al goede oogsten gehad.

Wat is jou mening over alles ruimen dan @Tuneik vind het een beetje zonde 

@Johnny_sack

Dan zou ik er nog eerder voor kiezen om deze apart te zetten in een tentje en de huidge ruimte met stekken te doen

Zien er namelijk echt heel potent uit

@AlleenMaarHaze. Dan wil ik ook nog wel het volgende erin gooien. Ben wel benieuwd hoe anderen daar tegenaan kijken. Ik lees wel vaker dat mensen ze radicaal eruit gooien, maar 'ballen plukken' heb ik ook gewoon voorbij zien komen. De eerste keer heb ik ze ook op advies geruimd en de 2e keer simpelweg omdat ik er een netje overheen had hangen wat dagelijkse inspectie zou bemoeilijken. In principe zouden de vrouwelijke genen dominant dienen te zijn en bij het plukken van balletjes zou dit gewoon goed kunnen gaan, op de voorwaarde dat je ze dus goed kunt nakijken. het zijn immers 'balletjes op steeltjes', dus dit weghalen zou volgens mij geen probleem moeten zijn. Ik zou het dan wel met een soort van nagelschaartje doen die je van te voren in alcohol drenkt en daarna met een schone, droge doek afveegt voordat je knipt/plukt, omdat het wel 'brandt'. Als je in de gelegenheid bent om ze dagelijks goed te kunnen inspecteren, zou ik het zeker in overweging nemen, maar goed, ben wel benieuwd hoe anderen daar over denken...