• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
THC Dude

Hy-Seeds Black Domina en Critical kweekje

Recommended Posts

Hoi Allemaal

Daar waren we weer met een topic :-D.

De soortjes die ik mag gaan testen deze keer zijn van Hy-seeds, uiteraard, zijn de Black Domina en de Critical, alle 2 zijn het korte planten dus dat zou redelijk goed moeten gaan.

We gaan van elk soortje 3 in een bak van 75L plaatsen dan hebben ze mooi de ruimte om hun ding te doen. 

De grond is van Gold Label de Lightmix, en voor voeding en additiven ga ik het volgende gebruiken;

Groei periode;

Gen200 (additief)

Atami - Ata Awa Leaves A&B

Advanced natural power - Wortel stimulator 100% bio (additief)

House&Garden - Multi-zym (additief)

Bloei periode;

Gen200

Advanced nutrients - Sensi bloom A&B 

Advanced Natural power: Enzymes + 100% bio (additief)

Atami - Blossom builder liquit ( additief)

Het groei/blok hokje heeft de volgende maten L= 1.30m B= 0.90m H= 1.65m en daar hangt het volgende aan hardware in; 

Voor het groeien gebruik ik 2x 55W T/neon groei (dat worden er straks 4) en 4x TL 18W buisjes,  en voor het af bloeien gebruik ik een Lumatek 600w dimmable Evsa in samenwerking met een Lumatek 600W bulb in een homemade coolwing die wordt afgezogen door een 500m3 afzuiger in een homemade softbox . Het hok heeft een actieve inblaas van 300m3 slakkenhuis homemade softbox alle 2 de fans worden gedimt met een variac dimmer. De wanden zijn bekleed met Easygrow zilver-wit folie voor reflectie.

We gaan dus 1 hok gebruiken om te groeien en te bloeien, wel zo makkelijk en gemak dient de mens ;-). We gaan tussen de 3 a 5 weken voor groeien onder T-neon en TL buisjes tot de plantjes zo rond de 7e a 8e internode zitten en dan gaat de klok naar 12/12 en gaan de kleine lampjes eruit en gaat de grote lamp aan. We gaan ze afbloeien onder 450W HPS en als de temp. het toelaat misschien een paar weken onder 600W.

Dit was het even voor nu, het is nu afwachten wanneer in de pitjes binnen krijg. 

Tot die tijd  :stoned-smiley:

Gr. thc dude

Bedankt allemaal voor de leuke reactie's, we gaan proberen er wat leuks van te maken.

@GW: Dat zou kunnen, maar die heb ik niet liggen en een 600W doet het net zo goed hoor ;-)

waar gaan die lumes naar toe dan?? Op vakantie?  :smileys-passing-joint:  Heb de bulb bijna een jaar en heeft maar 6% verlies aan lumen in vergelijking toen die er nieuw in ging dus voor ik een nieuwe lamp nodig heb wacht ik nog wel even tot ze 25% verlies heeft en ik het echt ga merken in me oogst, tot die tijd blijft die lekker zitten  :ph34r:

Persoonlijk vind ik dat allemaal een beetje een verkopers praatjes dat je er een (nieuwe) 400w bulb in moet zetten als je dimt naar 400w met een 600w evsa maar dat is mijn 2cents.

Bedankt voor de leuke reactie's wordt weer lekker gezellig, het is nu afwachten wanneer de zaadjes binnen komen en dan gaan we beginnen.

De zaden zijn binnen dus het feest kan beginnen :-)

Hoe gaan we te werk deze keer? 

We gaan de pitjes nu eerst op temperatuur laten komen en dan gaan we ze morgenochtend te kiemen leggen tussen plee papier en 2 thee-schoteltjes. zodra er een puntje aan zit van +/- 20 mm gaan we ze rechtstreeks in de potjes potten en dan is het wachten tot ze hun koppie laten zien.

Kan wel verklappen dat er aardig wat verschil zit in kleur van zaadjes tussen de 2 soortjes. De BD zijn zaden zoals ik ze het liefst heb, lekker bol, donkerbruin en goed rijp en duidelijk indica zaden. De Critical zaden zijn ook mooi bol, alleen lichter van kleur en iets kleiner en lijken meer op sativa zaadjes.

Al met al mooie rijpe zaden dus deze ronde kan alleen maar goed gaan!!!

Zal morgen foto's plaatsen, dus tot die tijd :stoned-smiley:

Groetels

Chance of plan....

We gaan morgen wat leuks doen dus we zijn genoodzaakt de zaden nu te potten. Ik heb de zaden rechtstreeks in P9 potjes geplant. Ga dus niet voor kiemen tussen pleepapier.

We hebben eerst de T-neon een uurtje boven de gevulde potjes gehangen, met de zaadjes ernaast in de buisjes, om de soil een beetje op temperatuur te laten komen en daarna heb ik de zaadjes in een kuiltje geknikkerd en er een dun laagje soil erover heen gelegd. De temp. is mooi 23.6.

De zaadjes in de buisjes

gallery_836_46_30625.jpg

Het kleur verschil, rechts de Bd en links de Criticals

gallery_836_46_27891.jpg

Temp. na een uurtje onder het mini zonnetje te hebben gestaan 

gallery_836_46_99996.jpg

En dan met z'n 6e onder het mini zonnetje, achterste rij zijn de BD's en de voorste dan de Critical's

gallery_836_46_210919.jpg

En dan de laatste voor vandaag :-)

gallery_836_46_154154.jpg

Het is nu afwachten wanneer ze uitkomen en ze hun koppie laten zien om weer wat op de foto te zetten. Zoals jullie kunnen zien heb ik er geen TL's inhangen omdat die 6 potjes precies onder de T-neon passen, en dus geen TL nodig heb. Misschien in de toekomst eens kijken voor 2x75W  <_<

Groetels  :smiley-smoking-bong:

succes thc :D  zal wel niet meer lang duren voor dat ze boven komen 

ziet er ook netjes uit  B)

Thx  mensen, we gaan ons best doen. Dit is tenslotte wel me eerste topic hiero :-)

@karel

Dat lijkt zo, maar het was op de foto eigenlijk een beetje te nat....ook al lijkt het van niet.

Ff een kleine update

Had maandag de laatste 2 zaadjes ook ontkiemd maar dan tussen pleepapier en die zijn net zo snel uit gekomen als de andere zaden die ik rechtstreeks in de soil had gestoken. Ben helaas 1 plantje kwijt omdat haar zaadhoesje was blijven steken/plakken en toen ik die eraf wilde halen brak het steeltje in 2e dus ik heb er nu nog 7 staan, 4x BD en 3x Critical. Maar wel 100% ontkieming :-) 

Heb helaas geen foto's want krijg de ouwe batterijen niet meer opgeladen dus moet nieuwe batterijen aanschaffen :-( dus die blijf ik jullie even schuldig. Hoop morgen wat foto's te kunnen plaatsen van het kleine grut, want met me phone lukt het niet om ze er goed op te krijgen. 

Maar het feest is begonnen en we zijn weer op weg naar een eigen  :weed-4:

En dan hier de foto's van de kleintjes :-)

gallery_836_46_599084.jpg

gallery_836_46_447042.jpg

gallery_836_46_905472.jpg

Ze zien er lekker fris uit en vinden het zonnetje wel lekker zo te zien. Dus nu is het wachten tot de plantjes hun 8e internode hebben bereikt en dan gaat de boel in de bak en de klok op 12/12. 

Geef ze alleen nog maar wortel stimulator mee en een heel klein beetje enzymen. Vanaf volgende week gaan we rustig aan beginnen met voeding geven. 

Verder weinig te melden dus van het weekend weer wat foto's van de kleintjes.

Groetels 

:stoned-smiley:

Thx gr en valk. We gaan ons best doen om er wat leuks van te maken :-)

En vanaf morgen gaan we tellen met de groei-weken. Dan is het nog een week of 3 tot 5 groeien onder t-neon en dan gaan we de klok op 12/12 zetten. Ga nu elk weekend een paar foto's plaatsen zodat het verloop van de kweek goed zichtbaar is en zal alles zo duidelijk mogelijk omschrijven wat ik doe en waarom.

Gr. THC

Aaah de litlle ones altijd leuk om te zien.

Jammer van dat eenne jonkie.

Ik volg je voor de critical later eens zien wat de verschillen zijn tussen critical en de c-jackies.

Heel veel succes kerel en op naar t einde ;)