• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Leditgrow
    Azarius
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum.eu petitie   09-02-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik. Wij zijn het zat om als criminelen worden gezien, en hebben daarom deze petitie opgezet we hopen dat vele mensen hem zullen tekenen en zullen delen zodat we snel op de benodigde aantal handtekeningen zullen komen.   https://petities.nl/petitions/decriminaliseer-het-kleinschalig-kweken-van-cannabis
elmanito

Is blowen zondig? Protestanten VS zijn verdeeld

19 posts in this topic

Het Amerikaanse taboe op cannabis is langzaam aan het verdwijnen. Protestanten zijn echter terughoudend. Vooral evangelicalen hebben moeite met de joint.

Een paar decennia geleden was het bezit van en handel in cannabis nog verboden van Miami tot Seattle. Wie zich toch met wiet vertoonde, riskeerde een fikse gevangenisstraf. Honderdduizenden gingen vanwege hun joints achter de tralies. Inmiddels staan 20 staten medicinaal gebruik toe en mogen Amerikanen in 16 staten kleine hoeveelheden voor recreatief gebruik bezitten.

Protestanten zijn nu verdeeld. Volgens een recente enquête van het Public Religion Research Institute ziet 58 procent van de Amerikanen die zich 'mainstream protestants' noemen het liefst dat cannabisgebruik legaal wordt. Ook de meerderheid (54 procent) van zwarte protestanten is voorstander.

Wiet is geen zonde, maar legaliseren hoeft ook weer niet

Evangelicalen, die de nadruk leggen op een persoonlijke relatie met Jezus en gemiddeld conservatiever zijn, voelen aanzienlijk minder voor legalisering. Van hen zou 69 procent tegenstander zijn. Toch zijn ze niet uitgesproken negatief over wiet: slechts 29 procent van de blanke evangelicalen meent dat de Bijbel cannabisgebruik een zonde noemt.

Prominente evangelicalen en baptisten mengen zich alvast in debat. 'Je lichaam is een tempel van de Heilige Geest', waarschuwde de invloedrijke theoloog en voorganger John Piper vorige maand in een recent artikel op zijn website. 'Vertroebel je door God gegeven zicht, gehoor, verstand en geheugen niet.'

De Bijbel zegt niets over blowen, maar wel over dronkenschap. Het effect van cannabis is daar volgens Piper mee te vergelijken. 'Laat je niet verleiden door de glans van wijn, wanneer hij fonkelt in de beker', citeerde hij uit het boek Spreuken. 'Hij glijdt zo makkelijk over de tong, maar later bijt hij als een slang, spuit hij gif als een adder.'

Psychische, mentale en emotionele schade

Ook de Southern Baptist Convention, het grootste kerkgenootschap van evangelicaal Amerika, is sceptisch. Net als Piper wijst communicatiechef Joe Carter van de zuidelijke baptisten op de parallellen met alcohol.

Over drankgebruik heeft de Baptist Convention een duidelijk standpunt: dat is verboden. Het veroorzaakt 'psychische, mentale en emotionele schade' en kan leiden tot verkeersongelukken. Bovendien zouden drinkers eerder geneigd zijn om 'andere drugs' te proberen.

Medicinale cannabis is een ander geval, vertelt Southern Baptist-voorzitter Russell Moore aan Religion News Service (RNS). Cannabis moet een optie zijn 'als onderzoeken zouden aantonen dat cannabis het beste middel is om een bepaalde ziekte te bestrijden'. De verstrekking moet wel sterk aan banden worden gelegd, 'net als bijvoorbeeld bij morfine'.

'Onze gevangenissen zitten al zo vol'

Volgens Mark DeMoss, woordvoerder van een aantal prominente evangelicalen onder wie dominee Franklin Graham, moeten evangelicalen ook niet al te zwaar tillen aan cannabisgebruik. De Verenigde Staten hebben wel grotere problemen. Hij wil zich niet uitlaten over de theologie van de cannabis, maar durft wel voorzichtige steun uit te spreken voor legalisering.

'De helft van de gevangenisbedden worden bezet door niet-gewelddadige overtreders', meent DeMoss. 'Onze gevangenissen zitten vol en ondertussen krijgen overtreders die wel gewelddadig zijn, kortere gevangenisstraffen. We moeten ons afvragen of we cannabis wel prioriteit willen blijven geven.'

bron

god schiep de aarde,

god schiep ook alle groene zaad dragende planten

einde discusie ? ? ? ? ?

Ook het graan waar we whisky van maken. Maar om je klem te zuipen.

Ik ben zelf christen. Maar ik ben tegen jr zelf dronken drinken. Een paar drankjes tot je verzadigd bent.

zo zie ik dat ook met blowen paar trekjes tot je ontspannen bent. Maar niet je hele voorraad op roken om dat je het zo gezellig hebt met blowsmurf of anderen.

Dit is mijn mening er over.

als je alle weed uit mijn buurt zou halen voor een maand

kan je de scherven oprapen

maw de boel is hier kort en klein gemept in de buurt en dan heb ik het niet enkel over mezelf

je zou dagelijks klappen zien vallen en stoelen zien vliegen .

dat is wat je krijgt als je weed zou uitroeien dikke shit

ze voelen zich wel heel graaf en zo maar het zal niet de eerste keer zijn dat ik een agent met 1 mep de grond zie opgaan en vervolgens blijft liggen .

dat is net wat de mensen hier rustig houd in mijn buurt een dikke joint

mensen die geroshkeerd rond lopen en mensen afdreigen met een mes daar zeggen ze niets van

maar een jointje dat mag niet hoor

zonder dat jointje had deze gehele planeet al lang vergaan geloof me .

destijds was dat het teken van vrede bij de indianen ,

nu is het een criminele plant geworden die zogezegd mensen dood

terwijl er vroeger eentje gerookt werd om de vrede te sluiten .

waar zie ik het nu fout

god schiep de aarde,

god schiep ook alle groene zaad dragende planten

einde discusie ? ? ? ? ?

+1

afdreigen...leuk woord ;)

tja zo gaat het jammer genoeg wel hoor gobru .

zeker hier bij mij in de buurt zie je het steeds vaker

heroine enzo daar moeten ze tegen in gaan dat is troep waar je van gaat flippen .

een joint is een joint word je relaxed van .

precies , heb je gelijk in, dat is wat ik vaker zeg de prioriteiten liggen verkeerd bij de politie....wel kleine hokjes oprollen ...dat ze wat tegen de echte dealers doen.

Zo erg bij jou dan John?

Hier maak je nooit zo iets mee ( in dit dorp dan niet) 10 km verder is het wel anders :(

De Bijbel zegt niets over blowen, maar wel over dronkenschap.... ergens staat daar dan toch genoeg heh.. zwijgen is toestemmen ;)

jep

mij laten ze nog wel met rust ook omdat ik de laatste jaren niet al te veel boel opzoek

maar me beste maat daar in tegen niet hoor

hij zelf is een harde jongen maar zelfs naar hem komen ze met een mes af

laatst nog gebeurt

een geroshkeerde kerel ik ga u neer prikken die gast had een mes vast ,

mijn maat heeft toen zijn wapen getrokken en die kerel was ineens weg

eerlijk had het niet geweest als hij het gebruikt had :rolleyes:

In de kerk gebruiken ze zelf ook een goedje die psychoactief is dat trouwens aan Purple Haze doet denken ^_^

serieus hoe noemt dat spul dan

purple church ?

In de Schrift staat het woord Kaneh-bosm, dat is cannabis, kannabus.

Kan = hennep, en bosm = aromatisch.

Het woord

kaneh-bosm

komen wij 5x in de Bijbel tegen, en in de meeste

vertalingen is het foutief vertaald door

kalmoes, calamus

. De kalmoes is

een gewone plant van weinig of geen betekenis. De Septuagint be

gon

met deze foutieve vertaling.

De eerste keer dat wij in de Bijbel het woord kaneh-bosm tegenkom

en is

in Ex.30:22-33, bij de samenstelling van de heilige zalfolie:

22 Verder sprak JHWH tot Mozes, zeggende:

23 Gij nu, neem u de voornaamste specerijen, de zuiverste mirre, vijfhonderd

sikkels, en specerijkaneel, half zoveel namelijk tweehonderd en vijftig sikkels,

ook

specerijkalmus

, tweehonderd en vijftig sikkels;

24 Ook kassie, vijfhonderd, naar den sikkel des heiligdoms, en olie van

olijfbomen een hin;

25 En maak daarvan een olie der heilige zalving, een zalf, heel kunstiglijk

gemaakt, naar apothekerswerk; het zal een olie der heilige zalving zijn.

26 En met dezelve zult gij zalven de tent der samenkomst, en de ark der

getuigenis.

27 En de tafel met al haar gereedschap, en den kandelaar met zijn

gereedschap, en het reukaltaar;

28 En het altaar des brandoffers, met al zijn gereedschap, en het wasvat met

zijn voet.

29 Gij zult ze alzo heiligen, dat zij heiligheid der heiligheden zijn; al wat ze

aanroert, zal heilig zijn.

30 Gij zult ook Aäron en zijn zonen zalven, en gij zult hen heiligen, om Mij het

priesterambt te bedienen.3

Cannabis en drugs in de Bijbel

nr.210

31 En gij zult tot de kinderen Israëls spreken, zeggende: Dit zal

Mij een olie

der heilige zalving zijn bij uw geslachten.

32

Op geens mensen vlees zal men ze gieten

; gij zult ook naar haar maaksel

geen dergelijke maken; het is heiligheid, zij zal ulieden heiligheid zijn.

33 De man, die zulk een zalf maken zal als deze, of die daarvan op wat vreemds

doet, die zal uitgeroeid worden uit zijn volken.

34 Verder zeide JHWH tot Mozes: Neem tot u welriekende spece

rijen,

mirresap, en oniche, en galban, deze welriekende specerijen, en zuiveren

wierook; dat elk bijzonder zij.

35 En gij zult een reukwerk ener zalf

daaruit maken, naar het werk des

apothekers, gemengd, rein, heilig.

36 En gij zult van hetzelve heel klein

pulver stoten, en gij zult daarvan

leggen voor de getuigenis in de tent

der samenkomst, waarheen Ik tot u

komen zal; het zal ulieden heiligheid

der heiligheden zijn.

37 Doch naar het maaksel dezes

reukwerks, hetwelk gij gemaakt zult

hebben, zult gijlieden voor uzelven

geen maken; het zal u heiligheid zijn

voor JHWH.

38 De man, die dergelijke maken zal,

om daaraan te rieken, die zal

uitgeroeid worden uit zijn volken.

gij dit gij dat gij zult

persoonlijk na al de miserie die ik door gemaakt heb mag ie wel eens eff voor me neus komen staan

die o zo grote en geweldige god

ik heb enkel die laatste 3 gelezen en ik kreeg er al het schijt van .

een kerel heeft ooit wat te veel paddo's gegeten wat op papier geschreven en de rest van de mensheid gelooft hem .

ziek is het .

dan nog maar te zwijgen over hun doofpot waar nogal wat kindermisbruik in zit verstopt .

zo heilig is het allemaal het christendom .

ik vertegenwoordig mezelf en ik geloof in mezelf al is dat soms al moeilijk

ik geloof er ook niet in..beiden ouders verloren door een vreselijke ziekte op vrij jonge leeftijd...alle ellende op de wereld...nee ik geloof er ook niet in

Ik geloof in mijn vrouw en in mezelf ;)

Hoi,

Genesis 1 vers:29 En God zeide: Ziet, Ik heb ulieden al het zaadzaaiende kruid gegeven, dat op de ganse aarde is, en alle geboomte, in hetwelk zaadzaaiende boomvrucht is; het zij u tot spijze! Maar aan al het gedierte der aarde, en aan al het gevogelte des hemels, en aan al het kruipende gedierte op de aarde, waarin een levende ziel is, heb Ik al het groene kruid tot spijze gegeven. En het was alzo.

Proost.......Ik geloof niet meer in de huidige politiek.. :unsure:....( en mijn geloof was al zo miniem ).

mzzl, wsteb

Dat al helemaal niet nee, dan geloof ik nog eerder in een "god"