• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Gobru

Luier voor je watergift

Recommended Posts

Misschien wel ideaal als je spot wat ver weg is of we een zeer droge zomer gaan krijgen

Het scheelt je werk!!

• Thanks 1

weet niet hoor ik houd het wel even bij coco's hehehe

coco's werkt zeker goed , alleen boven de 28 graden droogt dat ook snel uit, die luierzooi daar in tegen weer niet

ik blijf het een raar idee vinden in elk geval

zou je even veel pamper spul gebruiken als ik coco's gebruik

dat is 50/50% aarde en coco's .

je moet maar zo gek zijn om er op te komen

• Like 1

hahaha ik vind het geniaal :D

ik ga het zelf ook proberen misschien zelfs de volgende ronde in mijn tent.

wat houd het in voor indoor kweken ?

is wel een testje waard paar planten met coco's en enkele met die pamper mix

Ik vond het ook een raar idee John, maar ik ga het buiten proberen, een paar gaten met dat spul en de rest zonder .

En dan kijken wat het doet.

binnen zal je beetje minder vaak water moeten geven, en je top laag zal niet zo snel uitdrogen..

Minder luierspul dan je nu coco's doet denk ik zo omdat het veel meer water vasthoud

En beginnende kwekers zullen niet meer snel te veel water geven waardoor ze hun palntjes verzuipen

Was dit ooit al eens tegen gekomen :) wel grappig eigenlijk maar denk wel dat het helpt, zelf nog nooit getest , mss maar eens doen, bij mijn pa liggen nog luiers die er anders toch maar blijven liggen 

het houd ook langer voeding vast dus heeft het dan ook een soort buffer effect denk je gobru

ga het binnenkort ook eens testen maar dan buiten ,zeker niet binnen,mss met die 5 stekjes dat op mijn terras staan :) samen in 1 pot zetten en wat luier kristallen erdoor mengen

Dit, ga ik ECHT testen.

Remind me;

jutte zak,

gevuld met

bentoniet en luiers ...haha!

En dan letterlijk in de wilgen hangen. Zoiets.

Mooooi!

:stoned-smiley:

• Haha 1

oke die water kristallen die nemen dus  500x hun gewicht in water begrijp ik uit het filmpje....( en het is bio afbreekbaar)

en gewone pot grond houd ong 10x zijn gewicht in water.....heb ik altijd begrepen

komt je plant dan niet te lange tijd....te nat te staan?

kan je die water kristallen ergens kopen?...zonder de luiers?

• Thanks 1

5 hours ago, Wiekspiet said:

Wil je bemestte luiers? @Jay Green 😜

zo 1 kan je rustig onder in je plant gat gooien....als je ze schept in februari.....beetje extra voeding ....geen probleem.... 

https://www.gelderlander.nl/oude-ijsselstreek/hoogleraar-maak-mest-uit-menselijke-poep-en-plas~ac81a28a/

https://www.destentor.nl/raalte/mensenpoep-is-uitstekende-mest~a57226a6/?referrer=https://www.google.com/

100 jaar geleden gooiden ze het visafval van 2 grote vissen onder in een plantgat.....(  soort voorloper van de fish mix...)

• Haha 1

Lijkt me toch geen prettig idee bij t roken.

Zit eerder te denken om volgend jaar zooi perliet in de gaten te gooien. Kost niet veel en ook weinig gewicht. Zeker handig op plekken waar de grond nogal nat is.

• Like 1
  • Haha 1

ach...mest is mest....en een paar maanden later is alles omgezet....tzit idd tussen de oren...

en ja perliet brengt lucht in de grond.......maar tis niet afbreekbaar.......daar zal een grond eigenaar niet blij mee zijn....

• Thanks 1

Zo’n luier, is die eigenlijk wèl afbreekbaar?😅

Anders pak ik iets anders,

moet er geen bende van maken he.

Maar natte klei weegt zooo veel..

Daar gaat m’n winterslaap:vlieg:

• Like 1

43 minutes ago, Jay Green said:

Zo’n luier, is die eigenlijk wèl afbreekbaar?😅

Anders pak ik iets anders,

moet er geen bende van maken he.

Maar natte klei weegt zooo veel..

Daar gaat m’n winterslaap:vlieg:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/wegwerpluiers-met-een-milieuvoordeeltje~bfffae51/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

als ik het zo lees niet.......er zit plastic in...en bioplastic breekt ook niet helemaal af.. begrijp ik

luiers schijnt 5% van de afval berg te zijn....er ze worden bijna nergens apart opgehaald zoals glas en gft.....

(enige milieu vriendelijke alternatief is de ouderwetse katoenen luiers wassen in de wasmachine...)

https://dcm-info.nl/hobby/producten/potgrond/dcm-aquaperla-waterkristallen

Aquaperla-nl.jpg

DCM Aquaperla® - Waterkristallen

Kristallen voor minder gietbeurten

Deze waterkristallen nemen meer dan 100 keer hun eigen gewicht aan water en voeding op en geven het opnieuw af volgens de behoefte van de plant. Geschikt als tijdelijke waterbuffer in droge gronden. Om te mengen met de grond bij de aanleg van de tuin of met potgrond om minder vaak water te moeten geven. Kan ook gebruikt worden als decoratie in doorschijnende vazen.

fysisch bodemverbeterend middel - product bestemd voor het verhogen van de waterretentie van bodems en teeltsubstraten

50 - 200 g / m², 1 - 3 g / L potgrond

Inhoud DCM Code
0,3 kg 1000282
1 kg 1003527
15 kg 1000284