• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
El Plantos

The Kush bush! RQS: O.G. Kush & Presidential O.G. (Pre '98)

Recommended Posts

Welkom bij mijn deelname aan de Royal Queen Seeds competitie!

Als groot liefhebber van kush was de keuze snel gemaakt; O.G. kush en Presidential O.G.

De zaden zijn dus van RQS en zijn feminized.

Hier wat meer info over de soortjes:

De O.G. kush:

http://www.royalqueenseeds.nl/149-og-kush-.html

Dit cannabisras is afkomstig uit Noord-Californië en staat wereldwijd bekend om haar uitgesproken aroma en krachtige effecten. OG Kush is een uniek ras dat niet vergeleken kan worden met ander marihuanarassen. 

Haar werkelijke genetica is onbekend. Sommigen zeggen dat OG Kush een mix is van ChemDawg met een Lemon Thai en een Pakistani Kush. Anderen zeggen dat het gewoon een speciale stek is van de ChemDawg uit de vroege jaren negentig. Zelfs over de betekenis van de naam OG wordt gediscussieerd; sommigen beweren dat het Original Gangster betekent. Toch zijn de meeste mensen het erover eens dat het, vanwege haar afkomst, Ocean Grown betekent. 

De populariteit van dit gefeminiseerde cannabisras staat echter niet ter discussie. Van Hollywood filmsterren en rappers tot medische marihuanagebruikers: OG Kush is door velen geliefd. De meest overheersende karaktereigenschap van OG Kush is haar sterke, unieke, zeer klamme geur en lichte citrusaroma dat doet denken aan brandstof of sterke schoonmaakmiddelen. De smaak van OG Kush is eveneens sterk en klam, met een langdurige nasmaak.

OG Kush is een extreem sterk cannabisras, dat door ervaren rokers als één van hun favorieten wordt genoemd. Het effect is lichamelijk even sterk als geestelijk. Hoewel haar effect Sativa is, is haar genetica grotendeels Indica. Het effect is even sterk en complex als de smaak. OG Kush bloeit 8 weken en de gemiddelde oogst is 65 gram per plant. 

OG Kush staat erom bekend dat ze lichtelijk oprekt tijdens de groei, maar snel voller wordt tijdens de bloei. Over het algemeen wordt ze 70 tot 100 cm hoog. Haar buds zijn groot en dik; limoengroene clusters bedekt met een dikke laag hars. Er zijn veel goede redenen waarom OG Kush zo populair is geworden. Nu beschikbaar als een gefeminiseerde variëteit van Royal Queen Seeds, dus je kunt dit verbazingwekkende ras zelf uitproberen.

De presidential O.G.:

http://en.seedfinder.eu/strain-info/Presidential_OG/Royal_Queen_Seeds/

a

Flowering: ~49 days

Only female seeds.

Royal Queen Seeds - Presidential OG

Presidential O.G Is a fine example of the new school Kush genetics. Though not as strong as some other varieties of Kush, like our OG Kush. Her genetics are almost pure Indica, though the effect is a nicely balanced mix of stoned and high. Presidential O.G is a great all round smoke and a great plant for all types of grower.

This plant can easily yield 500 grams per square meter when grown indoors, not the largest yield but the quality makes it worth it. Outdoors, it all depends on the climate; dense Indica strains like this can grow in most countries in the right season. However extra attention must be paid to avoid problems with mould and rot in wetter climates. She will not grow too tall and doesn’t even stretch up too much like some Kush strains do – staying small and manageable.

Presidential O.G has a sweeter aroma than many other Kush strains, with a sweet earthy flavour. Flowering takes around 8 to 9 weeks, producing dense, resin covered buds.

Flowering time: 7 weeks

Cannabinoid content: Extremely high

Effect: Extremely stoned, long-lasting, body relaxing

Genetic background: Bubble Gum x OG Kush

Height of the plant: 80-100 cm

Harvest month: October

Yield: 50-60 grams

Type Sativa: 10% Indica: 90%

Veel plezier bij het volgen!

De dames zijn net op zwemles gegaan (28-2-'14/ 18:00 uur) :)

Ze krijgen, na ontkieming direct een plek in Royal 18 liter potten ;)

Ze komen dan in een beetje zaai- en stekaarde, met daaromheen Atami Biomix.

Ik ga ze weer verwennen met de biovoeding van B.A.C.

Ben van plan ze circa 4 weken voor te groeien...

Meer info binnenkort!

Ik probeer dit verslag zo uitgebreid mogelijk bij te houden en zal sowieso elke vrijdag een update plaatsen...

have fun!

Greetz El Plantos!

post-709-0-73066500-1393610389_thumb.jpg

post-709-0-10015300-1393610434_thumb.jpg

post-709-0-72541800-1393610482_thumb.jpg

post-709-0-02398000-1393610541_thumb.jpg

post-709-0-39453500-1393610571_thumb.jpg

hey man succes met die presidential og

ik heb er maar 1 van over maar tja leuk om te vergelijken in elk geval .

suc6 plantos lekkere soortjes heb je in iedergeval :D

groeten

Bedankt mannen en dame;)

Ja ben ook erg benieuwd naar beide soortjes, die OG kan ik straks al voorproeven want daar heb ik er al 1 van staan :)

Helaas had ik geen zaai- en stekaarde, dan nog maar een nachtje tussen het keukenpapier..

Ze doen het in ieder geval goed! :)

Leuk dat jullie allemaal volgen!! Top! :)

Stand van zaken na 12 uur in spa blauw, en daarna 24 uur tussen het keukenrolpapier:

Grtz

post-709-0-59579000-1393888840_thumb.jpg

post-709-0-95097900-1393888889_thumb.jpg

nou hoop dat het niet allemaal geile mannen zijn want je wou het wel denken :D.

Ff snel in een potje doen en het komt allemaal goed.

ik ook niet plantos tot ik vorige ronde ineens de horror van me leven mee maakte

I know John, dat was flink balen... Hopelijk blijft mij dat bespaard ;)

Zo eindelijk zaai en stekgrond kunnen halen :)

Alles is ontkiemt, alleen per soort is er 1 achterblijver, die wilden nog ff langer tussen het keukenrolpapier ;)

Ze zijn direct in 18 liter potten beland, in een klein beetje zaai- en stekaarde, met daaromheen diverse merken lightmix (had nog vanalles liggen)... Per pot 4 buffertabs toegevoegd, 4 cm onder de aarde & in elke hoek van de pot 1.

Plantenspuit gebruikt om ze iets nat te spuiten

Nu staat heel het spul onder de T-neon's....

Spulletjes:

2x 150 watt met groeilampen er in ("blauw" licht)

Softbox in rubber: 750 m3 + simpele temperatuur gestuurde fancontroller.

filter 1000 m3.

inlaat passief d.m.v. slang + labyrint.

Temperatuur en luchtvochtigheidsmeter.

Potten staan vrij van de grond zodat plant eventuele te veel aan water kwijt kan en wortels warmer blijven.

Foto's zeggen meer dan woorden ;)

Grtz

post-709-0-25276600-1393971517_thumb.jpg

post-709-0-79343200-1393971549_thumb.jpg

post-709-0-80834500-1393971601_thumb.jpg

post-709-0-98532600-1393971745_thumb.jpg

post-709-0-71939800-1393971814_thumb.jpg

post-709-0-14295100-1393971882_thumb.jpg

post-709-0-80659200-1393971956_thumb.jpg

laat die neons niet 7/7 24/24 draaien plantos

mijn neon heeft bijna vlam gevat :s

Hi,

Lekker El Plantos kush,..zeker een favoriet hier in huis die Kush.

Zijn benieuwd hoe dit allemaal gaat groeien, en bloeien..

Zelf geen ervaring met de O.G Kush dus daarom...ga ook zeker dit topic volgen.

Succes,.................

mzzl, wsteb

Thanks mannen! Ja nu geduldig wachten tot het wat plant is... ;)

Zag het idd, hier branden ze 18 uurtjes, zal wel goed gaan zo...

Nieuwe vergoed gekregen John?? Dit mag natuurlijk niet.

nee hoor moest ook niet garantie was al enige tijd verlopen enkel gebruikte ik ze bijna nooit

had ze al 4 jaar

Ja na 4 jaar is idd de garantie er wel af, zou fabrikant wel ff waarschuwen met wat foto's, kunnen ze waarschuwing plaatsen...

De dames groeien langzaam en gestaag:

De eerste 2 foto's the OG kush.

Foto 3 en 4= presidential OG.

Grtz

post-709-0-70688000-1394347872_thumb.jpg

post-709-0-34465300-1394347924_thumb.jpg

post-709-0-13139900-1394347977_thumb.jpg

post-709-0-12165200-1394348055_thumb.jpg

hey makker ja ik had zelfs nog een nieuwe gekregen van SJ wat zeer netjes is van ze ,

ze hebben de foto bekeken en er zit een team op voor het nazien ervan door onze beste karel want naar mr beton

mailde ze niet terug ik gebruik die neons ook zoveel niet .

on topic ooeeewww babyyyyyy's

Dat is dan netjes van SJ, Karels power reikt dus al over de landsgrenzen, haha mooi man!

Yeah baby's! :)

Thanks mannen!

altijd leuk toch plantos die kleintjes geduld hebben en het worden beste planten met dikke toppen:D