• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
  • Similar Content

• By Tune
      Hallo mensen,

We hebben de kans gekregen om een aantal zaden te testen voor Hy-Seeds. Waarvoor dank!
      Zij gaan een aantal nieuwe strains op de markt brengen nl Blue Widow (BlueBerry x White Widow) en Big Widow (Big Bud x White Widow)
      Daarom een vergelijkende testgrow van beide soorten in zelfde tent.

Beide soorten zijn al gekend van andere breeders en daarom kijk ik ook even naar daar voor de specificaties.

Blue Widow :
      Sex: feminized Genotype: 50% Sativa/50% Indica Cross: Blueberry x White Widow Indoor flowering period: 50-55 days Outdoor harvest time: early/mid-October Indoor yield: 525 g/m2 Outdoor yield: 1100 g/plant Outdoor height: around 3 m THC: high (12-16%) CBD: medium Big Widow:

Type: Indica/Sativa
               Yield: High
               Height: 40-50 cm
               Grows: Indoors
               Flowering Time: 7-8 weeks
               Genetics: White Widow x Big Bud
               Taste: Skunky taste and smell

We bekijken het wel wat de zaden ons zullen brengen. Volgens Hy-Seeds zouden ze met 8 weken klaar moeten zijn.

Voor de hardware hebben we een aantal aanpassingen in het tentje gedaan. Wat we allemaal hebben:

- Secret Jardin DR120 r2 
      - Gavita 1000W double ended (nieuw in deze ronde)
      - Lemmens 1500m³ ventilator in stalen box (nieuw in deze ronde)
      - Phresh 2000m³ filter (nieuw in deze ronde)
      - Variac voltregelaar
      - 4 x 600W schakelkast 
      - 10 x 18L potten
      - Tneon 2x 75W 
      - Ventilator
      - Root-it spongepots + propagator

Aarde en toevoegingen:

- Plagron Lightmix
      - Gold Label black castings
      - Biovin
      - Buffertabs
      - Rizotonic
      - Mycorrhiza
      - BAC Bloei voeding
      - Bacto

Maandag 02/03/15 hebben we de aarde gemixt met de black catings, mycorrhiza en Biovin.
      10 Potten van 18L gevuld en ingewaterd met 1L kraanwater met bacto.
      De potten in de tent gezet en afgedekt met folie zodat het grondleven op gang kan komen. 

De spongepots in een tray geplaatst en deze in een Propagator 64 met onderin kleikorrels.
      De korrels eerst ingewaterd met een halve liter water en even laten staan om alles goed te laten opzuigen.
      5 BlueWidow zaadjes links en 5 Big Widow zaadjes rechts. Deksel erop en de Tneon 24/0 boven de propa.
      Min/max meter er nog mee in gezet....was het al eerst vergeten. 

En nu wachten tot we de eerste sprietjes zien. Eens ze gekiemd zijn laten we ze de spongpots doorwortelen en dan gaan ze in de grote potten.
      Dan duwen we er enkele buffertabs bij en wateren we nogmaals met kraanwater en Rizotonic. Alles afdekken met folie tegen het uitdrogen en dan krijgen ze de komende 10 à 12 dagen niets meer en laten we wortels de 18L pot doorzoeken.

Dat is het voorlopige plan maar eerst zien dat ze kiemen.

Tijd voor wat foto's:

Mooi verpakt door Hy-Seeds.

Aarde en gedeelte van de toevoegingen.

Potten in de tent.

Afgedekt en propa erbovenop.

Hier nog maar 19 graden maar half uur nadien stond deze al op 23.6gr.

Zo dat was het voorlopig....volgende update is hopelijk met wat meer leven.

• By El Plantos
      High!

Welkom bij me nieuwe kweekverslag! Ik zou zeggen take a seat and smoke some weed 

Thanks Hy Seeds voor de zaden, benieuwd wat ze gaan doen!

Er is nog niet zo veel bekend over de Himalayan Kush of Himalya kush, maar dat maakt het juist een uitdaging...

Dit heb ik via Hy Seeds vernomen:

Over de strain zelf heb ik wat betreft genetica nog weinig info. Weet wel dat het hier in de regio een hit is en dat het eindproduct super is.De zaden worden dinsdag door de breeder zelf afgeleverd, dan vraag ik meteen naar de genetica.9 per m2 is om strekken tegen te gaan en ik hoor dat de opbrengsten tussen 500 en 600 gr/m2 zitten.Laat je dinsdag nog iets weten over de strain zelf en wanneer je de zaden ontvangt. Groeten Robert/ Hy Seeds

http://en.seedfinder.eu/strain-info/Himalaya_Indica/Original_Strains/genealogy/

De setup:

600 watt LUMii bulb
      adjust a wing
      EVSA Gravita 600 Watt
      Softbox 2000 M3 (er kan een 2e lamp aan en lekker gedimd gedraaid worden...)
      filter 2000 m3
      Uniteck fancontroller (nieuw)
      Schakeling gebeurd nog steeds via me oude Cli-Mate unit
      diverse fan's
      Eventueel ontvochtiger
      Steunnet

Medium: aarde (mix hergebruikte aarde met special mix) + buffer tabs.
      Voeding: bacto, BAC bio en No Mercy bio voeding + co2 tabs.
      Ruimte: d/b/h 1.70/2.55/2.00 (waarvan helft in gebruik)

Er komen 12 lucky ladies te staan in 18 liter potten, ga mooi een tijdje voorgroeien dus... (4 andere dames volgt u in de DWC afdeling... )
      Dit lange voorgroeien geeft mij tijd me ruimte eens goed schoon te maken, mischien wat kleine verbeteringen uit te voeren en onder de lamp waar nu niks staat (als dwc goed bevalt) al vast de eerste helft van het systeem te bouwen.... 

Voorgroeien gaat weer gebeuren in de oude vertrouwde inbouwkast onder T-neon. 

Te fotograferen valt er nog niks, ze liggen lekker tussen de watten nu, maar stoeltjes zijn uiteraard al welkom.

2 b continued!

Plantos met dwc: http://www.weedforum.eu/wietforum/topic/1856-eerste-dwc-kweek-himalaya-kush-by-hy-seeds-hy-pro/#entry48636
  • waterpijp-bong.nl
  • Who's Online   4 Members, 0 Anonymous, 86 Guests (See full list)