• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Wegpiraat

Oude aarde Hergebruiken/opwaarderen

Recommended Posts

Ik zit in een twijfel om mijn oude aarde te hergebruiken van vorig outdoor seizoen

Gaat om 5 x 65 liter kuipen met een mix van lightmix en growmix van Bio Green bij elkaar goed voor 325 liter (hou er rekening mee dat er bijna 2 zakken van 50l in totaal per kuip in is gegaan) en een bak van 90l

Als je gaat rekenen zal dit weer een kostenplaatje worden als ik dit jaar nieuwe aarde haal vorig seizoen betaalde ik bij een bekende voor een zakje 5/6 euro moest van de week 1 zak hebben en ging weer eens bij hem buurten en is overgestapt op Atami aarde daar dus een zakje lightmix van meegenomen afgerekent 8 euries

Nu ben ik echt geen hollander die voor een kwartje op de eerste rij wil zitten maar ik ga dit jaar op wat meer spots kunnen spelen en als ik even snel ga rekenen worden dat aardig wat zakjes. Op de 2 nieuwe spots zal ik wel met nieuwe aarde gaan werken maar nu de vraag

weer met de wat duurdere grow aarde of zal ik overstappen op universele potgrond dit omdat ik op de vaste 4 spots geheel bio ga growen de wel bekende 4 stappen tabs bacto enz

Zou ik dit kunnen gebruiken uni potgrond eventueel gemengd met lightmix growmix of batmix denk dit jaar een litertje of 800 a 1000 nodig te gaan hebben kan echt gaan aantikken

Nou is dat niet erg om wat euro's er voor over te hebben maar het zou ook anders kunnen ben ik van mening en zoek dus mensen die daar ook van menig van zijn om me te kunnen helpen in ieder geval me oude aarde uit mijn tuin te hergebruiken

Nu ben ik ook niet zo lui niets opgezocht te hebben en al met al hangt er in het koppie ook nog wat kennig dit samen gevoegd zou ik het op deze manier willen gaan doen met al het oude aarde (er zullen direct vragen bij staan):

1/3 - 1/4 toplaag verwijderen (wortels laten zitten)

Aanvullen met lightmix of dus universele potgrond?

Wormenmest (maar hoeveel per liter aarde toevoegen)

Perfect start

Schimmels (mycchorizo)

Buffertabs (worden er aardig wat als ik 1 tab per 5 liter aarde gebruik ik ga ervanuit dat ik het mag verminderen omdat het hergebruikte aarde is wat zal een redelijke nieuwe verhouding zijn)

En uiteraard goed in wateren met bacto

Eventueel aanvullen met kalk indien dat nodig is

Even alle vraagjes op een rij:

Kan ik een menging maken van uni potgrond en echte grow aarde of kan er ook met de 4 stappen way op universele grond gekweekt worden

Raden jullie het me aan of af om de gebruikte aarde op te waarderen?

Iemand anders welicht toevoegingen of een eigen manier om op te waarderen?

Hoop het enig sinds redelijk uit gelegd te hebben kan soms moeilijk dingen verwoorden zijn jullie denk al beetje gewent van me :P

Help me out mannen en vrouwen de zon schijnt goeoeoed en de kleintjes worden al groooot dus mochen ze ook in grote potten gaan spelen ik KAN NIET WACHTEN :wub:

Greetzz

@ GW Goeie tip met link al eens op de site geweest als me producten op zijn gaat er een bestelling de deur uit

Het opwaarderen zou jij dus aanraden met batmix bovenste laag weg

Niets aan toevoegen als ik het kort samengevat snap?

Universele potgrond geen goed idee? op de 4 stappen way

Zal aankomend weekend alles gaan doen dus nog wel een dikke week de tijd genoeg info op te kunnen zoeken over uni potgrond en eventueel gemixt met de wat duurdere grow aarde

universele potgrond zou ik persoonlijk niet doen, ik heb uit grote verschillen ervaren bij gebruik van beide soorten. Bij universele potgrond veel tekorten.. Bij hergebruik aarde moet je niet vergeten je stikstof gehalte op peil te brengen, dit is in het algemeen een belangrijk item, welke uitgeput kan zijn in gebruikte grond.

• Like 1

@greenline helder! Denk dat het gewoon weer de wat duurdere grow aarde zal worden toch het beste! kan er vrij weinig fout gaan het blijft tobbe

• Like 1

gebruikte (pot of perkplant ) aarde weg gooien?....echt niet !!!!……..wil je aarde hergebruiken en goed en goedkoop bio/org kweken......

in dit topic vind je recepten hoe en wat...….gedroogde kippen mest....

https://www.weedforum.eu/wietforum/topic/4800-grond/?tab=comments#comment-183028

bron is Dame Blanche…..1 van de grondleggers van wat later Nederwiet is gaan heten.....

een recept van lang voordat er  (dure) growshops waren....:rolleyes:

• Thanks 1