• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
kebab

Tuinkweek Kebab: AK47 autoflower & Northen Light autoflower

Recommended Posts

Hallo dames en heren.

Ik heb me onlangs voorgesteld en het is tijd om te starten met het tuinkweekje.

Ik zet maar 3 plantjes neer, omdat mijn ouders het anders te druk vinden worden.

Foto 1: 12 Liter pot. Hier zit in universele tuinaarde 60% en compacte cocos (Action) 40%. Het medium is nu lekker luchtig. Ik kijk even aan hoe dit verloopt, maar ik heb ook nog organische voeding van de action zie foto 2. Zie dit als een experiment voor de voeding van action, waar jullie uiteindelijk een conclusie over kunnen trekken. Het plan is om in deze pot een AK47 te zetten.

Foto 3: ong. 60 Liter cementkuip. Hier zullen nog gaten in worden geboord. Ik wil hier de Northenlight inzetten, ik zat zelf te denken aan twee stuks, hoe denken jullie hier over? Ik wil hier Plagron Batmix of een andere soort inzetten en verder niks doen kwa voeding. Ik was net bij de boerenbond, maar hier hebben ze geen plagron. Kennelijk is dit dus niet overal standaard. Ik zal dus morgen waarschijnlijk naar de growshop rijden die wat verder weg gelegen is.

Tot slot heb ik mijn eerste ak47 zaadje in ontkieming zitten (foto 4). Twee watten/keukenrol op elkaar, goed vochtig. Heb ze sinds vrijdag avond in de watten liggen, maar aan de foto te zien nog niet veel te zien. Er zit wel een klein wit puntje op? Ik wacht het even af, hoe denken jullie er over?

Groetjes,

Kebab

post-1209-0-31722100-1431446640_thumb.jp

post-1209-0-87419200-1431446651_thumb.jp

post-1209-0-62520300-1431446683_thumb.jp

post-1209-0-97265500-1431446835_thumb.jp

dat zaadje gaat niks meer doen hoor, die is bedorven ;)

waarschijnlijk knijp je hem zo fijn tussen je vingers!

zet je planten nou lekker in hun eigen pot joh, vinden ze veel fijner, het kan wel wat jij wil, maar geloof e doe het niet!!

elke plant heeft zijn eigen behoefte, en vooral bij NL en als de 1 nou wel voeding wil en de andere niet? wat doe je dan?

ik zou ook die voeding niet gebruiken, maar goed dat is mijn mening, ik zou gewoon even goede voeding halen die voor je plantjes samengesteld is ;)

succes

btw,

sinds vrijdag tussen de watten en nog niks te zien?

mmmmmmmm -----> ????????

meestal met 48 uur moet je toch wel een worteltje zien komen, tenzij het oud zaad is!

Oke duidelijk Casto. Heb het zaadje fijn geknepen... en ja ik kneep hem zo fijn.

Het zaad is een maand geleden besteld.. Ik ga nu nieuwe ontkiemen, 2x northen light en 1 ak47. Hopelijk komen deze wel uit.

Ik ga dan toch de northen lights in twee aparte potten zetten. Ik zal ff kijken of ik andere potten kan halen van 20 -30 liter.

En over die voeding, tja ik wil toch die voeding gebruiken als een soort van experimentje ook, aangezien ze ook in universele potgrond staan.

i love expirimenten ;) maar maak eens een foto voor me van het etiket van die fles!

ik betwijfel of daar de juiste voedingstoffen in zitten, niet om je plan de grond in te trappen, maar om je van een teleurstelling te behouden ;)

enne over dat zaadje:

ik zou hy-seeds ff contacten, denk dat ze niet de moeilijkste zijn!

prima ervaringen met de service ;)

Hy-seeds , ik heb hun service nog niet nodig gehad !!

Ja , bij het kopen van het zaad.

Super service , kreeg koffie aangeboden , en een vriendelijke babbel :dat we vooral niet op een goede zomer moeten rekenen , de laatste jaren word het alleen maar erger met storm en windhozen ....Ooch ja , was ik vergeten !!

De eigenaar was dit niet !

Die was erg vriendelijk !!

En toen kwam alle zaad 100% op ....dus !!

Pluimpje voor Hy-seeds !!

;)

Leuk nog een buiten speler!

Ik zou die voeding niet gebruiken niet echt op ons geliefde plantje afgestemd precies wat je al geadviseerd word haal een klein flesje 250ml echte voeding en je gaat er gelukkig van worden mocht je beetje budget hebben koop je groei en bloei voeding (liefst bio) gaat fijner buiten heb ik begrepen en eventueel een booster voor de laatste loodjes

Dan worden het lekkere topjes :)

Nog even over die kuip ZEER goed schoonmaken je heb echt geen zin in wortelrot krijg je het niet goed schoon gewoon een nieuwe halen hoor vinden ze fijn ;)

Ik hou je verslagje in de gate

Greetzz

Het advies die ik je zou meegeven is reeds door andere gezegd.

Rest me enkel je succes te wensen en we kijken graag mee met je grow.

Vandaag bij een andere boerenbond geweest. 50 ltr plagron growmix gehaald en 2 x 20L potten. Hopelijk komen de zaadjes morgen uit en kan ik ze planten.

foto's volgen

Edited by kebab

2 zaadjes zijn ontkiemd na bijna 48 uur.

1x ak47 en 2x northen light. Hopelijk komt die tweede northenlight ook uit. Kunnen die twee nu al in de aarde of moeten de wortels nog iets langer worden?

post-1209-0-66121500-1431620555_thumb.jp

Nou de 2 worteltjes zijn 1 cm. Het 3de zaadje toont nog geen barstje of iets, dat wordt nis meer ben ik bang. Ik ga ze zo planten. Heb al een foutje gemaakt. Net met het keukenrol eraf halen is het zaadje blijven plakken en ergens anders komen te liggen. Nu ben ik een beetje gedesoriënteerd welk zaadje nu NL of ak47 is ..achja komen we snel achter denk ik en deze fout zal ik minder snel nog een keer maken.

Ik verwacht dat in de linkse pot de NL zit en in de rechtse de AK47.

Nu is het spannend en hopen dat ze boven komen.

Nog een vraag: Hoe kan ik een stukje schrijven een foto eronder, weer verder schrijven, foto eronder enz. Ik voeg nu de fotos in dmv attach files. Ben er al achter gekomen..

edit:

- Mijn 2de northen light meisje is een beetje verlegen en durft nog niet helemaal uit haar schil te komen. Gaat dit nog goed komen (zaadje is ter ontkieming gelegd op 12 mei)?

post-1209-0-89297100-1431856140_thumb.jp

Kebab

post-1209-0-98419700-1431678397_thumb.jp

Dit is de tweede Northen Light auto. Op de verkeerde manier ontkiemd? Wat we hier zien, zijn denk ik de eerste bladeren? Kan deze nog in de aarde worden gestopt of wordt dit niks meer? Ik kan het natuurlijk proberen!

post-1209-0-29038000-1431966927_thumb.jp

De twee 20 liter potten staan nu 2 dagen buiten, er is nog niks boven de aarde uitgekomen. Spannend dus nog.

Edit:

Vandaag zag ik het eerste steeltje, bij de ene zag je de bladeren een het andere zat dubbelgevouwen in de aarde.
post-1209-0-11278800-1432054314_thumb.jp
Daarna voorzichtig met een saté prikker uitgegraven. Onderstaande foto is het resultaat hiervan.

post-1209-0-22440000-1432054347_thumb.jp

Ik denk toch iets te diep geplant, alhoewel ik ze toch niet veel dieper dan 10 mm heb gezet. Beetje op de gok geplant, weer iets geleerd dus.

Kebab

Edited by kebab

Mooi laten gaan,.. :) ziet er goed uit hoor,. plantje gaat nu eerste tijd erg traag,. dat komt omdat je een erg grote bak hebt waar ze wortels in aan gaat maken,.. 

Maar als het plantje daar mee klaar is gaat ze ook sneller een meer de hoogte in,. ;) wat ze aan wortels heeft laat ze straks mooi aan de bovenkant zien :D

Lekker veel zon geven,.. en ik zou de aarde afdekken,. dus stukje plastic erover heen zodat de aarde niet uit kan drogen, wel een klein gaatje waar de plant dan door heen kan groeien natuurlijk ;)  (nog belangrijker in Nederland) dat er ook geen regen water bij de planten kan komen, en de plant niet kan verzuipen. ;) of de plant te nat staat als jij voeding mee wil geven. 

Bedankt Karel. Oja idd slim idee. Ik weet wat je bedoelt ik ga ff kijken of niet ik iets kan fabriceren van een zwarte vuilniszak.

Hallo dames en heren.

Tijd voor een update.

Ben gisteren terug gekomen van een weekendje weg. De plantjes zijn weer wat gegroeid, hier de foto's. 
Als de planten boven de pot uitkomen, dan vul ik de potgrond aan tot aan de rand. Ik hoop over een tijdje te kunnen zien welke de NL is en welke de AK47, ik ben dat vergeten  -_- 
post-1209-0-09809800-1432660628_thumb.jp

post-1209-0-35698100-1432660642_thumb.jp

Groetjes,

Kebab

• Like 1

Jij bent goed bezig!!

En heel leergierig ....

En je doet ook nog , wat jou geadviseerd word !!

Dat zien we graag !!

Wedden dat jij een super oogst scoort , heel veel suc6 verder !!

;)

Thnx. Ik hoop het cat nicky. Is slakkenbestreiding dmv 5 eurocenten(koper) rondom de stam te leggen noodzakelijk of komen slakken niet zo makkelijk in een pot terecht?

Enig idee hoeveel meter kopertape op de rol zit Karel? Staat er niet bij helaas.

Zo nu foto's, 19 mei kwamen de plantjes voor t eerst boven aarde. Voor het gemak dus dag 13.

dag 13

Ik gok dat de 2 onderstaande fotos AK47 is. Op google zie ik dat de ak47 toch een iets spitser blad heeft dan de NL. Wat denken jullie?

post-1209-0-17945500-1433175618_thumb.jp

van boven af:

post-1209-0-03482100-1433175530_thumb.jp

Me ander plantje (denk dus NL) Deze is nog wat kleiner

post-1209-0-05004800-1433175655_thumb.jp

van boven af

post-1209-0-17910200-1433175707_thumb.jp 

Ik draai de potten zo nu en dan even om, zodat ze mooi recht groeien.

Groeten Kebab

Hallo allen,

Ik maak me een beetje zorgen over een van me plantjes.

Zie de foto: Het blad is een beetje verfrommeld, vooral de nieuwe kleintjes die er aan komen. Voelt ook wat droger aan dan me ander plantje. Aarde is Plagron growmix en staat niet te droog, maar ook niet te nat. 

post-1209-0-09052900-1433432520_thumb.jp

Hoe denken jullie er over?

Gr Kebab

Ziet er idd niet gezond uit.

Ik heb het ook al gehad dat er één niet wil.