• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Crusher

Crusher's Green-closet™ 120x80x220 stealth setup

Recommended Posts

:vlieg:Yesyes!! :vlieg:

De plannen voor de bouw van mijn kweek kast zijn enigzins  concreet!

De maten zijn wat gewijzigd! 

Deze zijn nu 120x80x220 ( binnen maat 1057mm x 746,5mm x 1651mm)

Boven in de kast worden compartimenten gemaakt voor de softbox, filter en elektro.

Omdat het zo stealth mogelijk moet worden wil ik NIKS buiten de kast hebben.. geen snoeren of slangen niks!  Hierdoor heb ik gekozen om de intake via een dubbele bodem en lucht kanalen in de wanden te laten lopen.. deze worden voorzien van Toyota filters om de instromende lucht wat te filteren tegen beestjes en pollen.. hoe ik het nu precies ga doen met die filters is nog niet helemaal zeker.. waarschijnlijk komen er nog 2 kanalen in achterwand..(deze staan nog niet in de tekeningen)

De afzuiging wordt verzorgd door een Torin sifan 550m3 welke ik dus in een softbox ga bouwen. De maten hiervoor heb ik min of meer overgenomen van de softbox die greensell.nl verkoopt.. de afzuiger wordt gedimd door middel van een variac. De filter die hier aan te hangen komt wordt de CAN original 350 BFT 700m3. Door deze filter wordt dan uitgeblazen..

Ook het plan qua verlichting is gewijzigd!

Het wordt nu een strips 'n chips hybride van ongeveer 500w.. (3 kanalen voor groei bloei en strips en wordt dimbaar opgesteld) 

Nog steeds 5 planten! En voornamelijk sativa dominant hybrides! 

Pica's!!709090535_framekast.thumb.jpg.21964e05827a69b9600ba1106d2bb485.jpg1804827956_platenkast.thumb.jpg.ea9f8f6fabb616d128b692e2cf8bc3f3.jpg621241703_platenkast2.thumb.jpg.4bb4cb4f4720cdbf345daf45a50037b7.jpg2095940835_bovenkantkast.thumb.jpg.7aeeba11c6bc21d2008241f72f49997c.jpg1904755270_onderkantkast.thumb.jpg.7b0a004d07011b59b2d5f2883c282890.jpg

• Like 3

Nu weet ik niet of je met LED gaat kweken of met HPS?

En of die kast op een warme kamer komt te staan?

Als je met LED gaat kweken en de kast staat ook nog op een koude kamer/zolder dan kan het handig zijn om je luchtstroom om te draaien dus je warme lucht naar onderen trekken langs je planten.. omdat LED minder warm word en deze ook anders verdeeld, kan dit handig zijn ;) 

Uhh @karel kweker.. led natuurlijk!!

En de kast komt in een kamer die verwarmt wordt te staan..

Ik zit er inderdaad aan te denken om de kanalen nog een segment door te laten lopen met daar nog een opening.. deze wil ik dan met een een of andere dop afdekken.. zodat ik dan inderdaad de ventilatie kan omdraaien.. op de ingang naar de afzuiger komt dan een flens.. zodat ik daar dan een slang aan kan hangen.. 

Wel twijfel ik er ook nog over om een warmte kabel aan de onderkant van de bodem te plakken, zodat de inkomende lucht verwarmt wordt. Dan heb ik geen omgedraaide afzuiging meer nodig lijkt me..

deze ga ik volgen, zeer interessant!

En als je nu een nieuwe set up maakt, en niet naar LED over gaat... ja dan klopt er iets niet hoor! Goeie keuze voor LED :) Alleen welke LED?

• Like 1

Ziet er al een leuke setup uit en goed over nagedacht.

Hoe ga je het geluid maskeren of tot een minimum houden?

Die 4 intakes die je erbij had gemaakt gaan daar ook nog van die filters voor?

@Tune ja voor de intakes komen inderdaad filters. Ik ga hier voor "doosjes" maken van die Toyota filters in combinatie met wat voor filter spul..

Het geluid hoop ik te maskeren door de soft box en variac.. die intake fans worden 200mm pc fans die worden gedimd door een motor speed controller 12v.. 

• Like 1

Kleine update!

De eerste componenten voor het project zijn binnen!! Volgende week komen de strips,drivers en heatsinks en een stel far red 730nm mono's..

En zijn ook nog 2 extra 16A automaten onderweg! Het plan is dus om de drivers en afzuiger apart af te zekeren.. 

In totaal komen er dan 6 zekerings automaten en een aardlek/zekeringsautomaat in de kast..

Dat zijn een stuk meer groepen dan er in mijn meterkast zitten:D

Wellicht fix ik nog een paar automaten extra.. 

Hout halen voor de kast wordt nog wel een dingetje.. ik heb geen auto, en (nog) geen afkortzaag om de balken op maat te zagen.. 

20181108_194644.jpg

20181106_171431.jpg

Helaas zaagt praxis geen balken op maat.. enkel plaat materiaal..

Mischien maar even kijken bij pontmeyer.. volgens mij doen hun dat wel

handzaag ergens lenen en iets om de balken op te leggen  tegen dat je het kastje af heb je het onder de knie. en je langste balken zijn 2.20  die kan je nog tegen je fiets bevestigen 

• Like 1

Handzaag heb ik.. maar dat kan ik niet over mn hart verkrijgen om het daar mee te doen.. wordt het nooit exact tech mee.. dus het wordt kijken of ik een afkort zaag kan lenen bij iemand.. en anders laten zagen..

Zo dik zijn die balkjes toch ook weer niet? goeie verstekbak En je hebt dat zo doormidden gezaagd. Desnoods iets je ruimer afzagen zodat je altijd nog kan vijlen/schuren/schaven

let wel dat je met de zekeringen getrapt zekert, anders heb je er nog niets aan :)

7 hours ago, Crusher said:

@L3dnov het zijn allemaal b16 automaten.. dus getrapt zekeren is niet aan de orde..(Of zie ik iets over het hoofd?)

Ze komen ook parallel.. zover ik weet moet je alleen in serie traps zekeren..

En vanuit je meterkast dan? 
Nu moet ik er op letten dat ik het goed zeg, want dit is ook geen dagelijkse kost voor mij :)

Het had als ik het er goed begrijp te maken met de karakteristiek van een zekering. De een is trager dan de andere en als je dus de verkeerde gebruikt knalt die in de meterkast er als nog vrolijk uit. Dus een extra zekering in de kring zetten heeft dan alleen nut als ie dus de taak van de meterkast overneemt. En dan kom je uit op een getrapte zekering. 

Kan ook zijn dat ik het precies verkeerd om zeg, alleen liever dat je er van te voren erachter komt hoe het zit natuurlijk ;)

ik weet dat .NL er een stuk over was geschreven, alleen vind het ff niet zo snel... https://www.wietforum.nl/forum/94-techniek/ en dan de artikelen van Whazzup, Ik zat helemaal verkeerd te zoeken :)
Wellicht dat @Grow Weed er meer over kan vertellen? 

leuke dit. dat paneel heb je weinig aan als je er geen 3x32amp faze aansluiting heb zitten in je meterkast

je kan wel gaan voeden met 16ampere maar dan nog slaan je stoppen eerder om inje meterkast dan op het schakel paneel, je voed immers maar met  3 of 4x16 ampere 

On 8-11-2018 at 20:06, Crusher said:

In totaal komen er dan 6 zekerings automaten en een aardlek/zekeringsautomaat in de kast..

Dat zijn een stuk meer groepen dan er in mijn meterkast zitten

ik ben ook alweer ff(5jaar) uit dit spul 

maar je kan met 32 ampere faze 2 16 ampere automaten aansluiten is serie en die ieder tot de max belasten  maar als je 16ampere in serie zet naar 2x16 belast je bijde groepen vanaf het paneel voor 9 ampere schiet je meterkast eruit 

Ik moest het ff paar keer lezen wat je nou precies bedoelde @Grow Weed, maar volgens mij zeggen wij in principe hetzelfde.

Want als ik de artikelen op .nl goed begrijp zou @Crusher de 16A automaten moeten ruilen voor 6A automaten. Dat betekend niet dat hij dan 4x6A automaten kan neerzetten en die vol gaan belasten, want dan klapt de zekering in de meterkast er gelijk uit. Wel houdt het in dat de 6A automaat er uitklapt voordat de 16A automaat eruitklapt. 

De 16A automaat in de meterkast is dan zeg maar de 'hoofdzekering' geworden. En binnen die zekering kan je meerdere groepen maken, zolang je maar niet over de 16A verbruik gaat.

Groep één 6A automaat, de LEDLAMP

Groep twee 6A automaat, De afzuiging

Groep drie 6A automaat, de verwarming. 

groep vier 6A automaat, voedingspomp/vat

Alles bij elkaar zal de 16A in verbruik niet overtreffen, wel heeft alles zijn eigen zekering en dus eigen groep. 

Hahaha ja ac is nog niet echt mn ding:lol:

Maar inderdaad heb ik niks aan deze set.. gelukkig waren ze gratis!

Ik moet dus een 32A 0f 40A aardlek er bij plaatsen om 2 of 4 extra groepen  te plaatsen.. ik denk dat ik dat maar ga doen.. ik wil de boel op zn mist op een eigen groep hebben.. in de kast zelf ga ik dan wel met glaszekeringen aan de slag om in iedergeval elk zwaar apparaat appart af te zekeren..