• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Followers 0
El Plantos

Wat doet een gram cannabis met een autobestuurder

3 posts in this topic

Hoe zit het nog met je rijkunsten als je onder de invloed bent van marihuana?

De Amerikaanse tv-zender KIRO 7 Eyewitness News neemt met drie vrijwilligers de proef op de som.

Benodigdheden: één gram marihuana per persoon, een auto en een testparcours.

Een politieagent houdt alles vervolgens nauwlettend in de gaten.

De opzet van KIRO 7 Eyewitness News is eenvoudig. In elk land is een duidelijke grens getrokken als het over alcohol en autorijden gaat. Zo krijg je in ons land een bekeuring vanaf 0.5 promille alcohol in je bloed, in de meeste Amerikaanse staten vanaf 0.8.

Maar hoe zit het met marihuana? Lijden je stuurkunsten onder het roken van één joint? Met de legalisering van cannabis in verscheidene Amerikaanse staten moet dringend getest worden of cannibis je rijgedrag beïnvloedt, vindt KIRO. 

KIRO laat drie vrijwilligers opdraven voor een kleine test. De drie zullen een aangelegd parcours moeten afleggen met de wagen, onder invloed van cannabis. De vrijwilligers mogen eerst een testronde uitvoeren, maar al snel duikt een eerste probleem op. De vrouwelijke vrijwilliger blijkt een dagelijkse gebruiker, en heeft al bij aanvang van de test te veel marihuana in haar bloed. Met 16 nanogram THC per milliliter bloed zit ze drie keer boven de toegestane Amerikaanse hoeveelheid. Toch blijkt de vrouw uitstekend te rijden.

De vrijwilligers krijgen vervolgens drie keer 0.3 gram marihuana voorgeschoteld. Na elke ronde mogen ze de wagen in en het parcours op. Na de eerste ronde blijken de testpersonen vrij high: 'Ik begin het te voelen aan mijn lichaam en ogen'. In hun bloed zit al meer dan vijf tot zeven keer de toegestane hoeveelheid, maar hun rijkunsten blijven aanvaardbaar.

Pas na de volle 0.9 gram marihuana worden de rijkunsten dramatisch. De testpersonen rijden traag, worden agressief achter het stuur, weten niet meer wat de bedoeling is van het parcours en de rijinstructeur moet zelfs even ingrijpen om te verhinderen dat een cameraman omvergereden wordt.

Enkel de vrouw, die dagelijks marihuana gebruikt, blijkt nog in staat om met de auto te rijden. 'Als ik een auto zo zag rijden, zou ik niet vermoeden dat de bestuurder onder invloed is', verklaart de politieagent. 

Toch benadrukt de tv-zender dat rijden onder invloed bijzonder gevaarlijk is 'Je ziet het misschien niet, maar deze mensen kunnen nauwelijks hun neus vinden met hun vinger. Ze zouden alledrie onmiddellijk aangehouden worden.'

Link naar filmpje:

http://m.kirotv.com/videos/news/stoned-drivers-hit-test-course/vqPqJ/

Ik herken dit wel. Heb in mijn leven alles wel een keertje gehad, behalve heroïne. Er is niks wat mijn rijden zo beïnvloedde als wiet. In je 2de versnelling rijden op een weg waar je 100 mag. Dat soort dingen...

Misschien is dit een leuke: