• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

Recommended Posts

De groeiperiode.

Beginnen

Een goed begin is het halve werk, Dus als je stekken gaat nemen zorg er dan voor dat je goede stekken krijgt. Hoe controller je de stekken op hun kwaliteit, kijk of de stek korte dikke wortels heeft met fijne haartjes er aan. En een stevige en dikke hoekige stam met mooie groene glanzende bladeren.

Slechte stekken kan je herkennen aan bruinachtige wortels en/of dat ze niet door het stekblokje komen.

Lichturen

Als je stekken hebt kunnen bemachtigen of zelf hebt gemaakt.

Dan kan je die het beste laten groeien tot ze sowieso weer 5 vingers of meer per blad aan maakt. Wietplanten zijn in de groei minimale 18 uren licht nodig en 6uur donker. Maar hier zijn ook variaties op, zo heb ik zelf 22/2 om de temperatuur stabiel te houden. In de groeikast

Stekken maken.

Op welke manier worden stekken gemaakt?

Stekken worden van een vrouwelijke wietplant geknipt die in de groei staat, en dan met stekenpoeder/gel in de stekblokjes gestoken (ik weet dat er meer manieren zijn. maar dat wilde ik in topic over stekken gaan bespreken)

Groei

Stekjes worden als ze wortels hebben in kleine potjes met aarde gezet, de stekenplug dient niet helemaal onder de aarde te komen, maar wel zover mogelijk. dus dat je net het bovenkant kan zien.. De stekken zet je in nogal vochtige aarde, en zorgt voor een luchtvochtigheid rond de stek van 80 a 90% als je een grote kast of kamer hebt kan dit moeilijk zijn. oplossing hiervoor kan zijn om de eerste 3 a 4 dagen 4 stokjes rond de plant te zetten en er een boterhamzakje over heen te zetten, of een colafles door midden te snijden, en deze er over je plant zetten. (broeikastje in het klein namaken) Als de stek één keer een plant is geworden is de luchtvochtigheid van minder van belang. ook kan de plant hogere temperaturen verdragen, als je maar genoeg water geeft. De plant groeit een stuk sneller in de bloei, de groei zal nog 2 a 3 week door zetten,

Voeding.

Als je planten voeding gaat geven kan je het beste aan 1 voedingslijn houden, dit omdat producten van de zelfde fabrikant op elkaar afgestemd zijn.

Tips.

- Water geven als de plant ongeveer 2 uurtjes wakker is, temperatuur van het water kan het beste handlauw zijn.

- Als je de planten bladvoeding geeft of gewoon nat sproeit, doe dat als pas als de lamp uit is.

- Kijk elke dag even een keertje goed naar je plantjes, zo kan je ziekte of ongedierte vroegtijdig herkennen.

Ik hoop dat jullie iets aan deze info hebben. aanvullingen zijn natuurlijk altijd weer welkom.

Gr Kut

Dank voor de info.

Een vraagje:

Als je zelf stekken van je planten afknipt, hoelang hebben ze dan nodig om klaar te zijn voor het planten? Hoe hoog is ie dan ongeveer?

Dank je wel Karel. Die pagina had ik inderdaad gelezen maar daaruit wordt niet duidelijk wanneer de stekjes klaar zijn voor het echte werk.

Het lijkt er op 2 a 3 weken. Als je 22 uur licht geeft per etmaal meer tegen de 2, minder licht, richting 3. Er van uitgaande dat de hoogte het criterium is voor een volgroeide stek, wat is die hoogte? Of zijn er nog andere criteria?

Hey Catweazie,

Bedoel je nou hoe groot de stek moet zijn voor ie de aarde ingaat?

Dat is op het punt als je wortels ziet verschijnen uit het stekblokje.

Als je bedoelt wanneer je de plant in de bloei kan zetten.

Dat is afhankelijk hoeveel planten je wil neer zetten. op wat voor ruimte.

Als je met onder een 400watt 12 planten zet hoef je ze bijna niet te groeien, kan je na 3 dagen 18/6 al naar de bloei toe (12/12) zet je er nu 5 in de zelfde kast dan zou je langer moeten groeien om je kast vol te krijgen. dan hou ik zelf altijd aan, dat de bladeren van de 1e plant de andere moeten raken. dan gooi ik de klok om naar 12/12.

Gr Karel

:-)

Ik ben de fase van feasibility study ondertussen al voorbij (was is snel mee klaar :-) ).

Risico analyse ook. Daar zitten wat haken en ogen aan maar het is redelijk beheersbaar.

Grootste risico is naar mijn mening onvoorzichtigheid, overmoed en gebrekkige uitvoering.

Ik zit nu in de voorbereiding van het bouwtechnische gebeuren. Dat zal wat tijd in beslag nemen want ik woon niet op een hutje in de hei.

Maar dat kweekverslag gaat er zeker komen :-).

Dat ben ik wel met je eens,

Gewoon je mond houden, en gewoon alles goed regelen, zeker zijn dat alles goed is aangesloten.

Gewoon netjes je stroom betalen.

En je rookt straks een stuk goedkoper als nu. :)/>

Gr Karel

Dat ben ik wel met je eens,

Gewoon je mond houden, en gewoon alles goed regelen, zeker zijn dat alles goed is aangesloten.

Gewoon netjes je stroom betalen.

En je rookt straks een stuk goedkoper als nu. :D/>

Gr Karel

vooral dat ;)/>

Hey hallo, ik ben sinds 2 weken bezig en ik vind het hartstikke cool, tis net alsof je voor je kindjes aan het zorgen bent. Maar toch bekruipt me weleens het gevoel dat ik dingen mis. Daarom ben ik een digitaal logboek bij aan het houden. Daar staan bijvoorbeeld dit soort dingen in:

Voor al mijn vriendjes

6:30 water

6:35 alle ramen open

19:15 slang via vliso luik naar boven

Bijzonderheden

Fucking warm, ik maak me druk. 'S ochtends al niet, maar 's avonds al helemaal niet. In de tent is het zo heet, het lampje gaat ook echt niet uit. Overloop ook superwarm, met alle ramen open. Heb nu de slang via het vliso luik naar boven maar dan ben ik weer bang dat er dadelijk een helikopter over vliegt. Het zit me niet lekker, van onopvallendheid is geen sprake. Moet anders.

Dat voor al mijn vriendjes is omdat het een digitaal kinderdagboekje is.

Een paar vragen:

Ik geef ze 's ochtends eten. Denkwijze hierachter is dat ik dan het gevoel heb dat ze ook nog wat vocht hebben als het licht uit gaat. Is dit goed bedacht of neem ik nu iets teveel ruimte tot improviseren in dit gezellige groene concert?

Mijn blazer staat dag en nacht vol open. Ik vind het moeilijk om de temperatuur op peil te houden. Tenminste, als ik het rode lampje op de blazer moet geloven. Moet ik daar veel waarde aan hechten of doet dat lampje het ook als het bv een halve graad te warm is?

Ik had eerst die afvoer buis op de kamer zelf liggen. Het leek wel de sahara daarbinnen! nu dat de 2 lam ook brandt, kom er nog meer hitte vrij? Stel dat ik de buis van de tent op zolder leg, word het daar dan zo warm dat een helikopter het kan checken?

Is er een makkelijke manier om hitte te verminderen? Mogen die ritsen aan de zijkant van mijn tent bv open? Zo ja, wanneer?

Misschien zijn sommige vragen voor jullie dom, maar ik ben net begonnen en wil hier goed in worden. Dus graag jullie hulp?

y stuk kopen

een buis van buiten af een buis van je tent af en achter dat y stuk je fan op zuigen deze trekt frisse lucht van buiten aan en mixt deze met warme lucht en dan pomp je hem bv weg hehehe

daar is over na gedacht hoor wel de lengte lang genoeg maken dat de lucht wel de kans krijgt om te koelen