• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis
busted

ADHD ...

53 posts in this topic

ADHD staat voor Attention Deficit Hyperactivity Disorder. Het wordt ook wel aandachtstekort-hyperkinetische stoornis of aandachtstekort-hyperactiviteitstoornis genoemd.

Het "aandachtstekort" slaat niet op onvoldoende aandacht krijgen. Wel kan iemand met ADHD onvoldoende aandacht schenken aan zijn of haar omgeving. Daardoor is het niet goed mogelijk om de aandacht bij één ding tegelijk te houden (concentratiegebrek). Een ADHD'er wordt snel afgeleid.

Hyperactiviteit kan zich uiten door lichamelijke onrust, maar ook door innerlijke onrust en impulsiviteit. Bij hyperactiviteit kan er ook sprake zijn van overmatige beweeglijkheid. Deze beweeglijkheid is door ADHD'ers vaak moeilijk te onderdrukken. Sommige ADHD'ers lijken zelf weinig tot niet bewust van hun eigen beweeglijkheid tot hen hierop gewezen wordt. De mate en manier van beweeglijkheid is voor elke ADHD'er verschillend. Sommigen maken voornamelijk grote bewegingen met benen of armen, sommigen friemelen meer met de vingers en handen. De beweeglijkheid kan in verschillende situaties ontstaan of verergeren. Over het algemeen zijn dat situaties met stress of een drukke omgeving (een situatie waarin veel prikkels moeten worden verwerkt).

Impulsiviteit ontstaat doordat te veel indrukken worden gevolgd door bijbehorend handelen. De handelingen moeten direct plaatsvinden en kunnen niet worden uitgesteld. Handelingen die eenmaal in gang zijn gebracht kunnen niet meer worden gestopt en moeten eerst worden afgemaakt. Er kan vaak minder goed onderscheid worden gemaakt tussen belangrijke en minder belangrijke zaken. Bij taken worden dan verkeerde prioriteiten gelegd.

Het voortdurend reageren op de omgeving en gevolg geven aan impulsen veroorzaakt het kenmerkende drukke gedrag van personen met ADHD.

Drie verschillende types

ADHD wordt in het diagnostisch handboek DSM-IV-TR beschreven als bestaande uit drie verschillende types:[1]

ADHD-I, het overwegend onoplettende type (ADHD Predominantly Inattentive Type). Dit is het type waarbij vooral sprake is van ernstige en aanhoudende aandachtszwakte (moeite om de aandacht in het hier-en-nu te houden, dromerig type). Dit wordt ook wel het ADD-type genoemd. Deze aanduiding wordt echter sinds de publicatie van DSM-IV formeel niet meer gebruikt.

ADHD-H, het overwegend hyperactieve en impulsieve type. Hier is vooral sprake van ernstige en aanhoudende impulsiviteit en hyperactiviteit;

ADHD-C, het gecombineerde type. Zowel de problemen van het onoplettende als het hyperactieve type zijn aanwezig. Dit type ADHD komt het meeste voor.

Zes (of meer) van de volgende symptomen van aandachtstekort zijn gedurende ten minste zes maanden aanwezig geweest in een mate die onaangepast is en niet past bij het ontwikkelingsniveau:

Aandachtstekort

slaagt er vaak niet in voldoende aandacht te geven aan details of maakt achteloos fouten in schoolwerk, werk of bij andere activiteiten

heeft vaak moeite de aandacht bij taken of spel te houden

lijkt vaak niet te luisteren als hij/zij direct aangesproken wordt

volgt vaak aanwijzingen niet op en slaagt er vaak niet in schoolwerk, karweitjes af te maken of verplichtingen op het werk na te komen (niet het gevolg van oppositioneel gedrag of van het onvermogen om aanwijzingen te begrijpen)

heeft vaak moeite met het organiseren van taken en activiteiten

vermijdt vaak, heeft een afkeer van of is onwillig zich bezig te houden met taken die een langdurige aandacht (langdurige geestelijke inspanning) vereisen (zoals school- of huiswerk)

raakt vaak dingen kwijt die nodig zijn voor taken of bezigheden (bijvoorbeeld speelgoed, huiswerk, potloden, boeken of gereedschap)

wordt vaak gemakkelijk afgeleid door uitwendige prikkels

is vaak vergeetachtig bij dagelijkse bezigheden

Hyperactiviteit

beweegt vaak onrustig met handen of voeten, of draait in zijn/haar stoel

staat vaak op in de klas of in andere situaties waar verwacht wordt dat men op zijn plaats blijft zitten

rent vaak rond of klimt overal op in situaties waarin dit ongepast is (bij adolescenten of volwassenen kan dit beperkt blijven tot subjectieve gevoelens van rusteloosheid)

kan moeilijk rustig spelen of zich bezighouden met ontspannende activiteiten

is vaak "in de weer" of "draaft maar door"

praat vaak aan een stuk door

Impulsiviteit

gooit het antwoord er vaak al uit voordat de vragen afgemaakt zijn

heeft vaak moeite op zijn/haar beurt te wachten

verstoort vaak bezigheden van anderen of dringt zich op (bijvoorbeeld mengt zich zomaar in gesprekken of spelletjes)

B. Enkele symptomen van hyperactiviteit-impulsiviteit of onoplettendheid die beperkingen veroorzaken waren voor het zevende jaar aanwezig.

C. Enkele beperkingen uit de groep symptomen zijn aanwezig op twee of meer terreinen (bijvoorbeeld op school {of werk} en thuis).

D. Er moeten duidelijke aanwijzingen van significante beperkingen zijn in het sociale, school- of beroepsmatig functioneren.

E. De symptomen komen niet uitsluitend voor in het beloop van een pervasieve ontwikkelingsstoornis, schizofrenie of een andere psychotische stoornis en zijn niet eerder toe te schrijven aan een andere psychische stoornis (bijvoorbeeld stemmingsstoornis, angststoornis, dissociatieve stoornis of een persoonlijkheidsstoornis).

Mensen met ADHD in hun omgeving

Het gedrag van mensen met ADHD wordt door de omgeving in meer of mindere mate ervaren en omschreven als storender, dominanter, opdringeriger, lawaaieriger en soms agressiever dan normaal. Als gevolg daarvan kunnen mensen met ADHD in een situatie geraken dat zij sociaal worden uitgesloten. Deze gedragingen kunnen, samen met het aandachtstekort, de schoolprestaties van het kind negatief beïnvloeden. Ook voor de ouders betekent een kind met als diagnose ADHD een extra belasting, die kan leiden tot extra stress en spanningen binnen relaties en in het gezin. Wanneer ook nog één of beide ouders ADHD heeft is de last voor het gezin erg groot. Van belang is, of in dat geval ook bij de ouder de ADHD reeds is vastgesteld.

Volwassenen met ADHD zijn gebaat bij het vinden van structuur en werk waarin men kan functioneren. Men kiest soms onbewust een omgeving waar men minder last ervaart. De overbeweeglijkheid vermindert in de loop der tijd meestal wel in meer of mindere mate. De symptomen kunnen gepaard gaan met aanhoudende emotionele en sociale problemen. In het geval dat de ADHD'er in de maatschappij niet zijn juiste plaats en omgeving weet te vinden en de maatschappij onvoldoende begrip toont en te weinig ruimte biedt tot ontplooiing, kan werkloosheid, criminaliteit en misbruik van genotsmiddelen het gevolg zijn. Aan de andere kant kunnen de speciale eigenschappen die ADHD met zich meebrengt ook positieve effecten opleveren. Door hun onconventionele manier van denken kunnen mensen met ADHD anders en op een verfrissende manier tegen vanzelfsprekende zaken aankijken, wat vaak verrassende resultaten kan opleveren. Creativiteit, vindingrijkheid en vernieuwing gaan vaak samen met ADHD.

Bijzondere kenmerken van personen met ADHD

Personen met ADHD zijn beweeglijk, onrustig en minder voorspelbaar in hun motoriek en in hun denken. Ze zijn gevoelig voor prikkels van buitenaf, maar zoeken de prikkels zelf op wanneer die ontbreken. Door deze eigenschappen komen we onder de personen met ADHD mensen tegen die bijzondere vaardigheden hebben ontwikkeld met betrekking tot het snel combineren van informatie en indrukken, die probleemoplossend denken, met creativiteit en originaliteit, en met ruimtelijk inzicht.

Bij een overmaat aan van prikkels zoals bijvoorbeeld achtergrondmuziek in winkels, sterke geuren, veel mensen in zijn omgeving, enzovoort, zal een persoon met ADHD zich indien mogelijk liever in een rustige omgeving terugtrekken.

Genetica

Erfelijke invloeden

Familiestudies naar ADHD laten consequent zien dat ADHD sterk familiaal van aard is. De meeste studies toonden aan dat ouders en nageslacht van kinderen met ADHD, een 2 tot 8 maal verhoogd risico op het ontwikkelen van ADHD hebben. In controlegroepen van mensen zonder ADHD komt ADHD voor bij 2 tot 5 procent van de eerstegraads familieleden van kinderen, dit percentage stijgt naar 20 tot 25 procent in de groepen met kinderen met ADHD. Bij kinderen van volwassenen met ADHD, komt ADHD zeer vaak voor, zo’n 75%.

Omdat men ervan uitgaat dat ADHD een belangrijke genetische component heeft, heeft men tweelingstudies gedaan, die de mate van erfelijkheid onderzochten of de mate waarin de aandoening beïnvloed wordt door genetische factoren. Op basis van 18 studies (die methodologisch en qua definitie van ADHD verschilden) komt men uit op een gemiddelde erfelijkheid van 77 procent.

bron wikkipedia.

Misbruik van alcohol of cannabis moet voorafgaand aan de start met medicatie worden gestopt. De reden is dat het effect van de medicatie anders niet goed valt te beoordelen. Een andere reden is dat de bijwerkingen van alcohol, cannabis en stimulantia (zoals Ritalin, Concerta, dextro-amfetamine) elkaar kunnen versterken. Verder kan alcohol de vaak voorkomende depressie, en cannabis de concentratieproblemen erger maken.

Als iemand van zichzelf weet dat hij geen maat kan houden, kan hij in dat geval beter afzien van alcohol en drugs. Iemand die geen maat kan houden moet zichzelf niet in moeilijkheden blijven brengen. Degene die wel maat kan houden mag in principe wel af en toe een glaasje drinken.

Er is geen onderzoek gedaan naar de effecten van matig alcoholgebruik bij stimulantia. In de praktijk wordt de volgende, waarschijnlijk veilige vuistregel toegepast: geen alcohol door de week, en in het weekend of op een feestje maximaal 2 glazen per dag. De reden is dat als je door de week geen alcohol drinkt, er in elk geval een onderbreking van het gebruik is, waardoor de neiging steeds meer te gaan drinken wordt tegengegaan. In het weekend of op feestjes mag het dan wel, als je niet meer dan 2 glazen drinkt. Zo hoef je niet helemaal als geheelonthouder door het leven omdat je baat hebt bij de medicijnen voor ADHD. Sommigen stoppen de medicatie 's avonds of in het weekend om te kunnen drinken. Dit brengt in elk geval instabiliteit wat betreft de ADHD symptomen met zich mee, met een verhoogde kans op conflicten en alcoholmisbruik.

Cannabis wordt vaak gebruikt om symptomen van ADHD zoals onrust en slaapproblemen te bestrijden. Het nadeel van cannabis is dat de concentratieproblemen van ADHD erdoor toenemen. Cannabis doet de gunstige effecten van stimulantia op de concentratie dus teniet. Het effect van de medicatie kan bij gelijktijdig gebruik van cannabis bovendien niet goed worden beoordeeld. Voor de veel voorkomende slaapproblemen bij ADHD is melatonine waarschijnlijk een beter middel, hoewel meer onderzoek hiernaar nodig is.

Bron: Boek ‘Over medicatie voor volwassenen met ADHD' van dr. J.J. Sandra Kooij, 2008

ik heb zelf veel baat bij een jointje

en ik ben het niet eens met dat laatste stukje tekst.

als ik niets gerookt heb ben ik een tikkende tijdbom klaar om te ontploffen .

maar de medicatie die ze voorschrijven zorgt ervoor dat ik nog sneller ontplof en hyperactief beweeg

plus dat ik veel beter slaap als ik een joint gerookt heb .

aanvullen op dit topic met eigen ervaringen zijn welkom !

2 people like this

ooit is er ADHD geconstateerd

maar dat is alweer 10 jaar terug,

een jointje helpt me wel oplettend te zijn en me aandacht beter op dingen te houden, een verhaal typen op een form hoort daar niet onder, dat gaat stukken lastiger tongue.gif/>

editt

Cannabis wordt vaak gebruikt om symptomen van ADHD zoals onrust en slaapproblemen te bestrijden. Het nadeel van cannabis is dat de concentratieproblemen van ADHD erdoor toenemen. Cannabis doet de gunstige effecten van stimulantia op de concentratie dus teniet. Het effect van de medicatie kan bij gelijktijdig gebruik van cannabis bovendien niet goed worden beoordeeld. Voor de veel voorkomende slaapproblemen bij ADHD is melatonine waarschijnlijk een beter middel, hoewel meer onderzoek hiernaar nodig is.

Dikke bullshit Iedereen weet dat de concentratie toe neemt na een joint bij mensen met ADHD.

Is er nog vervolg onderzoek gedaan? Aangezien het een onderzoek/bewering van 5jaar terug is.

Gr. Tip

Edited by Tip-Top

Ik ben Adhd'R en gebruik Aho als zelf medicatie werkt beter dan alle andere trope die ik over de afgelopen 10 jaar heb geslikt

Al is het voor ADHD niet mogelijk een medicnalewiet verklaring te krijgen

Hallo meneer ,

ik voor heb op uw verzoek navraag gedaan bij de arts van de adhd poli van PsyQ en krijg als reactie,

dat ze niet bekend zijn met de voorschrift van cannabis bij adhd en het geen beleid is van PsyQ.

Met vriendelijke groet,

H.Martens

sociaal psychiatrisch verpleegkundige

IMR-zhe/lokale zorgnetwerken

P.J. Bliekstraat 5, 3201 PL Spijkenisse

T 088 - 358 57 16

M 06 - 15 03 77 43

F 088 - 358 40 27

E h.martens@parnassiabavogroep.nl

Aanwezig op: ma t/m do

www.bavo-europoort.nl

Bavo Europoort is onderdeel van de Parnassia Bavo Groep

kvk27321703 - ING 65.69.18.209

In mijn ervaring zorgt Aho er juist voor dat ik me überhaupt kan concentreren

Ben het dus totaal niet eens met dat stukje

AAngenaam nog een adhder in de buildin
zelf ook superveel baat bij een jointje anders ben ik net zo`n tijdbom,en slaap ik voor geen meter.
heel vroeger weles ritalin geslikt was ik snel van genezen.
doe mij maar gewoon een lekkere dikke joint.
Ben zelfs stoned geslaagd voor me rijbewijs , nuchter gezakt als een baksteen
Grtz Pat

wat jij opnoemt zijn amfetamines man ;)

ik werd er aggresief van spuwde ze weer uit na een tijd

nee wat wou opnoemde zijn dex-amphetamine ( verzwakte speed aka kinder speed) 

ik heb op het laatst capsules gekregen met 85 mg dex-amphetamine, maar ook dat werkt niet meer op/voor mij

en daarnaa werkt er meteen geen 1 middel tegen adhd meer omdat het alemaal dex-amphetamine bevat in verschillende concentraties, en veel experimentele adhd medicatie, vele met werking onbekend ( onbekend- het breekt je neuro receptoren af) 

een lekkere ice voor het slapen, 

een  haze om opgang te komen, 

en tinktuur heb ik ook veel baad bij 

adhd is gewoon bullshit ziekte uit de duim gezogen voor lastigere kinderen

ok je bent af en toe iets krikkeler .

kan niet stil zitten

welk kind kan der nu wel stil zitten een hele dag een foemp

klopt maar is legale speed

synthetische brol jonguh ;)

1 person likes this

Dat is onzin John , mijn vrouw heeft het ook en is 32 ;)

Kinderen worden er wel te vaak mee bestempeld, maar het bestaat zeker of geef het een andere naam ;)

zelf ADHDer heur

klopt voor geen meter ;)

ik kon ook vroeger me gedachten nergens bij houden komt om iets heel simpel het boeide me geen ene flikker op school

daarom ben ik ook van school gestampt :D

nu ik dakwerken doe met name vooral roofing dan kan ik me gedachten er wel bij houden dus is eigenlijk bullshit het moet je ook intereseren

anders let je ook niet voor 100% op

ik heb die diagnose gehad op me 5 jaar ,

me oudere broer toen kende ze adhd niet eens dat was nog gewoon een lastig rotjong 

1 person likes this

jaa ik geloof ook totaal niet in die adhd stempel hoor wel dat je wat drukker bent en moeite hebt daardoor in slaap te vallen 
daarom rook ik ook een jointje en soms als ik zo chaotisch in me kop ben eem lekker jointje tegenwoordig is het gewoon beetje ritueel weten niet beter me vrouw heeft posttraumatische stress en blowt ook en kan daardoor ook beter slapen en is lekkerder in haar vel 
agja zo heeft iedereen zijn ding de 1 drinkt iedere dag koffie wat ook ongezond is de andere drinkt heel de dag cola, bier , of rookt 30 peuken op een dag 
KORTOM IEDER GEK HEEFT ZIJN GEBREK

Dat de 1e meer druk is als de andere is gewoon normaal. het word pas een aandoening (in mijn ogen) als je er zelf niet meer mee weet om te gaan. 

Besparendwkweken je zegt het zelf al lekker een jointje als ik chaotisch in mijn kop ben ;) dat is een soort van zelf medicatie veel mensen met adhd (bestaand of niet) doen dit. 

Ook mensen waar het nooit bij vast is gesteld. deze mensen roken uit zich zelf gewoon om rustig te blijven. 

Misschien is het niet zo als men het heeft omschreven in de medice wereld  maar zelf heb ik het ook dat ik zo druk in mijn hoofd ben dat dingen door elkaar heen gaan lopen,. dat de gedachten sneller gaan dan dat ik kan typen of spreken. Vooral als ik me ergens in heb verdiept en dit wil uitdragen aan iemand anders... dan moet ik me zelf erg op de rem zetten en het eerst rustig in blokjes zetten voor ik het kan uitleggen... Als ik blow dan heb ik dat veel minder... soms nog wel.. maar dan is de stoom meer te lijden naar waar ik zelf wil.. en dus me dat punt ook kan richten ... 

voor de rest ben ik wel een hele rustig jongen, ik loop niet te stuiteren of te doen.. maar gewoon wel erg veel wat er in mijn hoofd rond gaat.. 

2 people like this

Misschien is het niet zo als men het heeft omschreven in de medice wereld  maar zelf heb ik het ook dat ik zo druk in mijn hoofd ben dat dingen door elkaar heen gaan lopen,. dat de gedachten sneller gaan dan dat ik kan typen of spreken. Vooral als ik me ergens in heb verdiept en dit wil uitdragen aan iemand anders... dan moet ik me zelf erg op de rem zetten en het eerst rustig in blokjes zetten voor ik het kan uitleggen... Als ik blow dan heb ik dat veel minder... soms nog wel.. maar dan is de stoom meer te lijden naar waar ik zelf wil.. en dus me dat punt ook kan richten ... 

Dat klinkt heel bekend als ik het met green vergelijk....

ach het hoeft maar een naam te hebben ;)

Is ook wel een wezenlijk verschil tussen ADHD en ADD hee.

Ik was als kind een pingpong bal en nou de kalmte zelve, maar denk 20 dingen tegelijk waarvan ik dan 3 gedachtes afmaak en de rest opgaan in ............. nieuwe gedachten. En probeer zo dan maar eens te pitten.

Maar bij mij was vorig jaar vaststellen dat ik (nog steeds) ADD had/heb eigenlijk enkel een verademing.

Ik weet hoe het beest heet maar leef er inmiddels al ruim 30 jaar mee waarvan ik er 20 wiet rook.

Wiet = mijn medicijn enkel nam ik het medicijn al voor de diagnose gesteld werd.

Pillen slikken, denk het niet, lekkere toeter op tijd en stond, yes man.

Nu kan wel ff zonder maar meer als 2 weken dan wordt vakantie toch een beproeving voor mijn vriendin als we met de vlieger weg zijn en dus niks te smoken meekan. En ik ga der nu niet perse om zoeken dan.

Idd gobru ze drukken er gewoon een stempel op is wel zo makkelijk famaceutische industrie verdient weer.... bergen mensen die eenmaal aan die rotzooi beginnen, zijn soms levenslang verslaafd dus dan is de buit weer binnen zo worden talloze ziekte ook de wereld in geholpen zodat de farmaceutische industrie weer kan verdienen.
maar denk dat meerdere mensen dat wel met me eens zijn

op wat jij zegt karel ben ik helemaal met je eens is ook een zelfmedicatie, het ontspant maakt rustig versloomt alles net even die seconde extra wat mij meer rust geeft.
en hoe jij omschrijft hoe dat in jou koppie gaat dat komt aardig overeen met mij., haal soms ook van alles door elkaar zoveel gedachtes tegelijkertijd bizar soms.
lijkt wel op volle toeren te draaien nonstop iedere dag.

snaaiper 
add ken ik verder niet nooit echt in die dingen verdiept enkel adhd omdat ik die stempel kreeg.
maar dat is vergelijkbaar als ik dingen lees als pingpong haha?
alleen maar goed dat je ook zonder kan, en als je op vakantie gaat moet dat ook gewoon kunnen drink je maar x een biertje haha 
Grtz Pat 

B) All inclusive helpt veel :)

En de pingpong zit in het koppeke he. Een jay roken maakt er geen ballenbad van :lol:

1 person likes this

Een adhdr rookt over het algemeen een haze, en een addr meer de witte idica soortjes

En karel omschreef dat heelmoii ja

Heb als adhd-er meer baat bij indica roken dan een sativa. Want bij sativa komt er, bij mij tenminste, echt meer energie vrij dan dat ik een indica rook. 

1 person likes this

Eigenlijk bij iedereen wat ADHD heeft wat ik ken...allemaal indica

Als ik al haze rook ga ik al stuiteren en heb het zelf niet

de helft van de medicatie is druiven suiker ;)

laatst nog op het nieuws hier geweest spreek niet enkel over adhd medicijnen

sommige mensen krijgen die druiven suiker voor geschreven en zogezegd scheelt er ineens niets meer

en dat zit dan tussen je oren .

laatst hier op het nieuws geweest

Het zal bij veel mensen tussen de oren zitten , maar bij veel ook helaas niet

En suiker, ja das heel goed hahaha

Gobru wat doe jij op dex-amphetamine?

Ik denk ook stuiteren,

waar green er net als ik rustiger van werd,

Ik rook overddags vaak haze en savonds voort slapen wel een indica ice

Ja inderdaad , maar is ook normaal heh dat mensen met adhd daar rustig van worden en andere net opgefokt.

Miss eigenlijk nooit haze daar wordt ze te opgefokt van in het hoofdje

Leer ik ook nog eens wat over mijzelf hier. Multifunctioneel forum dit haha!

1 person likes this