• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Greenfire

bladpunten zien geel

Recommended Posts

Hoi,

Weet er iemand wat die gele bladpuntjes zijn?

Voor de rest ziet de plant er goed uit.

Ik vermoed dat de plant nu in de overgangsfase zit tussen groei en bloei.

plant.png

Als bladpunten verkleuren wil het zeggen dat ze tegen hun maximum zitten qua voeding.

• Like 1

De fertometer geeft code geel.
ik heb vanmorgen de helft voedingswater gegeven en de andere helft gewoon water voor eens te testen.

voor de rest ziet de plant er wel gezond uit, de groei gaat voorruit en ze beginnen al te ruiken :D

Ik zou gokken op een klein beetje te veel voeding, bij echt N overschot is het heel donkergroen en klauwen ze veel erger.

Bij te nat kromt het gehele blad, en bij te veel licht zou juist dat bovenste mooie blad (rechts onder) problemen moeten hebben.

• Like 1

Welke grond en welke voeding ? Op welke momenten meet je de fertometer ? Meet je ook op meerdere momenten op de dag ? Hoe vaak geef je water en hoeveel ? Hoeveel liter zijn de potten ? Wat is de hoogte van de lamp. Wat is de luchtvochtigheid bij dag en bij nacht ? Wat zijn de temperaturen dag en nacht ? Zijn het zaailingen of stekken ? Onder welk licht heb je ze voorgegroeid en onder welk licht staan ze nu ? Welke strain is het ?

Tip: Hou er rekening mee, dat als er mensen advies geven, zij dit doen op basis van de info die jij verstrekt. Wanneer je problemen in kaart wilt brengen, wees dan specifiek.

Op basis van de huidige pics, zou ik zeker zeggen dat ze aan de max voeding zitten. Hoeveel houd je aan bij de voeding ?

Plagron Batmix en plagron terra grow.

Ik wacht altijd voor te meten met de fertometer 30min a 45min na water te geven.(geeft dan groen aan)

Om de 2 dagen (of 1 dag volgens vochtigheidsmeter) eigenlijk een liter water met 5ml terra grow.

Potten zijn 11 liter.

De potten heb ik inderdaad gewaterd.

Enkel voor de wortelgroei te stimuleren gebruik ik nog een product.

Voor de rest volg ik het voedingsschema van plagron.

De opstart ging wel traag in het begin, van zaailing tot iets wat al lijkt op een plant ging zeer traag voorruit bij deze plant.(Pakistan Ryder auto).

Fertometer heeft nooit in rood gestaan.

Staat altijd in geel of na het bewateren in het groen.

1 hour ago, Greenfire said:

Voor de rest volg ik het voedingsschema van plagron.

Plagron wil ook alleen maar geld verdienen. In de regel kun je beter starten met 1/3, 1/2 of 2/3 van wat er op het flesje staat en opvoeren wanneer de bladeren wat lichter van kleur beginnen te worden. Probeer veel meer naar je plantjes te 'kijken' (stand van de bladeren, kleur, honger begint gewoonlijk onderin), zo lees je ze ook  het snelste/beste en spreidt je watergiften zoveel mogelijk, ook ten behoeve van de zuurstof bij de wortels (jij eet en drinkt het liefste ook iedere dag beetjes). Een hoge EC kan ook ontstaan door te droog kweken en maak ook eens een foto vlak voordat je lamp aangaat of net nadat ze uitgaat. Het licht van de lamp wil nog wel eens een vertekend beeld geven en bij een foto in het donker zie je vaak echt hoe groen ze wel niet zijn....

Wanneer je in de gelegenheid bent, probeer je dag- en nachttemps zo dicht mogelijk bij elkaar te houden, tot 21 dagen na 12/12.

Als laatste, houd je bodemtemp (vleesthermometer bijv) en temperatuur water altijd tussen 18 en 22 graden. Het pompmechanisme van de wortels werkt het beste op 20 graden.

Succes!

• Thanks 1

17 hours ago, Greenfire said:

Volgens de fertometer heb ik te weinig.

krengen van planten soms :rolleyes:

Fertometer meet de mineralen (geleiding) en geeft dat via de lampjes weer. 

Organische voeding wat nog omgezet dient te word, meet deze niet..  

• Like 2