• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Alchemistic

Butaan honey/ hasj oil maken

Recommended Posts

Let op !! het maken van bho is gevaarlijk ! zorg dat je dit op een goed geventileerde plek doet, het liefst buiten ! rook niet tijdens het proces en pas op met ontstekings bronnen !! doe dit niet met kleding van wol aan ! hou je koppie er bij !!

deze tekst is enkel voor informatieve doeleinde ! gebruik enkel materialen die bedoeld zijn voor het maken van extracties ga niet zelf knutselen !!

Oke, aan de slag ! ik ga jullie laten zien hoe ik bho maak, bho staat voor butaan hasj / honey oil. het is een extractie proces waarbij je met butaan de thc, cbd en andere werkzame stoffen uit de wiet of knip haalt.

Wat je over houdt als je het goed doet is een zeer geconcentreerd stroperige doorzichtige massa.

aangezien je met butaan werkt is het zeer belangrijk niet te roken tijden het maken en je gezond verstand er goed bij te houden !

er zijn al verschillende mensen ernstig verwond tijdens het maken van bho .... (kan het niet vaak genoeg zeggen wees voorzichtig ! en denk er niet te luchtig over)

ik werk zelf alleen met producten die  speciaal gemaakt zijn om bho te produceren, enkele merken zijn Honey bee extractor en No goo...

deze fabrikanten gebruiken speciale plastics en siliconen die bestand zijn tegen butaan. 

http://nogoononstick.com/

http://www.buzznn.ca/

Wat heb je nodig :

- Honey bee extractor

- Butaan (aansteker gas) 4 flesjes

- Alcohol Zuivere (niet gedenatureerd !!) 94% of 96% ongeveer 60 ml

- Glazen potje

- Oven schaal of een No Goo siliconen bak

- Trechter

- Ongebleekte koffie filter

- Knip afval of wiet

- Waterkoker

- Pan of bak waar je oven schaal in past

Oke ! aan de slag !!

we nemen een zak knip afval, ik persoonlijk vind het zonde om goed rookbare wiet voor te gebruiken... en op deze manier maak je van iets onrookbaars iets rookbaars :-)  maar hoe beter de knip of wiet hoe beter of meer bhjo je straks over houdt.

gallery_989_110_1385549.jpg

je maalt de wiet fijn, dit kan gewoon met een grinder.

gallery_989_110_2359676.jpg

er zijn meerdere modellen honeybees te verkrijgen allemaal met een andere inhoud.

gallery_989_110_1517613.jpg

ik gebruik een glazen model omdat hier het meeste in past, deze zijn vrij prijzig maar de kleinere plastic varianten doen het ook prima !

gallery_989_110_2120917.jpg

je vult de honeybee met het fijngemaakte knip.

gallery_989_110_430231.jpg

je stampt deze rustig aan.

gallery_989_110_661571.jpg

je vult hem grotendeels hij hoeft niet helemaal prop vol te zitten.

gallery_989_110_644744.jpg

je draait de dop er op, zoals je kunt zien zit er een gaatje in (hier kom ik zo op terug)

gallery_989_110_1245025.jpg

aan de onderkant van de honeybee zitten ook gaatjes en daarachter zit een filter, bij deze honeybee is het een soort zeefdruk doek, bij de kleinere modellen een bruin papiertje (ongebleekt koffie filter)

gallery_989_110_582469.jpg

je neemt een schaaltje, in dit geval van no goo deze is van siliconen gemaakt de bho hecht hier niet op wat makkelijk is later in het proces. een oven schaal kan je ook gebruiken maar het is moeilijker het daar later weer uit te krijgen.

gallery_989_110_584078.jpg

(vannaf hier wordt het opletten !! butaan is zeer brandgevaarlijk en in deze hoeveelheden zwaar explosief !)

ik gebruik voor deze honeybee 4 flessen per keer bij de kleinere modellen heb je er 2 nodig.

gallery_989_110_1596659.jpg

doe de volgende stappen buiten !!

zet een gasfles in het gaatje van de honeybee en druk deze in

gallery_989_110_285348.jpg

het gas loopt nu door de honeybee heen en spuit/ druppelt er in vloeibare vorm aan de onderkant door de gaatjes heen weer uit, dit vang je op met je oven schaal of no goo bakje.

gallery_989_110_160387.jpg

spuit zo al je flesjes gas door de honeybee, je zal merken dat de honeybee erg koud wordt. dit komt doordat het gas verdampt en bij verdamping ontrekt het warmte.

gallery_989_110_1063708.jpg

als al je gas op is en de honeybee uit gedruppelt kook je met een waterkoker (weg van de butaan) het water.

gallery_989_110_1300666.jpg

giet het warme water in een pan of kom.

gallery_989_110_245128.jpg

zet vervolgens je ovenschaal of no goo bakje in de kom met warm water (doe dit buiten !) 

gallery_989_110_335108.jpg

de butaan begint nu te borrelen / koken en zal snel verdampen (+/- 30 minuten)

gallery_989_110_1990828.jpg

wacht tot de butaan volledig verdampt is.

gallery_989_110_994984.jpg

schraap het overgebleven goedje bij elkaar, bij grotere hoeveelheden is het bij mij ondoorzichtig (dit komt door het vocht wat er nog in zit)

gallery_989_110_1910813.jpg

• Like 4

neem vervolgens de alcohol, de afgebeelde alcohol haal je bij een apotheek staat gewoon in het rek. deze kost € 9,30 voor 120 ml. je kunt ook alcohol uit belgie halen dit scheelt flink in de prijs namelijk € 16,50 voor 500 ml.

gallery_989_110_64413.jpg

meng de alcohol met je uitgedampte butaan, de alcohol lost de bho weer op dit zorgt er voor dat het restant butaan er uit kan ontsnappen. giet dit mengsel vervolgens in een glazen potje.

gallery_989_110_1071581.jpg

zet dit potje vervolgens een nacht in de vriezer.

gallery_989_110_1309158.jpg

neem een trechter en doe daar een ongebleekte koffie filter in.

gallery_989_110_716147.jpg

neem het potje uit de vriezer en giet dit zo snel mogelijk door de trechter heen, het idee is dat het water wat nog in het potje zat bevroren is en de alcohol niet. je filtert dus het ijs en daarmee het water en andere overgebleven verontreiniging van de alcohol.

gallery_989_110_158227.jpg

laat het uitlekken zolang er doorzichtige vloeistof uit de trechter komt, zodra er enkel ondoorzichtige vloeistof in de trechter zit giet je deze terug in het potje (deze bewaar je voor volgende extractie)

gallery_989_110_1640711.jpg

als het goed is heb je nu een licht bruine doorzichtige vloeistof in het bakje, deze laat je weer verdampen (duurt langer dan de butaan en ik doe dit zonder warmte bron)

gallery_989_110_1009060.jpg

als dit uitgedampt is blijft er een stugge harde bruine/goude stroperige  laag op de bodem liggen

gallery_989_110_239968.jpg

schraap deze bij elkaar en je olie is klaar (nu ga je veel voordeel hebben bij de nogoo producten)

gallery_989_110_844323.jpg

zal nog ff los een fototje posten van het eind resultaat.

waarom kiezen voor olie i.p.v. iceolator of aho ?

met iceolator heb je groter vollumes nodig en kost naar mijn mening ook meer tijd.

bho is sterker.

in tegenstelling tot aho heb je minder kans dat je chlorofyl (bladgroen) oplost en dus een puurder resultaat.

nadelen van bho , Het is gevaarlijk om te maken !! wees voorzichtig !!

hoop dat jullie er wat aan hebben ,

Groet Alchie !

• Like 4

je kunt de olie puur roken in een bong (met oil rig)

je kan ook een beetje op het puntje van een sigaret of blow doen.

houdt bij het roken als je een hijsje neemt de blow schuin met het brandpunt naar beneden (de olie loopt dan naar de gloeiende kegel) 

en als je niet hijst juist andersom , dus schuin met de gloei punt naar boven (de olie loopt dan juist weg van de kegel)

Mooi verslag kerel, goed en duidelijk. mooie glazen extractor heb je 

Perfect dat je het risico van het BHO maken goed vertelt, ik zag gisteren nog een filmpje van een ontplofte keuken erdoor.

ik zal ook eens een verslag maken van hoe ik het doen..

ps kijk uit met dat gas van de kijkshop, dat is niet goed zit rotzooi in doe maar eens de spiegeltest.

ook al doe je het nog met de alcohol ik weet niet of dat stofje er dan weer uit gaat

ik zal het laten zien met de vacuumpan

meer tijd heeft ice maken niet nodig als ik begin met ice maken dan is het eerste binnen 15 min klaar en  na 1.5 drogen is het rookbaar.

• Like 1

Wow, mooie uitleg. Dat invriezen met alcohol is inderdaad wel handig als je niet meteen wil investeren in een vacuüm kamer.

Wil het ook graag wel een keer proberen, maar ik vind het ook wel wat eng :)

• Like 1

Investeren hoeft niet duur te zijn, zelf gebruik ik nu nog een simpele marinade vacuum pan, was geloof ik 2 tientjes bij de kookwinkel, en je kan hem dus ook voor vlees  te marineren gebruiken. duurt wel een stuk langer dan met zo'n profi vacuumpan maar het werkt in ieder geval

Eng kan het zeker zijn!!, daarom goed uitkijken alle veiligheids- voorschriften goed in acht nemen en niet te veel roken van te voren..

• Like 1

@ plantos    als je bezig bent geweest zien we graag het eind resultaat ! ik raad aan zo'n honeybee dingetje te kopen ook al denk je misschien het is maar een buisje... (ik heb zelf ook van alles geknutseld maar dit werkt toch het fijnste)

@ gobru persoonlijk heb ik niet heel goede ervaringen met ice maken.. wel meerdere malen gedaan maar wordt altijd een rotzooi en erg schommelend eind product...

even een korte uitleg voor de mensen die lezen "spiegeltest" en denken wat is dat nou weer ???

je spuit flink wat gas op een spiegel en laat dit verdampen , als alles verdampt is en de spiegel is helemaal schoon heb je goed gas , blijft er iets achter op de spiegel zit er iets in je gas.

idd gobru ik ken ook enge verhalen over ontploffingen enzo. je mag er echt niet te makkelijk over na denken ! als het fout gaat gaat het ook goed fout !

@ wietefras  nogmaals bedankt voor de prachtige foto !! het is idd een beetje eng maar gewoon goed je verstand er bij houden en niet roken tijdens het maken !

• Like 1

Om het gas te testen kan je nog beter een bus leegspuiten in een kom en kijken wat er overblijft , heb het eens gedaan met een onbekend merk, en er bleef wat over na het uitdampen...olie maar niet die wat we willen hebben :(

Hoe vaker je het ice maken doet hoe handiger je er in wordt, ik had in het begin ook veel rotzooi in de keuken en ook vaker bagger kwaliteit, door de jaren heen leer je veel bij en door het vaak te doen heb je de feeling zo te pakken

• Like 1

:) leuk om te zien :)

ook zag voor het eerst winterize van bho.

dan word het meer aho  lijkt het .

moooie foto !!!  close up :)

ik vind zelf het gas beetje gevaarlijk.

ik doe liever in een smartstil met alcohol .

dan kun je ook kiezen met of zonder winterize

• Like 1

Als je kom nog staat uit te dampen en je doet dan op het laatst de alcohol erbij dan zie je dat het omhoog gaat komen als je het dan uit de vriezer hebt gehaald en heb laten uitdampen dan is het hard als glas

bho-shatter-sap-avai-1599776810.jpg

• Like 1

das een duidelijke uitleg voor de mensen die dit niet kennen alchemist

zie hier ook dat je knip fijn maakt

even een tip google eens KORDA KRUSHA

dat is ook een grinder maar voor aas klein te maken

groter dan een voor wiet denk 12 en 15 cm doorsnede

• Like 1

ik gebruik oude keuken machine  om te malen 

met zon mes op de onder kant die draait als een sikkel.

waarschijnlijk bij kringloop winkel  goed koop t vinden.

ik doe liever in een smartstil met alcohol .

dan kun je ook kiezen met of zonder winterize

wordt die hard of blijft het dan olie achtig?

wel heel duur glas in lood DC :)

als je  aho  winterize  word hij nog dunner maar sterker.

en word hij nog beter opgenomen door de e juice basis vloeistof.

ik denk wel als ik het in vriezer leg wel  even hard blijft  voor een foto.

Nee was een voorbeeld van internet, ik moet een nieuwe voeding voor de harde schijf halen, daar heb ik nog heel veel leuke foto's op staan van wat ik allemaal al gemaakt heb

Oke Dc, dus te dun voor op een nagel te roken?

ja  ik zag al een goed idee,ook van alchemistic.

ik heb zon klein vierkant baklje  van noogoo  geel.

daar moet ik me laatste spul in verdampen .

je verliest steeds  aan de  glazen schaal.

ik maak binnen kort  een paar close ups van de olie.

maar ook  dat ik het niet doe.

zit meer wax en vetten in maar smaakt wel zoeter .

beide is lekker

en nog iets  als ik die  action bioalcohol neem en destileer ,of ik neem belgie alcohol.

voor mij niet echt een verschil.

Verschil in gezondheid op den duur!!

bio alcohol, ja doet dat maar een tijdje dan kom je er wel achter dat er wel degelijk verschil in zit, daar zitten stofjes in wat je met disteleten er niet uit krijgt..blijven gifstoffen achter!!

Het is gedenatureerd, en heel vaak zit er Bitrex in en dat gaat je er niet uitkrijgen zonder lab

kan ik ook nooit vaak genoeg zeggen...neem consumptie alcohol en de rest nooooit gebruiken...

• Like 2