• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

8 posts in this topic

Ahoy!

"Onderzoekers schreven dat volwassenen met ADHD minder last van hun symptomen hebben en toch ook helder in hun hoofd blijven na cannabinoïde gebruik."

Ik was best blij dat ik op dit artikel van P.G.M.C stuitte. Bij mij is ongeveer 5 jaar terug ADHD geconstateerd, al was dat al jaren overduidelijk. Rond dezelfde periode ben ik gestopt met amfetamine gebruik. De eerste periode dacht ik dat het wellicht ook slim was om met blowen te stoppen, inmiddels ben ik er achter dat dat niet echt verstandig is. Het helpt mij te veel om de dag te reguleren; de THC maakt wat hokjes in mijn hoofd die me helpen met de focus. Ik rook pure pijpjes, tabak maakt me te stoned (ik rook sowieso geen tabak). En 's avond is het een heerlijke relaxer op de bank. Voor periodes van onrust heb ik altijd wat THC-olie in huis om te helpen met de nachtrust.

Afgelopen zomer bij toeval voor het eerst een eigen buitenkweekje gehad, en dat is mij verbazingwekkend goed bevallen. Dus ik ben momenteel in overleg met mevrouw Braziliano plannen aan het maken voor komende zomer of eventueel binnen op een wat korter termijn. Dus de inventarisatie van wat we allemaal nodig zijn, in de brede zin van het woord.

Daarin zijn tips uiteraard welkom, maar mijn hoofdvraag is: Zijn er hier meer mensen actief met ADHD/ADD die de voordelen van cannabis ervaren? Graag zou ik daar dan wat meer over horen.

Stavast,

Rock

link naar artikel: https://www.pgmcg.nl/2017/11/adhd-add/

1 person likes this

Er is ooit ADD geopperd maar ik ben geen fan van zielenknijpers meer.
Laatst was er een onderzoek naar cannabisgebruik bij schizofrene patiënten, en er viel een omgekeerd patroon op, cannabis helpt en patiënten doen aan zelfmedicatie.
Hiervoor werd vooral de link andersom gelegd, het zou psychoses kunnen triggeren en allerlei andere geestelijke kwalen verergeren.

Toch gek dat niemand het verband ziet dat Advil migraine veroorzaakt.. haha.

Dus in het kort kan ik niet zeggen wat ik heb, geen idee en ik denk dat de wetenschap nog ernstig tekortschiet.

Cannabis zie ik niet echt als medicijn voor mij, net zoals alcohol mijn medicijn niet is.
Het is wel lekker en het helpt me denk ik ook (cannabis 100x beter dan alcohol), maar het blijft symptoombestrijding.
In mijn geval en in mijn ogen dan.

2 people like this

Nou dan zou je eens moeten verdiepen in de endocannabinoid systeen,.. dan zou je cannabis wel als medicijn zien ;) .. 

Denk dat @Grow Weed je wel een stuk info kan geven

2 people like this

adhd en ppd-nos 

ikben in het verleden kapot gemaakt door de voorgeschreven medicatie.  en rook nu zo'n beetje heel de dag door voornamelijk hoog thc soorten. met een tikkeltje cbd.  en voor het slapen vroeger 20 mg melatonine nu rook ik een stevige superpolm joint voor het slapen.

nou zijn er wel eens van die periode datk me geen polm kan veroorloven. datzijn periode's dat ik 48 uur wakker ben. om dan 4 uurtjes te slapen alvorens weer iets van 30 uur wakker te zijn

ook in me sociaal leven merk ik daadwerkelijk verschil tussen niet gebruikt hebben en wel onder invloed te zijn. een gesprek op normaal nivo kwa concentratie is niet mogelijk zonder.

3 people like this

Door een gesprekje met GrowWeed krijgt mijn zoon (toendertijd 12 jaar oud) géén Ritalin meer.

Mijn beide kinderen zijn gediagnosticeerd ADHD , dit hebben ze geërfd van mij ......

Ik heb ook Ritalin geprobeerd , maar voelde me een zombie daarmee .

Ik blow de hele dag , en gebruik Cannabis-tinctuur en Olie , als zelfmedicatie.

(Ook omdat mijn immuun-systeem is aangetast gebruik ik Cannabis als medicijn)

;)

2 people like this

22 hours ago, karel kweker said:

dan zou je cannabis wel als medicijn zien

Een medicijn is het zeker, maar niet voor mij denk ik.
Net zoals ik paddo's voor de lol neem terwijl het andere mensen met clusterhoofdpijn helpt.

2 people like this

Bij synthetische middelen zit altijd een addertje onder het gras.
Hier nog een die zich achteraf genept voelt.

Ook ik heb wel eens ritalin geprobeerd, maar de CRASH is erger dan de high, die trouwens ook jittery is die high, neem dan gewoon echte speed.. En het lijk dus wel of die crash expres heel hard aan komt bij design bij dat spul!
Ben je kern gezond en neem je Ritalin, dan heb je een uur of 4 later geheid ADHD wanneer het begint uit te werken......! Zwaar in de war dus, geen kattepis dat spul, en zwaar lichamelijk verslavend natuurlijk, vergeet je n dosis krijg je ook vaak migraine.....gewoon slechte drugs is het. Kinderspeed, geloof mij maar, op een goeie sativa hou ik het stukken langer vol!

Ik dacht ook lange tijd dat wiet mij verder van huis zou helpen, dat ik mijn hersens er langzaam mee deed afsterven...

En nu blijkt het ècht allemaal bij de propaganda farmaceutenlobby vandaan te komen! En blijkt het allemaal keer op keer precies andersom, werkt cannabis als wondermiddel en maak je je hersens dus gewoon kapot met ritalin!

Oja ik heb ook een auto immuun ziekte aan mijn gewrichten. Ik gebruik hier geen reguliere middelen meer voor want die hielpen uiteindelijk niet en ik sleet er 2x zo hard van!..... Van chronisch vermoeid, psychisch een wrak, overgewicht, wegtrekkers tot en met haaruitval, ik slik geen pillen meer!!!

Happy smoking/vaping allemaal!!!

Sunbeam

1 person likes this