• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Head Honcho

5x Lemon Haze onder Fluence LED in AutopotXL met Cocos

Recommended Posts

Bij deze welkom bij mijn kweekverslag!

Ik heb nog niet alles in huis maar verwacht wel deze week nog te starten.
Wellicht begin ik morgen alvast met het kiemen van de Lemon Haze.

Mijn setup:

Secret Jardin DR R3 120x120x200
Fluence LED van Bioengenering SpyderX (leuk speelgoed)
5 x Autopot XL 25L met Cocos Substraat
Softbox 500m3
Cli-Mate Frequenty Regelaar
Davin Schakelkastje
Hanna Combo meter PH/EC
Ik denk dubbel filteren dus koolstoffilter -----> Afzuiger -------> inlinefilter -------> naar buiten

Voeding en additieven:
B'Cuzz Coco ( A+B voeding, Bloom, Blossem en Booster)
Hy-Pro wortelstim (ik gebruik dit merk omdat ik nog 5 liter heb staan)
LED Protect met Salicylzuur

Groet, Head Honcho

• Like 1

Zo gister voor het grootste gedeelte het tentje gereed gemaakt en vannacht even een nachtje laten draaien.

Ik had de Cli-Mate Frequentieregelaar op 26 ingesteld en vanmorgen zag ik op de min/max thermometer temperaturen tussen de  26 - 26.8 staan dus lekker stabiel vooralsnog.

Paar sfeerfoto's 

IMG_0085.jpg

IMG_0084.jpg

IMG_0081.jpg

Verder heb ik dit keer gebruik gemaakt van Phonitec slangen (na de softbox). Deze waren voor mij nieuw in het verkooppraatje stond 3x stiller als Sonoconnect nou weet ik niet of dit waar is maar het is wel echt heel stil. Verder is het makkelijker om mee te werken en geen last van die vieze steenwol. Voor mij in ieder geval geen Sono meer. Er zit een soort van katoen in het ruikt ook naar een nieuw matras zeg maar. Echt fijn spul!

IMG_0083.jpg

IMG_0082.jpg

Mooi spul man, en ziet er idd uit dat het geluid gedempt wordt.

Gaat wel vies worden na een tijd denk ik maar laat dat de pret niet bederven.

Kleine update.

Morgen ga ik de Lemon Haze overzetten in de Autopot denk ik.

Morgen de Potten inwateren met EC 1.2 PH 5.5. Ik ga voor 60% Coco en 40% Perliet. Eerste twee weken nog watergift van boven af.

Dag 13 op 18-6, ze blijven mooi compact zo onder de Fluence .

Vanaf dag 5,  EC 0.8 - 1.0 Met PH 5.8 - 6.2 gegeven.

5E4166D6-91B3-4AC9-8C07-621358782FBC.jpeg

84314347-2423-4AB8-BDD7-11D0A957D5F6.jpeg

147DC76D-80F1-4D0A-9624-0F6DF2DE3D3A.jpeg

Nog 2 reserve?

Wacht maar tot ze zich geworteld hebben in de nieuwe pot dan gaan ze als een speer.

18 hours ago, Head Honcho said:

Ja had er 7 ontkiemd voor het geval dat... Maar zijn allemaal netjes opgekomen.

Kan er alleen nog geen afscheid van nemen :unsure:

Ken dat gevoel. Kan ook geen afscheid nemen van mijn plantjes....alhoewel je het wel leert om van je hart een steen te maken.

Als je ander tentje hebt dan daar in zetten of in een gewone pot zetten mee in deze tent maar dan is het idee van de autopot natuurlijk compleet kwijt.  :huh:

Voor buiten te zetten is het nu wat te koud  :) Of aan iemand anders geven?

• Like 1

Het bloed kruipt blijkbaar waar het niet gaan kan want ik zit er over na te denken om toch wat meer licht te implementeren in mijn tentje :P

Een maatje heeft nog 2 x TGL220 liggen waar die niets mee doet. Dus twee armaturen van 4 x CXB3590 Cobs = 8 cobs. Ik zit er serieus aan te denken om deze gewoon gedimd of niet tussen de Fluence te hangen.

Voorziet iemand problemen? Het zou dan om een totaal van 770 watt komen maar die armaturen zouden nog gedimd kunnen worden eventueel.

Er zal wat schaduw vallen door de Fluence mits ik ze niet dim omdat de TGL iets hoger moeten hangen. Wel is het zo dat de armen van de Fluence plaats kunnen maken voor de TGL gezien ze op een rail zitten. Als ik dim zouden ze op dezelfde hoogte als de Fluence kunnen.

Graag jullie mening.

Greetz

Je zou je totale PPFD dan eens moeten meten.

Je kan ook teveel licht geven aan je planten, kan tot albino toppen leiden.

Maar ook de plant neemt maar een bepaald aantal PPFD op.

Mooi leesvoer hierover:

http://www.weedforum.eu/wietforum/topic/5587-licht-berekeningen-uit-datasheets-parppfypfppfdluxlumen/

Er is ooit ook door @Wietefras een schema online gezet met wat planten kunnen opnemen van licht.

Kan het enkel niet direct vinden. Misschien kan hij even inspringen.

Volgens mij zit ik dan op 1455 mmol per m2

1000 mmol van de 8 cobs en 455 mmol van de Fluence

Heb wel eens gelezen dat 1500 mmol per m2 wel de max is.

Kan nog wel dimmen natuurlijk.

Denk dat jullie die Amerikaanse variant van het BOOM onderzoek bedoelen. Die waren wat verder gegaan dan ons openbaar ministerie (die alleen naar watts en plant aantallen keken) om te bepalen wat de opbrengst is van cannabis planten.

Zal wel ergens een grafiekje van staan in mijn gallery.

Op zich kunnen die planten met 250 to 2000 umoil wel leven. Al doen ze er wel steeds minder mee als je ze meer licht geeft en wordt het steeds moeilijker om ze gezond te houden. Plus dat je ook de andere pijlers (voeding, CO2 en water) zult moeten verhogen om de balans te houden.

800 is een algemeen aanvaard compromis dacht ik (niet te laag voor lage g/m2 en niet te hoog zodat je g/W niet te ver daalt). Of het is iets wat alleen van iemand van Gavita vandaan komt.

Iemand anders die problemen ziet? Ik heb ze inmiddels thuis liggen en heb een Davin met plaats voor 4 lampen dus hoef ze eigenlijk alleen erin te steken en gaan. 

Alleen zit ik even te denken wanneer het verstandig is om ze erin te pluggen. Nu heeft geen zin nog want de plantjes zijn nog klein. Ik denk wel voor de klok op 12/12 gaat. Maar dat is eigenlijk gebaseerd op gevoel en niet op feiten.

1D29E824-8560-44A6-85A7-262B8E433CBA.png

2CA55394-B4F6-4AAD-8C69-7480B983FAB6.jpeg