• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Greenwitch

Gember heet water kuur !!

Recommended Posts

Voor school moest ik een Gember heet water kuur doen, en verslag schrijven.

Bij deze mijn verslag ;)

Heet water kuur met Gember:

Over Gember:

·         Gember is een Aziatische plant die veel in China, Japan, Guatamala, Jamaica en Nigeria wordt gekweekt.

·         De plant heeft ondergronds een dikke vertakte wortelstok waaruit de Gember wordt gewonnen.

·         Gember is al duizenden jaren in India en China ingebruik vanwege zijn medicinale eigenschappen. Ook de oude Grieken en Romeinen kenden de Gemberplant.

·         In de middeleeuwen had men geen Peper maar werdt Gember als zodoende gebruikt. In veel Aziatische recepten is het een basisingrediënt. Vlees wordt malser omdat Gember een eiwitsplitsend enzym bevat.

·         Enkele inhoudsstoffen van Gember zijn: Ginerol, Lineol, Zingibain, Zingiberol, Shogaol, Borneal,

·         Gember bevat veel sterke Antioxidanten, magnesium, vitamine B6 en Kalium.

Werking Gember:

·         Positief effect op de spijsvertering.

·         Ontstekingsremmend.

·         Bij misselijkheid en griep en verkoudheid. Zuiverend en ontgiftend.

·         Antioxidant, antiseptisch, slijmoplossend, ontspannend

·         Tegen slijmvliesontsteking, hoge bloeddruk, hoofdpijn/migraine, misselijkheid.

·         Bij darmklachten. Diarree, menstruatiepijn en impotentie.

·         Verminderd ontstekingen in darmen ( verminderde kans op darmkanker)

·         Als maagzuurremmer ; werkt beter als de reguliere medicijnen.

·         Vermindert bijwerkingen van chemotherapie

·         Bij reisziekte.

·         Uitwendig bij pijnlijke gewrichten.

post-776-0-53502200-1420620957.jpg

Over Heet water kuur:

·         Oude Ayurvedische manier om afvalstoffen te verwijderen.

·         Milde reinigingskuur om te ontgiften en afvalstoffen te verwijderen.

·         Kook water 20 min lang en voeg op het einde wat Gember of Citroen toe, doe dit in een thermoskan. Drink gedurende de dag kleine slokjes zo heet mogelijk water.

·         Water heeft de mogelijkheid energie op te slaan, door het koken neemt het water de “warmte” energie in zich op van het Vuur. Door het water zo heet mogelijk te drinken, neemt ons lichaam deze energie over.

·         Met Citroen ontzuurt het lichaam en met Gember krijgt de vertering een boost.

·         De heet water kuur is vooral geschikt bij aanvang van elk nieuw seizoen, vooral het voorjaar en de herfst.

·         Drink erbij voldoende kruidenthee en eet gezond. Dit verminderdt de kans op ongiftingsreacties. Als deze toch ontstaan de hoeveelheid water per dag  verminderen.

post-776-0-15121900-1420621106.jpg

Mijn ervaringen met de heet water kuur:

De eerste keer dat ik het recept had gemaakt, deed ik het natuurlijk weer meteen verkeerd.

Ik had de Gember in het begin aan het kookwater toegevoegd, en daardoor alle smaak en geurstoffen kapot gekookt.

Het smaakte heel vies en aardig. Na navragen in de les kwam ik erachter wat ik fout had gedaan, en heb die fout dan ook niet weer opnieuw gemaakt.

Als ik er teveel van in een keer dronk merkte ik dat de smaak me tegen ging staan, en voelde het ook niet zo lekker in mijn maag.

Dat gevoel was gelukkig binnen een paar minuten ook weer weg.

Ook merkte ik dat ik sneller trek kreeg.

Ik ben iemand die rustig een dag voorbij laat gaan en pas eet bij het avond eten, zonder al teveel honger gevoel.

Ik moet me er vaak toe zetten om iets te eten. Dat was tijdens de Gember heet water kuur minder het geval.

Verder heb ik niet veel gemerkt van de heet water kuur.

Misschien is het me gewoon niet opgevallen. Wel een leuke en vooral lekkere ervaring want Gember thee is een van mijn favoriete theeën  om te drinken.

Zeker niet met tegenzin gedaan deze Gember heet water kuur!.

post-776-0-64856500-1420621084.jpg

Lol dampkring, jij moet aan het olie kauw sgedoe, goed tegen alzheimer lol

Je zit niet in limbochat hier namelijk hehehehe :D

Naja even ontopic, beide stukken zeer leerzaam green, mooi geschreven en leerzaam (voor mij althans) :)

• Like 1