• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis
Sign in to follow this  
Followers 0
El Plantos

Mambo social club krijgt politiebezoek

2 posts in this topic

MAMBO SOCIAL CLUB KRIJGT POLITIEBEZOEK

Vorige maand lanceerden econoom Paul De Grauwe, farmacoloog Jan Tytgat en criminoloog Tom Decorte een pleidooi voor legalisering van cannabis. Koppen bracht het verhaal van de Amerikaanse bestsellerauteur Doug Fine: “België moet cannabis legaliseren. Het zal de economie een boost geven.”

Afgelopen woensdagavond 18/12 werd Michel Degens van de Mambo Social Club VZW door de politie van HAZODI gearresteerd toen hij zich met de oogst van een tachtigtal planten van haar leden verplaatste van zijn privéwoning naar ’Het Borrelhuis’ te Hasselt waar voor de vierde maal een ruilbeurs zou doorgaan. Een paar uur na dit voorval mocht Degens beschikken.

De planten waren gedroogd, geknipt en verpakt in individuele porties. Één plant per persoon, zoals de ministeriële richtlijn het voorschrijft. De leden kwamen hun plantje in ontvangst nemen en konden een deel van hun plantje ruilen met de andere leden. Zover is het dus niet gekomen,

De meer dan 80 leden die zich verzameld hadden in Het Borrelhuis waren voorral ontgoocheld. Het besef dat ze hun plantje, waar ze 3 maanden lang op had gewacht en dat nu eindelijk oogstklaar was, toch niet in ontvangst konden nemen, stemden hen bijzonder droef. De leden die hun plantje gebruiken voor medische doeleinden werden ongemeen hard getroffen door deze gebeurtenis.

Professoren Tom Decorte, Paul De Grauwe en Jan Tytgat bevelen de Belgische overheid, in hun onlangs verschenen ’Cannabis : Pleidooi voor een kritische evaluatie van het Belgisch cannabisbeleid’, aan om "met modellen van wettelijke regulering van cannabis te experimenteren" (...) Aan de gebruikers kunnen heel wat regels worden opgelegd, zoals een minimumleeftijd en een persoonlijke vergunningsystemen.(...) er kan een ingezetencriterium worden gehanteerd : alleen op vertoon van een Belgische identiteitsbewijs, kan de gebruiker het product aankopen. Gebruikers kunnen ook verplicht worden om zich bij een wettelijk gecontroleerde en degelijk vergunde club of groep aan te sluiten (het sociale clubmodel). Aan het lidmaatschap van zo’n club kunnen ook allerlei eisen worden gesteld”.

Michel en zijn clubleden deden alles netjes volgens de regels: minimum leeftijd 21 jaar, kleinschalige teelt (één plantje per persoon), controle op de teeltmethode (organisch, geen stroomdiefstal, brandveilig). Dat de overheid toch heeft ingegrepen, stootte op heel wat onbegrip bij de leden. Waarom worden volwassenen die een alternatief zoeken voor de illegale markt, gestraft? De cannabis consumenten die een beroep doen op een Social Club geven aan dat ze zich willen engageren in een wettelijk systeem. Ze zorgen niet voor overlast, hebben geen uitstaans met criminelen, ze kiezen voor een eerlijk gekweekt product, ze staan – zelden gezien in deze tijden van crisis en besparingen - zelfs open voor taxering door de overheid.

De oudste Cannabis Social Club van het land werd tweemaal vrijgesproken voor soortgelijke feiten. Zal dit voorval met de Mambo Social Club resulteren in een derde vrijspraak? Het sociale clubmodel heeft de toekomst. Zij geven het juiste antwoord op de cannabisproblematiek: haal het uit de handen van criminelen: reguleer de teelt en zorg voor een gecontroleerde distributie.

Bron:

Trekuwplant.be

Link:

http://www.trektuwplant.be/csc/spip.php?article208

Grtz

daarom zeg ik

TREK U EIGEN PLANTEN

sorry voor het roepen haha

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

• Similar Content

• Petitie Belgie
      By Test@ment
      https://secure.avaaz.org/nl/petition/Maggie_De_Block_Erkenning_Medische_Cannabisolie/?pv=1
    • Zaden mee brengen naar België strafbaar of niet?
      By Hazy Eyes
      Beste leden. 
      Wist even niet goed waar ik deze topic kon starten hopelijk zit ik goed

Ik ga binnenkort naar Spannabis Madrid 2017 om wat genetica in te slaan. Nu vroeg ik me af als ik me zorgen hoef te maken omtrent douane en politie van de luchthaven?
      Is dit illegaal in Belgie om cannabis zaden van uit Spanje mee te brengen op de vlieger?
      Ik wil namelijk niet voor de verassing staan bij de douane of politie om te horen te krijgen dat het illegaal is om zaden te importeren

op internet is er zo goed als niets te vinden over het bezit van cannabiszaden en de import er van naar België.
      Mensen die dit zelf al gedaan hebben of me met zekerheid kunnen vertellen dat het niet illegaal? of me kunnen doorverwijzen met een linksje waar het duidelijk instaat als het kan of niet?

alvast bedankt!

• 2016 een turbulent jaar!
      By Casto
      2016 een turbulent jaar!

januari 2016 was het begin van een jaar met vele mooie herinneringen, dieptepunten, verdriet, blijdschap, vriendschap, en toch voelt het aan als een jaar dat eigenlijk helemaal niet voltooid is.
      In 2016 werd ik voor de 2e keer vader, eigenlijk het mooiste moment van het jaar voor mij want er is teveel gebeurd waar ik mezelf met veel struggles doorheen heb moeten slepen, maar ik heb wel het gevoel dat ondanks alle emotionele dieptepunten ik een sterker persoon geworden ben.
      Mijn gezondheid liet me het jaar ervoor al in de steek, maar 2016 was wel de piek kwa ziekenhuis bezoek, behandelingen, medicatie noem de hele rits maar op ik heb alles aangepakt om vanaf 2017 sterker voor de dag te kunnen komen.
      Het ziekenhuis zal ik dit jaar niet veel bezoeken, maar ik blijf strijdbaar om op gebied van gezondheid nog wat stappen te maken en dat zal vooral zijn op het gebied van medicinale cannabis.
      Ik ben de onderzoeken en ziekenhuisbezoeken zo zat dat ik mezelf heb voorgenomen dat te staken, echter staan er nog wat dingen op de agenda waar ik niet omheen kan maar goed wat moet dat moet zeg ik dan.

Ook op het gebied van het blog en forum zijn er veel ups en downs geweest afgelopen jaar, het zal vast opgevallen zijn dat ik door prive omstandigheden niet het aantal artikelen heb kunnen schrijven als dat ik gewild zou hebben, niet zoveel gepost heb op het forum als ik gewild zou hebben, en vooral niet veel contact heb gehad met mijn ''vrienden'' van weedforum.eu.
      Prive was het een zooitje waardoor ik me kop er niet bij had om zo nu en dan eens wat mensen een app of een pb te sturen om te horen hoe en wat.
      Ben jij dus 1 van die mensen, sorry daarvoor we zullen in de komende periode zeker wat afspreken om eens bij te kletsen, een jointje te roken of gewoon ff te chillen!
      Vanaf NU ligt 2016 achter me en kijk ik alleen nog maar vooruit maar dat doe ik niet zonder een aantal mensen een dankwoord te geven!
      Op de eerste plaats Karel, die me zelfs als ik 3 dagen lang niet gereageerd had op whatsapp toch bleef proberen contact te krijgen, waar ik letterlijk 100000 whatsapp berichten naar gestuurd heb, en die altijd klaar stond op welk vlak dan ook! Karel je bent een topper!!!

Dan bedank ik ook graag nog wat leden van Weedforum.eu in het bijzonder aangezien die toch voor wat hoogtepunten hebben gezorgd door een meeting te regelen, ik bedoel dan natuurlijk Wegpiraat, Elmo en minnie en de op de meeting aanwezige mensen sorry als je naam er niet bij staat maar was je op 1 van de meetings dan mag je jezelf er gerust bij bedenken Wietefras, Miramar, Alchi, Growweed, Coolio, The old man, snaaiper, blackbut, LTGS, Tune, en iedereen die ik nu ff mis!! THNKS allemaal!!! 

2017 Het jaar van Casto!

Dan is het eindelijk 2017 en kunnen we weer vooruitkijken, we gaan er rustig aan weer eens voor zitten om er een fantastisch jaar van te maken met hopelijk weer veel mooie en gezellige meetings in het vooruitzicht.
      We gaan weer werken aan het blog, op het forum zal ik ook weer meer energie gaan misbruiken en natuurlijk vooral proberen weer een mooie oogst te behalen komende zomer.
      Ik wil ook weer de strijd aangaan tegen de negatieve verhalen omtrent Cannabis, en vooral de strijd tegen de nederlandse politiek weer aanwakkeren, ik ga er dit jaar met een gestrekt been in! en al levert het me een rode kaart op so be it! 2017 wordt mijn jaar! en dat gaan jullie merken!
      De tijd van jammeren en strompelen is voorbij Casto gaat knallen dit jaar! maar dat kan ik niet zonder jullie! dus weedforum leden laten we het gewoon met zijn allen doen! laten we weedforum dit jaar nog groter, beter, sterker, leuker, gezelliger, en informatiever maken dan het al is.
      Laten we in 2017 nog meer van elkaar leren, laten we elkaar nog meer informeren, en vooral laten we er weer een gezellige boel van maken met zijn allen.

Mensen van weedforum.eu: Jullie zijn de helden van 2017 maak die status waar!!!

• Alchemistic Seeds
    Petitie
    Growers Choice
    Greensell
  • Who's Online   6 Members, 0 Anonymous, 5 Guests (See full list)