• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Followers 0
AlleenMaarHaze

Ruimen of doorgaan

44 posts in this topic

Het uitknijpen of knippen van de ballen is zekers een optie.

Hoewel ik er geen voorstander van ben. Je zou zomaar eens één over het hoofd zien.

Ook als je ze allemaal mee hebt wie weet gaan ze dan wel banaantjes aanmaken.

Deze zijn al een stuk harder te herkennen of beter over het hoofd te zien.

Ik zou deze zekers eruit halen en met je andere 13 verder gaan.

Ze zijn ook al te ver om nog nieuwe bij te zetten. daarom gewoon verder met die 13.

Je zal hier ook nog wel wat vanaf halen hoor. Meer plaats in de tent is betere lichtpenetratie.

IMG-20180625-WA0037.jpgIk had er zeventien eerst en ze zijn er allaaaang uit meteen direct oprotten met die troep 

Heb er nu nog 9 over die zijn schoon en is precies 1m2

Op me andere vierkante meter ga ik cheese stekken zetten die heb ik al opgehaald vanmiddag

SOG meteen in de bloei

Of alles weghalen en alleen maar cheese ga zo is de bedenken wat me beste optie is

Verlies in principe maar een week aangezien die cheese maar acht weekjes hoeft

Als iemand daar een mening over heeft heel graag

Moeilijk erg moeilijk, 

Kijk je weet niet of deze planten wel stabiel blijven en niet nog later weer omslaan naar herma,

ze nu gaan oogsten is ook dood zonde van de ingestoken energie, maar aan de andere kant als je straks wel een herma tussen hebt zitten en die straks je hele tent incl nieuwe chees bestuift is het ook niet grappig meer... 

Tja een keuze die je alleen zelf kan maken, enige wat we kunnen doen is je wijzen op de voor en nadelen. 

Hoorde van speescees dat er heel veel zaadbanken "vervuild" zijn door het feminiseren...  

Je zou ook eens zaden van @Alchemistic kunnen proberen, moet nog fotos uploaden want het is al een flinke dame geworden en ziet er mooi en sterk uit. 

Ik heb nu ook wat feminised seeds staan maar ik weet het nog niet hoor.... ik vind die regulars er toch mooier uit zien. 

Tja en of je door moet gaan of niet.... toen ik er achter kwam . bij de vorige ronde, dat ik wat banaantjes had was het eigenlijk al een beetje te laat (je moet maar net geluk hebben er 1 tegen te komen), maar ik had ze anders wel gelijk wel gehaald. Het voelt wel zonde aan maar nu heb je nog de tijd om nog een hele ronde te draaien. Als die hermas door zetten en je oogst verneuken redt je het misschien niet om nog een ronde te doen. 

Voor mijn volgende ronde ga ik denk ik gelijk een stuk of 16 regulars zaaien, en wat man en/of lelijk is knip ik weg. Als het goed is zou je met 17 dagen al kunnen zien of het man of vrouw is. En gelijk op 12/12. (is niet echt mijn methode hoor ;) maar ik ga het eens op SpeesCees zn manier doen, op zijn advies. 12/12 heb ik deze ronde wel al gedaan en dat gaat wel goed) 

Ik haal nooit meer feminised alleen nog maar regular en stekken.

Ik heb ze wel gedieft en goed ook zodat ik goed kan controleren op ballen gister elke plant (zijn er nu nog maar 7) van onder tot boven gecheckt niks te zien alleen puur vrouwelijke  verschijnselen

Maar ga ze toch maar in een apart tentje gooien dan denk ik.

@karel kweker maar het is toch zo dat als ik ze elke dag controleer en zoals ik zei zijn echt goed gedieft dan moet het toch veilig zijn geen bal te zien en ik kan er omheen lopen alles,

of bestaat het gevaar dat ie geen ballen meer aanmaakt maar dan alleen die sneaky banaantjes ver in de bloei die zijn idd moeilijk te spotten dan zet ik ze liever apart. Of begint het altijd met ballen

Stekken kan je ook weer ziektes en beestjes meekrijgen... Dus eigenlijk alleen regulier zaad blijft dan nog over ;) 

Ik heb zelf geen ballen gezien toen ik banaantjes had, maar dat kan ook aan mij liggen :)

Ze apart houden lijkt me wel handig dan ja, als je ze houdt.. :) 

En is er dan geen moment dat je kan zeggen van nu ben ik redelijk veilig ze blijven vrouw omstandigheden zijn perfect dus aan de stress kan het niet liggen

Het is fout om te denken dat in reguliere zaden geen hermas kunnen voorkomen, wel een heel stuk minder dan bij gefemde. Maar ook die zal je goed in de gaten moeten houden en stress testen om zeker te zijn van de stabiliteit. 

Als je 1x weet wat je hebt dan heb je direct een mooie moeder 😁 

Het kan heel goed dat de plant stopt met het aanmaken van ballen en overgaat naar bananen die je idd stuk moeilijker ziet

1 person likes this

Ja dat is lastig maar als ik ze dagelijks check met microscoop..... en van de 17 zullen er toch gvd wel zeven goed zijn?

Aan de andere kant heb een tentje nieuw in de doos dus ja hij is zo opgezet 

20180627_181637.jpg

Je zegt STOPT met het aanmaken van ballen.

Maar als ie nooit ballen heeft gehad?

heb hier gisteren ook 2 dikke herma uit de tent gehaald en deze hadden trossen ballen onder de bloemen  maar heb deze open gehaald en geen stuif gezien   dus we doen verder .

Trouwens een zaadje in je wiet ga echt niet aan dood vroeger had je bij elke peuk die we draaiden wel 3 of 4 zaden uit die Afrikaanse wiet we wisten gewoon niet beter nu doen ze net of de wereld vergaat .  

2 people like this

Hahahhahaa Afrikaanse wiet met zaden weet niet hoe oud je bent maar dan hebben we het over de jaren 80 ofzo?

JA weet het boven de 35 moet je je zelf weg houden van alles wat met computer te maken heeft volgens mijn zoon

1 person likes this