• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Milieudelict

En weer gaan de planten dood...

61 posts in this topic

Nou... ik wil nog 1 poging wagen te achterhalen wat er mis gaat voor ik het op geef want het gaat weer precies zoals eerst. De plantjes staan er slecht bij.

Ze worden weer extreem donker van kleur terwijl ze al 7,5 weken oud zijn en maar 1x voeding hebben gehad.

Water krijgen ze ook bijna niet, ik deed de plantenspuit tot deze symptomen begonnen en toen heb ik meer dan een week geleden 0.5 liter door de pot laten stromen waarna ze 1 dag een onwijze groeiboost kregen maar daarna vielen ze meteen weer stil.

20180813_102002.jpg

Net ff de plant uit de pot gehaald, ik heb der eerst even wat nat gemaakt met een scheutje water maar zoals je ziet is het midden gortdroog.

Worteling lijkt me ook wel oke voor zulke plantjes.

Aangezien ik de amnees veel meer water gaf dan alle planten erna (en de amnees als eenigste zonder problemen verliep) zit ik te denken om deze 2 dames komende dagen juist even goed nat te houden en mocht dat niet werken dan was ik toch al van plan ze weg te gooien.

Kunnen de elho potten van ranzijn er wat mee te maken hebben?

Onderin lijkt het toch meer op te droog he?20180813_104026.jpg

20180813_104207.jpg

20180813_104216.jpg

20180813_104152.jpg

En nog even dit:

De komkommers die er naast stonden... 

Inmiddels is het na 2 weken buiten staan bijna bij getrokken maar de lobblaadjes van de komkommers waren ook zo extreem donker groen en het blad dat ontstond terwijl ze buiten stonden was echt 10 tinten lichter van kleur.

20180813_105146.jpg

IMG-20180809-WA0007.jpeg

Welke voeding geef jij? 

Welke aarde zit er in de bak?

Heb je een fertometer? Zoja wat geeft die aan?

Op de foto van de aardekluit uit de pot zie je duidelijk dat ze idd te droog staan, als ik zo kijk ... loopt het water via de zijkant zo je pot steeds uit. 

Geef eens 1x een liter of 2 schoon water met een drupje afwasmiddel om de opervlakktespanning te breken. De 1/2 van boven en de andere helft vanaf onderen. Als er na een 20@30 min nog water in de schotel staat gooi je dat weg. Is de schotel nu heel snel leeg getrokken vul hem dan gerust weer bij. Maar zorg er dus voor dat de planten niet te lang in ern bad water staan. 

1 person likes this

Dat je planten donker groen staan is alleen maar en goed teken.

Wel hebben ze nood aan water, de bladeren hangen slap en naar beneden.

Ik zou ze zekers wat water geven zoals Karel aanhaalde.

1 person likes this

Wellicht ten overvloede, maar ik zou voor de zekerheid ook even aan de blaadjes zelf  'voelen'.  Voelen deze ook daadwerkelijk slapjes aan, dan hebben ze zeer zeker dorst, voelen ze echter stevig aan, dan geef je teveel...

Je zult waarschijnlijk weten dat met een goede vochthuishouding, vrolijke dames hun bladeren in de "handjes omhoog of ik schiet" stand hebben staan. Ik weet niet op welk moment je water geeft, maar het kan helpen om eens naar de stand van de bladeren te kijken vlak voordat de lamp uitgaat en hier de volgende keer op anticiperen.

edit. Laatste tekst is wellicht meer van toepassing bij dagelijkse bevloeiing.

ik denk dat je een emmer moet vullen met afgezuurd water en de potten een keer goed dompelen 5 minuten in die emmer zetten endan ff uit laten druipen/ die kluit ziet er veelste drooguit 

krijg je waarschijnlijk meteen ook de frisgroene kleur terug. en in het vervolg iets meer water geven 

1 person likes this

zelf geef ik elke dag water zodat hij alles kan opdrinken die dag en de pot weer droog kan staan :) 

het hangen van de plant lijkt mij water te kort :)

beetje regen water wat GW zegt 2 l de pot zal geen kwaad kunnen hoor , zakt de ph van in de pot ;)

Hee heel erg bedankt voor de trouble shooting. Nadat ik de pot wat natter had gemaakt stonden ze er de dag erna meteen beter bij en ze zullen idd meer water moeten.

Maar goed de balderen onderin hangen door de stelen heen maar bovenin hangt het er echt precies zo bij als voorgaande rondes waar mij weer werd verteld dat ze wsl te nat stonden.

Dus heb ik nu al die rondes toch te droog gekweekt zeker? lol

Ik zal ze vandaag overpotten naar de 30liters dan kunnen ze ook mooi wat vocht uit die nieuwe grond trekken en kan ik wat beter gedoseerd water bij geven zodra de oppervlakte droog wordt.

Ik zal hier ook 20% perliet aan toevoegen. 

20180813_190622.jpg

1 person likes this

Voeg 50% perliet toe of niks 20% heeft geen meerwaarde 

1 person likes this

wanneer heb je voor t laatst water gegeven dan?  lijkt gewoon weer op te weinig water

Ze zijn weg...

Bladeren bovenin waren helemaal krom in een klauw en ook de bladkleur werd alsmaar donkerder en bladpunten beginnen omlaag te wijzen en de jongste scheuten werden ook alsmaar lichter.

Hoe kan het dat mijn planten zo extreem donker groen worden zonder echt voeding te krijgen?

Zo zei jij me eens (karel) je planten staan te zout, maar ik geef maar een fractie van de hoeveelheid voeding die andere bekende van mij geven. En toch zijn mijn planten idd tig tinten donkerder.

Deze 2 dames hier onder zijn dus 8 weken oud, staan in lightmix van plagron in een 5 liter pot en hebben maar 1x voeding gekregen.

Zie de donkere kleur...

20180817_143229.jpg

20180817_143238.jpg

Vind het maar moeilijk hoor. Voor wat betreft de klauw kreeg ik ooit te horen van Poldergrower : te nat, te droog en/of verkeerde luchtstroom. Te nat of te droog was bij mij uitgesloten. Overigens had ik nu ook weer last van klauw, maar het was wel de grootste opbrenger.

Van welk materiaal is je omkasting gemaakt ?

een 5 liter pot is natuurlijk zo leeg getrokken lijkt mij. Vaak wordt aangehouden aan 10% vd pot grote bij het inwateren, dus 0,5 L wat er dan maximaal in zou mogen. Tja dat hebben ze zo opgedronken en als je dan nog eens te weinig water geeft ja dan zijn ze helemaal zo droog. Ik merk het al als ik een plantje in 8L potje laat staan, die heeft 2 x zo vaak water nodig dan die in 18L

Zou ze toch maar eens in een 18L pot gaan stoppen ofzo

1 person likes this

Oke ja ze staan nu bij mn ouders in de tuin ik zal om te proberen 1 water geven en de ander niet. Hoewel ik ze dus met terug zetten in de oude pot wel wat water had mee gegeven (heel kort de kraan er op) en de grond was nog niet droog geworden.

Mijn kast is gemaakt van multiplex en geschilderd met watergedragen lak van flexa. 

Ik gebruikte een kartonnen doos om mn inlaat te verduisteren, die gebruiikte ik nu dan niet maar heb wel een stukje karton langs de flens lopen omdat ik het gat net te ruim had gezaagd.

In mn vorige hok wat een oude kledingkast van spaanplaat was draaide ik 1 perfecte ronde met een amnees en deze leverde 143gram op (was mijn eerste ronde ooit) maar vanaf de 2e plant in die kast begonnen de problemen

Oke ben weer even terug naar de planten gegaan. Vanmorge stond het er nog droevig bij maar kijk nu eens...

Wel heeft er 1 nu nog veeeel meer omgebogen bladpunten maar goed ze knappen op. Zonder een echt goede watergift btw!

20180818_171004.jpg

1 person likes this

Hij zegt zonder een goeie watergift? Dus denk dat t iets anders was ? :P

Wat mij een beetje onduidelijk is, is waarom ze nu buiten staan ? Ik kan me voorstellen dat in een 5L potje de dames  nu even meer last gaan hebben van temperatuurschommelingen, bijvoorbeeld in de grond zelf, doordat je ze van binnen naar buiten hebt gebracht en omdat het maar 4-5L aarde is. Meer aarde is een betere temperatuurbeheersing, in ieder geval in de bodem zelf. Misschien eens af en toe de bodemtemperatuur checken met een vleesthermometer ? Of was het de bedoeling dat ze sowieso buiten gingen bloeien, omdat nu ook outdoor de echte bloeiperiode gaat beginnen ? Volgens mij ging je toch ook overpotten naar 30L, niet ? De verandering in het klimaat zal nu ook ongetwijfeld van invloed zijn op de watergift....

Ik had ze een dag in die 30liters staan en me toen bedacht en ze er weer uit getrokken en in de oude pot gestoken.

Was niet van plan om weer een ronde door te gaan met planten die er zo bij staan. Ik heb al eerder een paar planten verloren namelijk en een hoop tijd en stroom verspild.

Bij alle voorgaande planten met precies de zelfde symptomen kreeg ik (hier) telkens het advies dat ze te nat staan. Dus ben ik wel steeds minder water gaan geven.

Maar goed ik blijf het raar vinden dat ze zo donker worden.

Ik heb zelfs een keer een plant 4 weken in de lightmix gehad zonder voeding te geven en zonder een blad te verliezen en hier kreeg ik als comment op een foto dat ze erg hoog in de voeding zat.

Ik had ook een ronde een northern light staan die precies het zelfde deed als deze 2 dames. Ook die gaf ik op, zette haar in de woonkamer op de vensterbank en 2 dagen later (zonder water te geven) stond er op eens een gezonde plant. Een kennis van mij heeft deze toen met succes afgebloeid.

Ik weet niet of dit het kan zijn maar de intake en uitblaas hangen in de zelfde kamer met de deur open en een klapraampje open. Ook blaast de monkey fan eigenlijk over de planten heen.

Mijn eerste ronde ooit was een amnees en dit was de enigste plant die zonder gekke symptomen het einde gehaald heeft en ik wil nu een ronde precies op die manier gaan draaien. Ik heb 2 nieuwe zaden ontkiemd en ik zal deze meteen in de 30liter potten planten en ook weer wat grotere hoeveelheden water gaan geven.

Misschien nog iets dat een rol kan spelen, misschien heb ik niet goed opgelet maar volgensmij zie ik overal dat de cobs verspreid opgehangen worden ipv 2 cobs dicht op elkaar boven 1 plant zoals ik dat doe.

Kan dat, te veel licht? Als mijn cops in de bloei op 25cm hangen krijg ik ook heel erg lightbleaching namelijk.

20180819_171808.jpg

20180819_171830.jpg

20180819_171804.jpg

Ik heb mijn potten de 1e keer ingewaterd met 10% en daarna lag mijn piekmoment op 8,3%, maar over het algemeen 7%, bij dagelijkse bevloeiing. Dit is natuurlijk geen maatstaf voor jouw dames, maar misschien wel een idee om het op die manier eens te proberen ? Je 'potjes' lenen zich om te 'wegen'. Vul een pot met alleen aarde en zet ze op de weegschaal. Vul diezelfde pot met 10% volume en weeg ze weer en probeer daar eens misschien tussen te zitten, afhankelijk van het aantal watergiften die je graag mag spreiden en de dames zullen wellicht beter 'tonen' hoe het met hun behoefte zit. Onder normale of optimale omstandigheden, eten en drinken jij en ik het liefst iedere dag beetjes, dat is voor dames niet anders en zeker in een 5L.

Ik weet niet of ik er voorstander van ben om ze af en toe 1 of 2L te geven, je praat hier dan namelijk wel over 20 tot 40%, ik vind dat nogal wat en misschien vragen om zuurstofproblemen bij de wortels, maar goed, hier heb ik geen ervaring in, maar denk wel dat ze  meer gebaat zijn bij minimaal om de dag wateren....

1 person likes this