• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis
Sign in to follow this  
Followers 0
El Plantos

'Sorry voor het ongemak: de wiet is op'

1 post in this topic

In de Amerikaanse staat Colorado lijkt een wietcrisis op handen. De softdrug is zo populair dat er nu een tekort aan marihuana is.

Sinds 1 januari mag iedereen die ouder is dan 21 jaar legaal marihuana kopen in Colarado. Inwoners van de staat mogen 28 gram per keer kopen. Inwoners van andere staten moeten het doen met een kwart daarvan. 

De Amerikanen blijken wel van een jointje te houden. Volgens The National Post hebben sinds 1 januari zo'n 100.000 mensen legaal wiet gekocht in de staat. Dat heeft wietverkopers naar schatting 5 miljoen dollar (zo'n 3,7 miljoen euro) opgeleverd. Alleen al op 1 januari werd voor zo'n 1 miljoen dollar aan wiet verkocht. 

'Sorry voor het ongemak'

In Denver is er nu een tekort aan wiet ontstaan. Bij coffeeshop The Clinic hangt een bordje: "We hebben op dit moment geen cannabis meer. Kom alsjeblieft morgen terug. Sorry voor het ongemak."

Ook andere coffeeshops in de stad zitten in de problemen. Sommige wietverkopers verkopen nog maar de helft van de toegestane hoeveelheid. Anderen hebben bijvoorbeeld geen spacecake meer. 

'Niemand zag dit aankomen'

Dit succes zag niemand aankomen, zegt Nick Brown, van coffeeshop High Country Healing, tegen de Denver Post: "Niemand van ons kon zich voorbereiden op wat voor een succes dit zou gaan worden."

Colorado blijft niet lang de enige Amerikaanse staat met de vrije verkoop van marihuana. Vanaf komend voorjaar mag dat ook in de staat Washington.

RTL Nieuws (Bron)

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/sorry-voor-het-ongemak-de-wiet-op (link)

Drukte bij een wietwinkel in Denver © EPA:

post-709-0-13251600-1389362219.jpg

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

• Similar Content

• 15 april in de tuin AUTOflowers in 90 liter kuipen...
      By Rebeltje
      Dag,

Dit jaar heb ik er erg zin in om planten te kweken. Gewoon gedoogd en voor eigen gebruik. De reden van mijn blog is vooral om meer tips binnen te slepen en zodoende informatie wisselen. 15 april begin ik buiten en ga 2x kweken dit jaar. Zonder verdere introductie gelijk hieronder een (aparte) lijst van mijn spullen.

*5x autoflowers; 2x auto amnesia haze (huismerk wietzaadjes.nl)
                                1x auto bubble (huismerk wietzaadjes.nl)
                                2x auto amnesia gold (pyramid)
      *5x 90 liter kuipen
      *pvc buizen met gaatjes als een blokfluit (voor meer lucht in aarde)
      *Plagron voeding en aarde. (100%terra complete, plagronlightmix) HALVERING van aanbevolen hoeveelheid
      *hydrokorrels (bodem alleen, voor minder stress wortels)
      *mobiele (lange) kar voor meer zon
      *scherm/kap (tegen regen/wind) 
      *gaas (tegen slakken)
      *2 LIEVE honden, maar waaks

'DIEVEN' -                   alle planten in de bloeifase (niet te veel)
      'FIMMEN'-                   1x amnesia haze en 1 x amnesia gold (voor verschil en vergelijking)
      'STEKEN'-                   alle planten (opening maken in de stam en steken met bijv. een potlood)
      'ONTVOEREN'-           alle planten (2/3 dagen in het donker zetten)
      'KUREN'-                     alle toppen voor minimaal 3/4 weken in grote glazen potten van 5 liter per pot

Uiteraard kijk ik naar melkachtige trichomen en droog ik ze voor minimaal 10 dagen in een koele kamer..

Iemand nog tips dan hoor ik het graag. Tot die tijd is dit alles en zal proberen er fotos bij te zetten om een mooi verslag voor jullie neer te zetten...

Saluut,

Rebeltje..

• SCROGG in een hondenbench ?!
      By Rebeltje
      Dag wijze mannen en vrouwen,

Ik ga dit voorjaar in mijn tuin kweken. Elk jaar neem ik autoflowers en kweek dan 2x. Per keer 5 planten van april tot juli en juli tot september.
      Nu ben ik erg geïnteresseerd  in scroggen omdat het nogal zijn voordelen heeft in laagte van de plant en topvorming. (stinkt wel meer denk ik)
      Ik heb hier waakse honden die mijn planten zullen bewaken 24/7. De reden dat ik een forum begin hier is omdat ik een METALEN hondenbench heb met vierkanten patroon aan alle kanten. Ik kweek altijd in 60 liter kuipen en die past er in. (anders kan ik nog altijd de zijkanten van de bench uitvouwen en ruimte maken beneden zodat de kuip eronder staat. Er kan zelfs een 90 liter kuip onder als ik de rekken uitklap. Zo een dus als hier beneden... Alleen heeft mijn bench patronen zoals de 2 bovenste rijen vierkanten/rechthoeken. En niet zoals de onderste wat nogal rechthoekig is.

Is dit mogelijk? Ik denk het wel en het kan heel groot worden als je je kan voorstellen op hoeveel manieren je dit kan uitklappen. Je komt ook nooit ruimte tekort als je alleen de bovenlaag wilt vullen. Mocht de plant zicht uit het bovenste gedeelte uitgroeien dan kan je de zijkanten op vele graden uitklappen. Zoals een 'glimlach' of een 'sip lip' of als een horizontale vlak.

Iemand nog tips waarom wel of waarom niet? Ook alle scrogg tips zijn welkom!

Groet!
  • Alchemistic Seeds
    Petitie
    Growers Choice
    Greensell
  • Who's Online   9 Members, 0 Anonymous, 12 Guests (See full list)