• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
MisterX

VoedingsTekorten op Omnipotent

Recommended Posts

On 13-10-2018 at 16:08, gyro gearloose said:

Mister X  herbruik je de coco   zoja zet volgende ronde een 2 tal potten met nieuwe als ref;

Ik gebruik altijd nieuwe coco's

On 12-10-2018 at 22:55, karel kweker said:

Wat omni bedoeld met prof kwekers is het land en tuinbouw wereld waar de ingrediënten van onze voeding weg komen die werken met hele grote regenbakken van een paar duizend m3. 

Voor ons is een regenton een optie als je niet te gek groot kweekt.. 

Tja als je eerst wel goede kweekjes had op omnipotent en nu klachten krijgt, de omstandigheden zijn het zelfde alleen je ec van je kraanwater is lager ? 

(Aanname) wat ik me voorstellen is dat toem men de kraanwater ec heeft verlaagd ze ook de samenstelling hebben veranderd van die ec.. waardoor je nu meer tegen een blokkade aanloopt. 

Mja de buren zien je al aankomen met me regenton.  heb ongeveer 75 liter regenwater/osmose per week nodig.Denk niet dat ik hieraan ga beginnen .Het zou kunnen dat me veranderen van kraanwater invloed zou kunnen hebben. dit klinkt alleen nogal vergezocht  omdat een lagere EC water een pre is voor omnipotent

On 12-10-2018 at 23:23, Herbalist said:

Lijkt me geen roest. Die produceert sporen die je als afscheiding aan de boven- of onderkant van het blad aantreft. ff de loep erbij pakken en dan kan je dat zien.

Het ligt ook niet voor de hand dat het een tekort of overschot aan sporenelementen is. 

90% van de deficiencies wordt veroorzaakt door de primaire of secundaire voedingsstoffen, dus N, P, K, Ca, Mg en S. 

Ik denk aan lockout van Ca (of Mg) omdat het aan de bovenkant van de plant begint en het binnen de nerven voorkomt en als stipjes. kenmerkend voor licht Ca en/of Mg gebrek 

Mogelijk door tijdelijk te lage PH of

Door teveel Kalium . (misschien teveel ph-up gebruikt?)

ook teveel Mg kan zorgen voor lockout van Calcium. Net zoals bij een teveel aan Kalium is de PH dan goed maar toch is er sprake van lockout

De aantasting is  licht dus het lijkt me nog wel te herstellen. Succes met het vinden van de oorzaak!

Mijn ph van mijn water is altijd 5.8 na aanzuren PH up gebruik ik niet

Het kan vanalles zijn, dat maakt het irritant om uit te zoeken het is bijna nooit echt te achterhalen wat de oorzaak is.

Je kan hooguit elimineren van dingen

On 13-10-2018 at 11:24, greentjeonatrip said:

Je geeft aan dat de 'hitteperiode' in de groei is geweest. Omdat in deze fase toch de basis wordt gelegd en  in het kader van het 'meedenken' 🤔 😄 moest ik ineens denken aan het volgende stukje bij Justforgrowers (leuke site trouwens) : http://www.just4growers.com/stream/temperature-humidity-and-c02/its-getting-hot-in-here.aspx

Reduce Nutrient Concentration
Highly recommended for hydroponic growers! This is a tried and tested commercial technique. In hot conditions your plants are transpiring more moisture than normal. This means that your plants are using a higher water : nutrient ratio. The net effect is a concentration of your nutrient solution which then places cumulative stresses on your plants. Try reducing the concentration of your nutrient solution by 25%. (E.g. If you are running an E.C. of 2.0 (~1400 PPM) try reducing it to 1.5 (~1050 PPM) in hot conditions.)

Concentratie van voedingsstoffen
sterk verminderen Aanbevolen voor hydrocultuurtelers! Dit is een beproefde commerciële techniek. In warme omstandigheden transpireert uw plant meer vocht dan normaal. Dit betekent dat uw planten een hogere verhouding water: voedingsstoffen gebruiken. Het netto-effect is een concentratie van uw voedingsoplossing die vervolgens cumulatieve spanningen op uw planten legt. Probeer de concentratie van uw voedingsoplossing met 25% te verminderen. (Bijvoorbeeld: als u een EC van 2,0 (~ 1400 PPM) gebruikt, probeer deze dan onder hete omstandigheden tot 1,5 (~ 1050 PPM) te verlagen.)

Zal vast wel bekend zijn bij de meesten, maar ach....

Leuk stukje text aangezien coco's hydro valt! ik heb de ec niet veranderd tijdens de hitte periode. Der is ook nog wat goed nieuws. de tekorten zijn niet erger geworden de afgelopen 2 weken. De planten lijken er ook geen last van te hebben Top ontwikkeling gaat zeer goed.Heb daarbij de afgelopen 2 weken als aanvulling  op omnipotent (lekker eigenwijs) Cal/mag geven 1x per week. Post als het klaar is met een paar weken nog wel foto's en deel de score wel in dit topic

• Like 1

Dan zou ik toch de drain maar eens meten en/of een staal uit de pot nemen om de ph en ec van de cocos ongeveer te kennen. Heb paar rondes terug zakken van atami gehad daar kwam een drain uit met een ec van 4.60 😉

just saying

On 15-10-2018 at 08:55, Test@ment said:

Dan zou ik toch de drain maar eens meten en/of een staal uit de pot nemen om de ph en ec van de cocos ongeveer te kennen. Heb paar rondes terug zakken van atami gehad daar kwam een drain uit met een ec van 4.60 😉

just saying

Just now, gyro gearloose said:

Top ga al eens langs de shop geven je ze zo iets mee

Ziet eruit als een beginnend kaliumtekort.Las trouwens dat PWN last had van een te hoog chloridegehalte van het water uit het IJsselmeer van de zomer.Kan het natuurlijk ook mee te maken hebben.

Als Omni voeding alleen geschikt is voor zacht water, is de vraag of je het wel kan geven wanneer er duinwater uit je kraan komt.Regenwater met een pH van 4.5-5.5 vreet je calciumbuffer op.

Toch wel leuk om even te vermelden ten aanzien van cal/mag, ben er zelf ook mee aan het experimenteren.

https://www.zamnesia.nl/blog-kokoswater-biologische-meststof-cannabis-n1766

https://www.royalqueenseeds.nl/blog-kokoswater-als-meststof-voor-cannabis-n997

CANNABISPLANTEN TIJDENS EEN PERIODE VAN DROOGTE

Tijdens een hittegolf of een langdurige periode met hoge temperaturen kunnen cannabisplanten knap dorstig worden. Dagelijks water geven is daarom van levensbelang. Buitenkwekers komen voor het dilemma te staan hoeveel meststoffen ze moeten geven nu er meer en vaker water gegeven moet worden.

Kokoswater is een goede oplossing voor dit probleem. Het is eigenlijk beter om dagelijks een lichte oplossing hiervan te geven dan je planten rijkelijk te voorzien van kunstmeststoffen en ze de volgende dag te spoelen. Een tijdelijk, consistent kokoswater regime is eenvoudig en je krijgt geen last van overbemesting of tekorten. Dat sleept je kostbare cannabisplanten wel door de droge periode.

CANNABISPLANTEN MET TEKORTEN

Cannabisplanten die tijdens de levenscyclus een tekort hebben, kun je het best direct spoelen met water. Kokoswater bevat veel micronutriënten waar cannabis behoefte aan heeft. Spoelen met een lichte oplossing met kokoswater wordt door kwekers beschouwd als een goed, natuurlijk tonicum.

Cal-mag tekorten aan het einde van de bloeiperiode komen bij alle cannabiskwekers weleens voor. Sommige variëteiten cannabis hebben nu eenmaal meer behoefte aan micronutriënten dan andere. Kunstmeststoffen bouwen zich echter vaak op in het substraat en veroorzaken voedingsuitsluiting. Kokoswater komt in dat geval dan ook heel goed te pas. Bovendien zorgt het spoelen hiermee vlak voor de oogst voor beter smakende toppen. Kokoswater bevat ook veel natuurlijke suikers. Dat promoot een gezonde groei van je planten.

IS KOKOSWATER DE MOEITE WAARD?

Kokoswater biedt tijdens de levenscyclus van je planten zoveel voordelen dat je het gerust een noodzakelijk supersupplement zou kunnen noemen. Gaan nu alle commerciële voedingsstoffen in de vuilnisbak? Nee. Toch is het een goed idee kokoswater in het voedingsschema op te nemen.

Wij zijn van mening dat veel kwekers voordeel kunnen behalen met kokoswater. Het is bijzonder veelzijdig. Je hydrosysteem raakt niet geblokkeerd en je kunt er eenvoudig aarde of kokosvezel mee bewateren. We bevelen het geven van kokoswater als voedingssupplement dan ook van harte aan. Bovendien kosten een paar groene kokosnoten en een hakmes ook geen vermogen. Loop alleen niet de winkel in om een kokosnoot te kopen met het mes onder je arm. Voor je het weet staat de antiterreureenheid op de stoep van de buurtsuper.