• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Roche Braziliano

Puur pijpje

18 posts in this topic

Hoi,

ik rook altijd puur in de pijp. Het liefste zo'n kleintje want dat is handig voor onderweg. Sowieso geen tabak!

Wie rookt er nog meer zijn wiet puur in de pijp?

Respect!

Vind de smaak niet je van het, heb je daar tips voor ?
Wil wel eens van de tabak af, maar naar mijn idee is niets zo lekker en handig als een joint.

2 people like this

1 hour ago, Rabarbarbaar said:

Vind de smaak niet je van het, heb je daar tips voor ?
Wil wel eens van de tabak af, maar naar mijn idee is niets zo lekker en handig als een joint.

Als je van de tabak af wilt is vapen wel echt een aanrader. De Mighty vaped erg lekker en is makkelijk in gebruik. De arizer solo 2 vaped nog lekkerder maar is iets minder handig door het glazen mondstuk. 

Puur in een pijp oid vind ik echt smerig. 

Maar... zoals je zelf al zei, niets zo lekker als een joint.

2 people like this

20 minutes ago, boswandeling said:

Als je van de tabak af wilt is vapen wel echt een aanrader. De Mighty vaped erg lekker en is makkelijk in gebruik. De arizer solo 2 vaped nog lekkerder maar is iets minder handig door het glazen mondstuk. 

Puur in een pijp oid vind ik echt smerig. 

Maar... zoals je zelf al zei, niets zo lekker als een joint.

Goh, jij bent de eerste die ik hoor zeggen dat de arizer lekkerder veept dan de mighty!
Vervent Mighty gebruiker hier, net weer een nieuwe gekocht :) (voor 269,- nieuw met 20% extra batterij)

Oja tabak komt er bij mij ook niet meer in!
Ik rook wel eens een sigaretje mee het komt voor maar thuis gewoon niet meer.
Heb wel een nicotine vaper (met ceramische coil tegen metaalsmaak, en enkel een mix van plantaardige glycerine en nicotine that's it, maar ik ben daar eigenlijk zo goed als van afgekickt sinds ik dus de mighty bezit!)

2 people like this

@Rabarbarbaar: Ik vind juist de smaak van tabak vies, om van de uitwerking nog maar te zwijgen. ;)

Ik kom heel enkel een "vies" wietje tegen. Maar als de werking dan weer goed is... :)

1 person likes this

Heb ik dan vieze pijpjes gehad ?
Zelf vind ik de eerste hijs van een bong bijvoorbeeld wel ok, maar de 2e is al viezer en bergafwaards vanaf dan.
Shag proef ik bijna niet in mijn joints, al smaakt een pure natuurlijk anders.
Zal aan het roken liggen.

Maaarrrr, nooit eerder gehoord dat pijp roken minder lekker is ?
En waar ligt dat dat aan.
Heb nog nooit gerookt uit een pijpje duurder dan een 10tje, wellicht ligt het daar aan.

1 person likes this

Vapen is geen verbranding. Als je van de tabak af wilt adviseer ik puur roken.

Ik heb eens gelezen dat je van pure wiet, al na gelang de soort, high wordt. En dat tabak dan voor de stoned zorgt. Ik ben liever high. :)

(bron: boekje uit de jaren '90)

1 person likes this

Ah ja, dat heb ik ook gehoord, ben wel bang dat het een beetje broscience is.

Dacht dat juist vroeg geoogst high is en laat geoogst stoned is.
Maar tips over pijpjes ?

5 minutes ago, Rabarbarbaar said:
5 minutes ago, Rabarbarbaar said:

Heb ik dan vieze pijpjes gehad ?
Zelf vind ik de eerste hijs van een bong bijvoorbeeld wel ok, maar de 2e is al viezer en bergafwaards vanaf dan.
Shag proef ik bijna niet in mijn joints, al smaakt een pure natuurlijk anders.
Zal aan het roken liggen.

Maaarrrr, nooit eerder gehoord dat pijp roken minder lekker is ?
En waar ligt dat dat aan.
Heb nog nooit gerookt uit een pijpje duurder dan een 10tje, wellicht ligt het daar aan.

Kan natuurlijk persoonlijke voorkeur zijn: de een houdt van boontjessoep de ander van snert.

Ik heb meestal een kort pijpje zodat ie makkelijk mee kan.

Dat sowieso, smaken verschillen.
Ik wil het heel graag lekker vinden, want het is gezonder.

10 minutes ago, Rabarbarbaar said:

Dit los ik simpel op door niet meer in men bowl te doen dan ik in 1 rip wegkrijg, scheelt een hoop in uitwerking idd.

1 person likes this

Pijpje bong of waterpijp is altijd kapot gaan van het hoesten bij mij. Inderdaad een smerige smaak als je niet alles in 1 hijs op rookt. 

Bij vapen is de smaak super puur, naar mijn mening veel puurder dan bij een pijpje oid. Ook kan je van een vape gewoon lekker rustig roken en blijft de smaak lang goed. Bij een pijpje ben ik na 1 hit zo vaag dat ik alweer genoeg heb en ik rook liever lekker rustig (zoals met een vape). 

Mighty vs arizer.... Tsja, de Mighty smaakt ook zeker zeer goed en verbrand de wiet gelijkmatiger dan een arizer solo 2. De arizer vind ik denk ik iets puurder/natuurlijker smaken omdat die iets minder hard gekoelt wordt dan de Mighty. Bij de Mighty krijg je echt frisse (lees koude) lucht binnen. Ook heb ik bij de Mighty het gevoel dat ik iets van het plastic smaak. Arizer mondstuk is van glas en daarbij proef ik echt niks behalve wiet.

maarja, meningen verschillen en iedereen ervaart het anders. Ik wil ook graag van de tabak af, en sinds ik een aantal keer een vape heb gerookt heb ik er vertrouwen in dat het mogelijk is. 

1 person likes this

Pijpjes trouwens ook in alle soorten en maten gerookt, steen, glas, hout.. alles. Dus naar mijn mening ga je niet veel anders ervaren door een andere pijp te roken.

1 person likes this

Ah mooi, dan hoef ik dus geen dure pijp te proberen.
Vape zou veel geld schelen, jammer dat het nogal een investering is (voor mij dan).
Goedkoop is duurkoop bij vapes neem ik aan dan.

Jup, ook dat al eens ervaren... maatje van me kocht een arizer solo 2. Ander maatje kocht een firefly nogwat ofzo? Arizer is volgens mij 180 euro en die firefly was 100 ofzo. Nou dat verschil was wel te merken. Die firefly is nooit meer gebruikt, kwam geen rook uit, verbrande kei hard je lippen aan dat mondstukje enz. 

Mighty is gelijk weer een stuk duurder maar wel handig in gebruik. Die zou ik eerder aanraden als je veel buitenshuis blowd. Arizer voor als je thuis blowd. 180 euro is best een investering inderdaad, maar je krijg er wel echt top spul voor terug. Ik was eerst een beetje sceptisch maar na het roken ben ik echt overtuigd. 

Als ik volgend jaar genoeg binnen trek om een jaar te blowen, dan koop ik een vape voor mezelf en ga ik een echte poging doen om te stoppen met roken en met tabak in joints. 

Omgerekend is het een schijntje natuurlijk.
Rook makkelijk 10-15 € aan tabak per week, daarbovenop heb je in een vape minder nodig dacht ik.

Het geld van 10-15 weken roken stoppen in iets wat je 750€ per jaar scheelt..
Eigenlijk een no-brainer, maar die kut verslaving heh.
Het is niet voor niets dat lagere sociale klassen nog steeds roken en de hogere klassen er al lang vanaf zijn (generaliserend).

1 person likes this

Minder goeje (buiten)wiet gebruik ik als 'shag' , en daarop leg ik mijn wietje , gewoon gerold als sticky , dit bevalt mij buitengewoon goed.

Sinds April shag-vrij , en ik hoest aanzienlijk minder.

( En ik gun de staat de accijns op de shag niet )

;)

3 people like this

17 hours ago, boswandeling said:

Pijpje bong of waterpijp is altijd kapot gaan van het hoesten bij mij. Inderdaad een smerige smaak als je niet alles in 1 hijs op rookt. 

Bij vapen is de smaak super puur, naar mijn mening veel puurder dan bij een pijpje oid. Ook kan je van een vape gewoon lekker rustig roken en blijft de smaak lang goed. Bij een pijpje ben ik na 1 hit zo vaag dat ik alweer genoeg heb en ik rook liever lekker rustig (zoals met een vape). 

Mighty vs arizer.... Tsja, de Mighty smaakt ook zeker zeer goed en verbrand de wiet gelijkmatiger dan een arizer solo 2. De arizer vind ik denk ik iets puurder/natuurlijker smaken omdat die iets minder hard gekoelt wordt dan de Mighty. Bij de Mighty krijg je echt frisse (lees koude) lucht binnen. Ook heb ik bij de Mighty het gevoel dat ik iets van het plastic smaak. Arizer mondstuk is van glas en daarbij proef ik echt niks behalve wiet.

maarja, meningen verschillen en iedereen ervaart het anders. Ik wil ook graag van de tabak af, en sinds ik een aantal keer een vape heb gerookt heb ik er vertrouwen in dat het mogelijk is. 

Ja was de mighty maar van titanium.... Hoewel de kunststof wel van een zeer goede kwaliteit is waar je weinig last van hebt...

1 person likes this