• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
THC Dude

HY-Seeds nieuwe soort C-47 zaden test.

Recommended Posts

Aloha cannafielen

Hierbij een topic van het nieuwe hy-seeds soortje C-47 die we al stiekem bijna 4 weken hebben staan. Van de 8 zaden waren ze allemaal uitgekomen alleen 2 dagen later lag er eentje plat op de grond van stam rot dus we houden er (weer) 7 over. Zoals eerder gezegd staan ze al bijna 4 weken onder t-neon 2x55W groei in 6.5L potjes gevuld met light mix van gold label. Als voeding krijgen ze als nog de atami Ata awa hydro voeding op het minimum en nu gaat het wel goed en zijn ze een stuk donkerder dan de vorige planten. We gaan ze 2x toppen. Heb ze nu al 1x getopt, de top groei scheutje eruit en de onderste takjes eraf, en dan de 2e keer van de takjes de top groeischeutjes eruit knippen, zodat ik per plant 10 hoofd takken krijgen (athans dat is de bedoeling) en dan gaan ze over een week of 2 bij de andere in het bloeihok. Zal een volle bak worden met 14 stuks maar dat is maar voor 4 weken, want dan is zijn de andere ook klaar...ongeveer.

De opstelling van het bloeihok en de voeding is bekend dus daar niets over, het groei hokje is de helft van een praxis stelling met de afmetingen Lxbxh 0.90x0.45x0.90 met diamond reflectie folie tegen de wanden en een passieve afzuiging en inblaas via centralehuis afzuiging wat meer dan genoeg is voor de 2x 55w t-neon. 

Morgen zal ik foto's plaatsen van de C-47's .

Groetels 

• Like 1

Zo de knetter....wat een reactie's  :lol:  Er is plek zat dus neem plaats mensen. 

Week 3 groei, dag 7

Had me vergist in de weken, ze gaan morgen week 4 groei in en zitten dus nog in week 3 groei nu. Ze doen het erg goed en zijn mooi groen. Ze blaken van gezondheid en ruiken nu al erg lekker als je over het stammetje wrijft. Een heerlijk zoete fruit geur met een ondertoon van anijs/vanille ertussen, echt heel erg lekker.

Er zit 1 plant tussen die een beetje raar blad heeft (er zit er altijd 1 tussen die eigenwijs is :angry: ) maar verder doet het plantje het goed. Ze krijgen om de dag 300ml water en dat is dan net aan dus precies goed ;-)

Verder weinig te melden dus tiet voor foto's  :smiley-smoking-bong:

gallery_836_80_914462.jpg

gallery_836_80_391658.jpg

gallery_836_80_1006053.jpg

gallery_836_80_64992.jpg

gallery_836_80_476924.jpg

gallery_836_80_735267.jpg

Dat was het weer voor vandaag. Vanaf nu komt er wekelijks een update van de plantjes dan is het voorloop goed te zien.

Tot die tijd,

:smileys-passing-joint:  :stoned-smiley:

• Like 1

Bedankt voor de leuke reactie's, worden goed ontvangen door de dames ;-)

En het is geen micro kweek hoor, is gewoon voor groei hokje die een beetje te klein is. Afbloeien doen we in het bloeihok onder HPS als ze 50cm hoog zijn.

Nee mieramar, ze moeten ff rustig aan doen want heb niet genoeg ruimte in me bloeihok om er 14 in te zetten. Dus we hebben gister de 2 grootste plantjes uit het groei hokje gehaald en in het bloeihok gezet, daar staan er nu 9, dan hebben ze in het groei hokje ff wat meer ruimte met z'n 5e. Zal vanavond wel een paar foto's plaatsen.

Aller eerst de aller beste wensen aan iedereen van het forum, en dat het maar een groen jaar mag worden!!

Thx Robert, we blijven ons best doen ;-)

Week 4 groei dag 6

De C-47 zijn door het t-neon nog lekker compact en hebben bijna alle toppen op 1 hoogte zitten dus dat zit goed. Ze zijn ook allemaal het zelfde qua bouw (de een iets groter dan de ander) maar globaal zijn ze het zelfde. Zoals gezegd heb ik 2 C-47's uit het groei hokje gehaald omdat het gewoon te vol was met 7 stuks. Die 2 staan nu sinds dinsdag in het bloeihok en gaan nog steeds lekker al zie je wel duidelijk dat ze moeten wennen aan de volle zon van de HPS.

Ze krijgen nog steeds die Ata Awa leaves van Atami en nu gaat het lekker. Ze krijgen nog een week wortel stimulator mee en dan gaan krijgen ze alleen nog maar groei voer en enzymen. 

En dan hier een paar foto's van de plantjes  :D

gallery_836_80_311793.jpg

gallery_836_80_284647.jpg

gallery_836_80_555515.jpg

gallery_836_80_745565.jpg

Zoals jullie kunnen zien zijn ze mooi homogeen, hopen dat het zo blijft in de bloei. 

Verder weinig te melden dan dat ik zeer tevree ben over het soortje tot nu toe en niets te klagen heb. Zit er aan te denken om straks van deze 5 plantjes stekken te nemen om daar lekker mee verder te gaan, want ze ruiken echt serieus overheerlijk  :wub:

Tot de volgende keer  :smileys-passing-joint:

Thx misty, je kan duidelijk zien dat we de voeding nu eindelijk goed hebben :-)

Kleine update;

Heb gister nog eens 3 C-47's in het bloei hok erbij gezet (daar staan nu 12 planten totaal in en dan past net aan) er staan dus nu nog maar 2 C-47's in het groeihokje. Ze staan niet alleen want heb gister van de mooiste, dikste en grootste 4 C-47's 2 stekken per plant genomen en die staan nu te wortelen in me bakkie. De laatste 2 C-47's zullen het bloei hok in gaan zodra er ruimte is. We gaan ook een ander voorgroei hokje maken met de volgende afmetingen lxbxh 1.00x0.80x0.80 met 4x 55W t-neon erin. Een kleine actieve afzuiger erin (150m3 ofzo) met passieve lucht intake voor de frisse lucht met een wappertje erin zodat de plantjes wat steviger kunnen worden. Want wat ik nu heb is veel te klein om er goed in te kunnen voorgroeien.

Zal volgende week foto's plaatsen van de stekken en de 2 over gebleven C-47's in het groei hokje, plus foto's van de 5 C-47's in het bloei hok.

Tot die tijd, de groetels

Aller eerst de aller beste wensen aan iedereen van het forum, en dat het maar een groen jaar mag worden!!

Thx Robert, we blijven ons best doen ;-)

Week 4 groei dag 6

De C-47 zijn door het t-neon nog lekker compact en hebben bijna alle toppen op 1 hoogte zitten dus dat zit goed. Ze zijn ook allemaal het zelfde qua bouw (de een iets groter dan de ander) maar globaal zijn ze het zelfde. Zoals gezegd heb ik 2 C-47's uit het groei hokje gehaald omdat het gewoon te vol was met 7 stuks. Die 2 staan nu sinds dinsdag in het bloeihok en gaan nog steeds lekker al zie je wel duidelijk dat ze moeten wennen aan de volle zon van de HPS.

Ze krijgen nog steeds die Ata Awa leaves van Atami en nu gaat het lekker. Ze krijgen nog een week wortel stimulator mee en dan gaan krijgen ze alleen nog maar groei voer en enzymen. 

En dan hier een paar foto's van de plantjes  :D

gallery_836_80_311793.jpg

gallery_836_80_284647.jpg

gallery_836_80_555515.jpg

gallery_836_80_745565.jpg

Zoals jullie kunnen zien zijn ze mooi homogeen, hopen dat het zo blijft in de bloei. 

Verder weinig te melden dan dat ik zeer tevree ben over het soortje tot nu toe en niets te klagen heb. Zit er aan te denken om straks van deze 5 plantjes stekken te nemen om daar lekker mee verder te gaan, want ze ruiken echt serieus overheerlijk  :wub:

Tot de volgende keer  :smileys-passing-joint:

Inderdaad, hopelijk blijven ze tot het eind homogeen en hebben ze ook nog een hoge opbrengst. Keep on growin'!!!

Daar waren we weer met foto's van de 2 laatste C-47's die nog in me groei hokje staan. Een grote en een kleine. Dus de verschillen beginnen nu groter te worden. De 5 C-47's die al een weekje in het bloeihok heb staan heb ik 3 bijna gelijke en 2 uitschieters maar dat mag de pret niet bederven.

Verder gaan ze erg goed en ruiken ze met de dag sterker en zoeter :-). De stekken gaan ook goed die zullen volgende week wel wortels aan de onderkant van de blokken laten zien want daar zit al een klein beetje groei in dus dat betekend dat ze wortels hebben alleen zie je ze nog niet.

Vanavond zal ik de 5 C-47's erbij plaatsen, voor nu alleen de laatste 2 planten en de stekken 

gallery_836_80_254458.jpg

gallery_836_80_665167.jpg

gallery_836_80_590166.jpg

gallery_836_80_820988.jpg

gallery_836_80_1001514.jpg

gallery_836_80_308732.jpg

gallery_836_80_825125.jpg

En dan zal ik vanavond foto's van de rest van de C-47's die in het bloei hok staan er nog bij plaatsen zodat het plaatje weer compleet is....

Groetels