• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Milieudelict

Temperstuur te hoog...

18 posts in this topic

Goeden dag allen!

Naja goed... het is gewoon te warm en vooral bij de dames dan en nou vroeg ik mij af of mijn temperaturen normaal zijn met het aantal cobs en in combonatie met mijn afzuiger.

Setup:

2x 100watt cree ledlamp cxa en cxb3070

Kast maat 122x60x200cm

Afzuiging 250m3 softbox.

Als de kamer temp. 26 graden is is de kast 29 graden van binnen met maar 1 lamp aan. Met de 2e lamp aan wordt dat tot 32 graden.

Zijn dit een beetje normale waardes?

In mijn vorige hok (60x60x160) redde ik het namelijk met 1 lamp met een 80m3 buisventilator.

Nou draaien mijn arctic alpine 11 plus koelblokken op 6V omdat dat net iets meer dan genoeg koeling zou moeten geven had ik begrepen. (1lamp is 2cobs en dus 2 koelblokken)

Is het verstandig om dit te veranderen naar 12V? En is er een manier om de temperatuur van de lampen te meten zonder dure infrarood meter?

Nou voelen de blokken redelijk warm aan als ik ze vast pak maar ze zijn verre van heet.

20180720_083231.jpg20180720_083151.jpg20180720_083202.jpg

2 people like this

Zo zie je maar dat je ook met LED warmte krijgt. Iets wat toch elke keer weer een hardnekkig misverstand blijkt. Voor de goede orde, niet per se bij jou ;)

De fans op je koelblokken harder laten draaien gaat niet veel uitmaken. Dat zal de koelblokken koeler houden, en dan wellicht ook de LED, alleen dat is een erg klein verschil dat je niet gaat merken. je zegt het zelf al, je koelblokken zijn al relatief koel. 

Je hebt dus twee opties, een verbeterde afzuiging of je LED wat minder hard laten werken. Goed jij je zin, er is een derde optie en dat is een airco neerzetten :)

Nu is het ook heerlijk weer buiten, dus dat je warmte binnen hebt is niet vreemd. Dus er is nog een vierde optie, namelijk géén ronde starten. Als ik van de fotootjes af mag gaan zit je nog aan het begin van de ronde. dus nu nog stoppen zou nog kunnen. 

Verder specifiek voor jouw hok, ik denk ook dat je inlaat wat beperkt is. (Complimenten voor de kast trouwens). het lijkt mij dat je zwarte slang de 'frisse' lucht aanzuigt en dat van boven op inlaat, terwijl dan gelijk links je afzuiging zit. Dat schiet niet echt op zo. En als je lucht al wél mengt, dan is de relatief koelere lucht al opgewarmd als het de bodem van je hok bereikt. 

ja actieve inlaat vanaf onder kan helpen nu zijn ze nog in groei als je wat meer groen hebt zullen zelf helpen koelen  en ze zullen echt niet doodgaan . Als je lucht van dertig graden binnentrekt  ga je het echt niet koeler krijgen ook tijdens de nachturen draaien helpt maar 18/6 is dat moelijk 

Thnx voor de tips. Ja ik zat al te twijfelen om de intake naar de zijkant te verplaatsen.

Inmiddels gaat er nog wat fout vrees ik, de grandaddy confidential kush krijgt (net als alle voorgaande planten) dat het blad droog en ruw aanvoeld en wat omlaag hangt enzo en ze wordt heel donker van kleur.

Toch iets in de lucht? Spectrum?

Ook groeide ze niet echt ik denk door de combi velle lamp, te veel blauw en de hitte?

Ze zijn nu 3 weken, 4 internodes groei en maar 5cm hoog en breed ongeveer.

Dus de blauwe ledjes staan al weer een week uit en de lampen hangen op 60cm afstand.

Te nat is onmogelijk want ik spuit alleen de oppervlakte nat met de plantenspuit.

x zo groot@Milieudelict ik heb men inlaten ( meervoud) ong 3 x zo groot als de diameter van de afzuiger 

Ik heb een 200mm slang op men 1000M3 afzuiger dus ik heb 2 passieve inlaten van 200mm en 1tje van 160mm en dit zijn mijn gemiddelde temps met 660WATT

20180717_194755.jpg

Oke ja wat ik heb gedaan is de oppervlakte berekend van het gat van mijn afzuiger en dat X 3 gedaan voor de intake.

Dus ik heb een diameter 12.5cm op de afzuiging en 25cm op de inlaat (omdat 22cm niet te krijgen is)

Met de deur dicht voel je gewoon een redelijk briesje als je met de deur dicht voor het gat voeld.

Geen harde wind ofzo.

Plantje staat er toch goed bij.

Door het vele licht moet het geen moeite doen om zich uit te strekken.

Ik vind het er ook best prima uit zien. Maarja optimaal is 32 graden niet natuurlijk. Waarvoor ben je precies bang? Wat voor invloed zal de temperatuur volgens jou hebben?

mijn buitenplanten staan komende week ook in 35 graden. Daar maak ik me weinig zorgen om. 

Absoluut niet bedoeld als "niet zeuren het kan gewoon" maar vraag me af waarom er in de binnenkweek meer naar om word gekeken. 

Ik had die blauwe leds er bij aan staat er er bevonden zich eerst al 3 internodes terwijl de plant nog maar een paar cm hoog was. Ik had het idee dat de groei een beetje stil stond want de hoogte en breedte is ongeveer de helft van alle voorgangers.

Ook ging al het blad weer wat omlaag staan leek het dus was ook bang dezelfde problemen als hiervoor te gaan krijgen maar dat lijkt nu toch niet het geval.

Nu is het een paar dagen na het overpotten, blauw staat uit en de lamp hangt op een cm of 60 hoogte en ze staan er inmiddels weer lekker bij.

Blaadjes ophoog en er zit al veel meer afstand tussen de internodes.

Water hebben ze een week geleden 1x gekregen met voeding omdat de lobblaadjes al weg waren en er blad begon te vergelen, verder krijgen ze dagelijks alleen een btje uit de plantenspuit.

Maar ik ben al weer happy (zie foto's)

En ik verzin wel wat om straks met 2 lampen te kunnen draaien. Ik zal eerst nog een actieve intlaat maken en anders kan er nog en potmeter tussen of een airco in de ruimte.

20180723_224749.jpg

20180723_224711.jpg

20180723_224723.jpg

20180723_224656.jpg

Dit zijn trouwens weer 1x O.G Candy Dawg kush en een nieuwe (beide van seedstockers) genaamd Grandaddy Confidential Kush. 

Alleen geven ze van die laatste aan dat het een buitensoort zou moeten zijn. Wat dat verder inhoud of betekend...

Wat ik al vermoede....de plant heeft voldoende licht en temperatuur tussen dag en nacht zit ook dicht tegen elkaar.

Daarom weinig internode groei en blijft het lekker.....euhhhh een krop sla :)

Nogal een constructie dat je hebt gemaakt om de potten dichter tegen de lamp te zetten.

Kan je je lampen niet beter laten zakken of komen die niet zo laag?

Haha nou ik gebruik van die rollertjes met een kabel en die zijn niet lang genoeg.

Die houten vorken heb ik van mn shaperack voor mn surfboards gehaald :P

1 person likes this

Meteen wat nieuwe komkommers gestart vandeweek want die buiten zijn bijna op.

Gister ook getopt.

De candy op de 6e internode want de onderste toont geen enkele takvorming.

153250799331661294902218710389.jpg

15325080513275633479650778171778.jpg

2 people like this

Inmiddels zitten we op 5 weken en 1 dag. Het is vandeweek een aantal graden koeler geweest en dat maakte het hok op 28.6graden voor een paar dagen en dat heeft een leuke groeispurt opgeleverd en het begint eindelijk een btje te lijken op wat ik gewend ben.

Wel zal ik deze ronde een paar weken langer door moeten groeien om eenzelfde plant te krijgen maar de voorraad in de potten laat dat gelukkig ook toe.

Ik hield ze ook zo droog mogelijk ( alleen plantenspuit) tot ik vandeweek zag dat de onderste 1 vingerige bladeren wat omlaag gingen staan.

Toen heb ik ze 0.5 liter gegeven op een droge 5liter pot en het water (wat er steeds via de randen meteen onder uit liep) telkens opnieuw er in gegoten tot de pot het water weer vast hield. Dit was trouwens ook de dag voor de groeispurt dus ook dit zal er wat mee te maken hebben gehad.

Inmiddels lekker btje aan het buigen en de plantjes aan het kneden tot de shape die bij mijn vorige candy kush zo mooi gelukt was. Een egaal oppervlak met alle toppen op dezelfde hoogte zonder scrognet! :):) 

Alleen jammer dat de temps nu weer wat oplopen maar de planten zullen een stuk meer kunnen verdampen dan voorgaande weken.

20180804_012146.jpg

20180804_012159.jpg

20180804_012203.jpg

20180804_012514.jpg

20180804_012526.jpg

1 person likes this

De aarde bovenaan eerst vochtig maken met de plantenspuit helpt als je nadien gaat gieten.

Dan loopt het water er niet meteen door.