• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Greenwitch

Olie kauwen of Oil pulling

Recommended Posts

Dit is mijn 2e verslag voor Volksgeneeskunde

Olie Kauwen

Met Kokosolie.

Over Kokosolie:

·         Kokosolie wordt gemaakt van noten van de kokospalm ( Cocos nucifera ). Deze worden handmatig geoogst uit palmen die meer dan 30meter hoog kunnen worden, hiervoor worden ook Makaken afgericht. Na een half jaar vallen rijpe noten vanzelf naar beneden. Op plantages staan 100 tot 160 bomen per hectare.

·         De olie wordt uit het vruchtvlees van de noot gehaald, dmv. persing.

·         Kokosolie bestaat voor 85% uit verzadigde vetten. Ongeveer 50% daarvan is laurinezuur. Andere verzadigde vetzuren die in kokosolie zitten zijn caprylzuur, en caprinezuur.

Werking Kokosolie:

·         Vetverbrandend:  Aangetoond in onderzoek is dat als je 2 eetlepels kokosolie per dag inneemt je buikvet binnen 1-3 maanden verminderd.                                                                                  ( onderzoek:  http://www.hindawi.com/journals/isrn/2011/949686/cta/ )

·         Brein stimulerend:  Uit onderzoeken is gebleken dat kokosolie een positieve werking kan hebben bij alzheimer en milde cognitieve stoornissen.

·         Hoofdluis:  In samenwerking met anijsspray werkt kokosolie beter dan de reguliere middelen.

·         Wondheling:  Kokosolie wordt al sinds mensenheugenis gebruikt om wondgenezing te versnellen. Het werkt als antioxidant, verbeterd de enzymactiviteit, en stimuleert het collageen in herstellend weefsel. Ook werkt het vaak goed samen met bestaande behandelingen bij bv. brandwondgenezing met zilver sulphadiazine.

·         Pijnstillend/ontstekingsremmend/koortsverlagend: Mooi alternatief voor NSAID’s

·         Tegen maagzweren:  Kokosmelk (bevat kokosolie) is bewezen effectief tegen maagzweren.

·         Antischimmel:  werkt schimmels tegen (Candida albicans).

·         Gezonde Botten: Vermindert oxidatieve stress in het bot, en kan zo mogelijk osteoperose voorkomen.

·         Zonnebrandolie:  Blokkeert tot 30% van UV straling.

post-776-0-17979400-1420622903_thumb.jpg

Over Olie Kauwen:

·         Olie kauwen is een nauurlijke manier om te ontgiften. De techniek is al eeuwenoud, en stamt uit de aryuveda. Ook is Rusland wordt dit al van generatie op generatie aan elkaar doorgegeven. Dr.Med.F.Karach bracht het oliekauwen weer onder de aandacht.

·         Je pakt een eetlepel olie en duwt en trekt de olie als het ware door je mond en tussen je tanden door. Door dit 20 minuten te doen neemt de olie alle gifstoffen, ziekteverwekkers en bacteriën in zich op. Dit komt doordat de olie tijdens het spoelen de stofwisseling activeert. Deze verhoging van de stofwisseling vernelt de uitscheiding van gifstoffen en ziekteverwekkers die zich vermengen met het speeksel en de olie.

·         Tijdens en na het spoelen ervoor zorgen dat je de olie niet inslikt. De gifstoffen en bacteriën moeten niet je lichaam weer in. Uitspugen dus, en       nadien goed spoelen met zoutwater! Daarna je tanden poetsen. Spuug de olie bij voorkeur uit in de wc omdat de bacteriën en ziekteverwekkers niet in de gootsteen moeten belanden.

·         Is de uitgespuugde olie wit? Dan heb je lang genoeg gespoeld, is hij nog geel dan moet je langer of opnieuw spoelen.

·         Je mag tot 3 maal daags je mond met olie spoelen.

Werkingen van olie kauwen:

·         Wittere tanden.

·         Veminderd ontstekingen, bloedend tandvlees en loszittende tanden zitten weer vast na enkele weken.

·         Schonere tong na langer gebruik.

·         Volgens dokter Karach het genezen van: hoofdpijn, tandpijn, paradentose, eczeem, allergieen en bronchites, trombose, maagzweren en maagaandoeningen.

·         Verbetering van de darmfunctie.

·         Algehele verbetering van gezondheid interne organen ( dus het hele lichaam).

·         Versterkt de zenuwen, vermindert pijn aan spieren en gewrichten.

·         Stabiliseert de bloedsuiker en bloedruk.

·         Diepere en verbeterde slaap.

post-776-0-12553400-1420622950_thumb.jpg

Mijn ervaringen met Olie kauwen:

In eerste instantie, vond ik het heel erg vies. De structuur in de mond van de dikke olie is erg ongewoon. Maar na het een paar keer gedaan te hebben was ik er wel aan gewend.

Na een paar minuten spoelen kreeg ik erge kramp in mijn kaak.

Ik heb een open beet en afgesleten kaakgewricht ( kaak past niet mooi en de kom).

Ik denk omdat de olie een wat dikkere/zwaarder structuur heeft dan water,  mijn kaakspieren het daarom niet fijn vonden.

De volle 20 minuten spoelen heb ik dan ook niet gehaald. Heb wel geprobeerd het iedere keer in 2 keer te doen zodat de olie die ik uitspuugde uiteindelijk toch wit was.

Na het spoelen voelde mijn mond wel veel schoner, en fris.

Mijn tanden worden wel ietsjes witter, maar ik heb niet zo’n witte tanden van nature dus daar verwachtte ik ook niet teveel van.

Denk wel dat ik ermee doorga want ben erg benieuwd of op langere termijn meer voordelen naar voren komen. Ik heb vaak last van mijn darmen vraag me af of dat ook zal verbeteren.

En kwaad kan het in ieder geval niet.

Ik heb geprobeerd het bij mijn gewone routine te voegen.

Voor het tanden poetsen olie kauwen!

Aangezien ik nog wel een chaotisch persoontje ben (ADHD),  was het vooral in het begin nog vaker het geval dat ik mijn tanden stond te poetsen en dan pas naast de tandenborstels de pot Kokosolie zag staan...  Soms stopte ik met poetsen en begon opnieuw met Olie kauwen maar vaak had ik daar dan ook geen zin in en deed ik het de volgende keer.

Al met al ben ik er best tevreden over en ga ik er zeker mee door. Weer wat leuks geleerd!

post-776-0-54419900-1420622995.png

• Like 2

Leuke info Greenwitch, ook mede met jouw eigen ervaring.

Het zal niet voor mij zijn vrees ik....toch niet met kokos. Smaak vind ik....akkie vies.

Moet niets van kokos hebben....zelfs een koekje met een klein beetje kokos op en ik ga over mn nek. :-)

Heb het ook gedaan & van wittere tanden klopt, alleen op den duur liep mijn stofwisseling spaak (werkt nml ook op de schildklier).

@Tune volgens mij kan dit ook met andere olie Olijf of  sesamzaad olie http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2014/05/05/oil-pulling-coconut-oil.aspx

@Gobru Ik ben benieuwd.. :rolleyes:

@ Elmanito dat vertelden ze er op school niet bij, zal ik de juf zeker vertellen, die vindt het altijd leuk nieuwe dingen te leren lol

Is hier in ons klimaat niet in olie vorm, pas in je mond gaat het olie achtig worden

Dit is puur natuur zonder zooi erin 

waar mondwater bacteriën dood en niet natuurlijk is ;)  verwijdert de olie gifstoffen en bacterien en andere ongewenste dingen :P

je kauwt olie en daarna spoel je met water en poets je je tanden.

Als je vloeibare olie neemt kan je natuurlijk ook wat in een shot glaasje schenken en van daaruit een slok pakken om te kauwen.

ja en dan een speeksel test afleggen lol

of zit er geen cannabis in die olie snap em niet zo goed

dacht al zoiets te lezen was niet zeker

omdat er een topic is met thc in die coco's olie

Mooi verslag Greenwitch. Ik was er nieuwsgierig van geworden en dacht dit ook eens te proberen. Gisteren een potje gehaald in de natuurwinkel, mooi bij mijn tandenborstel gezet. Zit ik gisteren voor het slapen gaan mijn tanden te poetsen en zie ik plots dat potje staan lol. Ik heb zo het gevoel dat ik dat nog een paar keer zal hebben.

Vandaag ga ik het dus voor de eerste keer doen, binnen 1-2 weken zal ik mijn bevindingen nog eens posten.

• Like 1

Hey Trap, das heel herkenbaar hahahah heb ik nu nog vaker last van...

Leuk dat je het gaat proberen, ik ben erg benieuwd naar je ervaringen!!

wauw. dat hier ook mensen met dit soort dingen bezig zijn geeft mij weer goeie hoop :)
ah potje kokosolie 6+ eu
lidl geloof ik 3 euro voor een biologische bak van 500ml lol

Greenwitch is met veel van dat soort dingen bezig, ze is Herborist 2e jaar

Ze maakt zalven, zepen, tincturen, crèmes, littekenolie, babyolie, baardolie  etc etc alles op kruidenbasis 

• Like 1