• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

Recommended Posts

Beste medegrowers,

Even een knutseltopicje van mij.
Omdat stekken van een hoge Luchtvochtigheid houden,
En een luchtbevochtiger toch snel weer een paar tientjes is.
Ben ik maar eens zelf aan het zoeken gegaan voor een oplossing. Via internet een hele tijd terug ergens ooit
Het volgende gevonden, en toen na gebouwd, ik weet echt de bron niet meer.

Maar wil jullie het ook niet onthouden.

En normale emmer
post-2-0-22297200-1336466249_thumb.jpg

post-2-0-51087100-1336466291_thumb.jpg
3 Gaten er in de onderste groter dan een iets kleinere en dan nog kleiner. dit zo dat de lucht makkelijk langs de doeken kan worden gezogen.

post-2-0-25165700-1336466400_thumb.jpg
Nu heb ik 3 stangetjes door de emmer gemaakt hier komen straks de doeken op te hangen.

post-2-0-09436400-1336466509_thumb.jpg
Nu hangen de doeken dus over de ijzeren stangetjes , ik heb hiervoor spaken gekozen uit een oude fiets, dit omdat deze niet snel gaan roesten.

post-2-0-00261700-1336466576_thumb.jpg huh.gif/> beetje vies
In de deksel heb ik een badkamer afzuiger gemaakt, dit om voldoende luchtstroom langs de vochtige doeken te krijgen,.

Maak de doeken helemaal nat voor je ze gaat ophangen in je emmer.
Als je een laagje water in de emmer zet zuigt de natte doeken steeds wat water op en zal het door de luchtstroom snel worden verdamt.

Het is een goedkope en simpele manier maar wel effectief.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Groetjes Kut

• Like 5

joo knutselkut! ;)/>

ik zat van de week idd te piekeren wat ik kon doen en zo groed koop mogelijk ;)/> Om dus water te verdampen met iets/doeken en dat het wel steeds nat gehouden kon worden!

echter 1 nadeel er past niks meer in me tent nu ik die 11 liter potten heb ;)/> ;)/>

dan kom ik gelijk op me volgende punt.. sinds ik die grotere potten heb is de LV(%) gestegen naar 60%

en dan heb ik er geen handoeken meer in liggen dus best netjes toch?.. maar super idee en ik weet 100% zeker dat er mensen zullen zijn die het gaan gebruiken.

alleen al door Het goede idee & de lowbutget producten ;)/>

PS: beter goed gestolen dan slecht gejat!

Groeten L€on

• Like 1

Lol l€on,

Door dat er een badkamerafzuiger op zit pas daar ook een slang op die je ook voor de droger kan gebruiken.

Als je op de afzuiger een slang aansluit.

Kan je die zo in je tentje leggen,. en de emmer buiten je tent.

dan neemt ie ook niet zoveel ruimte in beslag.

Gr Kut

• Like 1

Lol l€on,

Door dat er een badkamerafzuiger op zit pas daar ook een slang op die je ook voor de droger kan gebruiken.

Als je op de afzuiger een slang aansluit.

Kan je die zo in je tentje leggen,. en de emmer buiten je tent.

dan neemt ie ook niet zoveel ruimte in beslag.

Gr Kut

dat is waar, ben benieuwend wanneer die word na gebouwd!

gr L€on

Zeker iets om te onthouden ja! Maakt het nog uit waar je het plaatst? Boven of onder in de tent?

Ook bedenk ik me eens, zou het bv werken als ik zo'n soort filter buiten de tent zet? Ik zit eraan te denken om de verslucht uitlaat in het plafond aan te sluiten op de lucht inlaat vd tent... Als ik dan op zo'n soort emmer aan kan sluiten dan wordt de verse lucht gelijk bevochtigd, toch? 

• Like 1

Pfff als je van zaad gaat kweken dan moet je met luchtvochtigheid geen rekening houden.

Gewoon zien dat je zaden zelf vochtig zijn.

https://www.ebay.nl/itm/NEW-Mini-Adjustable-Plastic-Float-Valve-for-Aquarium-Water-Tank-Pond-Auto-Filler/222195896407?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Vlottertje er op... en je hoeft niet meer bij te vullen.... 

Opmerking: De gaten 100 of 125mm maken, 2 gaten per emmer moet je eens kijken hoe effectief hij wordt.....  best kans dat ie meer dan 5 liter per dag doet....

• Like 1

Goed idee Karel, zat al langer te na te denken hoe ik de luchtvochtigheid in mijn kas zomers op peil kan houden.

Hier kan ik wat mee, hier en daar wat aanpassingen zodat ik een wat grotere capaciteit krijg en gaan.

heb ik van deze winter weer wat te hobbyen.:stoned-smiley:

• Like 1

On 7-12-2019 at 15:39, DeVos said:

hang je wasgoed gewoon aan een droogrekje....:rolleyes:...kost nul stroom....

daar is tentje wat klein voor ..

kan/mag ook in de kweekruimte buiten het tentje staan staan ....de afzuiger trekt het wel in het tentje...:rolleyes: in je klimaat ruimte kan er dan een pot bij...

On 8-5-2012 at 10:52, karel kweker said:

Beste medegrowers,

Even een knutseltopicje van mij.
Omdat stekken van een hoge Luchtvochtigheid houden,
En een luchtbevochtiger toch snel weer een paar tientjes is.
Ben ik maar eens zelf aan het zoeken gegaan voor een oplossing. Via internet een hele tijd terug ergens ooit
Het volgende gevonden, en toen na gebouwd, ik weet echt de bron niet meer.

Maar wil jullie het ook niet onthouden.

En normale emmer
post-2-0-22297200-1336466249_thumb.jpg

post-2-0-51087100-1336466291_thumb.jpg
3 Gaten er in de onderste groter dan een iets kleinere en dan nog kleiner. dit zo dat de lucht makkelijk langs de doeken kan worden gezogen.

post-2-0-25165700-1336466400_thumb.jpg
Nu heb ik 3 stangetjes door de emmer gemaakt hier komen straks de doeken op te hangen.

post-2-0-09436400-1336466509_thumb.jpg
Nu hangen de doeken dus over de ijzeren stangetjes , ik heb hiervoor spaken gekozen uit een oude fiets, dit omdat deze niet snel gaan roesten.

post-2-0-00261700-1336466576_thumb.jpg huh.gif/> beetje vies
In de deksel heb ik een badkamer afzuiger gemaakt, dit om voldoende luchtstroom langs de vochtige doeken te krijgen,.

Maak de doeken helemaal nat voor je ze gaat ophangen in je emmer.
Als je een laagje water in de emmer zet zuigt de natte doeken steeds wat water op en zal het door de luchtstroom snel worden verdamt.

Het is een goedkope en simpele manier maar wel effectief.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Groetjes Kut

idd

en zo kan het ook.......(scrog).netje en plastic.......en je maakt een soort kas met hoge lv.....onder het plastic...

fotos ergens van internet geplukt....

gallery_20213_7500_8300.jpg