• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Followers 0
RobinAlberts

Nieuwe ronde nieuwe kansen. Alien rdwc power plant

18 posts in this topic

Net de nieuwe ronde van start gegaan.

Systeem blijft het zelfde.

De 4 pot Alien rdwc XL 

Soortje is Power Plant 

Voeding GHE 

Met als booster Diamant nectar.

Lucht temperatuur 26

Watertemperatuur  21

Ph 5.8

Ec 0.8

Luchtvochtigheid 68%

Mooie start lijkt me. :)

Lampen staan op 400 watt en hangen op een meter hoog.

20180813_211645.jpg

Succes met je nieuwe ronde Robin.

Hopelijk slagen de wortels snel aan.

1 person likes this

De eerste worstels komen al uit de netpods  :)

Nog even wat foto van alle dames.

Vind ze er mooi bij staan 

20180815_190933.jpg

20180815_190929.jpg

20180815_190924.jpg

20180815_190916.jpg

1 person likes this

Het is mooi kweken, misschien ook maar weer eens proberen :)

1 person likes this

Weer een paar dagen verder.

Toppen slaat goed aan en de groei zit er goed in.

Wel hebben alle nieuwe blaadjes maar 3 vingers.... iemand een idee hoe dit komt?

Lees ook op het internet dat het veel voorkomt bij dit soortje..

Lucht temperatuur 26

Water temperatuur 22

Ph schommeld behoorlijk tussen 5 en 6.5

Ec rond 1.

20180825_195006.jpg

20180825_195002.jpg

20180825_194952.jpg

20180825_194947_001.jpg

1 person likes this

Zijn al mooi gegroeid.

Weer een paar dagen verder..

Ga binnenkort de scrog plaatsen en de klok om gooien 

20180902_143458.jpg

20180902_143503.jpg

20180902_143519.jpg

2 people like this

De eerste week 12/12 zit er bijna op.

Ze groeien nog steeds als kool

1 blíjft wat achter helaas...

Maar daar kan ik nu niks meer aan doen

20180914_191234.jpg

20180914_191229.jpg

Iets te zien aan de wortelvorming bij dat kneusje?

Mss wat wortelrot?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

• Similar Content

• 2x DWC emmer en 3 x aarde op Omnipotent onder 440watt LED
      By karel kweker
      De vorige planten zijn al weer een weekje uit de kast. op een of  andere manier had ik pas vandaag de tijd om weer nieuwe planten in de kast te krijgen.
      Ik wilde iets ander maar wist niet wat precies,. en hoe en wat en dat weet ik nog steeds eigenlijk niet,.. dus maar een tussen oplossing. 2 planten op een hele simpele DWC emmertjes. en 3 planten op 20 L emmers op aarde,..

Voor DWC heb ik een Sshxdc uit de aarde getrokken en voor de 2 emmer heb ik een plant vanaf stek al op dwc gegroeid, het was een verloren stekje op dat moment waardoor ik eigenlijk ben vergeten welke soort dit is,.. 

Voor de aarde heb ik een mix gemaakt van oude aarde van van Bio Green lightmix door de een deel van de aarde van de smartpot gemixt , voor 20L emmers

Op de aarde emmers nr 1 heb ik een PP (92 cut) (rode emmer) gezet, 
      Op emmer nr 2 heb ik sshxdc gezet, 
      En op aarde emmer nr 3 staat een S5 stek. 

Op verzoek van mensen op de chat, heb ik maar ook ff foto's gemaakt van het maken van de DWC emmer,.. 

Alles verzamelen deksel. bruissteentjes , luchtpomp , netpotje, 

Potje op de kop op de deksel,.. ff aftekenen....

rondje snijden,. 

potje in de deksel, eigenlijk nu nog 2 gaatjes maken voor de luchtslagen die dan door de deksel de emmer in komen, zo kan ik de deksel steeds over zetten op een nieuwe emmer met schone voeding,. en neem ik de luchtsteentjes direct mee

luchtpompje met de ronde bruissteen lekker veel bubbeltje

Maar tja ik had wel 1 stekje op dwc al een beetje gegroeid maar ik wil graag 2 emmers gebruiken dus ,. aardeplantje ombouwen,.. als je een slechte maag hebt,. misschien zijn de volgende beelden dan niet erg geschikt voor jou, en kan je misschien beter wachten op een update,.. voor de mensen die wel houden van wat extreem geweld.....

Ik heb een sshxdc plant uitgekozen om ook op DWC te gaan., maar ja dan zitten we met een klein probleempje,.. er zit nog wat aarde om de wortels wat er af moet, anders krijgen we problemen.. dus.. hou je vast....

voorzichtig de aarde los maken heel voorzichtig.... rustig kneden niks overhaasten... 

Toen mijn vrouw thuis kwam, was ze minder gelukkig maar ik heb de rommel zelf weer opgeruimd

Maar ze was wel mooi op tijd om foto's te nemen met water van 20 a 23 c heb ik de wortels steeds gespoeld, net zolang dat er (bijna) geen aarde meer aan de wortels zat. 

wortels door de netpotje heen,

Netpotje vullen met hydro-korrels,.. 

Plantje op de emmer.

(ec 0,5)

(ph 7,8) voor 12 gram omnipotent

(ec 1,4)

(ph 6.3)

Na 10min toegevoegd te hebben van omnipotent basis

wortels van de SshxDC

Zo heb ik het dan voor vandaag maar achter gelaten,. en hopen dat ze er morgen nog mooi bij staan

• Slablaadje's ronde met 17x PP (UDWC)
      By slablaadje
      Dag allen,

Omdat ik vorige ronde last had van bijna alles wat je kon bedenken, heb ik de tijd genomen om mijn hok schoon te maken, te verbouwen en na te denken over de volgende rondes. Omdat cocoskweekjes op zich best leuk zijn, is er na een tijdje de spanning er wel af...dus tijd voor wat nieuws: UDWC.

Ik heb twee lekbakken in mijn hok en vanwege de koude lucht die ik aanvoer, heb ik voldoende warmte nodig om te kunnen afzuigen en hiermee het klimaat op orde te houden (Opticlimate is geen optie), ik had daarom twee opties: een kachel van 2000 watt laten meedraaien of gewoon een groot UDWC-systeem met daarboven het gebruikelijke wattage. Aangezien ik het zonde vind om energie te verspillen, heb ik dus gekozen voor het laatste. In VS gebruiken ze veel van dit soort systemen, maar dan in grotere ruimtes.

Ik heb 17 emmers van 21.5 liter in kunnen passen in twee rijen van 6 en één rij van 5. Deze emmers zijn verbonden met wanddoorvoeren en met 50 mm pvc buis. Een pomp van 3000 ltr/uur zorgt voor circulatie en watergekletter zorgt (als het goed is) voor voldoende zuurstof in het water. Op de vraag of mijn systeem waterdicht is, moet ik "nee" antwoorden. Er is erg beperkte lekkage (oorzaak onbekend) waardoor ik na 24 uur een klein plasje zie, gelukkig binnen handbereik. Ik verwacht en hoop dat dit door kalkaanslag en dergelijke vanzelf dicht zal gaan.

De emmers staan in rijen van 3 (of 6, het is maar hoe je het bekijkt), en boven iedere rij heb ik één rij van 5 leds. Het zijn nog steeds dezelfde leds, intussen zijn ze bijna klassiek, CXA 3070 AB 3000K. Ik ga de leds draaien op 0.85A per stuk, 30 watt, totaal 900 watt met een efficiency van 49%. Ik was van plan om de armaturen allemaal te vervangen voor nieuwe modellen, maar mijn sociaal leven, mijn bedrijf en wat andere dingen waren net even wat belangrijker waardoor ik besloten heb verder te gaan met de bestaande armaturen. Ik heb ze 13 cm ingekort en per twee aan elkaar verbonden waardoor ik ze nu met in totaal drie fietsliften in hoogte kan verstellen, een hele verbetering, met dank aan Karel.

Omdat ik dacht dat het schoonmaken, drogen, verbouwen en bouwen van DWC een kwestie was van een weekje, heb al tijden 18 PP's in mijn propagator staan, veel te lang omdat ze anderhalve week geleden al tegen het dak aan groeiden waardoor ik ze maar heb gesnoeid met de schaar, ik heb ze daarom erg weinig voeding/water en weinig licht gegeven om de groei te temperen...maar eigenlijk is het mishandeling. Ik hoop dat ze nog ergens de kracht vandaan kunnen halen om nieuwe wortels aan te maken en te gaan groeien.
      De PP's zijn overigens dezelfde dan de PP's die ik een paar rondes geleden heb gebruikt.

De plantjes staan in grote stekblokken en die staan vervolgens in kleine potjes van 0.6 liter en kleikorrels. Kleikorrels ingeweekt en de kleine potjes heb ik met de boor voorzien van meer gaatjes.

Ondanks dat ik veel vergif heb gebruikt om alles te ontsmetten en dood te maken, ga ik wel preventief beestjes uitzetten en/of gassen (niet beide tegelijk natuurlijk).

Deze eerste ronde verwacht ik helemaal niets, behalve geklungel en wat flinke fouten. Maar we zullen zien, we zijn hier om te leren.

• Alchemistic Seeds
    Petitie
    Growers Choice
    Greensell
  • Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 33 Guests (See full list)

There are no registered users currently online