• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Milieudelict

En weer gaan de planten dood...

61 posts in this topic

39 minutes ago, Milieudelict said:

Ach de laatste ronde kwam er meer dan 260 gram van 2 planten onder in totaal 200watt aan led in deze kast. 

'Dik-voor-mekaar-show' B)

Oei nou ik vond gister avond dat de blaadjes wel weer erg krom omlaag trokken dus besloot ik eens naar de kluit te kijken.

Enkel plantenspuit was dus niet genoeg denk ik want de grond was volledig en viel ook meteen uit elkaar en had ik dus enkel plant met wortel en een klein btje aarde in mn handen dus toen meteen maar overgepot naar de 30 liters.

Alleen nou spiek ik net naar binnen en het ziet er kwa bladstand wel erg droevig uit maar zal zodra de lampen even aan gestaan hebben nog eens kijken en wat foto's maken.

Dit hieronder was iig gister:

20180830_191959.jpg

Nou niks aan de hand gelukkig en ik zal ze iets natter houden.

Voor de zekerheid heb ik maar een weegschaal aangeschaft en een pot met 30liter lightmix + 1 liter vers water weegt 13kg. (misschien mag/moet dit meer zijn??)

Dus ik zal proberen de potten de komende weken op dat gewicht te houden. Het gewicht van het kleine plantje zelf lijkt mij voorlopig nog verwaarloosbaar.

#laat je poes zien

20180901_092735.jpg

1 person likes this

Nou misschien moet ik maar een nieuw topic maken met als titel: Het gaat weer geweldig!!   Want dat gaat het ook.

Foto zegt genoeg denk ik.

Wel gaat er nu vele malen meer water in de potten (ik weeg ze ook) maar daar zat dus het probleem denk ik. Te droog medium en een te lage luchtvochtigheid.

Als de grond nu een paar cm diep opdroogt gaat er afhankelijk van het gewicht van de pot 0.5 tot 1 liter water overheen.

Ook heb ik 12 euro geinvesteerd in een ultrasone lucht bevochtiger op aliexpress :P lol en die werkt echt perfect, wat een top product voor dat geld zeg en veel beter dan een emmer water met een doek. 

Ik moet alleen nog even binnen in het hok een nieuw stopcontact maken welke op de klok mee gaat want nu staat het apparaat voor de intake te blazen.

Maar goed de dames zijn vandaag exact 2 weken oud met lekker volle en brede bladeren en ook de kleur is weer normaal (niet te donker) en ze zullen binnen enkele dagen getopt worden.

Maar het gaat dus weer super goed allemaal en eens zien of we de vorige oogst eens flink kunnen overtreffen.

20180906_090846.jpg

20180906_090322.jpg

20180906_090252.jpg

1 person likes this

Oei nou keek ik gisteravond nog ff snel in de kast en zag ik 1 plant wat hangen. Toen heb beide 1 liter water gegeven omdat de potten 1kg lichter waren dan bij de start. Nou heeft dat nog steeds niet de gehele boven laag goed bevochtigd maar ik durf niet meer te geven dan dit.

Maar ik kijk dus net weer en de gene die mooi met al zn blad naar boven stond is nu ook gaan hangen.

Lv was wel gezakt naar 50% en die heb ik nu terug naar 65% gekregen.

Komt het nou door de watergift of mogen ze juist meer?

De 30liter potten wegen 13kg

Ook hier en daar weer een doorbuigende bladpunt gespot..

20180911_094618.jpg

Er zit inmiddels flink meer water in de pot, misschien net iets te veel maar volgensmij gaat het wel lekker zo.

Alleen die linker blijft er een btje raar bij staan kwa blad stand maar de foto's zeggen genoeg over de groei van de plant.

Nou heb ik voor het eerst bladeren verwijderd in de groei, tegen mijn principes in maar ik deed dit omdat de 10 takken er al een paar dagen in de schaduw onder bleven hangen.

Rechts, de candy dawg kush was wel al aan wat training toe en toen ontdekte ik een mini fim en die groeischeut laat ik lekker zitten.

Verder heb ik de tensio er net weer bijgestoken er van uit gaand dat die dus wel gewoon goed werkte en ik moest denk ik gewoon meer water durven geven.

20180915_144203.jpgIMG-20180915-WA0032.jpegIMG-20180915-WA0034.jpeg20180915_144145.jpg20180915_144133.jpgIMG-20180915-WA0036.jpeg

1 person likes this

Ik denk dat die kromme bladpunt wel is kan komen door te veel N vind ze erg donker mag wel een tikkie minder 

Dat advies krijg ik elke keer... en ook keer geld: deze dames hebben nog maar 3x voeding gehad. Nu 4 weken oud

Mijn planten worden altijd veel donkerder dan ik elders zie en dat op vele malen minder voeding ook.

Helaas denk ik dat links te nat staat momenteel. Toen ik meer water ben gaan geven liep rechts ietsje voor en ik heb beide dezelfde watergift gegeven.

Links bleef echter natter en zwaarder da rechts en ben dus wel wat minder gaan geven toen , deze heeft de tensiometer erbij zitten en die bleef ook aangeven dat de grond te vochtig was en staat sinds vandaag pas weer rond de 100mbar. Ik geef hier nu alleen kleine scheutjes water om het grondoppervlak niet volledig uit te laten drogen.

Rechts daar in tegen gaat als een speer en er moet elke dag een volle liter water in om de bladeren mooi omhoog te houden. Voor de watergift is de rechter pot 2kg lichter dan de linker.

De 2 foto's zijn ongeveer vanaf de zelfde plek genomen maar de een komt van mijn mobiel en de ander van mijn go pro. De gopro laat bij het zelfde licht veel beter de echte kleur van de plant zien maar geeft aan de randen wel meer vervorming.

Dit is voor de watergift btw en rechts is duidelijk dorstig, links reageerd totaal niet op een watergift...

20180920_103250.jpg

GOPR0004_1537431385525_high.JPG