• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis

15 posts in this topic

Op Facebook ben ik ook actief als karel, en kwam ik het volgende tegen,

Na overleg, met de schrijfster van het stuk hier een kopie geplaatst.

Met de cannabiszalf die ik sinds ruim twee jaar zelf maak, zijn bij verschillende mensen al erg goede resultaten bereikt. Ik zal het ‘recept’ van de zalf hieronder met jullie delen en ook vertellen waarbij de zalf al heel goed heeft gewerkt.

Laat ik beginnen met het meest opvallende resultaat, de cannabiszalf heeft uitstekend gewerkt bij de huidziekte: ‘lichen sclerosus’. Deze chronische huidziekte kan tot huidkanker leiden en wordt meestal gezien als ongeneeslijk, vooral wanneer hij zich voordoet bij wat oudere mensen. De huidziekte komt het vaakst voor bij vrouwen (meestal na de overgang) en soms bij mannen. Het nare is dat het zich vooral vaak voordoet in de geslachtsstreek, met regelmatig verminkende gevolgen door de ziekte zelf en/of door corrigerende operaties.

Verder heeft de zalf goed geholpen bij o.a.: allergische huiduitslag, voet-eczeem, kloven, winterhanden en huidschimmel. Ook op psoriasis heeft de zalf een positief effect, voorál als er naast de zalf ook 1 á 2 keer per week wat cannabisolie op de plekken wordt gesmeerd.

Dit is wat ik gebruik bij het maken van de zalf:

Zuurvrije (witte) vaseline - potje van 200 gram

Cannabis + kleine minitopjes en blaadjes

Twee eetlepels biologische ongebleekte kokosolie

Twee eetlepels biologische sesamolie

Twee eetlepels biologische zonnebloemolie

Twee eetlepels gedroogde lavendel (goede kwaliteit, geen 'gruis')

De cannabis weeg ik niet voordat ik de zalf ga maken. Ik gebruik gewoon een hoeveelheid die nét bedekt wordt door de gesmolten vaseline, en voeg er nog wat aan toe zodra het tijdens het verwarmen ‘n beetje is geslonken. Neem voor ongeveer de helft cannabistoppen en voor de andere helft kleine blaadjes (waar ietwat hars op zit) + wat van die hele kleine minitopjes.

Smelt de vaseline 'au bain-marie' en gooi (zodra het helemaal vloeibaar is geworden) de cannabis erin. Maak met een spatel of de pollepel de cannabis tijdens het verwarmen nog kleiner en gooi er wat meer bij wanneer het gaat slinken. Blijf het water in het pannetje tegen het kookpunt houden. Zet de warmtebron ook af en toe even helemaal uit, om het geheel niet té heet te laten worden. Roer de massa met enige regelmaat om.

Blijf het geheel op die manier zo'n vijf uur verwarmen. Je kunt ook tussendoor gewoon even stoppen als het zo uitkomt, en de massa af laten koelen. Daarna kan je het weer gaan verwarmen om de vijf uur vol te maken.

Voeg er na ongeveer vijf uur twee eetlepels gedroogde lavendelbloemetjes aan toe en verwarm het geheel nog 30 á 45 minuten.

Zeef de massa vervolgens heel goed en roer er twee eetlepels sesamolie, twee eetlepels zonnebloemolie en twee eetlepels kokosolie doorheen. Alles goed mengen, de potjes vullen en af laten koelen.

Gebruik altijd een spateltje (en niet je vingers) om de zalf uit het potje te halen!

2 people like this

Zou alleen de vaseline achterwege laten, hier zit aardolie in, dat is voor bepaalde huidaandoeningen niet goed.

1 person likes this

een huidzalf op basis van pure wietolie(uitgedampte tinctuur) en cetomacrogol creme( i.p.v vaseline) met eventueel de ingredienten die je aangeeft

Twee eetlepels biologische ongebleekte kokosolie 

Twee eetlepels biologische sesamolie 
Twee eetlepels biologische zonnebloemolie
Twee eetlepels gedroogde lavendel (goede kwaliteit, geen 'gruis') 

lijkt dit je wat? en hoeveel wietolie op bijv. 200 gram creme zou je gebruiken?

dat koken doe ik liever niet :).

ik kreeg verzoek van een psoriasis patient om een zalf voor hem te maken.

Voor zalven etc moet je Greenwitch vragen zij is Herborist ook voor dat weet ze wel wat 

dankje gobru ik zal haar een PM sturen of ze hierop wl reageren of ze leest het hier. :)

Mijn recept

Bij de apotheek haal je voedende onderhoudscreme nr: m83871 vraag aan je arts een voorschrift want dan is het 5x goedkoper (belgium)

Per 100 gram zalf, 5 druppels olie

HEEL belangrijk, gebruik geen metaal om te mengen, hout gebruiken of plastic

Maak ook geen grote hoeveelheden, beter om elke keer vers te maken

créme zelf maken is nog beter want wat zit er in die onderhoudscrème allemaal?

witte vaseline is de basis

ik gebruik deze want ik heb ook wondjes en dan heb je echt een steriel product nodig ;)

en ik wissel af met een Calendula zalf uit de bio winkel van Sano

Vaseline zou ik niet gebruiken, dat sluit de huis helemaal af. is een restproduct van aardolie

Green maakt zelf altijd zalf voor wonden, die werkt perfect en puur natuur ;)

Gewoon reuzel & bijenwas gebruiken & ben je vegetariër kan je kiezen voor cacaoboter of kokosolie of avocadoboter of Ghee met bijenwas,

en daar smeerwortel olie en calendula olie in doen, zal je denk ik wel zelf moeten maken krijg je niet zo in de winkel..