• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Greenwitch

Lavendel limonade

Recommended Posts

Hier een leuk receptje dat ik op internet tegen kwam.

Ingrediënten:

• 250ml honing. liefst lokaal van de imker
  • 1,25 l water
  • 1 á 2 eetlepels lavendelbloemen
  • 250ml vers geperst gezeefd citroensap

Breng 625 ml water aan de kook in een medium pannetje.

Haal van de hittebron af en voeg de honing toe en roer tot hij opgelost is. 

Voeg de lavendel toe en laat het afgedekt staan 20 min tot enkele uren naar smaak.. ( langer = sterker)

Zeven en in een karaf gieten, voeg het citroensap en de rest van het water toe, zet in d koelkast tot gebruik of voeg ijsklontjes toe, Garneer met wat verse lavendel topjes en je hebt een mooi, lekker en gezond drankje..

of:

Ingredients: 

• 1 1/2 cups fresh squeezed lemon juice, from about 9 lemons
  • 1 3/4 cups sugar
  • 8 cups coconut water
  • 4 cups water
  • 1/2 recipe Lavender Simple Syrup (recipe follows)

Directions:

1. Place lemon juice, sugar, coconut water, and water into a pitcher and shake or stir vigorously until all the sugar is dissolved. I prefer to shake because it aerates the lemonade and makes a nice head on top.
  2. Pour 1/2 of the lavender syrup into the pitcher and stir. You can add more or less lavender syrup to your personal taste. I personally find that 1/2 of the lavender syrup recipe is a good balance.

*add spirits for an adult beverage

of: 

Lavender Simple Syrup Recipe

Ingredients:

• 2 cups sugar
  • 1 1/2 cups water
  • 3 tablespoons dried lavender
  • a few drops of violet food coloring (optional)

Directions:

1. Combine the sugar, water, and lavender in a medium, heavy bottomed saucepan.
  2. Bring to a boil on high heat, and boil for 1 minute.
  3. Remove from the heat, cover, and let the lavender steep in the syrup for 20 minutes.
  4. Strain through a fine mesh sieve to remove the lavender, add the food coloring (food coloring is optional and is just used for presentation purposes).
  5. Set syrup aside to cool.
  6.  Once cooled, place in an airtight container and refrigerate for up to 1 week.

post-776-0-92341400-1422030854.jpg

post-776-0-79257800-1422030857.jpg

Net nog even opgezocht een cup is 250ml bij vloeistoffen. en 225 ml bij droge stoffen (meel ed)

• Like 2

Volgende keer als jullie hier zijn gaan we m maken.... Of als wij eerder die kant op komen neem ik wel alle ingrediënten mee ;)

Strak plan, proeven wil ik het sowieso wel! Best kans dat ik dan toch weer naar het biertje grijp, we will see... :P

als ik het zo even lees op internet maak je dus eerst een lemonade van echte citroenen: recept

Dan van zwarte thee thee maken en dat laten afkoelen en dat met elkaar mengen naar smaak.

Zwarte thee kan je los kopen, dat is beter en gezonder dan de doosjes thee, maar dit kan natuurlijk altijd je zou ook kunnen kiezen voor groene thee of witte thee die zijn niet zo sterk van smaak, t is net wat je lekker vind..

zwarte_thee.jpggroenethee.jpgtea_thumb_600x600.jpg

Ga ik zeker ook eens proberen te maken, ziet er wel lekker uit zo violet achtige kleur :)

Mss ook eens met brandnetel maken, lijkt me ook gezond heb ik gelezen